Test: Absolute Black Oval - naozaj funguje?

Henry33 29.09.2020 24 fotografií   Doplnky Horska Cyklistika Test Cestna Cyklistika Prevody Radenie

Oválne prevodníky sú medzi nami už nejaký ten piatok. Dá sa povedať, že lámu cyklistickú "spoločnosť" na dva tábory.

Fakt je, že s oválom získal Froome nejeden žltý dres. Aký prínos na tom mali prevodníky, ťažko povedať, ale keď sa objavila možnosť testu, neodmietol som.

Do rúk sa mi dostal kúsok od značky Absolute Black v krásnej červenej anodizovanej farbe. Letmý pohľad na stránky výrobcu odhalí, že ponuka je naozaj pestrá a ovál vyrábajú snáď na každý typ kľúk. Načasovanie ani nemohlo byť lepšie, nakoľko poslednú dobu ma celkom pobolieva koleno, a tak možná úľava pri zábere sa bude hodiť.

Prvý pohľad

Pri rozbaľovaní sa ešte stále nemôžem zbaviť skepticizmu a nedôvere voči niečomu, čo sa má otáčať a pritom nie je okrúhle. Model určený na kľuky Sram, ktorý mám k dispozícii, sa ponúka od 28 do 36 zubov v šiestich farebných vyhotoveniach.

Môj pôvodný prevodník mal 32 zubov a nový ovál som zvolil vo veľkosti 34z. Pri ovále to znamená, že v zábere by sa mal prevodník správať ako 36-zubový, naopak vo fáze mŕtveho bodu (horná a spodná úvrať) ako 32-zubový...stručne o teórii nájdete nižšie.

Gramárov určite poteší, že aj keď je prevodník o niečo väčší, tak hmotnosť išla dole o 15 gramov. Za všetko môže použitá zliatina hliníka 7075, ktorá je jednak veľmi pevná a odolná, ale aj ľahká. Uvidíme, keď trafím nejaký kameň . Spracovanie je inak prvotriedne a na prevodníku nenájdete ani jednu chybičku. Páčia sa mi aj viditeľné cesty cnc nástroja pri opracovaní.

Ako to teoreticky funguje?

Teória oválu je postavená na jednoduchom fakte. Tam, kde máte najviac sily, teda na pomyselnom ciferníku od jednej do piatej "tlačíte" akoby ťažší prevod. Naopak v oblastiach mŕtveho bodu (od piatej do siedmej a potom od jedenástej do jednej) máte k dispozícii pocitovo ľahší prevod. Vo výsledku by tak malo dochádzať k lepšiemu využitiu vašej sily pôsobiacej na pedál a ľahšiemu prekonávaniu mŕtveho bodu.

Zmena je život

Inštalácia je hračka a zmáknuté som to mal za pár minút. Na internete sa často diskutuje o tom, ako má byť prevodník otočený správne, avšak pri Sram kľukách sa dá nainštalovať iba jedným spôsobom a tak mám o problém menej. Keď už som to mal rozobrané, aspoň som premazal a skontroloval stred a kľuky. Pri veľkej zmene prevodu nezabudnite skontrolovať aj správnu dĺžku reťaze. U mňa to však nebolo potrebné a tak hor sa na trail.

Skúsenosti z praxe

Ešte predtým, ako som prvýkrát šliapol do pedálov, som mal v hlave takú predstavu, že to bude pri šliapaní poskakovať ako šialené. Ono pri pohľade na zadnú prehadzovačku sa mi ani nemôžete čudovať. Tragédia sa však nekonala a šliapanie je veľmi plynulé. Keby ste zatvorili oči a ja vám nepoviem, či tam je ovál alebo normálny prevodník, tak budete na vážkach. Treba dodať, že všetko záleží ale výrazne od zvyku a každý to môže vnímať inak. Niekomu môže pripadať pohyb prirodzený, niekomu naopak až moc trhaný.

Rozbieham sa teda a zatiaľ nič. Čakal som niečo, ako keď zapnem na ebiku boost, že zrazu vystrelím a som hore . Všetko sa však zatiaľ správa normálne, ako som zvyknutý. Radenie ide presne rýchlo, reťaz si potichu zapadá do prevodníka. S pribúdajúcimi percentami stúpania však začínam pociťovať oválny efekt. Každá otáčka pedálov je citeľne jednoduchšia v jednom mieste, teda v tom, ktoré býva najťažšie. Celý pohyb si však stále zachováva plynulosť.

