Test: Lezyne Pressure Over Drive - pumpa, ktorú už nevymeníte

Test: Lezyne Pressure Over Drive - pumpa, ktorú už nevymeníte

1634 komentárov

bimjeam 20.10.2020 18 fotografií   Defekt Vybava Lezyne Horska Cyklistika Test Cestna Cyklistika Dusa

Tento nástroj od nepamäti patrí k výbave každého cyklistu. Lenže nie je pumpa ako pumpa! O tej z dnešného článku by sa však dalo pokojne povedať, že je to Rolls-Royce medzi pumpami.

 

Vraví sa, že nie sme takí bohatí, aby sme si mohli kupovať lacné veci. Svoje o tom určite vedia všetci tí, čo „uvarili“ plastové pumpy z obchodných reťazcov alebo si dali niekoľko výživných sérií na triceps pri nasadzovaní bezdušového plášťa s neúspešným výsledkom.

V dnešnom článku by som vám rád predstavil pumpu Lezyne, ktorá je určená najmä pre bezdušové systémy a z konštrukčného hľadiska je vyrobená tak, aby okrem bezproblémovej funkcie pobudla vo vašej dielni dlhé roky.



Konštrukcia a spracovanie - kvalitné materiály a robustné telo


Asi sa budem opakovať, ale kvalitnú pumpu poznáte napríklad aj podľa hmotnosti. Poctivá, tuhá a stabilná pumpa musí aj niečo vážiť a v tomto prípade to určite nie je na škodu. Lezyne Pressure Over Drive je poctivý kus „železa“, kde s výnimkou lemu manometra nenájdete žiadny kus plastu. Základňu tvorí masívny odliatok, do ktorého sú vsadené dva valce - jeden slúži ako „vzdušník“, čiže zásobník na vzduch a druhý ako piest. Na vrchu vzdušníka (tzv. tanku) je umiestnený ručičkový manometer, ktorý je dobre čitateľný tým, že je bližšie k očiam.

Piest je tvorený kovovou tyčou s ergonomicky profilovaným madlom, vysústruženým z bledého dreva, v ktorom je laserom vypálený nápis Lezyne. Hadica je opletená odolným nylonom a vymeniteľná hlava je vyrobená z kombinácie CNC opracovaného hliníka a mosadze. V spodnej časti pumpy sa nachádza otočná páka, ktorá slúži ako prepínač priameho fúkania plášťa a tlakovania vzdušníka. Povrch tela tvorí čierny lak s bielymi logami, s výnimkou načerveno eloxovaných hliníkových dielov hlavice. Súčasťou pumpy sú aj dve redukcie (ihla na lopty a redukcia na nafukovačky a pod.). Otočná skrutkovacia koncovka umožňuje fúkať AUTO (AV) resp. galuskový (FV) ventil.



Rozsah fúkania je veľkorysých 15 barov (220 PSI), čo vám bohato postačí aj na 21 mm galusky. Tank je možné natlakovať na maximálne 180 PSI (12,4 baru). Stupnica aj strelka manometra sú kovové a základňa pumpy je v spodnej časti vybavená štyrmi gumovými „nožičkami“, aby sa vám nešmýkala ani na podlahe. Prepínacia páka má na sebe gumový „návlek“. Hlavica pumpy je kapitola sama o sebe a ide o také malé umelecké dielo. Hlavica je kompletne rozoberateľná a okrem redukcie na AV/FV ventil je vybavená aj tlačidlom na odpustenie vzduchu z hadice a vďaka oválnemu vyfrézovaniu v mosadznej časti dokážete jednoducho s hlavicou vyskrutkovať aj jadro z FV ventilu. Pumpa ako celok pôsobí aj na pohľad veľmi solídnym a pevným dojmom.



Pre koho je takáto pumpa vhodná?


Lezyne Pressure Over Drive je vo svojej podstate univerzálna pumpa, s ktorou zvládnete nafúkať cestné plášte na vysoký tlak rovnako dobre, ako nahodiť objemný bezdušový plášť bez zbytočného trápenia. Využiť ju pokojne môžete aj na dohustenie pneumatík auta alebo motocykla, prípadne na fúkanie lôpt, nafukovačiek a podobne. Ak teda holdujete cestnej aj horskej cyklistike, táto pumpa bude pre vás ideálny pomocník. Tí, ktorí radi laborujú s tlakom v pneumatikách, môžu zvoliť aj variant s digitálnym manometrom, ktorý dokáže merať tlak v plášti s presnosťou na desatinu baru (resp. 1 PSI) a jeho maximálny pracovný tlak je až 24,1 baru (350 PSI).

