Pripravte si domáci tréningový plán s WeLoveCycling

Pripravte si domáci tréningový plán s WeLoveCycling

PR článok 20.05.2020   Trenazer Cestna Cyklistika Skoda Trening Cyklistika Horska Cyklistika

Trávite väčšinu času medzi štyrmi stenami a aj napriek tomu by ste radi zlepšili svoju formu? Portál WeLoveCycling vám ponúka viacero tipov, ako na to.

 

Sezóna je v plnom prúde, avšak karanténne opatrenia neprinášali pre cyklistiku nijaké veľké pozitíva. Zimné a jarné prípravy sa pomaly premieňali v premárnený čas a vy ste nevedeli, ako to zmeniť. Nuž, aj navzdory tomu, že nemôžete navštíviť posilňovňu alebo klasickú telocvičňu, existuje viacero možností, ako sa dostať do správnej formy a udržať si ju. Teraz, keď sa nám opatrenia pomaly uvoľnujú, máme aj množstvo príležitostí si zacvičiť alebo zajazdiť na čerstvom vzduchu. Portál WeLoveCycling priniesol niekoľko zaujímavých článkov, analyzujúcich konkrétne spôsoby tréningu a cvičení, ktoré sa určite zídu a využijete ich aj v prípade zlého počasia, kedy budete musieť ostať doma.

WeLoveCyclingWeLoveCycling


Ak máte trenažér, skúste sa s ním vyhrať do sýtosti


Mnohí z nás si už zakúpili domáceho pomocníka pri tréningu – valce alebo trenažér. Čo však s nimi? V prípade, že sa ešte v cyklistike veľmi neorientujete a intervaly vám veľa nehovoria, potom je dobré vyskúšať postupne odlišné formy tak intervalových, ako aj vytrvalostných tréningov. V článku Rouvy, Zwift ani inú platformu nemáte? Aj napriek tomu sa dá urobiť záživný tréning na trenažéri sa dozviete viac.

Kadencia je dôležitá. Aj keď sa na prvý pohľad môže toto cvičenie javiť ako nepotrebné, zdokonaľovanie plynulosti a symetrickosti šliapania môže na vašom výkone a pocite z jazdy zanechať väčšie stopy, než čokoľvek iné. Obdobne je to s vytrvalosťou, ktorú neoklamete krátkymi intervalmi. Tie sú vhodné práve na prípravu silových šprintov, ktoré sa vám zídu, keď sa opätovne spustia mieste preteky.

Cyklistika nie je len o bicykli – trénujte celé telo


Veľkou chybou väčšiny začínajúcich, ale aj pokročilých cyklistov je ich neoblomné orientovanie pozornosti výhradne na tréning na dvoch kolesách. Pritom zabúdajú na skutočnosť, že cyklistika je „sedavý“ šport, pri ktorom sú mnohé partie tela nečinné. To môže viesť nielen k oslabeniu tela, ale aj k nechceným úrazom. Článok Cvičte doma s vlastnou hmotnosťou - cross tréning vám ponúkne viacero cvikov.

WeLoveCycling

Cross tréning, ktorý je najmä pre mladú generáciu populárnym lákadlom predovšetkým v zimných mesiacoch, dokáže v krátkych intervalových cvičeniach zlepšiť nielen silu jednotlivých častí tela, ale aj celkový pocit – či už pri jazde alebo v normálnom každodennom živote. Ide napríklad o zlepšenie flexibility, výkonu, vytrvalosti či sily. Všetko je to na vás – skúste a určite neoľutujete.

Pracujte a trénujte z jednej „kancelárie“


Stráviť doma celý deň určite nie je výhrou – najmä ak ste na home office a radi by ste sa okrem práce aj zabavili a spestrili si deň poriadnym tréningom. Siahnuť po trenažéri sa po niekoľkých dňoch môže zdať až príliš nezáživné, preto si v článku Home office ani karanténa nie sú prekážkou v tréningu povieme o tom, ako si udržať zdravú myseľ a súčasne aj telo.

WeLoveCyclingWeLoveCycling


Monotónnosť pedálovania a pozerania stále na jediný bod na stene môže byť vyčerpávajúca, avšak ak budete dodržiavať niekoľko základných pravidiel, všetko pôjde ako po masle. Okrem aplikácií, ktoré simulujú skutočnú jazdu prostredníctvom televízie či notebooku, nezabúdajte ani na pestrosť tréningu, dostatok vody alebo správne vetranie.

To však nie je všetko, čo v nasledujúcich mesiacoch na stránkach WeLoveCycling nájdete. Budú tam informácie o stave svetovej profesionálnej cyklistiky či zaujímavé prehľady a články. Sezóna aj napriek súčasnému stavu ani zďaleka nekončí! Práve naopak, pomaly sa nám to rozbieha. Vďaka spomínaným článkom sa môžete držať vo forme aj v domácom prostredí. A tak budete rýchlejší a silnejší. WeLoveCycling vám drží palce.

Zdroj fotografií: WeLoveCycling, pixabay.com

Podobné články