Pinarello Prince 2021 - prefarbená F12

Pinarello Prince 2021 - prefarbená F12

Koľko technológií prebral úplne nový Prince z top modelu F12, v akých detailoch sa líši a oplatí sa rozmýšľať nad kúpou?

Tento rok ohlasuje značka Pinarello 6 úplne nových modelov. Dnes sa pozrieme na prvé dva, budeme sa venovať najmä modelu Prince a spomenieme aj Paris. Oba názvy milovníci značky určite registrujú, pri názve Paris treba ísť v pamäti viacej do minulosti. Aby sa nám to neplietlo a ďalšie prichádzajúce novinky sme vedeli správne zaradiť, tak najprv základný prehľad modelov. Topka je F12, pod ňou je F10, následuje spomínaný Prince a pod ním Gan. Paris sa zaraďuje medzi Gan a Prince, ale o ňom až za chvíľu.



História názvoslovia


Od neskorých deväťdesiatych rokov môžeme názov reflektovať v profipelotone, najprv ešte na rámoch z hliníka, neskôr sa objavuje prvá karbónová vidlica. Časy, keď ružovo-biele rámy stajne Team Telekom reprezentovali víťazi TDF, ako B. Riis a J. Ulrich.



A neskôr to bol práve model Prince, ktorý sa stal prvým celokarbónovým modelom s asymetrickým rámom, dnes tak typickým pre značku Pinarello. Bol to vlastne moment, ktorý udal smer všetkým nasledujúcim top modelom značky.



Nový Prince 2021


Že model Prince má bohatú históriu, sme si povedali, teraz sa presuňme z minulosti do budúcnosti a povedzme si, ako bude vyzerať jeho najnovšia verzia, ktorú si onedlho budete môcť kúpiť. Najvýstižnejšie by nový Prince opísalo tvrdenie, ktoré hovorí, že je to vlasne model F12, len je z iného karbónu a s dostupnejšou výbavou. Takže zjednodušene je to model so všetkými vychytávkami bicykla, ktorý vyhráva posledné ročníky TDF, s veľmi podobnými vlastnosťami, jemne vyššou hmotnosťou, ale zase s nižšou cenovkou.



Technické detaily


Už na prvý pohľad je viditeľná podoba s rámom F12, využíva pre neho vyvíjané technologické postupy a konštrukciu, takže je oproti predchodcovi tuhší a zároveň pohodlnejší. Prvýkrát máme na modeli Prince kompletne schovanú kabeláž (disková verzia), možné to je aj vďaka doplnkom s označením MOST, v tomto prevedení doteraz vídané na F12. Nie je to len estetická záležitosť, spolu s tvarom rámu to má pozitívny dopad na aerodynamiku.



Ak by sme išli do detailov, úplne identická s F12 je spodná rámová rúrka, zásadnú zmenu vidieť a hlavne cítiť aj v zadnej časti rámu, najviac pri jazde zo sedla. V prípade kotúčových bŕzd prešla vývojom aj predná vidlica a zadná stavba, preč sú tie časy cinkajúcich kotúčov na prvých takto vybavených cesťákoch. Na výber je stále aj klasická brzda, prevedenie Direct Mount.



Prince prebral aj kopec technológií, začať môžeme špecifickým a účelovým tvarom vidlice ONDA, zakončenej aero vychytávkou ForkFlap. V prípade kotúčov sú uchytené spôsobom Flat Mount a majú rozmer 160 mm. Keď sme pri číslach, do rámu s rezervou vojde obutie široké 28 mm. Model Prince bude k dispozícii aj v dvoch prevedeniach karbónu, všetko sú to produkty od Torayca, ako sme zvyknutí. Základ tvorí karbón T700, Prince FX je karbón T900 a len pre info, F12 je postavená z T1100. Od začiatku bude dostatočný počet farebných prevedení.



Paris, vitaj späť!


Ďalšia otázka, možno si správnu odpoveď budete vedieť aj tipnúť. Prečo názov podľa tohto krásneho a pre cyklistov kultového miesta? Odpoveď je, lebo tu Pinarello dosiahlo na 15 celkových víťazstiev TDF, Paríž je miesto, kde preteky tradične končia. A opäť, historici si možno spomenú aj na to, že to nie je prvýkrát, kedy značka použila názov Paris. Už M. Indurain, 5-násobný víťaz TDF, sedlal takto pomenovaný stroj, po ňom nasledovali Ulrich, Zabel a mnohí ďalší.



Pre koho je Paris


Model Paris môžeme zaradiť k Prince, hlavná zmena spočíva v upravenej geometrii rámu, posed a vlastnosti bicykla ho skôr predurčujú k pohodlnejšiemu endurence jazdeniu. Keďže je príbuzný nového modelu Prince, dokonca aj Paris ťaží z technológií vyvinutých pre F12.



Paris bude výborným prvým modelom, ktorý si môžete od Pinarella kúpiť, možno práve vďaka nemu si značku zamilujete, je navrhnutý a osadený tak, aby bol dostupný čo najširšej skupine cyklistov. Rám podobný modelu F12 je vyrobený z materiálu T600, vzhľadom na určenie sa pridalo na pohodlnosti a vytvorilo sa viac miesta na obutie široké až 30 mm. K dispozícii je čisto len kotúčová verzia.



Na záver možno ešte pomôcka s hierarchiou, ak sme na F12 zvyknutí na top sady ako napr. Shimano Dura Ace, tak na Prince nájdete najčastejšie Ultegru a na Paris vám dobre poslúži sada 105. Teraz sa už v novinkách dobre orientujete, je to fajn základ k tým ďalším 4 novým modelom, ktoré ešte Pinarellu ostávajú predstaviť. Navyše, ak ste doteraz boli očarený len modelom F12, ale vzhľadom k cene ste vedeli, že by to doma neprešlo, tak práve teraz nebolo nikdy tak ľahké získať jeho vzhľad a technológie v dostupnejšej verzii.

Všetky novinky vrátane dostupných dizajnov nájdete na stránkach značky.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up13thumb_down comments 8 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Novinka: Pinarello Maat - rýchlosť je jeho meno

Novinka: Pinarello Maat - rýchlosť je jeho meno

Pretekanie na dráhe je jednoducho o precíznosti a výkone. Pinarello ako jeden z technologicky najvyspelejších výrobcov predstavilo inovovaný model Maat, snažiaci sa o priblíženie sa k dokonalosti v otázke aerodynamiky a tuhosti.
Video: Ebike a klasický bicykel v jednom - Pinarello Nytro play_arrow

Video: Ebike a klasický bicykel v jednom - Pinarello Nytro

Existuje bicykel vhodný na asfalt a aj do terénu, ktorý sa dá používať ako ebike a aj ako klasický ľahký bicykel? Ťažko by sa hľadal univerzálnejší stroj, ako je egravel od Pinarella.
Video: Ako bezpečne zjazdovať na cestnom bicykli? play_arrow

Video: Ako bezpečne zjazdovať na cestnom bicykli?

Ako si užiť zjazd na cesťáku a zároveň byť pripravený na nebezpečné situácie na cestách? Čo by cyklista nemal robiť, aby si sám nezvyšoval riziko pádu?
keyboard_arrow_up