Na svoje si prídu určite aj všetci perfekcionisti, ktorí si potrpia na kvalitne a poctivo spracované kúsky náradia. Pumpa je kompletne rozoberateľná, čo znamená, že ak by sa vám podarilo poškodiť alebo opotrebovať niektorý diel, nebude problém ho vymeniť za nový. Lezyne ponúka napríklad samostatne aj hlavicu alebo náhradnú hadicu. No a v porovnaní s kompresorom je určite spratnejšia a nepotrebujete žiadny prívod elektrického prúdu, čo sa určite hodí ako na cesty a preteky, tak aj na dovolenky.



Teória v praxi - reálna funkcia a skúsenosti


Práca s „lezajnkou“ je veľmi príjemná. Štýlové drevené madlo je príjemné na dotyk a kovový piest v kovovom tele je nadštandardne tuhý. Pri fúkaní necítiť žiaden vakel a vďaka vysokému piestu dokážete na jeden zdvih vypudiť celkom slušný objem vzduchu, čo v praxi urýchľuje čas, za ktorý nafúkate koleso. Manometer má pomerne veľké číslice, stupnicu v baroch aj PSI a vďaka jeho umiestneniu v hornej časti naň dovidia aj ľudia, čo už nemajú úplne dokonalý zrak. Hlavnou dominantou pumpy je však vzdušník, ktorý slúži na bezproblémové nasadzovanie bezdušových plášťov.



Pokusne som vyskúšal nahodiť nový plášť Maxxis Ikon 29 x 2,35” na 30 mm ráfik Syntance a nafúkal vzdušník na 4 bary. Po pripojení hadice na ventil a prepnutí páčky do otvorenej polohy naskočili krásne pätky plášta do pätky ráfika na oboch stranách za prítomnosti typického práskavého rachotu. Úspech zaručený na prvý pokus, bez zbytočného laborovania a námahy. Veľmi príjemná je aj práca s CNC hlavicou, ktorá v sebe ukrýva aj nástroj na vyskrutkovanie jadra FV ventila. Toto využijete napríklad pri dolievaní tmelu do kolesa.

Koncovka hlavice je obojstranná a do hlavice sa skrutkuje. Tento spoj je veľmi pevný a vďaka tesniacim krúžkom nehrozí únik tlaku. Hadica sa dá prakticky zaháknuť do úchytu v základni, čím zamedzíte jednak neželanému vysúvaniu piestu pri prenášaní, ako aj pohojdávaniu hadice. Veľmi praktická je aj možnosť odpúšťania vzduchu z hadice. V prípade galuskového ventilu vám to uľahčí odskrutkovanie hlavice a predídete tak možnému poškodeniu závitu, zvlášť pri vysokých tlakoch. Cestné plášte som s pumpou fúkal bezproblémovo na 8 barov. Viac ako 9 barov už som nemal odvahu skúšať, ale verím tomu, že pumpa by v pohode zvládla aj tých 15. Po stránke funkcie ako aj spracovania naozaj nie je čo tejto pumpe vytknúť.



Plusy:

  • robustná konštrukcia a kvalitné spracovanie
  • zásobník na vzduch
  • jednoduché nahadzovanie TLR a UST plášťov
  • vysoký rozsah tlaku
  • presný manometer
  • odpúšťanie tlaku a „kľúč“ na jadro ventilu
  • pribalené redukcie
  • vymeniteľné diely

Mínusy:

  • vyššia vstupná investícia



Prémiovému spracovaniu, ako už asi tušíte, zodpovedá aj cena, ktorá je v prípade analógovej verzie 138 €, resp. 163 € v prípade variantu s digitálnym manometrom. Napriek vyššej obstarávacej cene si však myslím, že ide o veľmi kvalitný produkt, ktorý splní všetky vaše požiadavky a bude vám slúžiť k spokojnosti dlhé roky. Nahadzovanie bezdušákov je s touto pumpou totálna brnkačka, ktorú zvládnu aj začiatočníci.

Na záver ešte doplním link na kompletnú špecifikáciu, ktorú nájdete na tomto odkaze.

Fotogaléria k článku

 

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

tonyro1sk 20.10.2020 (18:21)

8


určite dobrá pumpa, pre zbohatlíkov...na to aby som ju držal v pivnici mi stačí hociaká podobná za 10-19.90 ečiek...

 
bimjeam tonyro1sk 20.10.2020 (18:27)

2


ono stačí aj redukcia za 50 centov a chodiť zadarmo na pumpu

 
vlastoch bimjeam 20.10.2020 (19:00)

0


bezdusak som nafukal na pumpe aj bez redukcie, stacilo dat dole vlozku ventilu

 
svajka 20.10.2020 (23:00)

5


Preco by som mal uprednostnit kupu tejto pumpy pred kupou kompresora? Pytam sa naozaj.

 
losik-p svajka 21.10.2020 (06:49)

1


taky mě to napadlo.. jediny rozdíl vidím v přenosnosti, kompresor si tezko vezmu na týdenní dovolenou

 
jogesvar losik-p 21.10.2020 (07:13)

0


Načo by ti to bolo na dovolenke?!

