Test: CTM Switch Pro - veľa zábavy cestou dole

Test: CTM Switch Pro - veľa zábavy cestou dole

89 komentárov

adam.milo111 24.06.2020 30 fotografií   Elektrobicykle Trail Ebike Ebike Horska Cyklistika Test Ctm Pohon Motor

Slovenskí výrobcovia chápu, kam cyklistika smeruje a snažia sa napredovať aj vo vývoji elektrobicyklov. CTM Switch si vyslúžil mnoho vylepšení a my sa na ne v tomto teste podrobne pozrieme.

 

Ide konkrétne o model Switch Pro, ktorý sa už na prvý pohľad javí ako bicykel, ktorý znesie v teréne aj menej jemné zaobchádzanie. Nasvedčujú tomu v podstate enduro zdvihy 150 mm vzadu a 160 mm vpredu. No a vďaka novému pohonu Shimano Steps E8000 s krútiacim momentom 70 Nm sa nemusíte báť ani strmých výšľapov.



Integrácia a premyslený rám


Rám je vyrobený z hliníkovej zliatiny ALU 6061, ponúka zdvih 150 mm a rokmi overený virtuálny systém pruženia FSS. Geometria je ladená na náročný terén a technické traily. Pre rok 2020 CTM konečne integrovalo aj batériu do rámu. Pruženie si berie na starosti obľúbený RockShox s tlmičom Super Deluxe Select+ RT.



Ak tlmič správne nafúkate podľa svojej hmotnosti a nastavíte si ho, odmení sa vám „maslovým“ chodom. Dá sa aj zamknúť, teda obmedziť jeho chod priamo páčkou na tlmiči. To oceníte hlavne pri dlhších presunoch, kedy chcete mať zadok bicykla čo najtuhší.



Rám vyzerá z technologického hľadiska naozaj kvalitne, má pekné tvarovanie rúrok, pekné zvary a "žiaden nástrek“ rámu. Ide o vzhľad surového hliníka, čo sa mne osobne veľmi páči. Batériu je možné zo spodnej rámovej rúrky vyňať a nabiť mimo bicykla alebo nabíjať priamo cez konektor v ráme.



Komponenty - výborný kompromis


Radenie zabezpečuje sada SLX 1x12 s kazetou v rozsahu 10-51 zubov. Kľuky s prevodníkom nesú označenie Shimano FCE8050. Čo sa týka prevodov, rozhodne sa nemusíte obávať, žeby vám nejaký chýbal.



O brzdenie sa stará rovnako Shimano, brzdy s označením MT501 disponujú 4 piestami na 203 mm kotúčoch. Brzdný účinok je vynikajúci a bicykel viete bez problémov ubrzdiť aj po dlhších zjazdoch. Za výber bŕzd rozhodne palec hore!



Bicykel je stále na 27,5” kolesách, čo pre mňa ako nadšenca 29” je troška negatívum. Ale ako sa hovorí: „100 ľudí, 100 chutí“. Možno je preto o čosi obratnejší v zavretých zákrutách. Kolesá sú vypletené na širokých ráfikoch WTB STi35 a obuté do plášťov WTB Convict 2.5/WTB Vigilante 2.5. Tento komplet je pripravený na bezdušové použitie.



Plášte od WTB som jazdil prvýkrát a model Convict sa mi naozaj páčil. Mal výborný bočný grip a dodával tak istotu aj v traverzoch alebo zákrutách. Zároveň bol dostatočne široký aj pre bicykel tohto typu, čiže sa dalo pekne pracovať s tlakom v plášťoch. Tým si ešte o niečo viete zlepšiť jazdné vlastnosti v teréne.



Poďme sa teraz pozrieť na vidlicu. Tá je rovnako ako tlmič od výrobcu RockShox a ide o vzduchový model YARI RC (160 mm) E-MTB Boost. Chod vidlice ma prekvapil. Nie som síce v tomto segmente veľmi náročný, ale v zjazdoch ani pri väčších rýchlostiach som nemal pocit, že by napríklad nestíhala kopírovať terén a ja by som tak dostal zbytočné rany do rúk. Vidlica mala tiež lock-out, takže bicykel sa dal prakticky komplet zamknúť.



Za zmienku rozhodne stojí aj teleskopická sedlovka, ktorá je pri tomto type bicyklov už samozrejmosťou. Na bicykli je použitá teleskopka KindShock LEV so zdvihom 150 mm (pri veľkosti M je 125 mm) a s ovládaním z riadidiel. Pri tejto teleskopke nemám veľmi čo namietať. Jej zdvih som používal pomerne často a zakaždým to bolo bez problémov.



Absolútny základ každého elektrobicykla je predsa jeho pohon. CTM zvolilo verziu od japonského Shimana nesúcu označenie E8000. Je špeciálne navrhnutá pre horské bicykle. Tento elektromotor ponúka tri režimy podpory a ponúkaný dojazd je až 100 km. Mne sa v mojom teste napríklad podarilo na plne nabitú batériu dať 4x Straník v najsilnejšom režime BOOST.



Pohon taktiež podporuje funkciu Power walk assist, v rámci ktorej dopomáha pri tlačení bicykla. Spolupracuje s batériou Shimano BT-8035, ktorá má kapacitu 504 Wh a je integrovaná do spodnej rúrky rámu.

