Unboxing: Cannondale SystemSix Carbon Ultegra 2021 - rýchlosť na každý deň

Unboxing: Cannondale SystemSix Carbon Ultegra 2021 - rýchlosť na každý deň

thumb_up20thumb_down 28 komentárov

redakcia 16.01.2021 24 fotografií   Sezona 2021 2021 Novinka Unboxing Cestny Bike Cestna Cyklistika Cannondale

Už neplatí, že aero model má byť len rýchly. SystemSix to namiešal tak, že okrem ušetrených wattov získavate prekvapivo univerzálny bicykel.

 

Predstavovať značku Cannondale je ako nosiť drevo do lesa. Jej úspechy v cyklistike sú zárukou kvality a precíznosti, ktorou sa pýši aj v nových vyhotoveniach svojich modelov v roku 2021. K univerzálnemu SuperSix pribudol pred pár rokmi model SystemSix, ktorý je určený nielen pre výkonnostnú cestnú cyklistiku, v ktorej ide o každú sekundu a watt, ale ukázal sa aj ako univerzálny stroj pre bežného cyklistu milujúceho kvalitu.

Špecifikácia




Unboxing


Už pri pohľade na samotné balenie je jednoznačné, o akú značku ide. Po jeho rozbalení sa nám ukáže už takmer skompletizovaný celok s potrebnými ochrannými prvkami. Ako je na prvý pohľad zrejmé, na kompletné zostavenie netreba žiadneho odborníka.



V balení nájdeme aj omotávku, záslepky na riadidlá alebo pastu pre montáž sedlovky do rámu. Zaujímavosťou je prítomnosť držiaka na cyklopočítač. Inak to asi pri tomto modeli ani nejde - výkon je potrebné mať pod kontrolou. Krk vidlice doma rezať nemusíte, bezplatne výšku riadidiel prispôsobíme novému majiteľovi.



Čisté prechody medzi jednotlivými časťami bicykla sú skutočnou lahôdkou pre oko každého okoloidúceho. Zámok aerodynamickej karbónovej sedlovky je integrovaný - uchytenie je tak možné jedinou skrutkou zo spodnej časti rámu. Pohodlie zabezpečí sedlo Prologo Dimension s oceľovými ližinami.



Na opačnom konci ide opäť o kombináciu karbónových aero riadidiel s hliníkovým predstavcom z dielne samotného Cannondale. S ohľadom na minimálny odpor vzduchu sú navrhnuté aj podložky pod predstavcom, ktoré kopírujú tvar hlavovej rúrky. Vďaka negatívnemu uhlu predstavca (-17 stupňov) sú riadidlá vo vodorovnej polohe.



Dôležitou súčasťou je pohon, ktorý spolieha na mechanickú sadu Shimano Ultegra so semikompaktnými prevodníkmi 52-36 a 11-rýchlostnou kazetou so štedrým rozsahom 11-30. Aj v tomto prípade je viditeľná účasť Cannondale a to v prípade kľúk HollowGram s PressFit stredom.



Vysoký brzdný výkon a šetrenie vašich ráfikov je v kompetencii hydraulických kotúčových bŕzd zo sady Shimano Ultegra s predným 160 mm a zadným 140 mm kotúčom. Tuhosť v oboch prípadoch zabezpečuje 12 mm pevná os s nutnosťou použiť imbusový kľúč.



55 mm vysoké karbónové kolesá Vision, vhodné aj na bezdušové použitie. Na nich sú obuté 25 mm plášte Vittoria Rubino, ktoré sa vyznačujú univerzálnosťou a výborným výkonom v mokrých podmienkach.



Koncepcia aerodynamicky efektívneho rámu je založená na čistých krivkách, ktorých tvar umožňuje hladké obtekanie vzduchu okolo miest, akým sú aj zadné vzpery. Cannondale napríklad deklaruje, že pri rýchlosti 48 km/h na rovine vie tento bicykel ušetriť až 50 wattov.



SystemSix je dostupný v siedmych veľkostiach - od 47 až do 62. S bicyklom dostávate aj čidlo Cannondale Wheel Sensor, ktoré okrem bežných vlastností snímača rýchlosti ponúka aj ďalšie informácie. Stačí spárovať s appkou Cannondale. Okrem iných vychytávok k tuhosti rámu prispieva aj tapered krk vidlice, o komfort sa stará technológia SAVE v oblasti zadného trojuholníka. Pri veľkosti 56 sme navážili 8,42 kg.



Už len vyraziť. Čo poviete? Ak by bol navyše SystemSix osadený elektronickou sadou, káble by boli vedené všetky interne.



Geometria




Cena a dostupnosť


Cena daného modelu je 5 289 €. Tento bicykel nájdete aj v MTBIKER shope. Ďalšie varianty tohto bicykla nájdete na tomto odkaze.

