Pinarello Prince 2021 - prefarbená F12

Pinarello Prince 2021 - prefarbená F12

138 komentárov

cepooo 05.08.2020   Predstavenie Pinarello Cestny Bike Cestna Cyklistika Karbon Novinky

Koľko technológií prebral úplne nový Prince z top modelu F12, v akých detailoch sa líši a oplatí sa rozmýšľať nad kúpou?

 

Tento rok ohlasuje značka Pinarello 6 úplne nových modelov. Dnes sa pozrieme na prvé dva, budeme sa venovať najmä modelu Prince a spomenieme aj Paris. Oba názvy milovníci značky určite registrujú, pri názve Paris treba ísť v pamäti viacej do minulosti. Aby sa nám to neplietlo a ďalšie prichádzajúce novinky sme vedeli správne zaradiť, tak najprv základný prehľad modelov. Topka je F12, pod ňou je F10, následuje spomínaný Prince a pod ním Gan. Paris sa zaraďuje medzi Gan a Prince, ale o ňom až za chvíľu.



História názvoslovia


Od neskorých deväťdesiatych rokov môžeme názov reflektovať v profipelotone, najprv ešte na rámoch z hliníka, neskôr sa objavuje prvá karbónová vidlica. Časy, keď ružovo-biele rámy stajne Team Telekom reprezentovali víťazi TDF, ako B. Riis a J. Ulrich.



A neskôr to bol práve model Prince, ktorý sa stal prvým celokarbónovým modelom s asymetrickým rámom, dnes tak typickým pre značku Pinarello. Bol to vlastne moment, ktorý udal smer všetkým nasledujúcim top modelom značky.



Nový Prince 2021


Že model Prince má bohatú históriu, sme si povedali, teraz sa presuňme z minulosti do budúcnosti a povedzme si, ako bude vyzerať jeho najnovšia verzia, ktorú si onedlho budete môcť kúpiť. Najvýstižnejšie by nový Prince opísalo tvrdenie, ktoré hovorí, že je to vlasne model F12, len je z iného karbónu a s dostupnejšou výbavou. Takže zjednodušene je to model so všetkými vychytávkami bicykla, ktorý vyhráva posledné ročníky TDF, s veľmi podobnými vlastnosťami, jemne vyššou hmotnosťou, ale zase s nižšou cenovkou.



Technické detaily


Už na prvý pohľad je viditeľná podoba s rámom F12, využíva pre neho vyvíjané technologické postupy a konštrukciu, takže je oproti predchodcovi tuhší a zároveň pohodlnejší. Prvýkrát máme na modeli Prince kompletne schovanú kabeláž (disková verzia), možné to je aj vďaka doplnkom s označením MOST, v tomto prevedení doteraz vídané na F12. Nie je to len estetická záležitosť, spolu s tvarom rámu to má pozitívny dopad na aerodynamiku.



Ak by sme išli do detailov, úplne identická s F12 je spodná rámová rúrka, zásadnú zmenu vidieť a hlavne cítiť aj v zadnej časti rámu, najviac pri jazde zo sedla. V prípade kotúčových bŕzd prešla vývojom aj predná vidlica a zadná stavba, preč sú tie časy cinkajúcich kotúčov na prvých takto vybavených cesťákoch. Na výber je stále aj klasická brzda, prevedenie Direct Mount.



Prince prebral aj kopec technológií, začať môžeme špecifickým a účelovým tvarom vidlice ONDA, zakončenej aero vychytávkou ForkFlap. V prípade kotúčov sú uchytené spôsobom Flat Mount a majú rozmer 160 mm. Keď sme pri číslach, do rámu s rezervou vojde obutie široké 28 mm. Model Prince bude k dispozícii aj v dvoch prevedeniach karbónu, všetko sú to produkty od Torayca, ako sme zvyknutí. Základ tvorí karbón T700, Prince FX je karbón T900 a len pre info, F12 je postavená z T1100. Od začiatku bude dostatočný počet farebných prevedení.



Paris, vitaj späť!


Ďalšia otázka, možno si správnu odpoveď budete vedieť aj tipnúť. Prečo názov podľa tohto krásneho a pre cyklistov kultového miesta? Odpoveď je, lebo tu Pinarello dosiahlo na 15 celkových víťazstiev TDF, Paríž je miesto, kde preteky tradične končia. A opäť, historici si možno spomenú aj na to, že to nie je prvýkrát, kedy značka použila názov Paris. Už M. Indurain, 5-násobný víťaz TDF, sedlal takto pomenovaný stroj, po ňom nasledovali Ulrich, Zabel a mnohí ďalší.



Pre koho je Paris


Model Paris môžeme zaradiť k Prince, hlavná zmena spočíva v upravenej geometrii rámu, posed a vlastnosti bicykla ho skôr predurčujú k pohodlnejšiemu endurence jazdeniu. Keďže je príbuzný nového modelu Prince, dokonca aj Paris ťaží z technológií vyvinutých pre F12.



Paris bude výborným prvým modelom, ktorý si môžete od Pinarella kúpiť, možno práve vďaka nemu si značku zamilujete, je navrhnutý a osadený tak, aby bol dostupný čo najširšej skupine cyklistov. Rám podobný modelu F12 je vyrobený z materiálu T600, vzhľadom na určenie sa pridalo na pohodlnosti a vytvorilo sa viac miesta na obutie široké až 30 mm. K dispozícii je čisto len kotúčová verzia.