Výrobca udáva, že kapacita batérie sa výrazne neznižuje ani po 1 000 nabíjacích cykloch. Elektropohon sa zapína z vrchnej časti rámovej rúrky a oceňujem, ako pekne umiestnili do výrezu tlačidlo - vyzerá to naozaj na úrovni.



Realita s CTM Switch Pro


Už po vytiahnutí z krabice sa mi bicykel páčil, ale to len tak na okraj. Jazdenie na ňom hodnotím tak, že CTM urobili kus dobrej práce, geometria skvelá, systém pruženia overený a hlavne funkčný.

V spojení s použitými komponentami Shimano a RockShox je zo Switchu naozaj ebike, ktorý by som si vybral. Nemal som problém či už v technických pasážach, v skokoch alebo vo výšľapoch. Všetko fungovalo, ako má.



U mňa ebike našiel využitie najmä v tom, že mi pomohol viac si najazdiť zjazdy. Za omnoho menší čas si viem dať trail aj 4-5-krát a ostanú mi sily aj na poriadnu „paľbu“ z kopca, čo je na trénovanie techniky výborné. Myslím, že bicykel tohto typu je jednoducho univerzál, ktorý sa vie vďaka pohonu dobre pohybovať aj po ceste, o teréne ani nehovorím. Rovnako nám bol aj výborným pomocníkom pri tvorbe videí s Imromanom, kedy si potrebujem mnohokrát nadbehnúť, aby som urobil pekné zábery. Tak tomu bolo napríklad pri jeho Everestingu.

Cena predstavovaného modelu sa pohybuje okolo 4 399 € a všetky podrobnosti sa dozviete na stránke výrobcu.

Fotogaléria k článku

 

Viac o elektrobicykloch, ich výbere a používaní nájdeš v novej sekcii Elektrobicykle v skratke.

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

matodrummer 24.06.2020 (12:10)

0


Toto je podľa najväčšieho cyklistického portálu na Slovensku, webu MTBIKER test? 90% článku opis parametrov a na konci reklama, že by si ho recenzent kúpil, tak by sme mali aj my. Páni redaktori je to priehľadné a neprofesionálne. A to mám minuloročný model. Nadšene som otvoril článok, že si prečítam niečo s čím mám skúsenosti a vlastne som sa dozvedel to čo by som letmo prebehol očami pri popise biku. Škoda. Zasa.

 
adam.milo111 matodrummer 24.06.2020 (13:34)

0


ahoj, čo teba osobne by zaujímalo pri teste? Popísal som takmer každý komponent aké mam dojmy a aj z celkového jazdenia. Doležité zmeny nastali v integracií, systém odpruženia ostal pôvodný.

 
matodrummer adam.milo111 24.06.2020 (13:53)

-1


Ale veď je to jedno, aj tak sa nič nezmení. Treba hlavne navnadiť a predávať. Verím, že si si s tým dal robotu, ale ten článok je v podstate o tom, že všetko čo je na tom biku funguje. Prekvapivo. Čaká snáď niekto niečo iné? Dôležité údaje ako kapacita batérie úplne chýbajú. Dojazd pri výškových metroch. Plášte sú s dušami, či bez? Ja tým článkom rozumiem, prečo ich píšete. Len nie sú pre mňa. Bol to len taký podnet na zlepšenie. Ale tých tu bolo už toľko, že by tie zmeny už mohli byť dávno viditeľné. Keby bol ten článok v kategórii INFO, tak ok. Ale test...?

 
zezko matodrummer 24.06.2020 (16:29)

2


Obcas mam tiez kriticke pripomienky, ale tu sa musim autora zastat.
1. Udaj o kapacite v clanku je, chcelo by to len pozornejsie citat
2. Plaste - vid clanok: "Tento komplet je pripravený na bezdušové použitie", podla mna je vyznam vety jasny
3. Vyskove metre , tu si neviem predstavit, ako konkretne by ti udaj "presiel som na nom xy vyskovych metrov" pomohol. Z principu je zrejme, ze dojazd je tak zavisly na dalsich parametroch, ze ten udaj 4x stranik je ako orientacne voditko dostatocny. Je pravdou, ze ten link na stravu mal byt v tomto pripade rovno v clanku.

 
sintajmike 24.06.2020 (13:25)

0


Čo by malo byť zlé na bicykli za 4tisic? Mne osobne chýba iba údaj o dojazde, 4x Straník my veľa nehovorí, no môžem si vygooglit

 
sintajmike adam.milo111 24.06.2020 (16:57)

0


Ďakujem za info, a koľko ešte ostalo z batérie? Myslím koľko ukazoval PC dojazd? 20km 1000vm v lete sa mi zdá málo.

 
adam.milo111 sintajmike 25.06.2020 (17:08)

1


nieje to vela ale na Booste sa viac ani čakat nedá, Kellys s bateriou 600Wh to zvladol nie 4x ale 5x

 
ankhax 27.06.2020 (12:31)

0


Zdravim, mam otazku. Vypnuty motor E8000 dava pri slapani nejaky pocitovy odpor?

 
Pridaj komentár