Jedna vec je šliapanie do kopca, po rovine alebo lesnej ceste, druhá však je technické šliapanie po výstupových trailoch po koreňoch a kameňoch. Tu sa naplno ukázala sila oválu a mal som pocit zvýšenej trakcie a kontroly celého pohybu pri manévrovaní ťažkým terénom.

Pri jazde z kopca sa reťaz drží prevodníka ako pribitá a ani raz sa mi nestalo, že by spadla. Častým argumentom býva mýtus, že ovál ničí spojku zadnej prehadzovačky. Je pravda, že oválny prevodník namáha ramienko viac ako normálny a neustále s ním pulzuje, avšak moderné prehadzovačky sú na takéto niečo stavané a ide o zlomok sily, ktorú musia vydržať v rozbitom teréne.

Mňa si získal

Aj keď oválny prevodník vo mne sprvu vzbudzoval nedôveru, po vyskúšaní som mu plne prepadol. Jednak je šliapanie do kopca pocitovo znesiteľnejšie, čo je pre mňa obrovský benefit. Taktiež bolesť kolena sa neobjavuje pri jazdení s oválom a tak usudzujem, že aj tu mohlo nastať zlepšenie. Potešia aj ušetrené gramy na hmotnosti bicykla a celkový vzhľad. Ak hľadáte každú medzierku, ako si na bicykli pomôcť a trošku si to spríjemniť cestou nahor, tak oválny prevodník môže byť alternatívou. Zaujímavá môže byť aj cena okolo 75 €, čo je na úrovni originálneho prevodníka od Sram a tak za skúšku v podstate nič naviac nedáte. Viac informácií nájdete na stránke dovozcu.

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

hurmikak 29.09.2020 (21:07)

Odkedy mam oval, zivot sa zmenil na nepoznanie. Zena mi povedala, ze som omladol o 10 mesiacov. Bez ovalu uz odmietam vyjst z pivnice!

NortySP 29.09.2020 (16:24)

Ja som oval skusil po prechode z 3x9 na 1x11 kedy som po dlhsom jazdeni zacal pocitovat bolesti kolien, hlavne ked som vela dupal do kopcov. Po prechode na oval to zmizlo a sliapalo sa mi ovela lepsie, ako je spominane v clanku pri technickom sliapani je to parada, taktiez na snehu alebo blate je ten zaber plynulejsi. Zo zaciatku to pre mna nebolo prirodzene ale po 3 - 4 jazdach som si zvykol. Asi po 2 rokoch som upgradoval na 1x12 a tak som znova nahodil normalny prevodnik (staru kazetu aj retaz som jazdil do mrtva, cize oval to tiez mal za sebou) a hned som pocitoval tazkosti s kolenami a neslo sa mi az tak dobre, takze som znova kupil oval a je to parada

duves 30.09.2020 (07:50)

Roky som bol spiatočník, iba som cúval.
Skončilo to, kúpil som si oval.

matho010 duves 01.10.2020 (20:37)

Kua tu sa niekto vyhral s komentarom, davam like a snad sa ini pripoja

Davac 29.09.2020 (23:12)

Vdaka za clanok. Clanky od Henryho ma skratka bavia. Je to napisane s nadhladom a casto krat sa aj zasmejem. Velky palec hore.

GaliPet 29.09.2020 (16:10)

Je zaujímavé, že dakomu ovál sadne a dakomu nie. Ja som sa s ním po pár 100 km rozišiel.

shaolin GaliPet 30.09.2020 (13:57)

Mozno nlen espravne prevedenie? Jednotlive firmy maju ovaly s roznymi parametrami.

GaliPet 30.09.2020 (10:45)

Som prekvapený, že okrem môjho, sú tu zatiaľ len kladné skúsenosti s fungovaním oválu.
Systém oválu je známy už pekných pár rokov ale u profi jazdcov sa uchytil len ojedinele. Robili sa aj odborné testy, kde výsledkom bolo, že ovál priniesol výkonnostné zlepšenie len u minimálneho počtu jazdcov a to v zanedbateľnej hodnote. U niektorých málo jazdcov došlo dokonca k minimálnemu zníženie výkonu. U prevažnej väčšiny bol výkon porovnateľný.

loki4fun GaliPet 30.09.2020 (11:46)