 
Bade svajka 21.10.2020 (07:13)

0


kedze mi staci nahadzovat bezdusaky v garazi, tak vyhrava kompresor. a zvysnych 20€ mozem dolozit na plášť.

 
romanp svajka 21.10.2020 (15:39)

0


Jednoznačne kompresor, bez neho by som nevedel žiť 😉

 
zwARO 21.10.2020 (09:31)

3


bimjeam ahoj, pri fukani cestaku ma celkom iritovalo, ze najprv sa musi nafukat tank na potrebny tlak a az potom dofukuje koleso. myslim, ze by to malo byt v negativach tohoto riesenia, nakolko je to velmi casovo otravne tlakovat najprv na 8 barov tank, ktory az potom, ked vlastne vyrovna tlak koleso/tank zacne pustat vzduch do kolesa.

 
ppi zwARO 22.10.2020 (08:10)

0


dobry postreh - z popisu to skor vyzera ze to fuka aj priamo (nie cez vzdusnik) napr tym ze udavaju max bary pre pumpu a vzdusnik. skoda ze to tester nepostrehol tento dolezity detail.

 
zwARO ppi 22.10.2020 (09:19)

0


ono to je uvedene hned na webe vyrobcu, asi na to mali dotazy, tak to tam napisali

When using the Pressure Over Drive as a regular pump, air has to fill the chamber before it will start to fill an empty tire/tube. This may take numerous strokes before the tire/tube begins to inflate. When topping off a tube/tire that already has pressure in it, the chamber will have to reach the same pressure the tire/tube is at first before it will begin to inflate it further.

 
tonyro1sk 20.10.2020 (18:43)

2


prvá pumpa za 200 slov. korún mi slúži 20 rokov, druhá za 15 ečiek zatiaľ 8 rokov....čo dodať...

 
frantisek.stolar 21.10.2020 (05:49)

2


Nepaci sa mi vyhoda " presny manometer" to mozes vyhlasit ked to das skusobnemu ustavu premerat. Som presvedceny ze na svoj ucel jeho presnost dostacuje ale slovo presny neviez dolozit

 
GaliPet 21.10.2020 (09:54)

1


Ani táto "vychválená" pumpa nebola u mňa vždy 100% úspešná. Pumpa na benzínke zatiať vždy.

 
SCHROJF 21.10.2020 (11:30)

1


Odporúčam Xiaomi Mi Portable Air Pump
a na čínskych šopoch sa dá v zlave kúpiť aj za 30€...

 
Bade SCHROJF 21.10.2020 (13:17)

0


a co s tym? bezdusak s tym nenahodis a ak nenabijes ,tak si dofukal. lepsiu sluzbu mi robi uz 5 rokov pumpa z Lidla za 5€

 
SCHROJF Bade 21.10.2020 (13:24)

0


Bezdušáky nemám...a keď nenabiješ...v súčastnosti neurobíš veľa vecí...

 
juar Bade 21.10.2020 (13:32)

0


Mne uz zopar rokov sluzi k plnej spokojnosti kovova pumpa z Lidlu s manometrom a tiez sadou roznych nastavcov. Na par fuknuti plast nafukany

 
LacoR 20.10.2020 (18:40)

0


je to pumpa na dlhe roky. Mam rad kvalitné veci, škoda ze stoja väčšinou vela, ale ako super vyrobok no. V Black friday za tretinu by bola waau😀

 
Polo 20.10.2020 (18:56)

0


 
cabastefan 20.10.2020 (20:49)

0


Pekný kúsok, kvalitné prevedenie a za kvalitu sa platí a to vo všetkých smeroch, je už len na kupujúcom či má nato alebo nie

 
MartinLC87 20.10.2020 (20:56)

0


mam tuto pumpu a zatial nesklamala, odporucam..nevyhoda je fakt vyssia cena, ale da sa obcas na nete najst dobra akcia

 
tulenik 20.10.2020 (21:22)

0


Mám niekoľko rokov, ale astro mi je svedkom, že občas to ani ona nevytrhne (and yes, mám ju z akcie u zeleného zmrda).

 
vcarnogu 20.10.2020 (23:03)

0


Tuto pumpu som mal a vratil som ju, dovody:
- Neprakticky tazka na bezne pouzivanie, nepotrebujem zasobnik na vzduch, ked len dofukujem.
- Skrutkovanie nadstavca bolo neprakticke a frustrujuce.
- Cosi s presnostou meranie na displeji mi vadilo, uz sa napamatam.

