Test: Bell Super Air R MIPS – ochrana do bikeparkov aj na enduro výjazd

Moja prilba už má čo-to za sebou, a preto som bol rád za nový kúsok do testu. Či vyhovela mojim požiadavkám alebo ich dokonca prekonala, sa dozviete nižšie.

V krabici od prepravnej spoločnosti mi prišla prilba Bell Super Air R MIPS s odnímateľným chráničom brady. To ma celkom potešilo, keďže rád navštívim bikepark a s kamošmi jazdievame aj „DHáčkové” trate, kde je už naozaj potrebné dbať na vyššiu ochranu. Na druhej strane chodím aj na celodenné výjazdy u nás v Žilinskej kotline, kedy tento chránič brady nechávam doma a z prilby sa tak stáva perfektná AM/EN prilba.


Je taká super ako to má vo svojom názve?

Po vybalení z krabice je prilba pekne zabalená v látkovom vaku, sú tam aj náhradné výstelky na chránič čeľuste a odnímateľný úchyt na GoPro. Po stranách sú dve páčky, ktoré jednoducho vyklopíte a dáte dolu spomínaný chránič. Musím poznamenať, že prilby tohto typu sa mi vo väčšine prípadov vzhľadovo nepáčili, no Bell Super Air k nim nezaraďujem. Rovnako som si všimol, že prilba je vybavená technológiou MIPS, čo už začína byť štandard.

Dokonca ide o vylepšenú verziu MIPS Spherical. Po bližšom preskúmaní je vidieť rozdiel v princípe. Nie je použitá klasická klzná vložka, ale skôr by sa dalo povedať, že v nej je ďalšia menšia prilba.Vnútri sú dva EPS odliatky, ktoré kĺžu medzi sebou a tým plnia funkciu ochrany. Prilba má výborne situované odvetranie. Celkovo napočítate 18 otvorov, 8 otvorov má chránič brady a 4 otvory sú v priestore čela. Tieto čísla by mali znamenať precízne odvetranie. Teda jazda s „chladnou” hlavou. Výrobca taktiež udáva, že je o 144 g ľahšia ako jej predchodca BELL Super 3R.


Reálne skúsenosti

Ako prvé musia enduro jazdci najskôr na kopec vyšliapať, kým sa spustia. Takže tu výborne otestujem odvetranie prilby. Samozrejme som nečakal, že sa vôbec nespotím a myslím, že na pomer výkonu, ktorý vydám pri šliapaní, mi bolo v prilbe príjemne a necítil som sa akoby som mal na hlave igelitku.


Prilba výborne sedela, ja osobne mám rád, keď je v nej hlava hlbšie a dodáva mi tak pocit väčšej istoty. Aj to, že nie je na hlave doslova položená, mi do značnej miery vyhovuje. Výstelky prilby nesú názov X-static, čo vlastne znamená, že sú zhotovené s čiastočkami striebra. To bráni vzniku a množeniu baktérií. Môžem len potvrdiť, po mnohých výjazdoch prilba absolútne nezapácha.


Univerzál pre AM/EN jazdcov

Pri použití prilby s ochranou čeľuste by som rovnako odporučil použiť MX okuliare, hlavne z hľadiska estetiky, ale aj z pohľadu bezpečnosti. Prilba je na to výborne prispôsobená, odvetranie so 4 otvormi v priestore čela prilby, chránič brady. Šilt môžete pekne vyklopiť, a tak si máte kam dať okuliare pri čakaní na lanovku. Ako som už spomínal, Bell vyzerá dobre aj vo „fullface” prevedení, tak ako aj klasická prilba. Šilt pekne lícuje s čeľusťou a vytvára vkusný dojem plnohodnotnej „integrály” na DHáčko.


Plusy

  • odnímateľný chránič brady
  • slušná hmotnosť
  • kvalitné spracovanie
  • výstelky vo vnútri
  • MIPS technológia

Mínusy

  • vyššia cena

Zhodnotenie a nejaké negatívum?

Bell Super Air R MIPS je naozaj prepracovaná prilba z kvalitných materiálov s použitím špičkových systémov a nemám jej čo vytknúť. Urobila na mňa veľký dojem. Či už to bolo použitie MIPS alebo výstelky X-Static. Hmotnosť prilby ako „fullface” je 670 g a bez chrániča čeľuste 450 g. Oceňujem aj detaily. Napríklad odnímateľný držiak na kameru alebo náhradné výstelky. Čo mnohých nepoteší, je zrejme cena, za kvalitu sa už skutočne platí. Na druhej strane máte v podstate dve plnohodnotné prilby s množstvom nových technológií a vychytávok.


Bell Super AIR R MIPS si môžete vybrať vo viacerých farebných prevedeniach a cenovku má nastavenú na 300 €. Viac informácií nájdete na stránke dovozcu.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
adam.milo111 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Giro Insurgent Spherical - keď ide do tuhého

Test: Giro Insurgent Spherical - keď ide do tuhého

Vedeli ste, že štatisticky sa dá predchádzať až 80 % výjazdom vrtuľníka k zranenému cyklistovi v bikeparkoch? Viac v teste prilby, ktorá s tým veľmi úzko súvisí...
Test: Prilba Alpina Roca – ľahká a priedušná enduro prilba, na ktorú sa rýchlo zvyká

Test: Prilba Alpina Roca – ľahká a priedušná enduro prilba, na ktorú sa rýchlo zvyká

Pri prvej návšteve bikeparku som rýchlo zistil, že klasická prilba nebude dobrý nápad. Preto som začal vyberať svoju prvú full face prilbu.
Test: Prilby KLS Vantage, Sharp a Outrage - cesta, MTB, trail

Test: Prilby KLS Vantage, Sharp a Outrage - cesta, MTB, trail

Moderný dizajn, prvotriedna bezpečnosť, inovatívne prvky a ešte aj v rozumnej cene? Ako sa s tým popasovala nová línia prilieb Kellys?
keyboard_arrow_up