Som si spravil taky maly prieskum pred kupou a je pravda, ze sa o tom popisalo vela roznych faktov z merani. Na mojom prvom MTB ANLEN som mal predny prevodnik ovalny a to sa pisal rok cca 1994 a dobre a mi jazdilo. Preto som dal po 2 kruhoch sancu opat ovalu lebo aj tak som chcel prevodnik vymenit za co najmensi a mne osobne tato kombinacia sadla. Opat zopakujem, najvacsi prinos citim v prudkom stupani kde pocitovo sa netrapim ako pri kruhovom prevodniku. No a to je pre hobika asi najpodtatnejsie. Aby sa na biku citil dobre a uzival si jazdenie.

jachmel 01.10.2020 (07:59)

Pri citani tohto clanku a komentov nizsie som si spomenul na kolenny pas Dr. Levina. Na bolest kolien to prave. Osvedcene tisickami spokojnych zakaznikov! Tento rok mam na tom natocene tisice km na striedacku oval 32z, klasika 32 aj 34. Ako bolo napisane, stoji to rovnako, tak som vyskusal. Rozdiel ziadny. Nikam ma to neposunulo ani v casoch, ani v regeneracii - zeby to nejak viac setrilo svaly. Neuskodi, nepomoze. Vobec sa necudujem, ze sa to v profi/poloprofi scene nepouziva. Vyborna je ale vydrz a hmotnost prevodnika. Urcite lepsie ako original Sram. Tak jedine ak kvoli tomu do toho znova ist.

romanp 29.09.2020 (20:14)

Ja som si ovály od AbsoluteBlack doprial na cesťák, nemôžem povedať že by to bolo nebe a dudy čo sa týka šliapania, ale sú krásne a nejaký ten gram ľahšie, no v mojom veku (45) treba myslieť už aj na kĺby, aj keď zatiaľ nemám problémy. Napriek tomu čo som čítal, že radenie môže byť horšie oproti originálu, v skutočnosti radia lepšie ako origo R7000. Takže maximálna spokojnosť.

tomasspura 29.09.2020 (20:19)

jazdim AB oval uz asi 6000km (30z a stale ten isty) a absolutna spokojnost, K spojke 4000km na XT 12s a spojka sa zadrela ale kvoli chybajucemu mazivu (co je evidentne problem Shimana a nie ovalu), po rozobrati spojky a namazani, slape bez problemov dalej

airbilly 29.09.2020 (21:05)

Ja jazdím ovál od rotoru na graveli. 40z a uplna paráda.

AdMich 29.09.2020 (22:10)

Išiel som z 1x11 klasika, na 1x11 oval...vravím si, paráda. Potom som kúpil nový bike1x12, čuduj sa svete ide to bez ovalu....
Medzičasom som začal behať, spevnilo mi to kolená a ťažkosti s kolenami zmizli.

rrrrvvvv 30.09.2020 (03:51)

Ked som pred 4 rokmi daval prvy AB oval prevodnik na MTBike som mal obavy ci si zvyknem a pod. Musim povedat, ze som ziadnu zmenu nepocitil. Niekde v podvedomi si vsak hoviem, ze mi pomaha najma pri nizkych frekvenciach a technickych pasazach. Ale inak AB oval prevodnik fungoval perfektne, retaz nepada, ma dlhu zivotnost, je lahky, pekny, kvalitne navrhnuty a vyrobeny, aj cena je ok, nezanasa sa nejako zasadne, a celkom obstojne sa cisti. Odvtedy ich mame doma uz na tretom MTB bicykli a stala spokojnost. A pojde aj na novy MTBike. Za mna 100% produkt.

drifter_00 02.10.2020 (13:04)

