Test: Panaracer Romero HO - obuv na váš trailový bike

Hľadáte pneumatiku určenú na jazdenie na trailoch, ktorá toho veľa znesie, má dobrú priľnavosť a využijete ju v každom teréne?

Pri modeloch určených na enduro či trailové jazdenie sa jazdci snažia nájsť akýsi vhodný kompromis. Keďže sa na kopec treba dostať za vlastné, stále sa hodí rozumná hmotnosť, no prvoradý je zážitok z jazdy smerom nadol. Teda chcete sa spoľahnúť hlavne na dobrý grip a vysokú odolnosť v teréne. Aké postrehy a dojmy mi prinieslo jazdenie na pneumatikách Panaracer Romero HO?

Čo to teda prišlo do testu?

Romero samotný výrobca popisuje ako ľahký, pružný plášť s dobrou priľnavosťou a dlhou životnosťou. Hlavne tá informácia o hmotnosti ma prekvapila. Veď na stránke výrobcu som si prečítal, že jeden kus gumy váži 1 200 gramov. To je určite viac ako trailové pneumatiky, ktoré boli na bicykli predtým. No po chvíľke preklikávania na webe zisťujem, že Romero sa delí na 2 verzie.


HO – čo znamená high output – tieto sú určené skôr na trailové jazdenie a ST- super tough – tieto sú voľba pre enduro jazdcov. Pohľad na váhu mi ukazuje, že jedna pneumatika váži niečo okolo 980 gramov. Aj toto číslo mi potvrdilo, že v rukách skutočne mám verziu HO a, samozrejme, je to napísané aj na bočniciach. No, moja nepozornosť.


Pozeráme sa teda na model, ktorý je v šírke 2,4 palca, je to 29-tka a má spevnené bočnice. Keďže ich jazdím ako bezdušáky, tak to je u mňa nutnosť. Pri takýchto bočniciach sa nielen skôr ochránite pred defektom, ktorý tmel ťažko zalepí, ale umožňuje vám to voziť aj nižšie tlaky. A že to trochu pridáva na hmotnosti? Pri trailovom bicykli, ktorý mám hlavne pre zábavu a žiadne chrtenie sa na ňom nekoná, mi to veľmi neprekáža. Hlavne nech to na trailoch drží a nech je zábava. PR Wall spevnenie, takto označuje výrobca vystuženie bočníc, prispieva aj k ochrane pred prerezaním.

Plášť zatiaľ drží a dúfam, že aj dlho bude. Ak sa pozrieme na zmes, tak by sme objavili tri druhy „gumy“. Štuple na okrajoch sú z najjemnejšieho materiálu, ktorý zabezpečuje priľnavosť v teréne, stredové štuple sú o niečo tvrdšie, no stále oveľa mäkšie ako základná zmes pod nimi. Táto kombinácia má zabezpečiť priľnavosť a trvácnosť. To prvé sa mi osvedčilo, to druhé budem vedieť zhodnotiť časom.


Poďme jazdiť

Predtým ich ale, samozrejme, musíme nasadiť. Na fóre a pod článkami som sa často stretol s vyjadreniami, ktoré opisovali krížovú cestu nasadzovania a zaskočenia pätiek bezdušových pneumatík do ráfikov. No mne sa to podarilo na prvý šup, bez problémov, s klasickou dielenskou pumpou.

Pri svojich testovacích jazdách som sa snažil prestriedať rôzne terény a tiež som experimentoval s tlakom. Síce vozím 1,9 baru vzadu a 1,7 baru vpredu, no zdalo sa mi fajn vám poskytnúť informácie a dojmy aj z jazdenia na vyšších tlakoch.


Pri 2,2 baru a vyššie to však s týmito pneumatikami ani neskúšajte. Viem, asi málokto to bude jazdiť na takýchto tlakoch, hlavne ak máte bezdušáky, no radšej to spomeniem. Jazda na nespevnenom teréne bola do značnej miery nebezpečná. Mal som pocit, že jazdím po ľade. Šmýkalo sa to a priľnavosť bola znížená.

