Kellys predstavil revolučný ebike Theos F série z nového druhu kompozitu

Kellys predstavil revolučný ebike Theos F série z nového druhu kompozitu

7453 komentárov

redakcia 20.08.2020   Elektrobicykle Predstavenie Ebike Horska Cyklistika Novinky Kellys

O skutočnosti, že slovenský Kellys prichádza s produktom vyrobeným z nového, doteraz nevyužívaného materiálu, sme vás informovali len nedávno.

 

Táto správa bola doposiaľ zastretá rúškom tajomstva, čo sa však v súčasnosti mení. Kellys predstavil nový rad Theos F, ktorý je kompletne vyrobený z novej generácie kompozitového materiálu.


Revolučný materiál rámov


Správne zvolený materiál na výrobu rámu je kľúčový. Dôvodov je hneď niekoľko - tuhosť, spoľahlivosť, hmotnosť a iné aspekty hrali zásadnú úlohu pri bezpečnosti, ovládateľnosti a celkovom vzhľade bicykla. Počas tohto vývoja sa na čele vystriedali materiály ako oceľ, hliník, dural, magnézium či karbón. Teraz je na rade niečo nové. Inovácie v cyklistickom odvetví prichádzajú raz za dekádu. S novinkou v tejto oblasti prichádza Kellys a jeho ebike vyrobený z materiálu novej generácie, ktorý nesie pomenovanie Termoplastický hybridný oceľovo-karbónový kompozit. Vznikol práve zo spolupráce slovenského Kellys-u a belgickej technologickej spoločnosti REIN4CED.



Ide tak o kombináciu tuhšieho termoplastického spojenia, uhlíkových vlákien a mikrovlákien z nerezovej ocele, ktoré ešte väčšmi zosilňujú tento materiál. Výsledkom je práve Termoplastický hybridný oceľovo-karbónový kompozit alias Feather, ktorý sa pýši hneď niekoľkými výnimočnými prínosmi voči klasickému karbónovému kompozitu a to:

  • 200 % navýšenie rezistencie voči nárazom
  • 200 % navýšenie odolnosti
  • bez navýšenia hmotnosti
  • výroba prostredníctvom pokročilej robotickej technológie pre zlepšenie koncovej kvality
  • možnosť plnej recyklácie




Ako uvádza aj samotný Kellys: „Tento materiál je vo svete cyklistiky úplnou novinkou. Navyše odhadujeme, že v najbližších dvoch rokoch bude Kellys jedným z mála výrobcom ebikov s týmto materiálom. Vývoj tohto elektrobicykla trval vyše troch rokov a veríme, že je dôkazom, že aj slovenská firma dokáže prichádzať s inovatívnymi produktmi, ktoré dokážu prekračovať svetovú konkurenciu. Rám modelov Theos F série bude vyrábaný výlučne prostredníctvom robotickej technológie v Európe. Navyše ide o prvý elektrobicykel, využívajúci podobný materiál na svete.“

Kellys Theos F série - jednoducho jedinečný


Okrem využitia revolučného materiálu bol pri produkcii modelu Theos F kladený dôraz aj na geometriu a odpruženie. Vďaka prítomnosti dvoch variantov, Super-Enduro so 180/170 mm zdvihu a Enduro so zníženým zdvihom na hodnote 150/140 mm, sa stáva ponuka tohto modelu dostupnou širšej škále horských cyklistov. Súčasne sa prihliadalo aj na vyťaženie maxima z dostupných poznatkov o využívaní 29“ a 27,5+“ kolies. Dôsledkom je rozhodnutie o aplikovaní oboch rozmerov súčasne - 29“ vpredu a 27,5+“ vzadu. Tým sa navýši ovládateľnosť v zákrutách, ako aj stabilita bicykla vo vyšších rýchlostiach.

Odpruženie spolieha na špeciálne pre ebike upravenú verziu virtuálneho systému odpruženia s názvom THINK LINK. Zaujímavou charakteristikou je asymetrické vahadlo, čím sa podarilo dosiahnuť požadovanú geometriu, nižšie ťažisko a nižší stand-over a súčasne sa neobmedzujú pozitíva THINK LINK systému, akými sú citlivosť, nezávislosť pruženia počas brzdenia a šliapania do pedálov či absencia tzv. pedal kickbacku.


