Test: Marin Nicasio+ alebo oceľový gravel

Test: Marin Nicasio+ alebo oceľový gravel

Gravel jazdenie išlo doteraz nejako pomimo mňa. Keď som chcel hltať kilometre, tak som šiel cestu, pre radosť z jazdy mám celoodpružený bike. Ako sa môj vzťah k tejto vetve cyklistiky zmenil po teste Marinu Nicasio+?

Keď mi tento bicykel prišiel domov, tak viacerí v okolí krútili nosom nad jeho farbou. Prvý dojem u mňa tiež nebol sprevádzaný „wau efektom“. No čím ďalej sa na tento gravel pozerám, tým viac sa mi páči. Nie je to bicykel, ktorý sa stratí v dave. Ale to je iba dizajn. Nicasio+ nie je pre mňa len nejaká „štýlovka“. Nazbierať si na ňom môžete peknú porciu kilometrov a ani terén mu nie je cudzí. Takže už neriešme vizuál. To je každého osobná vec a pozrime sa radšej bližšie na výbavu a moje dojmy z jazdenia.



Oceľové rúrky s guľatým profilom


Tento podnadpis určite nechce dehonestovať kvalitu rámu od Marinu. Práve oceľ pomohla tomuto konkrétnemu modelu vyhrať súťaž v roku 2019. Jej názov bol „Most supple bike“. Voľne preložené, ide o najflexibilnejší bicykel. Oceľ (CrMo) sa podieľa na pružnosti počas jazdy a v kombinácii so správnym tlakom v pneumatikách dokážete aj v teréne dostať z Nicasia+ veľa. Geometria spadá do endurance a toto je aj cieľová skupina tohto modelu. Zbaliť všetko, čo sa dá a vyraziť na pár dní preč.



K tomu pomôže aj množstvo úchytov, ktoré nájdete na ráme. Ja nie som ten typ, ktorý to „zabalí“ na pár dní a nikto ho počas víkendu nevidí. Tento gravel som si užíval hlavne počas stredne dlhých výjazdov. Veľkosť 54 na mojich 178 cm je ideálna. Hmotnosť sa zastavila na čísle 12,5 kilogramu - bez pedálov a košíka.



Čím ten rám osadili?


Začneme kolesami, tie si Marin dodal pod vlastnou značkou. Túto tendenciu pozorujeme aj pri iných modeloch, ktoré sú osadené kolesami s nápisom Marin. No a na nich sú obuté pneumatiky WTB Horizon v šírke 47 mm. Dezén je jemnejší a určený na nespevnené cesty. Navyše farba pneumatík pekne ladí s farbou bicykla. So šírkou samozrejme môžete variovať a bicykel si vyladiť pre vaše potreby.



Pri pohone a brzdách sa dnes nebude skloňovať Shimano alebo Sram. Predstavíme si pre mnohých možno neznámeho výrobcu MicroShift Advent. Práve ten zabezpečuje pohon tomuto gravel bicyklu a brzdenie majú na starosti mechanické brzdy Tektro. Viac o ich výkone a spoľahlivosti prinesiem nižšie. K popisu komponentov nám už pribudne len 9-rýchlostná kazeta a ostatné doplnky a výbava sú v réžii Marin-u.



Ale poďme už konečne jazdiť a objavovať


Popis vyššie neprináša až tak veľa pridanej hodnoty. Preto sa pozrime, ako jednotlivé komponenty spolu ladia a fungujú. Prvá vec, nad ktorou som ohrnul nos, boli brzdy a radenie. Veď predsa tam má byť Shimano či Sram s niektorou ich low-cost verziou pri tejto cene. No radšej som nechal tieto predsudky tak a skúšal bicykel, čo to dalo. Výsledok dopadol nerozhodne.



Pri radení som nezaznamenal problémy. Všetko ide pekne, odozvy na pohyb radiacej páčky sú v norme a miestami mi to pripomínalo radenie lacnejších verzií pohonu Sram. Odhalené lanko radenia na spodnej rámovej rúrke určite nepoteší. Brzdy sú mechanické. Aj pri jazde z kopca som nemal smrť v očiach. Brzdilo to tak, ako má. Ale limity mechanických bŕzd asi poznáme všetci.