Pridám ešte moju skusenosť, oval jazdím 3 sezóny (ten istý AB 34z, len na pavúk, nie direct). Som len nadšenec amatér, nepoužívam watt metre, nemeriam výkony ani nič, len usudzujem podľa mojich skúsenosti/pocitov. Keď som si ho prvý krát nahodil, šiel som jazdiť to čo som už dlho jazdil a približne viem koľko síl ma stál daný kopec a pod. Šiel som rutinne, nejak som si nevšímal čo a ako idem a keď som vyšiel hore, však ten oval nerobí žiadny rozdiel, žiadnu zmenu som necítil. Hore na tom kopci som si všimol, že som mal zaradený o stupeň ťažší prevod ako predtým s obyčajným kruhovým 34z. Vtedy mi to došlo, že som to vytiahol na ťažšom prevode PRI ROVNAKOM ÚSILÍ. Do kopca, strmé výšlapy pri nízkych otáčkach mi to určite pomáha. Na maratónoch sa mi tiež začalo viac dariť predbiehať do kopca. S článkom úplne súhlasím. Pre mňa to tiež vysvetluje to čo tu už bolo dávnejšie spomenuté, že pri nižšej kadencii to pomáha a práve preto ovály nemajú profíci, lebo takmer vôbec neťahajú pri nízkej kadencii. Ako je aj napísané v jednom Froomovom článku: "Professional cyclists tend to have very efficient pedal strokes, with minimal dead-spots. Perhaps these rings may be more beneficial to the amateur or beginner, helping to iron out a more pronounced dead-spot". To dáva zmysel, že pre nás amatérov, ktorý sa narobia pri nízkych otáčkach hlavne hore kopcom to je prínos. Na rovine, pri vyššej kadencii/vysokých otáčkach som žiadny rozdiel nepostrehol ani v radení. Zamýšľal som sa nad tým aké to môže mať negatíva, ako tu bolo spomenuté, že to naťahuje reťaz - prehadzovač. To dáva zmysel, ani by ma to nenapadlo. Určite to niečo uberie, ale asi to bude priam zanedbateľné a výhody oválu túto stratu prevýšia.

DanielH 29.09.2020 (16:27)

Hmmm. Zaujimave.

Kubec0702 29.09.2020 (16:29)

jazdím ovál (30z Garbaruk) polovicu sezóny a musím povedať, že to je Amerika menej ma bolí koleno, lepšie/prirodzenejšie sa mi šliape + kvôli Garbaruku a jeho dlhým zubom som mohol vypustiť horné vodítko reťaze, ktorá mi zvykla padať pri okrúhlom 32z raceface.
Aj by som skúsil absolute black, či one-up ovály, no tie majú kratšie zuby a po osobnej skúsenosti s bežnými NW prevodníkmi by som sa bál padania reťaze (zvykla mi padnúť aj napriek vodítku - nepýtajte sa ako). Každopádne to za skúšku určite stojí ja osobne do iného prevodníku ako oválu už asi nepôjdem.

shaolin Kubec0702 30.09.2020 (14:01)

Sranda, ja som zas kvoli tym zubom zostal pri AbsoluteBlack, nejak som si nevedel predstavit, co sa stane, ked sa tie dlhe zuby stretnu s nejakym kamenom

Kubec0702 shaolin 30.09.2020 (20:12)

kratšie zuby by si pri strete s kameňmi nepomohli o nič viac Preto je vhodné nosiť bashguard a je jedno akú máš dĺžku

shaolin Kubec0702 30.09.2020 (20:20)

Nemyslim, ked su zarovno s retazou, sanca, ze dojde k poskodeniu je predsalen o nieco mensia. Nejake kamene som uz pochytal, nastastie zatial bez skod.

blavatraffic 29.09.2020 (17:36)

Pre mňa je ovál prvá voľba na MTB. Na fulle som mal Absolute black, aj origo Sram a aj Garbaruk som vyskúšal.
AB bol asi najhlučnejší, Sram asi najdrahší ale OK a Garbaruk najkrajší...(

Mfit 29.09.2020 (18:27)

Ja jazdim tiez Oval od AB 32Z uz 4 sezonu...kolena pri slapani uz nebolia a navyse som si zlepsil casy na Strave na segmentoch kde treba poriadne dupat. Jazdim na fulle Enduro/trail..a nemenil by som uz na klasicky.

ivancikmarian 29.09.2020 (18:30)

Je to uplne v pohode vec. Je to mozno o zvyku... ale je to vec čo si ja pametam s istotou 30r. stara

ro_so 29.09.2020 (18:33)

Hneď po otvorení článku ma napadla otázka, oplatí sa to keď mám flat pedále? A pozriem fotky a... 🙂

Kubec0702 ro_so 29.09.2020 (19:27)

ja to tiež jazím s flatmi a normalna fungira

ecorra 29.09.2020 (19:37)

A čo oválny prevodník a spojka na ramienku prehazdovačky (shadow plus)? Tá "spojka" sa predsa musí vydrať, keďže sa ramienko pri každom šliapnutí jemne posúva/pootočí.

