Hardtail namiesto fulla? – aj taká je možnosť

19475 komentárov

AdMich 10.11.2020   Jazdenie Trail Horsky Bike Hardtail Horska Cyklistika Zabava

Šibe ti? To by som nerobil. To je krok späť. Ja byť tebou.... a tak ďalej. Počítam, že mnohí z vás, čo si to prečítajú, sú na tom podobne.

Ťukáte si na čelo, že čo človeka vedie k tomu, aby predal celoodpružený trailbike Canyon Spectral na 29“ a kúpil miesto toho „hardtaila“, samozrejme na 29“.

Tak sa na to pozrime – z môjho pohľadu samozrejme. Rešpektujem, že bude mať na to svoj názor asi každý biker. Na fulle sa jazdilo samozrejme vynikajúco, urobil som na ňom pár zmien k lepšiemu. Zmena prevodov, lepšie plášte...atď. Taká klasika, ktorú asi všetci poznáte. Vtedy som vedel potenciál toho bicykla využiť asi naplno. Chodil som jazdiť aj mimo svojho „rajónu“, bike som naložil do auta, išiel kamsi bližšie ku Malej či Veľkej Fatre, poprípade ako som písal v starších článkoch na „služobku“ do Nemecka, Slovinska alebo k susedom bratom. Ako tak plynul čas, každý rok si vypýtal nejakú daň. Nemyslím teraz „spotrebák“.

No jazdím v zime, aj v daždi. Takže čapy, ložiská, tesnenia pruženia dostávali zabrať. Takže to bol prvý dôvod – servis. Šťastný človek, ktorý má doma na to priestor. Ja zatiaľ nemám. Zatiaľ. Základný servis je v pohode, ale robiť vidlicu, tlmič, teleskopku či meniť ložiská nebolo ľahké „len tak na stojane na záhrade“. Sledujem fórum, takže vidím, že mnohí to všetko dokážete doma a za to klobúk dole. Napriek tomu, že toto je prvý dôvod, o ktorom píšem, je ten menej podstatný.

Nebolo to len o tomto

Poďme ďalej. Zo začiatku ma začalo baviť vyhľadávať traily. Začalo to ešte vtedy na nezlegalizovanom, dnešnom Pálfyho traile, ktorého štart je od môjho domu 7 km. Potom sme navštívili s kamarátmi Laskomerské traily, Endurotraily Sekaniny a či bikepark v Ružomberku. Medzičasom mi tu za domom vyrástli Hornonitrianske traily, kúsok ďalej zas Baťove traily. V súkromnom živote pribudol dom, hypotéka a dve deti. Prácu, rodinu a koníčky sa dalo kombinovať čoraz ťažšie. Pracoval som ako obchodný zástupca pre južnú, strednú a východnú Európu, takže týždeň, čo týždeň mimo domu. Niekedy som bike nevidel 2 – 3 týždne.

Keď bol čas na jazdenie, nebol čas na plánovanie trasy a tak stále dookola len Bojnice – Pálfyho trail. Za rok 2018 som bol na ňom 48x. Tak nejak sa mi to zunovalo, až ma to prestávalo baviť. Chcel som ísť aj na výlet, no na ťažkých gumách do terénu to nechutilo. Traily ma už akosi nelákali. Za celé leto 2019 som bol 3x na biku. Chcel som objavovať nové cestičky, zabudnuté zvážnice. Miesta, kde som ešte nebol. Miesta, kde boli potrebné dlhšie presuny po ceste a na ich konci terénne stúpanie kamsi na vrch.

Bicykel som predsa len predal

Viac som začal vo voľnom čase behávať. A tak Canyon skončil na bazári s tým, že niečo vymyslím. Niečo univerzálne, do kopca si zašportujem, môžem sa vybrať aj na dlhší asfaltový výjazd, po zvažniciach sa povozím bez problémov no a v najhoršom prípade, ak sa ocitnem na nejakom pohodovom traile, nebude to až tak bolieť.