Na záver možno ešte pomôcka s hierarchiou, ak sme na F12 zvyknutí na top sady ako napr. Shimano Dura Ace, tak na Prince nájdete najčastejšie Ultegru a na Paris vám dobre poslúži sada 105. Teraz sa už v novinkách dobre orientujete, je to fajn základ k tým ďalším 4 novým modelom, ktoré ešte Pinarellu ostávajú predstaviť. Navyše, ak ste doteraz boli očarený len modelom F12, ale vzhľadom k cene ste vedeli, že by to doma neprešlo, tak práve teraz nebolo nikdy tak ľahké získať jeho vzhľad a technológie v dostupnejšej verzii.

Všetky novinky vrátane dostupných dizajnov nájdete na stránkach značky.

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

danyH 05.08.2020 (22:55)

2


tolko chvaly na cinsky ram; T700.....T1100 cim vacsie cislo tym viac adidas a uz vobec nechapem takym vyjadreniam ze pinarello dosiahlo nejake vytazstva - ked tak to dosiahli ti co na tych bajkoch makali a makali na nich ze im to dali sponzori ale v dnesnom svete TDF (a nie len TDF, lebo dedkovia z uci,aso....atd-pritom cyklistika byvala tak dramaticky a zaujimavy sport, dnes kazdy cumi na PWR a pocuva vysielacku) kde kazdy bajk je v presne danych schemach vahy, tvarov trubiek, moznosti....atd a jedine cim sa lisi je logo a farba sponzora tak je to o tych co jazdia a nie o tych bajkoch
mtbiker podla mna zacina silne potrebovat redaktorov a editorov co nebudu preberat alebo publikovat len cisty marketing dodavatela/“partnera”ale zamyslia sa nad tym, ako to cele zacalo a zacnu publikovat nieco co neni povrchne len aby sme si splnili plan

 
cepooo danyH 07.08.2020 (08:26)

3


Ty si si chcel nasilu kopnut. Ak niekto nemal moznost sedlat rozne top biky a nenajazdil dostatocny pocet km, tak sa mu moze zdat, ze vsetky biky su rovnake. V skutocnosti su tam rozdiely aj ked nemusia byt velke, u profikov zalezi aj na 1%. A mas pravdu, PR clanky su vlastne povrchne. Aby si islo do hlbky, na to su tu testy. Ale v tomto pripade je aj PR clanok postaveny na realnych skusenostiach so znackou a top modelom, z ktoreho Prince vychadza. Takze si sa netrafil. A firma Toray je z Japonska, nech to mas komplet. Ci aj to je pre teba to iste, ved Azia nie?

 
danyH cepooo 08.08.2020 (09:59)

1


viem ze toray je z japonska, moznost sedlat top biky som mal a mam a kopnut som si urcite nepotreboval (to vyjadrenie skor odraza nepochopenie obsahu). a ano mam velky prehlad v tomto bike svete a prave preto som okomentoval tento ako jeden z mnohych “nizko kvalitnych clankov”. nebojte dalej uz budem len pozorovat ako doteraz.
vyjadril som len svoj nazor - na co mam pravo a vyjadril som ho slusne a stojim si za tym co som napisal ze v poslednej dobe je tu namiesto kvalitneho obsahu viac povrchnych clankov ako byvalo zvykom. nie ze vsetko je nafigu, to som ani nenaznacil. napriklad zase imrove clanky o zazitkoch a roznych trasach su super-tie mam najradsej a maju dobru uroven.
ak sa nechcete zamysliet vasa vec, ale vsetky tie napeckovane deklaracie v clanku su proste smiesne - urcite pinarello nie je nicim lepsi bajk ako canyon alebo spesl alebo cokolvek ine.

 
danyH cepooo 08.08.2020 (10:33)

0


cepooo a sorry, ale ako clen mtbiker by si toto ani nemal takto napisat - len to ze toray je z japonska nehovori nic o vyrobku, toray dodava kvatum vyrobcom rovnako ako mitsubishi a dalsi.
pinarello vyraba v cine aj bianchi atd aj kopec inych napriklad aj enve tam ma podiel na jednej fabrike a prave to ako si to napisal len potvrdzuje nepochopenie suvislosti. je to ako napisat “ten bajk je super lebo ma nahodenu sadu dura ace” alebo podobne spojenia.
len som chcel upozornit na to, ze kvalitny clanok je v detailoch a ak to nechcete brat je to ok. nakoniec moj nazor je len moj nazor

 
misto danyH 07.08.2020 (22:21)

0


Mňa by zaujímalo, že čo sa ti stalo, keď dokážeš v pár vetách vychŕliť toľko negatív? Tvoj názor by si mal určite poslať vývojárom do Trevisa, aby sa spamätali čím skôr, predtým než ich prekukne niekto ďalší. V jednom príspevku si ale okrem rámov Pinarello stihol skritizovať UCI, ASO, cyklistov, pretekárov, redaktorov, média, výrobcov, sponzorov, už len chýbajú upratovačky v hoteloch, kde spia cyklisti či maséri. Máš unikátny prehľad a vidíš doslova do kuchyne celému cyklo segmentu. Nechcete ho zamestnať v MTBikeri? Takýto odborník by sa určite hodil a ešte vás aj naučí ako robiť dobrú novinárčinu.

 
danyH misto 08.08.2020 (10:37)

0


nevadi......nemusi kazdy vzdy hned vsetko pochopit.....bez dostatocnych informacii to ani nedas-takze rozumiem tvojej reakcii

 
arpix 05.08.2020 (14:48)

0


"Od neskorých deväťdesiatych rokov môžeme značku reflektovať v profipelotone, najprv ešte na rámoch z hliníka, neskôr sa objavuje prvá karbónová vidlica" - tak samozrejme pred hlinikom a Telekom-om tu bolo este napr. take Banesto s M.Indurainom asamozrejme na ocelovych ramoch

 
cepooo arpix 07.08.2020 (08:12)

0


Pochvala za pozornost, malo tam byt nazov resp. model Price.

 
Pridaj komentár