NEPUBLIKOVAT Test: HQBC Techniq – dostupná prilba s elegantným dizajnom

iceman 30.07.2020 18 fotografií   Ochrana Doplnky Hqbc Horska Cyklistika Bezpecnost Test Cestna Cyklistika Prilba

HQBC patrí vo svete cyklistiky stále medzi pomerne mladé značky. Na testovanie sa ku mne dostala prilba Techniq. Ako obstála?

Svetlo sveta uzrela táto značka v roku 2011. Zo začiatku HQBC ponúkalo širokú škálu cyklistických komponentov a doplnkov. Postupom času sa začali užšie špecializovať a momentálne sú známy hlavne ako dodávateľ cyklistických prilieb a okuliarov. Cieľom HQBC je dodávať kvalitné produkty za priaznivú cenu.

Poďme teda k modelu, ktorý som testoval. Ide o prilbu Techniq. Je to univerzálny model. Svoje uplatnenie nájde ako na ceste, tak aj v teréne. Pod terénom ale myslím skôr použitie na XC a maratóny. Tomu zodpovedá aj dizajn, ktorý je veľmi jednoduchý a nadčasový. Výroba technológiou InMold je samozrejmosťou. Na prilbe nenájdete šilt, ktorý by na ceste aj tak len zavadzal a na XC sa taktiež veľmi nenosí. Čo sa týka farebných možností, tak budem parafrázovať Henryho Forda: „Môžete si vybrať hocijakú farbu, len to musí byť čierna!” Matná vrchná časť je doplnená o lesklý spodný okraj, ktorý prekrýva aj spodnú hranu. Takéto riešenie je doménou skôr drahších prilieb.

Nech to pekne chladí

Prilba je už na pohľad veľmi vzdušná. Nájdete na nej 23 veľkých otvorov, ktoré sú doplnené o distribučné kanály vo vnútri prilby, ktoré majú za úlohu podporiť vetranie povrchu hlavy. Výjazdy v horúcom počasí potvrdili moje prvotné predpoklady. Napriek čiernej farbe, ktorá priťahuje slnečné lúče, sa prilba neprehrievala a veľmi dobre sa odvetrávala. Dosť dôležitý údaj, ktorý treba pri prilbách sledovať, je hmotnosť. Nízku hmotnosť asi najviac oceníte pri dlhých cestných výjazdoch. Výrobca udáva 260 g pri veľkosti M. Ja som navážil 269 g pri veľkosti L.

Poznáte song Láďa od Kabátov? No tak nielen Láďa má veľkú hlavu. Všetky prilby, ktoré som kedy používal, boli vo veľkosti L. A navyše nie všetky modely, ktoré som kedy skúsil, mi aj sadli. Preto som si dával Techniqa prvý raz na hlavu len s malou dušičkou. Našťastie mi ale prilba sadla na hlavu doslova ako r.. na šerbeľ. Navyše má Techniq aj možnosť vertikálneho nastavenia (HQBC Vertical Adjust) v 3 polohách. Vďaka tomu si prilbu viete ešte lepšie prispôsobiť. Nastavovanie obvodu sa robí kolieskom v zadnej časti prilby. Odstupňovanie je jemné, takže si obvod viete nastaviť veľmi precízne. Koliesko je doplnené reflexnou nálepkou, čo zvyšuje bezpečnosť. Narazil som ale na jednu menšiu nepríjemnosť. Pri najhlbšom vertikálnom nastavení sa koliesko dostane veľmi blízko k telu prilby, kvôli čomu je problematické kolieskom otáčať. V mojom prípade som mal ale vertikálne nastavenie presne opačné, takže sa ma tento problém netýkal.

Zapínanie

Ako veľké plus hodnotím magnetický uzatvárací systém remienkov. Vďaka tomu je vylúčené „prištipnutie” kože, čo sa občas mohlo stať pri klasických zatváracích systémoch. Naopak za menšie negatívum pokladám systém rozdeľovania remienkov pod uchom. Neumožňuje vlastné nastavenie ich dĺžky a vzdialenosti od ucha. Kto má rád širšie rozloženie a remienky viac vzdialené od ucha, bude spokojný. Mne ale vyhovuje presný opak. Počas jazdy sa mi postupne povoľovali aj popruhy pod bradou. Tento problém ale jednoducho vyrieši ihla s niťou. Už som to týmto spôsobom vybavil na jednej z mojich starších prilieb. Výstelky sú antibakteriálne a je ich možné veľmi jednoducho zhodiť a prať.

Napriek drobným nedostatkom (ktoré je ale možné celkom jednoducho odstrániť) na mňa urobila prilba HQBC Techniq veľmi dobrý dojem. Cyklistov určite osloví jej veľmi vydarený dizajn a perfektný pomer cena vs. kvalitné spracovanie. Za svoje peniaze dostanete to, čo pri iných renomovanejších značkách za cenu, ktorá je podstatne vyššia.

Plusy

• Pekný dizajn
  • Prijateľná cena
  • Magnetický uzatvárací mechanizmus remienkov

Mínusy

• Nemožnosť nastavenia vzdialenosti remienkov pri uchu

Cena tohto modelu sa pohybuje okolo 50 €, viac informácií nájdete na tomto odkaze.

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.