Henry33 ecorra 29.09.2020 (20:23)

Nemyslim si ze sa nejak extra znici. Ale tak nahradna stoji par eur https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/prehadzovace/prislusenstvo

Sesulak ecorra 30.09.2020 (07:34)

Spojka na Shimane sa servisuje (maze, lebo inak tam nie je velmi co rozoberat) velmi jednoducho. Aj radiaca packa potom chodi lahsie.

ostogiske 29.09.2020 (20:22)

tiez som presiel na oval na horskom a je to zabava slapat hore kopcom, vsetko sa stalo plynulejsie pre mna

Andy86 29.09.2020 (21:25)

Co tu citam, tak niektori si to dali na cestak, resp. Gravel, co zodpovedalo moju otazku, ci je to aj na tieto biky mozne dat. Ako je to s poctom zubov? Ked mam teraz 44z prevodnik, tak mam tiez pouzit 44z oval?

GaliPet Andy86 29.09.2020 (22:11)

44 alebo 46. (pri rovnakom je pocitovo ľahšie ťahanie pri ovále)

zwARO GaliPet 30.09.2020 (07:41)

a ked mam 44T a dam 46T oval, tak ostava rovnaka dlzka retaze? Z clanku som to tak pochopil. Myslel som, ze pre zachovanie dlzky je ok dat namiesto 44T znova 44T oval (co ma tie uzsie casti 42T) vdaka

GaliPet zwARO 30.09.2020 (10:30)

Dĺžku by som vopred odskúšal za použitia nejakej starej reťaze.
Už pri výmene klasického prevodníka rozdiel dvoch zubov môže niekedy robiť problém. Ja som na MTB menil 34 za 34. Mal som pôvodne zakúpený ovál 36 ale ten mi nevošiel do rámu. (šúchal by o zadnú stavbu) Aj s týmto treba rátať lebo priemer oválu je vo "vajčitej" časti väčší.

romanp zwARO 30.09.2020 (10:44)

Ja som dával rovnaké počty zubov ako pôvodné, odporúča to aj sám AbsoluteBlack, reťaz ostáva rovnako dlhá, tak isto aj prevodové pomery. Že sa ľahšie ťahá je kvôli efektivite, resp. prirodzenejšiemu pohybu nôh.

milos21 30.09.2020 (09:00)

Ja som z 30z ovalom spokojný, ale aby som jednoznačne tvrdil, že je lepší ako klasika, tak to nie. Ale ostávam pri ňom aj do budúcnosti

loki4fun 30.09.2020 (09:25)

Od aprila jazdim na gravel biku AB 38T (CX OVAL 1X 110/5 bcd chainring) pre SRAM Rival 1x v kombinacii s kazetou 10-42. Mensie sa pre tuto kombinaciu zial nerobi. Rataz som skracoval. Povodne bol 42T prevodnik a cielom bolo pomoct si do prudsich stupani, v ktorych to aj naozaj citit, ze sa sliape akoby lahsie. Na rovinke ani pri kadencii 90 ziaden technicky ani pocitovy problem. Po cca 6000km iba spokojnost a kruh by som uz nechcel. Ako pisal henry, vymena upne jednoducha a pocitovo vyborna kvalita. A balenie bolo tiez super. Kupoval som priamo od AB.

palo14 30.09.2020 (10:00)

Som myslel, ze to testovala nejaka dama podla biku a potom som sa docital, ze nie

stopjak 30.09.2020 (10:13)

Ja som prešiel z 30z okrúhleho prevodníka na 32z oval. Osobne vôbec nevidím rozdiel. Až som bol prekvapený ze to neviem rozoznať. Možno by pomohlo kebyže som porovnával 30z vs 30z oval v nejakom brutálne náročnom stúpaní. Takto mam iba pocit, ze mi chyba prevod, takže sa možno vrátim naspäť na 30z. Este stale dúfam ze zosilniem a pocit chýbajúceho prevodu zmizne

palo14 stopjak 30.09.2020 (10:24)

Musis pit vela proteinov

fezoj55 30.09.2020 (16:24)

neviete ako to byva s priemerom ovalu, nejaky rozdiel oproti klasike? ja mam klasiku 36z a je to na knap pri rame (toto je inak problem mnohych ramov, ze vyrobcovia to robia s tym ze aj tak si tam nikto viac jak 34 neda, comu celkom nerozumiem hlavne pri XC bikoch)

GaliPet fezoj55 01.10.2020 (08:55)

Mne do rámu 36 ovál už nevošiel z dôvodu jeho "vajčitosti". Maximálny priemer bol na úrovni zrejme ešte viac ako 38T klasického prevodníka.

