Test: CTM Switch Pro - veľa zábavy cestou dole

Test: CTM Switch Pro - veľa zábavy cestou dole

Slovenskí výrobcovia chápu, kam cyklistika smeruje a snažia sa napredovať aj vo vývoji elektrobicyklov. CTM Switch si vyslúžil mnoho vylepšení a my sa na ne v tomto teste podrobne pozrieme.

Ide konkrétne o model Switch Pro, ktorý sa už na prvý pohľad javí ako bicykel, ktorý znesie v teréne aj menej jemné zaobchádzanie. Nasvedčujú tomu v podstate enduro zdvihy 150 mm vzadu a 160 mm vpredu. No a vďaka novému pohonu Shimano Steps E8000 s krútiacim momentom 70 Nm sa nemusíte báť ani strmých výšľapov.



Integrácia a premyslený rám


Rám je vyrobený z hliníkovej zliatiny ALU 6061, ponúka zdvih 150 mm a rokmi overený virtuálny systém pruženia FSS. Geometria je ladená na náročný terén a technické traily. Pre rok 2020 CTM konečne integrovalo aj batériu do rámu. Pruženie si berie na starosti obľúbený RockShox s tlmičom Super Deluxe Select+ RT.



Ak tlmič správne nafúkate podľa svojej hmotnosti a nastavíte si ho, odmení sa vám „maslovým“ chodom. Dá sa aj zamknúť, teda obmedziť jeho chod priamo páčkou na tlmiči. To oceníte hlavne pri dlhších presunoch, kedy chcete mať zadok bicykla čo najtuhší.



Rám vyzerá z technologického hľadiska naozaj kvalitne, má pekné tvarovanie rúrok, pekné zvary a "žiaden nástrek“ rámu. Ide o vzhľad surového hliníka, čo sa mne osobne veľmi páči. Batériu je možné zo spodnej rámovej rúrky vyňať a nabiť mimo bicykla alebo nabíjať priamo cez konektor v ráme.



Komponenty - výborný kompromis


Radenie zabezpečuje sada SLX 1x12 s kazetou v rozsahu 10-51 zubov. Kľuky s prevodníkom nesú označenie Shimano FCE8050. Čo sa týka prevodov, rozhodne sa nemusíte obávať, žeby vám nejaký chýbal.



O brzdenie sa stará rovnako Shimano, brzdy s označením MT501 disponujú 4 piestami na 203 mm kotúčoch. Brzdný účinok je vynikajúci a bicykel viete bez problémov ubrzdiť aj po dlhších zjazdoch. Za výber bŕzd rozhodne palec hore!



Bicykel je stále na 27,5” kolesách, čo pre mňa ako nadšenca 29” je troška negatívum. Ale ako sa hovorí: „100 ľudí, 100 chutí“. Možno je preto o čosi obratnejší v zavretých zákrutách. Kolesá sú vypletené na širokých ráfikoch WTB STi35 a obuté do plášťov WTB Convict 2.5/WTB Vigilante 2.5. Tento komplet je pripravený na bezdušové použitie.



Plášte od WTB som jazdil prvýkrát a model Convict sa mi naozaj páčil. Mal výborný bočný grip a dodával tak istotu aj v traverzoch alebo zákrutách. Zároveň bol dostatočne široký aj pre bicykel tohto typu, čiže sa dalo pekne pracovať s tlakom v plášťoch. Tým si ešte o niečo viete zlepšiť jazdné vlastnosti v teréne.



Poďme sa teraz pozrieť na vidlicu. Tá je rovnako ako tlmič od výrobcu RockShox a ide o vzduchový model YARI RC (160 mm) E-MTB Boost. Chod vidlice ma prekvapil. Nie som síce v tomto segmente veľmi náročný, ale v zjazdoch ani pri väčších rýchlostiach som nemal pocit, že by napríklad nestíhala kopírovať terén a ja by som tak dostal zbytočné rany do rúk. Vidlica mala tiež lock-out, takže bicykel sa dal prakticky komplet zamknúť.