Ešte väčšia a lepšia batéria


Modely Theos F série využívajú až 720 Wh batériu s názvom Kellys Re-Charge K1. V základe ide o Li-ion štruktúru, exkluzívne vyvinutú v kooperácii Kellys a BMZ. Spomínaných 720 Wh disponuje kapacitou 20 Ah. Vďaka tomu sa jazdec nemusí obmedzovať pri dlhých a náročných výjazdoch. Nová generácia jednotlivých článkov a patentovaný systém chladenia pomocou gélu prispieva k zlepšeniu pomeru hmotnosti a kapacity batérie. V konečnom dôsledku tak získavate viac energie a dobré jazdné vlastnosti vďaka nízkej hmotnosti batérie. Zamykanie batérie sa uskutočňuje pomocou jedinej osky. Veľkosť kľúča, ktorý potrebujete použiť, je rovnaká ako pre zadnú os a teda na výjazde nepotrebujete žiadne ďalšie náradie.

Poslednou, avšak o nič menej dôležitou inováciou, je prepracovaný systém vyberania batérie v spodnej rámovej rúrke. Na jednej strane je ju možné ľahko vysunúť. Na strane druhej táto zmena neznižuje tuhosť rámu ani jej konštrukčnú odolnosť, ako býva zvykom, ak do hlavnej nosnej rúrky rámu vyfrézujete dieru nemalých rozmerov, ktorá môže mať negatívny vplyv v podobe redukcie tuhosti, životnosti či ovládateľnosti v náročných podmienkach. Kellys pri modeloch Theos F série spolieha na najnovší motor z dielne Shimana, na ktorý však ešte platí embargo.

Kellys Theos F série - hneď v troch prevedeniach


Ako už bolo spomenuté, Kellys vo vlakovej lodi Theos F s rámom z Termoplastického hybridného oceľovo-karbónového kompozitu spolieha výlučne na tento materiál pre predný aj zadný trojuholník. Je to teda celokompozitový rám. Dôkazom je trojica modelov, líšiacich sa predovšetkým výbavou, ale súčasne aj aplikáciou verzie Super-Enduro alebo Enduro.

Kellys Theos F90


Najvyšším spracovaním je Super-Enduro verzia prinášajúca najvyšší možný štandard. Konkrétne hovoríme o využití nového motora Shimano z modelového radu 2021, batérie Kellys so 720 Wh a 20 Ah, odpružením od Fox v podobe 38 Float Factory so 180 mm vpredu a Float X2 Factory so 170 mm vzadu. K tomu sa pridáva spoľahlivá elektronická sada Shimano XT Di2 v 11-rýchlostnom prevedení. Kolesá DT Swiss H1700 sú obuté so Schwalbe Eddy Current Evo v rozmere 29x2,6“ a 27,5x2,8“. Brzdy sú rovnako Shimano XT vo verzii M8120.


Kellys Theos F70


Rovnako Super-Enduro spracovania sa dočkal aj Theos F70. O odpruženie sa stará RockShox Zeb s DebonAir a zadný tlmič RockShox Super Deluxe s pružinovým tlmením. Osadený je sadou Shimano XT s 12-rýchlostnou kazetou. Brzdy ostávajú Shimano XT, zatiaľ čo kolesá sú zapletené z kombinácie Shimano nábojov a KLS Bender Disc ráfikov. Plášte Schwalbe Eddy Current Evo sú na oboch stranách, vpredu v rozmere 29x2,6“ a vzadu 27,5x2,8“.


Kellys Theos F50


Táto verzia disponuje výhradne geometriou a špecifikáciou Enduro, teda vidlicou a tlmičom RockShox 35 Gold RL so 150 mm a RockShox Deluxe Select R so 140 mm.


O radenie sa stará Shimano Deore M4100 s 10-rýchlostnou kazetou ako aj 4 piestové brzdy Shimano Deore. Na kolesách KLS Bender Disc sú osadené plášte Schwalbe Eddy Current Evo v obdobnom rozmere: 29x2,6“ vpredu a 27,5x2,8“ vzadu. Pre viac informácií navštívte stránku Kellys.


Viac o elektrobicykloch, ich výbere a používaní nájdeš v novej sekcii Elektrobicykle v skratke.

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

bimjeam 20.08.2020 (13:59)

5


Prekvapivo pohľadný ebike, vôbec by som sa nenahneval, keby k nemu Kellys z Featheru pridal do ponuky aj analógovú verziu s podobným dizajnom

 
DanoL91 bimjeam 20.08.2020 (15:33)

9


resp tzv akusticku verziu

 
pindaro DanoL91 20.08.2020 (19:32)

4


Unplug 😀

 
MichalKavka 20.08.2020 (19:36)

5


dizajn neskutocny len skoda ze je to e-bajk 😔😔 co uz ked si to trh vyzaduje 🙈🤷🏼‍♂️. Budem dufat ze buduci rok nieco vymyslia z toho kompozitu s velmi podobnim dizajnom aj pre klasicke enduro bez motora bol by som stastný ako blcha keby hej, samozrejme aj s rovnakou kombinaciou kolies 27,5 v zadu a 29 v predu 😁

 
vladoNM 20.08.2020 (15:03)