stanik.gonda 30.09.2020 (20:27)

Tiež som mal a roky ovál . kúpou nového biku som ostal toho roku na normálnom asi 2 mesiace ale som zničil a kúpil som teraz ovál . Už len ovál do kopca sa ide oveľa lepšie . Tiež prestali bolesť kolien

Djexpres 30.09.2020 (22:11)

Chalani ako je to s počtom zubov? Ak nám teraz okrúhly 32z a chcel by som oval, koľko zrubový oval mam zvoliť, aby som zachoval daný prevod no zaroven dosiahol výhody ovalu?

hurmikak Djexpres 01.10.2020 (09:41)

stopjak hurmikak 01.10.2020 (10:19)

32 -> 30 nedava logiku. Normalne zostan na 32z. Zachovas prevody a ak su nejake vyhody/nevyhody tak sa ti ukazu. Ja napriklad rozdiel nevidim.

hurmikak stopjak 01.10.2020 (10:47)

Logika je ta, ze splostena 30 ma paku ako 32.

Djexpres hurmikak 01.10.2020 (12:01)

no praveze nedava mi to tak isto logiku pretoze tych 32z ktory mam na kruhovom bude rovnaky prenos sily aj na ovale, pretoze splasknuta cast bude len v momente kde nie je zaber cize sa len rychlejsie dostanem cez nu, ale skor by mi davalo vacsiu logiku ak by na ovale tvorilo ten pomer viac zubov ako na kruhovom cize napr 32 zubovy zaber kruhoveho by mohol byt totozny s 34zubami na ovale????

stopjak Djexpres 01.10.2020 (12:12)

Ja som presiel z 30z na 32z oval a chybaju mi teraz prevody - teda iba ten najlahsi. Cela teoria okolo ovalu je len o plynulejsom rozlozeni sily v ramci otacky. Ale prevodovy pomer je zavisly na pocte zubov.

hurmikak stopjak 01.10.2020 (14:32)

Myslim ze od poctu zubov pri kruhovom. Pri ovale od miery splostenia. Pozeraj na prevodnik ako na paku.

roleta 01.10.2020 (11:34)

Pri objednani prednej pily z aliexpresu mi miesto objednanej klasiky prisiel oval s oznaceni DECKAS na roztec BCD 104. Som sa najprv tesil, ale ked som si to namontoval to bolo take nejake divne, ako keby tam nebolo tych 112 stupnov co tam ma byt ale nejake ine cislo. Zaberalo to tam kde nemalo a to som na to pozeral ci to mam spravne namontovane. Asi na SRAM Dub od serioznej firmy s tym nie je problem, ale hento slo po 2 jazdach dole. Poslem asi uhlomer do Ciny.

Djexpres roleta 01.10.2020 (13:10)

tu pekne vysvetlil ze 32 zubovy oval je v sirsej casti ako 34 a v uzkej ako 30

roleta Djexpres 01.10.2020 (13:54)

problem toho DECKAS je uhol, podla mna to nie 112 ani nahodou. nieco viac ako 90 to bude urcite, ale sikme poriadne neni ani nahodou. Co som len chel upozornit nie je oval ako oval (to com napisal mudrost) a neoplati sa setrit

21008mb 01.10.2020 (17:33)

Oval jazdim uz 3 sezonu a vsetko funguje tak, ako bolo popisovane v clanku. Uz by som sa ku klasike nevratil. Maja skusenost je vsak taka, ze absolute black mi vzdy vydrzal max 500km. Teraz jasdim race face oval 28t a ten vydrzi tak 700 km max.... Takze u mna za sezonu 4 retaze 4 ovalne prevodniky....

matho010 21008mb 01.10.2020 (20:42)

Wtf??? Prevodnik musi 3 sezony vydrzat ci?

21008mb matho010 01.10.2020 (20:47)

To som si aj aj myslel. Spravil som na nom max 50 km vyskovych. Je pravda ze mam 100kg, jazdim fatbike a len tazsi teren v lese... Race face oval mi vydrazal dlhsie.... Susenosti za posledne 2 roky...

roleta 21008mb 02.10.2020 (09:39)

to je silene, ja mam vyse 100kg a prevodnik vydrzi 2 sezony fpoho, vymienam az s komplet driveterainom (3-4retaze za sezonu rotujem), jazdim ale lahke prevody bo kolena by mi zomreli