Prepracovaná zadná stavba a progresívna geometria sú veci, ktorými chce Giant osloviť jazdcov, aby dali šancu tejto nízkozdvihovej dvadsaťdevine.
Mať peniaze, tak si na každú disciplínu alebo trail zadovážime jeden bicykel. Väčšina z nás ale nepatrí do takej skupiny, a tak mať možnosť
vyšliapať bez problémov kopec a potom si dať bomby dolu aj po enduro traile by bolo fajn, no nie?
Žiadne šetrenie
Giant Trance 2 2020 je v prvom rade trailový bicykel. Avšak z minulého roka viem, že ho
netreba šetriť a páči sa mu aj v ťažšom teréne. Vyrážam teda rovno na nový
Baník trail, ktorý možno poznáte z
minuloročnej TBK Enduro otváračky, kde mal premiéru.
Ide o čierny technický trail, ktorý perfektne preverí náš testovaný bicykel. Aby som sa priznal, tak som ho šiel prvýkrát aj ja. Premiéru sme mali teda spolu.
Ako je to u každého dobrého trailu, aj k tomuto treba najskôr vyšliapať. To ale nevadí, aspoň vyskúšame Maestro do kopca. Tu sa oproti minuloročnému modelu nič nezmenilo a po pár metroch
siaham po uzamykaní tlmiča, nakoľko sa nerád húpem. Ten ponúka rovno tri polohy, avšak propedal funkciu som nepoužil. Zadná stavba sa musí uspokojiť so zdvihom 115 mm, čo je na kategóriu trail naozaj na spodnej hranici. Konkurencia väčšinou ponúka zdvih 130 mm.
Tu ale neplatí, že viac je lepšie. Skôr záleží na prepákovaní zadnej stavby a ako iste uznáte, to má Giant „zmáknuté“ so svojím Maestrom na jednotku.
Keď už sme začali tým pružením, tak vpredu je Fox 34 Float Rhythm so zdvihom 130 mm a patrónou GRIP. Neponúka žiadne „serepetičky“ a „štelovátka“.
Jednoducho nastaviť SAG, otvoriť kompresiu a celú sezónu ani nebudete vedieť, že ju máte. Vidlica je krásne
citlivá aj na malé nerovnosti. Na druhej strane pri tvrdých dopadoch je až prekvapivo progresívna. Tým, že sa tu použil rad performance, čierne nohy podobne ako aj na tlmiči krásne ladia k bicyklu.
Papierové údaje sú jedna vec. Prax minulý a aj tento rok ukázala, že Trance
zvládne pohodlne prvky, ktoré normálne dávam na endure so zdvihom 160 mm.
Dopady pritom nie sú vôbec tvrdé alebo nekontrolované. Trošku sa treba vyhrať s nastavením zadného tlmiča, avšak potom je to už jedna báseň.
V strmých pasážach určite oceníte hlavový uhol 66,5 stupňa, ktorý vám dodá trošku odvahy. Zadné reťazové vzpery ponúkajú štandardných 435 mm,
a tak je bicykel celkom hravý aj v uzatvorených zákrutách. Zadná stavba je navyše asymetrická, čo prispieva k vyššej stabilite na strane pohonu. Samozrejmosťou sú pevné boost osi vpredu aj vzadu.
Celkový dojem z bicykla je veľmi dobrý a Trance
zvláda naozaj všetko, na čo ho nasmerujete. Tieto nové agresívne trailové dvadsaťdeviny ma v poslednej dobe veľmi bavia.
Rozumná výbava
Dobrý pocit z jazdy určite zanechala aj
nová 12-rýchlostná sada SLX od Shimana, ktorá v kombinácii s 30-zubovým prevodníkom a
zadnou „monštruóznou“ kazetou 10-51 zubov ponúka prevody naozaj na každý terén - teda v rámci kategórie, o ktorej sa bavíme, na vozenie sa po ceste to nebude. Radenie je veľmi hladké a presné. Ale tak ako vždy, chcel by som väčší feedback, aby som aj v rozbitom teréne počul reťaz pekne strieľať na kazete. To je len môj subjektívny pocit a názor.
Giant ponúka svoje bicykle
prerobené na tubeless hneď po vybalení z krabice a myslím, že toto je veľmi dobrý ťah. Použité pneumatiky od Maxxis (DHF vpredu a DHR vzadu, obe vo veľkosti 2,3) neurazia. No
na mokrom podklade nedržali nič. Želal by som si aspoň vpredu mäkšiu zmes TerraMax 3C. V dnešnej dobe však pri kúpe bicykla vôbec
nie je problém meniť komponenty s doplatkom za cenový rozdiel, a tak toto neberiem veľmi tragicky.
Shimano sa postaralo aj o brzdy v podobe 4 piestov MT520. Ide o dostupný model, ktorý
má veľmi dobrú reputáciu medzi bikermi. Moje boli trošku mäkké, ale rýchle odvzdušnenie a už bolo všetko tak, ako má byť. Brzdného účinku
majú na rozdávanie a aj v strmých pasážach som sa mohol plne spoľahnúť na ich výkon.
Ostatné komponenty už klasicky Giant dopĺňa svojou vlastnou značkou, a tak tu nájdeme napríklad
rajdy v šírke 780 mm s priemerom 35 mm, ale aj predstavec, sedlo a kolesá. Sedlovka
má hneď od novoty malý vakel, ale na to sme si už tiež zvykli. Za jazdy to vôbec nie je cítiť, tak už len dúfať, že sa to nebude zväčšovať. Našťastie
servis tejto sedlovky je otázka pár minút.
Čo dodať?
Giant Trance je solídna voľba, ak hľadáte niečo
univerzálnejšie, čo zvládne celodenné výjazdy, ale aj náročnejší terén. Vyvážená geometria a kvalitná výbava za rozumnú cenu určite nesklame. Giant Trance 2 sa ponúka za 2 650 €.
Ak ste viac fanúšikom pohonu od SRAM, tak v ponuke je aj verzia Trance 3 postavená na sade Eagle SX a vidlici Marzocchi Z2 za necelých 2 100 €. Už teraz sa teším na model 2021. Ale dovtedy užívajme tento.
Mimochodom vo veľkosti L váha ukázala 14 kg.
Viac informácií, ako aj kompletnú špecifikáciu nájdete na
stránke dovozcu.
Fotogaléria k článku
Opäť samá chvála na Maestro a po pár metroch zamykáš tlmič kvôli húpaniu. Tak až taká prepracovaná zadná stavba asi nie je. Kamarát má Trance 1 a tiež musí stále zamykať, čo tak húpe.