A tak som pozeral inzeráty, eshopy....až ma to dohnalo do predajne. Tu sa mi páčilo viac bicyklov, no vyhral to Specialized Chisel 2020. Je to hliník zváraný technológiou D´Alusio. Váhový rozdiel medzi základným kompozitným rámom a týmto je minimálny, až by som povedal zanedbateľný. Rámy z tejto zliatiny, zvárané technológiou DSW sa objavili už aj v profi pelotóne. Jeho hlavový uhol je 69,8°, čo je príjemný kompromis na jazdu hore-dole. Vypýtalo si to však mierny tuning – vymenil som RockShox Judy za Fox Rhythm 32 a pribudla teleskopická sedlovka. Nuž, kto ju raz skúsi... Momentálne sa ručička váhy ustálila na 11,2 kg pri veľkosti L. Ešte sa časom vymení kazeta NX 11-50, ktorá má 630 g a hádam sa dostanem aj pod 11.

Presedlal som na hardtail

Bike mi dal to, čo som očakával, ako som písal vyššie. Smerom hore to začala byť oveľa väčšia zábava, hlavne v rýchlosti. Kým na “fulle“ som si hovoril, že sa nebudem trápiť, pri “HTčku“ som sa doslova tešil na trápenie a v porovnaní záznamov to bolo vidieť. Môj rádius výjazdov sa zmenil, nakoľko som sa začal voziť aj po “okreskách“, bočných cestách, poľných cestách. Čo však musím vyzdvihnúť, bolo a je jazdenie v teréne.

Kým na “fulle“ som skrátka pustil brzdy a nechal pracovať tlmiace elementy, na HT som začal viac rozmýšľať, kade pôjdem. Viac sa sústredím na stopu, aby bol prejazd čo najhladší. V zjazde som síce pomalší, ale ako píšem, baví ma to sústredenie sa na to, čo je predo mnou a ako cez to prejdem. Koniec koncov, tá nižšia rýchlosť a menej riskovania v teréne je do istej miery výhodnejšia, čo sa týka “rodinnej pohody“.

To je však individuálne, stať sa môže čokoľvek, kdekoľvek, ale je to dobrý argument pre manželku. Teraz striedam športové výjazdy s cykloturistikou. Občas si prejdem Pálfyho trail, ktorý je viac XC. Keď je po daždi a nechce sa mi zablatiť, idem na cestný „švih“.

Zhrniem to tak, ako zvykne písať Imroman: Jazdite na čom chcete a ako chcete, hlavne nech je zábava, nech nás to baví. Ak vám víria v hlave rovnaké myšlienky ako mne, hľadáte niečo univerzálne, jedna z možností môže byť hardtail s teleskopkou.

Prejsť do shopu (Bicykle ~ Horské bicykle ~ Pevné a hardtail)

winter78 10.11.2020 (15:56)

Super článok a chválim triezvy pohľad na vec a nadhľad . Je super keď si niekto kúpi to čo chce (a urobí "krok späť ) a nie to čo je pretláčané v časopisoch (full , e.biky a hlavne gravely ).

Tiež jazdím HT a iné nechcem ..........

Romandomin111 winter78 11.11.2020 (19:04)

Tak treba si zvazit co chces...ci chces byt najrychlejsi na kopci alebo ci chces byt dobry aj dole kopcom...myslim ze ked nepretekas tak treba si uzit oboje...myslim tym celopero...

Kali14 winter78 11.11.2020 (20:22)

Škoda že si to nenapísal skôr že gravel je pretláčaní v časopisoch určite by som si ho nekúpil. Srandujem, gravel je super zábava a to mám z vlastnej skúsenosti a nie z časopisu.

kecinko 10.11.2020 (17:41)

Akoze vymenit tazky trailovy Spectral na 160mm zdvihoch za XC hardtail a cudovat sa ze zrazu to bavi hore kopcom
Skor mi to prijde ze mal autor absolutne nevhodny bike na to co chcel jazdit a to ze ma novy bike zhodou okolnosti o tlmic menej je vedlajsie...
Asi by bol clanok hodnotnejsi keby zostal v rovnakej kategorii bicyklov... ale pisat o tom ze uz mam rodinu a deti a tak mi staci hardtail mi prijde trochu nezmysel

Kristian18 kecinko 10.11.2020 (18:35)

Presne! Autor si vlastne kupil trailovy bike a zistil, ze ho nebavia traily Takyto clanok ma za mna vypovednu hodnotu 0...