Využi služby MTBIKER centra - Bikefitting a doručenie bicykla


V našom MTBIKER centre máme profesionálne vybavenie pre nastavovanie a optimalizáciu posedu s názvom Bikefitting. Ide o službu, ktorá na základe individuálnych fyziologických daností každého jazdca určí správne nastavenie posedu. V prípade, že sa rozhodneš využiť túto službu, detailné informácie o spôsobe objednania, druhoch merania, cenách a zľavách až do výšky 100 % nájdeš v sekcii Bikefitting na tomto odkaze.

Ak si objednáš bicykel na našom eshope alebo osobne v MTBIKER centre, je niekoľko možností, ako ti môže byť doručený. Jednou z nich je osobný odber v MTBIKER centre s poskladaním a garančným servisom zdarma. Pri cene bicykla nad 1 000 € môžeš využiť možnosť nášho bezplatného doručenia k tebe domov. Viac informácií aj o ďalších formách doručenia nájdeš na tomto odkaze.

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Komentáre

tinoLM 16.01.2021 (11:41)

thumb_up10thumb_down


pekny bike, len za tu cenu uz sa da aj Canyon Aeroad CF SLX 8 DISC Di2, v elektrike a o 1kg lahsi a s kompletne schovanou kabelazou ...

 
pedal tinoLM 16.01.2021 (12:11)

thumb_up0thumb_down


Pri mechanike?

 
vmikusik tinoLM 16.01.2021 (12:47)

thumb_up0thumb_down


Už si pri nejakom biku navážil to čo udáva výrobca? Udajú hmotnosť malej veľkosti rámu v najnižšej hmotnosti, ktoré sa v rámci výrobných tolerancii podarí. Takže reálny rozdiel bude 400-500 gramov pri cene o 1000 vyššej. Lebo ak tu v eshope nakupuješ viac, tak na ten bike máš 10% zľavu.

 
tbelows vmikusik 16.01.2021 (13:52)

thumb_up3thumb_down


Mne ked prisiel Exceed v M-ku, mal mat papierovo podla Canyonu 10,2kg... rovno z krabice mal 10,15kg 😁 Takze niekedy sa na to spolahnut da 😉

 
tinoLM vmikusik 16.01.2021 (13:59)

thumb_up2thumb_down


mal som ultimate v Lku, mam aeroad 2020 v Mku a teraz novy exceed 2021 v Mku a predtym Luxa v Lku a vsetky mali nizsiu vahu ako udavali presne ako pise tbelows , btw ten aeroad mam v Mku a mechanickej 105 bez carbonovych riadidiel ale s carbon kolesami a ma 7,8kg a v akcii stal 2600€, takze s tymto 5300€ a 8,4kg vaziacim bikom sa to podla mna neda ani porovnat ..pomer cena/vykon

 
vmikusik tinoLM 16.01.2021 (19:09)

thumb_up0thumb_down


Tak to potom všetka česť Canyounu. Dnes hmotnosť uvádza málokto a napríklad pri Cube mi to nesedelo.
Ale aj tak som si myslel, že pri časovkárskom biku je dôležitejšia aerodynamická efektivita ako pár gramov navyše a na tom Cannondale sú určité riešenia, ktoré pridávajú materiál a nemyslím, že sú tam len z estetických dôvodov.

 
tinoLM vmikusik 20.01.2021 (12:05)

thumb_up1thumb_down


ano, ale toto nieje casovkarsky bike

 
lajdak vmikusik 16.01.2021 (14:48)

thumb_up1thumb_down


Áno navazil, Canyon Ultimate v M- ku má presne 7 kg ako udával výrobca 😉

 
tinoLM lajdak 16.01.2021 (16:15)

thumb_up0thumb_down


moj mal 6,9 a to som mal Lko v 2016 ale bol este na rafkovych brzdach

 
ivanv vmikusik 17.01.2021 (20:21)

thumb_up0thumb_down


Môj Ghost mal deklarovanú hmotnosť vo veľkosti M 6,9kg. Mám veľkosť M/L a má 7kg. Takže hmotnosť udávaná výrobcom sedí.

 
B-rh-positivo 16.01.2021 (12:03)

thumb_up3thumb_down


Dať 5300 za 8,4kg bez pedálov je celkom dosť .

 
lajdak B-rh-positivo 16.01.2021 (14:49)

thumb_up3thumb_down


Aj s pedálmi je to veľa 😉

 
lukkas71 16.01.2021 (12:42)

thumb_up2thumb_down


Pekny kusok, urcite aj funkcny. Predpokladam, ze prevazne by ho mali kupovat skusenejsi bikeri, preto by ma viac ako hole cisla zujimalo v akych podmienkach a realnej vybave uspori tych 50watt okrem spominanej rychlosti - na tych dodavanych plastoch Rubino? V porovnani s cim, akym bikom? Vaha pri tej cene a velkosti 56 by mala byt aj pod 8kg.