A určite k tomu prispel aj mäkší materiál štupľov, ktorý som spomínal vyššie. Veď práve táto charakteristika ako keby nahráva vozeniu nižších tlakov. Pri 1,9 baru, respektíve 1,7 baru, to už bola iná káva. V zákrutách to pekne držalo. Bolo jedno, či to bol tvrdý podklad, šotolina či blato. Mal som z nich veľmi dobrý pocit a cítil som sa stabilne.


Pri jazde dole kopcom si to púšťam jedna radosť. Brzdy získavajú iný rozmer, ak na ráfiky použije tieto pneumatiky. Myslím, že pri brzdení som sa ani raz nešmykol, a to som si dal párkrát aj poriadnu šotolinku. Vzor, ktorý tu je použitý, pomáha aj pri radovánkach v blate a myslím, že aj vozenie v snehu môže byť s nimi zábava. No to sa dozviem až na konci roka. „Čistenie“ pneumatiky je za jazdy, samozrejme, výrazne lepšie vďaka vysokému a o niečo redšiemu vzoru.


Na asfalte je to trošku za trest. Hučí to pod vami a odvaľujú sa ťažkopádnejšie. Takže na dlhší presun sa treba vyzbrojiť trpezlivosťou a myslieť hlavne na odmenu v podobe jazdy po teréne. Pomôže, ak napríklad na presun po tvrdom trochu prifúknete a pred vjazdom do lesa tlaky spustíte - najmä, ak sa jedná o jednorázový výstup a zjazd.

Výdrž tohto vzoru, samozrejme, po pár týždňoch používania neviem zhodnotiť. Hlavne sa obávam o tú extra soft zmes, ktorá je použitá na štupľoch. Uvidíme, čo vydržia. Pokojne sa mi potom ozvite a rád doplním aj túto info.


Začínajúci biker a agresívna pneumatika

Ja, ako začínajúci cyklista, si hľadám cestičky, štýl jazdenia a vybavenie, ktoré mi najviac sadne. Napríklad takáto pneumatika mi počas jazdy dodáva väčší pocit istoty, aj keď idem po teréne, kde by možno stačil jemnejší vzor. Riziko defektov je pri takejto verzii nižšie. Kým vylepším a dotiahnem svoj jazdecký štýl, tak práve mohutnejšie pneumatiky s výraznejším vzorom mi môžu pomôcť, najmä ak spravím chybu. Keď už potom budem riešiť viac gramy či lepšie odvaľovanie, tak siahnem aj po iných verziách. Po tomto teste to môže byť pokojne aj značka Panaracer.

Kto by ich mal vyskúšať?

Cieľová skupina pre tieto pneumatiky je jasná. Bikeri, ktorí sa radi zabávajú v teréne, nepozerajú na každý gram, jazdia za každých okolností. Tiež sú určené skôr pre tých, ktorí vozia nižšie tlaky, bezdušáky a majú radi poriadny kus gumy pred sebou a pod sedlom. Ak tento test čítajú aj enduristi, tak tých poteší správa, že Romero sa predáva aj vo verzii ST, ktorá je určená práve pre nich.

Cena sa drží na úrovni 53 €, čo je v tejto kategórii v podstate porovnateľné s konkurenciou. Viac informácií o testovaných pneumatikách nájdete na stránke dovozcu.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Maxxis Minion DHF x Aggressor - ideálne kombo na suché traily

Test: Maxxis Minion DHF x Aggressor - ideálne kombo na suché traily

Plášte patria medzi najdôležitejšie komponenty na bicykli. Sú jediným kontaktným bodom bicykla s terénom, a preto treba dbať na ich výber.
FFWD Outlaw 30 – novinka, ktorá mi pomohla prejsť Alpy

FFWD Outlaw 30 – novinka, ktorá mi pomohla prejsť Alpy

Holandská značka sa opäť vrátila ku karbónovým MTB kolesám a ich novinku pre rok 2023 som vzal na skutočne poriadny test. Ako dopadli?
XC plášte – rýchlosť, priľnavosť a odolnosť PR článok

XC plášte – rýchlosť, priľnavosť a odolnosť

Cross-country jazdenie je náročné na výdrž, silu, nechýbajú strmé stúpania, rýchle a technické zjazdy. A to musia zvládnuť aj plášte. Poď si s nami vybrať tie pravé.
keyboard_arrow_up