Krém VeloSkin Chamois – na detailoch záleží

Vyskúšali sme krém od cyklistov pre cyklistov, ktorý má pomáhať s problémami dôverného charakteru.

Pred písaním článku som si spravil malý prieskum a zistil som nasledujúce: máme tu skupinu cyklistov, ktorí problémy s pokožkou v sedacích partiách nemajú a žiadne prípravky nepoužívajú. Ani ako prevenciu. Potom sú tu tí, ktorí si zvykli na mastičky z lekárne, ktoré nie sú určené špeciálne pre cyklistov. A nemalú skupinu tvoria takí, ktorí využívajú kozmetiku pre cyklistov, či už pri riešení problémov, alebo ako prevenciu. Každý nech funguje, ako mu vyhovuje, nechcem nikoho presviedčať, že musia používať špeciálne cyklokrémy ako ja, dôležité je, aby zadok pri jazde zbytočne neotravoval. Tí, ktorí ešte neskúšali chamois krémy, sa môžu týmto článkom o mojej skúsenosti so značkou VeloSkin inšpirovať.

O značke

Britská VeloSkin sa prezentuje ako značka, ktorú založili cyklisti, ktorí neboli spokojní s ponukou existujúcej kozmetiky, a tak sa rozhodli začať podnikať v tomto biznise. Dnes sú úzko špecializovaní na starostlivosť o pokožku súvisiacu s naším športom a na trhu sú s produktami ako holiaci krém, krém po holení, na tvár, regeneračný krém, alebo krém na sedacie partie. A práve o tom poslednom menovanom dnes bude reč.

Balenie

Kým sa pozrieme na krabičku, ešte informácia o dostupných variantoch. Ak si chcete potvrdiť, že po kúpe plnohodnotného balenia budete spokojný, tak si môžete najprv kúpiť 7 testerov, rozdeliť si to medzi kamošmi a každý ho vyskúšať. To vychádza na hlavu necelé 2 € a podľa tejto skúsenosti sa správne rozhodnete, či kúpite plnohodnotné balenie. To je už veľké 150 ml a pre cyklistu je praktické to, že po minutí krému vám ostane plechová krabička napr. na skrutky. A ak prídete výrobkom VeloSkin na chuť, odporúčam sa pozrieť na sety, kde máte spolu viacero produktov.

Používanie

Začať môžem tou kovovou krabičkou, ktorá je lepšia ako nejaké tuby. Ľahko sa s ňou manipuluje, dobre sa zatvára, ak už aj v jednej ruke máte nabraný krém. Nie je ho potrebné naberať veľa, má konzistenciu pripomínajúcu gél alebo želé. Zvlášť ma zaujala vôňa, je veľmi príjemná, na stránke uvádzajú, že to je vôňa pomarančov a je to poznávacie znamenie VeloSkin produktov.

Rozhodnúť sa môžete, či ho nanesiete priamo na pokožku, alebo na vložku nohavíc. Na krabičke píšu, že ideálne je dať aj aj, čomu rozumiem, keďže sa potom rýchlejšie minie a zákazník kupuje ďalší. Krému stačí málo na špičku prsta a ak nanášate na „jelenicu“, tak len na miesta, kde sa sedlo dotýka kostí panvy. Netreba ju mastiť celú. Ja prikladám ilustračné foto natierania do nohavíc, fotky druhého variantu neprešli cez redakčnú kontrolu.

Kedy používať

Ja krém používam ako prevenciu, lebo si uvedomujem, že táto časť tela neprešla takou evolúciou, aby bez pomoci zvládala stovky hodín v sedle za rok, čo je môj prípad. Krém má viacero funkcií. Suchá pokožka sa skôr naruší a potom je náchylnejšia na zápaly. Tiež upokojuje, hojí a vytvára ochrannú vrstvu, ktorá chráni kožu. Cítiť to aj v tomto prípade, keď po aplikácii pošúchate prsty o seba, pokožka je príjemne hladučká a šmykľavá.

Zloženie

Vo VeloSkin našli zdravú mieru používania prírodných ingrediencií. Ani veľa chémie a ani slabý účinok. Keď som čítal zloženie, až mi vyhladlo. Našiel som tam kakaové maslo, sójový vosk, olej z kokosu a malín a podobne.

Výsledok

S krémom som bol spokojný, aj keď na začiatku som sa obával, koľko pri tej cene vydrží. Ale vďaka už spomínanej konzistencii sa míňal pomaly. Milo ma prekvapila vôňa a ochranná vrstva, ktorú krém zanechával nielen na prstoch. Dobrá bola aj výdrž krému, nevstrebával sa rýchlo a vydržal celý výjazd.

Komu?

Tento typ kozmetiky sa hodí každému. Víkendoví jazdci nie sú „vysedení“ a kožu majú zraniteľnejšiu. Tým aktívnym zase pomôže s väčším namáhaním pokožky. Kto už mal problémy v týchto častiach tela a z oka mu vypadla slzička bolesti po prvom nasadnutí do sedla, toho netreba presviedčať o zmysle takéhoto produktu. Ak sa vám to ešte osobne nestalo, poučte sa z chýb druhých a používajte krémy ako prevenciu.

Na záver mi napadá malý tip, ak máte v okolí cyklistu, ktorý bude mať sviatok, toto je ideálny darček. Je praktický a je malá šanca, že by ostal nevyužitý.
Cena je na úrovni 17 eur. Tento krém a aj ďalšie produkty nájdete na stránke dovozcu.