4


Slušná motorka!

 
fradog 21.08.2020 (07:07)

4


Slovne spojenie "revolucny ebike" je oxymoron Samotny e-bike nie je vysledkom ziadnej revolucie, ale mozno skor evolucie, lebo ludia neskutocne spohodlneli. Nic proti Kellysu, som rad ked sa slovenske firmy snazia o vlastny vyvoj. Skoda len, ze sa nejde po samotnom principe, ale riesi sa len kozmetika stareho systemu.

 
will fradog 22.08.2020 (10:44)

1


e-biky su skutocne revolucia. Nemusi sa ti to pacit ale je to tak. Male motorky sa stavaju zbytocnymi. e-biky spajaju slobodu bicykla s pohodlim motorky a to neprecuras nicim.
Nemusi sa ti ich nastup pacit (ani mne sa nepaci) ale nespravis s tym nic. My cyklisti/bikeri sme si zvykli, ze pre zazitky musime neskutocne makat, a povazujeme to za spravne, ale ludsky pokrok je postaveny na lenivosti.

 
Tommy911 will 23.08.2020 (00:25)

1


will Nerozumiem tomu porovnaniu s motorkami.
Ake motorky sa stavaju zbytocnymi?Skutre?Aka kategoria,obsah?
Ako mozu byt bicykle pohodlne ako motorka?

 
dores Tommy911 23.08.2020 (16:44)

0


Moje HTčko je pohodlnejšie než moja Vespa.

 
will Tommy911 23.08.2020 (21:59)

0


Zbytocne su skutre do 50 ccm. Mozno aj 125. Na dopravu je vyhodnejsi e-bike.Tu myslim mestsky e-bike - nehuci, nesmrdi a nema obnedzenia ako motorka.
A pod pohodlim motorky som myslel to, ze sa nenadries ako kon aby si sa dostal 500 vyskovych metrov hore. Motorka to dokaze uplne v pohode. Na e-biku sa nadries tiez, ale len ked chces. Ak nechces, vyjdes to pohodlne.

 
ankhax fradog 22.08.2020 (12:53)

-1


spohodlneli? Uz je davno dokazane meraniami, ze ludia na e-bikoch casto spalia viac kalorii ako na bikoch, tak uz by bolo dobre prestat sirit take myty o pohodlnych a lenivych .

 
matodrummer ankhax 22.08.2020 (15:23)

2


Hallelujah, mám na ebiku 2800km a nebolo výjazdu kedy som neprišiel unavený. Ale keď to tých ľudí stále baví, nikto s tým nič neurobí. Najhoršie je že oni si to len niekde prečítali, alebo počuli, aké je to "zlé". Ale my Slováci predsa tak radi frfleme a nadávame na niečo.

 
DanoL91 ankhax 22.08.2020 (15:26)

0


Vedel by si pls dat odkaz na nejaky zdroj? Celkom ma to zaujima (seriozne). Diky

 
matodrummer DanoL91 22.08.2020 (15:32)

5


Zdroj: moja osobná skúsenosť doložená 2800km. Ak si raz biker, budeš to toho dupať, nech máš čokoľvek pod sebou. Zásadný rozdiel je v rýchlosti. Záťaž je tá istá, často väčšia. Samozrejme sa to dá aj inak, viac na motor. Ale ak si jazdil poctivo doteraz, neboj, nebude sa ti chcieť zrazu ulievať.

 
DanoL91 matodrummer 22.08.2020 (15:35)

0


reagoval som najma na ankhax, pisal o meraniach, tak ma to celkom zaujalo, ale diky aj za tvoj nazor

 
Synak matodrummer 22.08.2020 (21:35)

0


to chces tvrdit ze na rovine valis 33 a motor oddychuje Vtipalek
Valis len tolko aby ta vytiahol Max rychlosotu na kopec cize percento vykonu aby si mohol mat ten zazitok z rychlosti Dobry biker bikuje a nenabíja

 
Mixi matodrummer 23.08.2020 (15:26)

4


Presne moja reč si to vystihol, proste ak si raz makal tak ebike to nezmení budeš do toho dupat rovnako akurát je to väčší zážitok ist hore trailom 25km/h

 
sorcerer DanoL91 22.08.2020 (15:52)

1


neviem či sa to dá nazvať meraním, ale vcelku zaujímavé video podložené štatistikami z Garminu https://www.youtube.com/watch?v=fAYS3yi2UAY

 
valecek 20.08.2020 (13:34)