Za zmienku rozhodne stojí aj teleskopická sedlovka, ktorá je pri tomto type bicyklov už samozrejmosťou. Na bicykli je použitá teleskopka KindShock LEV so zdvihom 150 mm (pri veľkosti M je 125 mm) a s ovládaním z riadidiel. Pri tejto teleskopke nemám veľmi čo namietať. Jej zdvih som používal pomerne často a zakaždým to bolo bez problémov.



Absolútny základ každého elektrobicykla je predsa jeho pohon. CTM zvolilo verziu od japonského Shimana nesúcu označenie E8000. Je špeciálne navrhnutá pre horské bicykle. Tento elektromotor ponúka tri režimy podpory a ponúkaný dojazd je až 100 km. Mne sa v mojom teste napríklad podarilo na plne nabitú batériu dať 4x Straník v najsilnejšom režime BOOST.



Pohon taktiež podporuje funkciu Power walk assist, v rámci ktorej dopomáha pri tlačení bicykla. Spolupracuje s batériou Shimano BT-8035, ktorá má kapacitu 504 Wh a je integrovaná do spodnej rúrky rámu.

Výrobca udáva, že kapacita batérie sa výrazne neznižuje ani po 1 000 nabíjacích cykloch. Elektropohon sa zapína z vrchnej časti rámovej rúrky a oceňujem, ako pekne umiestnili do výrezu tlačidlo - vyzerá to naozaj na úrovni.



Realita s CTM Switch Pro


Už po vytiahnutí z krabice sa mi bicykel páčil, ale to len tak na okraj. Jazdenie na ňom hodnotím tak, že CTM urobili kus dobrej práce, geometria skvelá, systém pruženia overený a hlavne funkčný.

V spojení s použitými komponentami Shimano a RockShox je zo Switchu naozaj ebike, ktorý by som si vybral. Nemal som problém či už v technických pasážach, v skokoch alebo vo výšľapoch. Všetko fungovalo, ako má.



U mňa ebike našiel využitie najmä v tom, že mi pomohol viac si najazdiť zjazdy. Za omnoho menší čas si viem dať trail aj 4-5-krát a ostanú mi sily aj na poriadnu „paľbu“ z kopca, čo je na trénovanie techniky výborné. Myslím, že bicykel tohto typu je jednoducho univerzál, ktorý sa vie vďaka pohonu dobre pohybovať aj po ceste, o teréne ani nehovorím. Rovnako nám bol aj výborným pomocníkom pri tvorbe videí s Imromanom, kedy si potrebujem mnohokrát nadbehnúť, aby som urobil pekné zábery. Tak tomu bolo napríklad pri jeho Everestingu.

Cena predstavovaného modelu sa pohybuje okolo 4 399 € a všetky podrobnosti sa dozviete na stránke výrobcu.
flash_on
Viac o elektrobicykloch, ich výbere a používaní nájdeš v sekcii Elektrobicykle v skratke.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up8thumb_down comments 10 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Superior eXF 9039 – biely elegán, ktorý sa nebojí trailov

Test: Superior eXF 9039 – biely elegán, ktorý sa nebojí trailov

Ebike rýchly do kopca alebo v zjazde? Ebike na náročné traily alebo celodenné výlety? Čo takto všetko naraz. Superior eXF 9039 je všestranný model, ktorý viete využiť takmer kdekoľvek.
Test: Husqvarna Mountain Cross 5 -  rokmi overená značka

Test: Husqvarna Mountain Cross 5 - rokmi overená značka

Keď niekto povie Husqvarna, zrejme prvé, čo vám napadne, je buď kosačka, píla alebo motorky. Napriek tomu má značka už slušných 124 rokov a svoje prvé ebicykle uviedli na trh v 2018.
Test: CTM Pulze 2020 – cenovo dostupný ebike

Test: CTM Pulze 2020 – cenovo dostupný ebike

Dobrý elektrobicykel nemusí nutne stáť veľa. V teste som mal jeden s nižšou cenovkou a sám som bol zvedavý, ako zakladné prevedenie ebiku bude fungovať. Komu sa bude hodiť?
keyboard_arrow_up