Kupil som potom https://www.mtbiker.sk/shop/servis-a-trening/pumpy-co2/servisne-pumpy/pro-servisna-pumpa-digital.html a max. spokojnost. Bezdusak viem nahodit aj bez tlakovej nadoby.

 
SlavoSL 21.10.2020 (08:22)

0


Mám rád kvalitné veci, aj si za nich priplatím. Po tejto pumpe pozerám dlhšie, no cena ma vždy presvedčila, že ju netreba. Už roky (8+) používam inú "veľkoobjemovú" pumpu za cca 29,99€ a vzdušník (asi 4+ rokov) za 39,99€. A na dovolenku do auta beriem len ľahkú pumpu, vzdušník ostáva v pivnici.

 
LacoR 21.10.2020 (13:42)

0


tak na obhajobu kvalitnych a casto nie drahych (a casto aj drahých) veci, mne pumpa z lidla vydržala 2 roky a potom zacala neprijemne vrzgat, bo sa zodral plastovy vrchny kryt, do ktoreho sa zanara piest. Tak som z nej vyrobil smrtiaci lovecký nastroj. Ale napr.uz 7rokov mam servisnu pumpu Specialized a ta funguje spolahlivo...

 
bimjeam LacoR 21.10.2020 (13:55)

0


Mne sa podarilo napr.: zlomiť plastovú rukoväť pumpy z lidla, asi dvakrát mi prdla hadica, tak som skracoval, kým to šlo. Manometer ukazuje úplné hausnumerá, čo na MTB je ešte ok, ale na žiletke je dosť problém zistiť či je plášť reálne na 7 atm alebo na 9 atm za limitom ráfika. Rovnako plastová dvojcestná hlavica zle prepínala (tú už ale myslím nahradili kovovou). Na občasné fúkanie ok, ak máte bikov viac a nemáte chuť sa babrať s nahadzovaním bezdušákov, tak to ušetrí kopu času a nervov. Oproti kompresoru je to určite spratnejšie, nepotrebujete elektrinu k tomu, viete to hodiť do kufra auta, na preteky, dovolenku, hocikam. S lezyne pumpou v pohode dofukujem aj gumy na aute, lidlovú pumpu by som pri tom asi uvaril a plasty by sa odporúčali haj het.

 
ppi LacoR 22.10.2020 (07:59)

0


Mne dielenska lidl pumpa nevydrzala dofukanie jedineho kolesa na aute (nechcelo sa mi kvoli tomu rozbalovat kompresor) - roztopil sa na nej spatny ventil (vsetko z plastu = neopravitelne). Plastove ventily maju asi vsetky pumpy, Lezyne to ma asi jedina kovove (aj to nie vsetky lezyny - tie lacnejsie to tiez maju plastove). 50+- eur co pytaju mozno, ale 160 eur je sialenstvo.

 
LacoR ppi 22.10.2020 (08:22)

0


no to by ti Balkansky syr vydrzal dlhsie😀 tiez z Lidla😉

 
bmartin 22.10.2020 (21:40)

0


Ja neviem ale maxxis rekon a rekon race nahadzujem ako bezdušové úplne v pohode s obyčajnou no name servisnou pumpou.Čítam že nikto by nedal toľko € za pumpu ale keby ju niekto vyhral v tombole nebolo by lepšej na svete 🤭

 
lajdak bmartin 22.10.2020 (23:10)

0


Maxxis som nahodil vždy na prvý krát s obyčajnou pumpou z Lidla. Pri plášťoch Schwalbe sa mi to podarilo len keď boli nové. Akonáhle boli od mlieka bolo to trápenie a bolo treba kompresor alebo bombicku.

 
bmartin lajdak 23.10.2020 (07:48)

0


No je to možné, takže ďalší dôvod naviac prečo jazdiť Maxxis 😜. Ten nahodím koľko krát treba až kým nejde do koša.

 
martinerbr bmartin 23.10.2020 (09:09)

0


maxxis miniony nafukane na 1. krat, ani po dolievani mlieka cez patku nebol problem nahodit s obycajnou velkou pumpou. Len predny ma 60tpi, slzi, takze ten by som uz nekupoval.

 
cabastefan lajdak 25.10.2020 (08:01)

0


Presne ako píšeš maxxis s prstom v nose, na schwalbe kompresor.

 
Pridaj komentár