3


uz som len zvedavy na ceny

 
sorcerer valecek 20.08.2020 (16:03)

2


"Nových e-bikov série Theos F chcú predať na začiatku tak 500 – 700 ročne a ich cena sa bude pohybovať niekde medzi 4900 a 7400 eurami."

 
milankr79 sorcerer 21.08.2020 (19:03)

1


F90 bude stáť 7399€, F70 5899€ a F50 4899€

 
sorcerer milankr79 22.08.2020 (06:41)

0


vobec nerozumiem tomu 10 kolu na najnizsom modele, radsej cena o 200€ viac a mat tam 12s Deore ci SLX

 
will sorcerer 22.08.2020 (10:47)

0


Vydrz retaze a odolnost napr. ?

 
sorcerer will 22.08.2020 (13:56)

0


dajme tomu, ale záleží od rozsahu kazety. námatkovo som pozrel tu v shope a iba jedna má najväčší pastorok 46z, potom zopár 42z, čo už môže byť málo

 
SCHROJF valecek 21.08.2020 (13:12)

0


A cena ako VW Up,nie?😁😁😁

 
richard.f 20.08.2020 (14:39)

3


Tak za ten dizajn palec hore !

 
motopalic 20.08.2020 (21:11)

3


Nie som e bajker. Ale toto je nadhera. Verzia 90 je maly vlhky sen... Baterka znese isto vyjazdy cez 100km 👍

 
Tecka 20.08.2020 (16:16)

2


Paradne prezentacne video

 
pindaro 20.08.2020 (19:36)

2


Mimoriadne pohľadný bike. V e kategórií v dizajne môj favorit. Ešte "analógovú verziu" AM 150/140 alebo EN 160/160 a asi prvý krát začnem uvažovať nad Kellysom.

 
808 140 20.08.2020 (16:45)

1


...pozitíva THINK LINK systému, akými sú citlivosť, nezávislosť pruženia počas brzdenia a šliapania do pedálov... To nemyslite vazne, v porovnano s čim?

 
DanoL91 808 140 20.08.2020 (16:56)

3


To je z casti pravda - Think Link ma extremne nizke hodnoty anti squatu, co sice na jednej strane znamena, ze treba tlmic zamykat, inak sa dost pohupuje, ale zaroven to znamena vyssiu citlivost na male nerovnosti, pedal kick-back je prakticky nulovy, tym padom sa nemeni dlzka retaze a teda pri zjazde to nijako neovplyvnuje pruzenie, cize opat - lepsia citlivost na nerovnosti.

 
808 140 DanoL91 21.08.2020 (14:43)

-3


Je to linearny virtualny jednocap a napr na swagu je strasne tuhy aj s tokenom v tlmici, s FSR alebo V4L sa to vobec neda porovnavat.

 
DanoL91 808 140 22.08.2020 (13:47)

2


Virtualny jednocap? To je co prosim ta? Mozno si myslel prepakovany jednocap, ale ten to nie je ani omylom..
Think-link, ako uz nazov naznacuje, je zavesenie typu twin-link, resp tiez nazyvany dw-link.. cize spada do rovnakej kategorie ako napr Maestro, alebo VPP.. zasadny rozdiel think-linku oproti takmer vsetkym dnesnym systemom zaveseni je, ze nesli cestou vysokeho antisquatu ale naopak.. a vo vysledku sa to prejavuje tak ako som pisal vyssie.. kto neveri, mozem mu poslat grafy z Linkage X3..

 
johny.kollar DanoL91 22.08.2020 (14:49)

0


Nemas nahodou grafy spravene aj pre tie ich nie-enduro modely (thorx ci ako to elegantne pomenovali)?

Pri tych HC enduro verziach im ten antisquat viem odpustit ak tym fakt zlepsia aktivitu (ale BB rise je aj tak proti mojmu gustu) ved pri vyslapoch zamknes tlmic.. ale pri ich trailbikoch, kde tiez naprasili ten isty system to uz asi nebude to prave, ak zanechali tu istu kinematiku.

Pri ebikoch je to nastastie jedno, tam je ti jedno, ze stratis 20% vykonu len pohupovanim sa pri kazdom zabere, vsak baterka potiahne

 
DanoL91 johny.kollar 22.08.2020 (15:18)

0


Grafy mam prave na Thorxa, ale inak Swag ma prakticky tu istu kinematiku, rozdiel je minimalny.
Posli mi PM ktore grafy by si chcel vidiet.