 
RoboNM 16.01.2021 (11:47)

thumb_up1thumb_down


Tie aero bicykle celkovo vyzerajú top 👍

 
lajdak RoboNM 16.01.2021 (14:47)

thumb_up0thumb_down


Choď sa na takom odviezť a keď ti fukne poriadne z boku nárazový vietor,tak potom napíš aká to je paráda. 😉

 
RoboNM lajdak 16.01.2021 (16:51)

thumb_up1thumb_down


Ja pisem o dizajne...a myslim ze pri mojich 90 kg by mal ten vietor co robit 😉

 
lajdak RoboNM 16.01.2021 (18:20)

thumb_up3thumb_down


Aby si nebol prekvapený,aj väčší chlapi majú problém ustáť keď fukne z boku.

 
RoboNM lajdak 16.01.2021 (19:29)

thumb_up7thumb_down


Veď ano, to aj Avia 😏

 
cepooo lajdak 18.01.2021 (07:53)

thumb_up1thumb_down


Ram az tolko nespravi, skor vysku rafika citit a to je jedno, ci je na aero rame alebo na klasike.

 
marcels cepooo 18.01.2021 (11:34)

thumb_up1thumb_down


Inak konkrétne tento bike je na bočný vietor dosť citlivý. Je to dané aj jeho geoškou, riadenie je dosť ostré a citlivé. Na druhú stranu je aj veľmi komfortný, to som od aero biku nečakal

 
cepooo marcels 18.01.2021 (13:29)

thumb_up0thumb_down


Moze byt, na tomto som sa viezol len par km... Inak to pohodlie vie byt obrovsky rozdiel, to som pri novom biku hned citil.

 
guardia 16.01.2021 (11:18)

thumb_up0thumb_down


Lyžinami, prebohaaa.....od lyže, nie od lízania...

 
bimjeam guardia 16.01.2021 (19:07)

thumb_up10thumb_down


Keď chceš byť za múdreho, treba si najskôr overiť fakty
V slovenskej odbornej terminológii máme slovo ližina s mäkkým i po l. V dopravnej terminológii sa týmto podstatným menom, ktoré sa používa väčšinou v množnom čísle ližiny, pomenúvajú trámy pripevnené pod obalom ťažných zásielok, ako aj spodná časť podpernej konštrukcie na spúšťanie plavidla na vodu. V Česko-slovenskom slovníku (1979) sa slovo ližina uvádza ako odborný výraz zo stavebníctva, synonymum výrazov povalok a líha vo význame „tyče, resp. tenšie brvná na posúvanie ťažkých bremien“. Po ližinách sa v minulosti posúvali aj ťažké sudy. V súčasnosti sa výrazom ližiny pomenúvajú aj pozdĺžne nosiče na streche auta (na ktoré sa upevňujú iné nosiče). Keďže pôvod a pôvodný význam slova ližina je už málo známy a zrejme aj preto, že sa toto podstatné meno používa väčšinou v množnom čísle (ližiny), dávajú si ho používatelia slovenského jazyka do súvislosti s pojmom lyže a píšu ho väčšinou s tvrdým y (lyžiny). Časté písanie slov lyžiny s tvrdým y sa odrazilo aj v lexikografickom spracovaní tohto slova v 2. zväzku nového Slovníka súčasného slovenského jazyka (2011), v ktorom sa nenachádza heslo ližina, ale iba heslo lyžina. Pri podstatnom mene lyžina sa uvádza význam „dlhý úzky predmet podobný lyži slúžiaci na nosenie, posunovanie ťažších bremien alebo na podopieranie niečoho, podpera“, čiže aj tu sa dáva výraz lyžina do súvislosti s lyžami, ktorých pomenovanie sa však utvorilo neskôr. V exemplifikácii sa uvádzajú spojenia ako lyžina helikoptéry, demontovať lyžiny z auta a pod. V súčasnosti teda stojíme pred otázkou, či zohľadniť skutočnosť, že podoba lyžina je v súčasnosti v slovenských textoch frekventovanejšia (v databáze Slovenského národného korpusu prim-6.0.40-juls-all sa našlo 22x slovo lyžina v rozličných tvaroch a len 3x slovo ližina), alebo sa máme pridŕžať existujúcej odbornej terminológie. Predpokladáme, že táto otázka bude ešte predmetom odbornej diskusie a v jazykovej praxi sa zatiaľ budeme naďalej stretávať s oboma podobami – ližina aj lyžina.

 
matrinn bimjeam 18.01.2021 (21:20)

thumb_up0thumb_down


Wau! A môžeš vysvetliť aj toto neo-citoslovce?

 
scarinko 16.01.2021 (20:01)

thumb_up0thumb_down


Tyre clearance? Co sa tam max vojde ale tak aby spina nedrala ram a vidlu?

 
JoKo scarinko 17.01.2021 (20:07)

thumb_up0thumb_down


Milovníci tlstých gúm majú smolu...

 
scarinko JoKo 17.01.2021 (20:10)

thumb_up0thumb_down


To mi bohovsky pomohlo 😉

 
peniakfoto 17.01.2021 (22:01)

thumb_up0thumb_down


Krasny dizajn, skoda ze nie pre mna, ja som uz na taketo geometrie stary chren a po ceste 1 triedy sa tiez nechystam jazdit

 
Pridaj komentár
keyboard_arrow_up