Sprevodované je to výborne. Po rovinkách, smerom do kopca a aj z kopca som veľmi nepostrehol situácie, kedy by mi nejaký pastorok chýbal. Možno smerom hore, ale na trápenie sa v kopcoch s viac ako 10 % mám cesťák . Ešte vám dlhujem počet zubov vpredu a vzadu. Kazeta má rozsah 11-46 a jednoprevodník vpredu 42 zubov.. Každopádne, ak to môžem zhrnúť, tak prevody sú ladené viac do rýchla a na dlhé zdolávanie nekonečných kopcov to nebude.



Sedlo mi sadlo. To je zvláštna veta, ale nechám ju tu . Oceňujem, ako sa v Marine pohrali s farebným zladením tohto bicykla. Hnedé doplnky na sedle spolu s pneumatikami vytvárajú pekný celok. Pribalené pedále v krabici potešili. Jazdím síce častejšie SPD, no tu som si ich nedával. Nicasio+ využívam na objavovanie okolia, kde často zosadám z bicykla a športové výkony sú v týchto chvíľach nepodstatné.



Gravel mám rád


Tento typ jazdenia bol pre mňa tabu. Spomínal som to aj v úvode. No vďaka Marinu Nicasio+ tomu prichádzam na chuť. Najdôležitejšie je mať kvalitné plášte nafúkané na správny tlak. A to som mal. Týmto výrazne rozširujete možnosti použitia tohto bicykla. Spoľahlivé radenie, síce nie svetovej značky, no stále funkčné a presné. No a tie brzdy. Kameň úrazu mnohých bicyklov nižšej cenovky. A to nemyslím a nehovorím len o značke Marin.

Jazdenie ma bavilo. Prevody stačili na to, ako som bicykel používal, no do náročnejšieho terénu by som tento konkrétny model nebral. Vo verzii s hydraulickými brzdami možno, ale Nicasio+ je doma hlavne na štrkových a poľných cestách. Navyše na mňa pôsobí ako taká menšia štýlovka. Viem si ho predstaviť zaparkovaný pred kaviarňou, kde som sa na ňom vybral. Taká tá možnosť pre „hipsterov“, po ktorej by asi siahli. Ja síce nepatrím do tejto sociálnej skupiny, no pri jazdení na tomto bicykli mi to často napadlo.



Plusy

  • Kvalitné pneumatiky
  • Množstvo úchytov
  • Neopozeraný dizajn
  • Pedále v balení
  • Pomer cena vs. výkon

Mínusy

  • Lanko radenia je odhalené
  • Mechanické brzdy




Zaujímavá voľba


Tento model mi priniesol iný rozmer cyklistiky. Žiadne ponáhľanie sa, zbieranie KOM-ov či zaberačka v lese. Častokrát som si naň vysadol po práci a šiel sa previesť. Pár kilometrov po asfaltovej ceste, potom som zabočil na nejakú poľnú či lesnú spojku a vrátil sa domov. Počas jazdy som párkrát zastavil, oddýchol si v prírode, porozhliadol sa po okolí a šiel ďalej. Gravel jazdenie má niečo do seba. A Marin Nicasio+? Splnil, čo som od neho očakával, keď som sa pozeral na jeho osadenie a komponenty. Počas testu sme sa spriatelili a bude mi chýbať tá farba, ktorá sa na začiatku hnusila väčšine môjho okolia.

Cena predstaveného modelu sa pohybuje okolo 789 Eur a viac sa dozviete na stránke výrobcu.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up14thumb_down comments 41 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Superior Xroad TEAM ISSUE Di2 - cesťák alebo gravel?

Test: Superior Xroad TEAM ISSUE Di2 - cesťák alebo gravel?

Väčšinou, keď príde na test bicykel, tak mám v tom hneď jasno. Pri tomto kúsku som však vôbec netušil, či je toto cestný bicykel alebo gravel, na ktorý len niekto omylom dal cestné gumy.
Test: Kellys Soot 70 – univerzálny gravel s netypickou výbavou

Test: Kellys Soot 70 – univerzálny gravel s netypickou výbavou

Tuzemská značka Kellys prináša na slovenský trh bicykle už dvadsaťpäť rokov, no do sveta gravel vstúpila pomerne nedávno a model Soot pribudol do portfólia len pred troma rokmi. Ako sa na ňom ale jazdí?
Test: Wilier Jena Hybrid – talianska eGravel strela

Test: Wilier Jena Hybrid – talianska eGravel strela

Ja nie som veľmi vyberavý, ale keď mi chalani z MTBIKER volali, že či chcem na test Wilier Jena, tak som povedal, že určite nie.
keyboard_arrow_up