 
808 140 DanoL91 23.08.2020 (10:51)

-1


Naschval som to tak pomenoval, a zhodli sme sa v tom, ze pri slapani ten bike urcite nezavisly od pruzenia nieje. Tie grafy by zaujimali aj mna, pretoze pocitovo je ten system strasne linearny.

 
Matovr46 20.08.2020 (18:18)

1


Nádherný, klobúk dolu..

 
SANTO 20.08.2020 (21:34)

1


very guud...prvý eBike čo sa mi páči...zatial sa tomu bránim a som zástanca Starej Školy -svaly- slapanie a tep 300 na 300
... ale ?
...človek nikdy nevie.
každopádne je to podarený dizajnisko...palec UP

 
winter78 21.08.2020 (11:25)

1


Ja veľmi nerýpem , ale občas mi nedá . Tak najskôr sa na bike nahodí 10kg záťaž v podobe motora,baterie a ovládacích prvkov k tejto elektrike....a potom sa ide "vymýšľať" nový materiál ktorý znižuje hmotnosť biku .

 
Ujo-Ventilka 24.08.2020 (09:08)

1


Kellys sa celkom rozbehol posledne roky. Pamatam sa na ich prvy Swag co bol oproti CTM Scroll slabota.
Ale je mi proti srsti ten telemarketingovy marketing. Asi sa musia prisposobit slovenskemu zakaznikovi, neviem.
20min reci o magic material ale ani jedno konkretne cislo. Reci ako karbon je zly material a neda sa s nim dosiahnut to co s tym Feather. Pritom je to zabehany material a extra problemy s nim niesu. Pochopil by som info ze je ten material lacnejsii alebo flexibilnejsi na zakazky, pripadne. Ale pride mi to, chcu hlavne vyuzit marketing. potencial noveho ineho materialu. Preto aj ta Keynote ala Apple ale za to odo mna pochvala. Skor mi vadi vagne info, max. ze ram je rovnako tazky ale odolnejsi. Ked sa uvadza novy material nebolo by zle to niecim podlozit.
Zaijmave ze zatial ten material moc nevidiet. Cakal by som ho napr. pri rafikoch kde odolnost je klucova.

 
siner 20.08.2020 (15:50)

0


cena 6 000€?

 
trial siner 21.08.2020 (16:46)

0


Ved na tom nie je nic zle.Vsetci vyrobcovia chcu vyrobit ci najlahsi Ebike.

 
stenlystenly 20.08.2020 (16:15)

0


Kolko budu tie srandy stat? Palec, hore, zviditelnili sa na celom svete.

 
Davac 20.08.2020 (16:28)

0


Na papieri to vyzera super. Dufam, ze sa to uchyti. Drzim palce.

 
Demo9 20.08.2020 (23:22)

0


ak bude ten materiál naozaj tak skvelý ako reprezentujú, tak bude to pecka...som zvedavý ako zareaguje konkurencia a ešte ako to bude s prípadnými opravami...a potom či si začneme vravieť "starý dobrý lacný karbón " ktovie aká bude cena tohto materálu... inak k tomu e-biku,ako viacerí spomínali,kľudne by mohla byť aj verzia bez motora palec hore

 
richard.f Demo9 21.08.2020 (22:32)

2


Len ak ho niekto oprie na noc ku krbu, tak rano bude asi z XL-ka S-ko 😄

 
Igorson 21.08.2020 (09:48)

0


Dobrá robota! A online prezentácia nie len pre obchodníkov, ale aj pre verejnosť detto.

 
danyH 21.08.2020 (09:56)

0


Feather pouzivaju aj znacky accell group ( cize napr. ghost, koga, haibike, lapierre.....) teda nejaky ten elektobajk aj bajk s tymto materialom na trhu uz mame okrem kellys....ale super ze aj nasi sa snazia ist dopredu

 
Kotrba danyH 21.08.2020 (10:37)

3


prvy bol Ghost so svojim Lectorom https://bikerumor.com/2020/01/28/must-see-3d-ghost-carbon-bike-production-in-europe-with-unbreakable-rein4ced-tech/

Haibike vyraba ASTRO (Taiwan/Vietnam) podobne aj ostatne karbonove ramy pre Accell group.

Kellys THEOS F je teda prvy ebike s tohto materialu.

 
richard.f 13.09.2020 (23:24)

0


Zaujímala by ma ale taka vec, že prečo je na fotkách modelu F90 vidlica s polepmi FOX 38, keďže podla dizajnu spodných nôh je to RS ZEB? To si robia chlapci z Kellysu prdel nie?

 
Rudolf69 21.08.2020 (13:17)

-2


Sa este len setci poseru ked bude na nom bude jazdit Deni Mekkaskil.

 
Pridaj komentár