Unboxing: GT Grade Carbon Pro - ekvalizér radosti

Seriózne plány s gravel jazdením si vyžadujú už zodpovedajúce vybavenie. Aj takto môže vyzerať pravý gravel bike so správnym vybavením a vlastnosťami.

Je len na vás, či sa k takejto kategórii gravel bicykla dopracujete postupne a na nejakom základnejšom vybavení si vyskúšate, či "gravelovanie" zachutí alebo sa už poznáte a viete, že to bude pre vás to pravé a nechcete strácať čas a peniaze postupným prechodom z lacnejších bicyklov k takejto chuťovke. V prípade Pro verzie modelu Grade sa môžete spoľahnúť, že vďaka vybaveniu sú vám otvorené všetky krásy a možnosti tejto cyklistickej disciplíny a technika vás nebude obmedzovať v žiadnom ohľade.

Špecifikácia


Unboxing

Dopredu vieme, že v krabici nás čaká slušne vybavený gravel bike, očakávania sú teda vysoké.


Aj so všetkými ochrannými prvkami cítiť, že v rukách máme ľahký bike. Pozeráme, čo nám v GT pribalili do krabice. Keďže tu máme elektrické radenie, tak nezvyčajne vyťahujeme batériu a ostatné veci sú už klasika.


Začneme batériou. Jej pozícia je v sedlovke, pozor treba dať na riadne spojenie s káblom, toto je miesto, kde sa môže spojenie prerušiť. Kto má chuť, môže „pozichrovať“ aj prelepením páskou.


Ďalšie zapájanie nie je zložité, priestor na omyl je minimálny. Omotávka vyžaduje prax, ako sa hovorí, cvičenie robí majstrov.


Pri ráme gravel biku je priestor na kreativitu väčší ako pri bežnom cesťáku. Treba zakomponovať pružiace a tlmiace prvky, počíta sa s využívaním väčšieho počtu košíkov, montovať sa môžu tašky alebo blatníky.


V tomto prípade sa pruží zadnou stavbou a karbónovou sedlovkou. V tejto časti rámu sa okrem karbónu použili aj sklené vlákna (DFD - Dual Fiber Dynamics), typický je trojitý trojuholník GT. Vo vidlici môžete otáčať vložený flip chip a tým meniť dĺžku bicykla o 15 mm. Kratší pre lepšie ovládanie, dlhší je stabilnejší, ideálny pri jazde s naloženými taškami.


Radenie je skutočná chuťovka. Di2 na gravel sade Ultegra RX. V teréne oceníte elektrické radenie, tu nehrozí také nebezpečenstvo ako na MTB, že drahý prehadzovač niekde zrušíte a v porovnaní s bežnou Ultegrou profitujete napr. z rozsahu prevodov. Z MTB sveta sa prevzala spojka „šaltra“, ktorá zlepšuje radenie v teréne, kľuky umožňujú ešte širšiu zadnú stavbu, takže aj širšie obutie. Dostatok prevodov vyriešil dvojprevodník.


Brzdy sú uchytené spôsobom flat mount a kotúče majú 160 mm. Prekvapí jemný nástup brzdného účinku, takže ho viete citlivo dávkovať.


Ráfiky WTB KOM Light i23 TCS, 28h, tubeless ready obuté na plášťoch WTB Riddler TCS Light, 700 x 37c, tubeless ready, Tan wall si pýtajú prerábku na bezduše. Maximálna šírka, ktorú pojme rám, je až 42 mm.


Z ostatných komponentov spomenieme sedlo Fabric Scoop Shallow Elite a hliníkový predstavec a riadidlá, ktoré si GT robí pod svojím brandom.


Hmotnosť veľkosti 58.


Decentný dizajn šitý na mieru vkusu typických gravelákov pekne dopĺňajú hnedé boky plášťov. Odrazky na ňom asi dlho nevydržia.


Geometria


Cena a dostupnosť

Cena daného modelu je 3 829 € a stretli ste sa s ním aj v redakčnom teste. Tento bicykel nájdete aj v našom MTBIKER shope. Iné prevedenia tohto bicykla sú dostupné na tomto odkaze.

Ak si objednáš bicykel na našom eshope alebo osobne v MTBIKER centre, je niekoľko možností, ako ti môže byť doručený. Jednou z nich je osobný odber v MTBIKER centre s poskladaním a garančným servisom zdarma. Pri cene bicykla nad 1 000 € môžeš využiť možnosť nášho bezplatného doručenia k tebe domov. Viac informácií aj o ďalších formách doručenia nájdeš na tomto odkaze.
report_problem Našiel si v texte chybu?
redakcia 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: VAUDE Kuro Tech – pre intenzívnu jazdu

Test: VAUDE Kuro Tech – pre intenzívnu jazdu

Dobrý pomer vlastností zo sveta cestnej aj horskej cyklistiky, spojených s pohodlím a výkonom. To vôbec neznie zle. Ako sa jazdí v tretrách Kuro Tech a kde majú limity?
Test: Vesta, dres a nátelník Isadore - jar a jeseň v pohode

Test: Vesta, dres a nátelník Isadore - jar a jeseň v pohode

Čo na seba, keď je teplo, zima, sucho aj mokro? Dlhý dres Isadore Signature v kombinácii so spodnou vrstvou a vestou.
Výbava na gravel - sloboda a zábava PR článok

Výbava na gravel - sloboda a zábava

Objavovanie nových ciest, rýchlosť na ceste, stabilita v teréne. Výbava na gravel nie je viazaná žiadnymi pravidlami, a tak sa dá nájsť množstvo zaujímavých kúskov.
keyboard_arrow_up