AdMich Kristian18 11.11.2020 (06:07)

Utvoril si si mylný záver. Spectrala som mal od 2015 do minulého roku, kedy z vyššie uvedených skončil na bazári.

AdMich kecinko 11.11.2020 (06:00)

Spectral 2015 vážil 13kg, zdvih mal 130mm. Ako som písal, jeho potenciál som využíval. Zrejme si článok nečítal...

Luccki 10.11.2020 (15:53)

A potom sme tu este my, chudobni bajkeri, co si hodia na htcko plaste a teleskopku v hodnote ako bola cena bajku 🙈

AdMich Luccki 11.11.2020 (12:27)

Aj tým som prešiel kedysi 😂

Huti 10.11.2020 (19:56)

Ignoruj komentáre čo len hejtuju Vlastná skúsenosť z oboch svetov je na nezaplatenie. Začínal som na HT, potom Full a teraz HT. Nemenil by som najmä kvôli servisu a hravosti pod rukami.

motopalic 10.11.2020 (20:02)

Cele to je o tom co jazdis. Ak mas enduro a jazdis ceste veci tak je samozrejme nieco zle a naopak. Ked si to rad pustiš cez rockgardeny bez brzd a nechces meniť rafiky po kazdej jazde tak full ma svoje opodstatnenie.... Najlepsie je mat viacbajkov ale tak nie kazdy ma moznosti ako imrich tak v ramci svojich moznosti 😎 ... Jazdite a neriešte sprostosti

daniel_TRM 10.11.2020 (15:59)

Pekne napísaný článok. Ja som volil hartail v 2013 presne z týchto dôvodov. Menej náročná aj finančne údržba, ľahkosť a dole kopcom mi full vôbec nechýba. Na hartaily je väčšia zábava. Pravdaže väčšina bikerov zdieľa iný názor, ale 100 ľudí - 100 chutí.

schonmarek 10.11.2020 (16:36)

Super článok. Pred časom som spravil, presne to isté. Pozdravujem

Gusto0 10.11.2020 (20:35)

k teme len tolko - kupil som si co som kupil (ocelovy celopevnak) - myslel som ze poskladam, vyskusam, pojazdim a predam. no a uz sme spolu 3 roky a dufam ze este dlho budeme nikdy ma tak cyklistika nebavila. niektore zjazdy si uzivam ako nikdy predtym. niektore naopak menej. radost zo zjazdu nieje len o rychlosti

imajoros 10.11.2020 (16:41)

Jak HT tak aj full maju kazdy svoje zameranie. Je len na cloveku co a ako chce jazdit. Len preto, ze full pruzi aj pod ritou neznamena, ze to je automaticky lepsie ako HT.

Johny1331 10.11.2020 (18:11)

Dobré čítanie a presne si vystihol aj moje zmýšlanie keď som prešiel z fulla na HT (RM Blizz)... a bikovanie je stále pre mňa rovnaká zábava.

nemopbx 11.11.2020 (08:48)

Ja plánujem na budúcu sezónu kupovať nový bajk, keďže mám starý 26" bajk za pár eur, ktorý som kupoval len pre istotu. Tento rok ma to bajkovanie začalo fest baviť (hlavne traily) a dedko už moc neuvládze. Vždy som sníval o full bajku, ale keďže nemám nekonečný rozpočet, bývam v byte, mám malého syna (veľmi málo času na koníčky, takže aj na údržbu a ostatné), tak je proste rozumnejšie kúpiť nejaký trailový HT. Podľa toho čo čítam to vyzerá, že ani nebudem ľutovať, že nebudem mať ten full a budem si bajkovanie užívať aj na HT.

milancaban 10.11.2020 (20:50)

Proste je tam napisane ze existuju aj dovody vratit sa k HT. Servis, lahkost (ono kto jazdi popri fulle napr cestak resp gravel tak vie ze to je iny pocit ked je to tuhe lahsie to odvaluje) .. to s rodinou ani nie je ze by clovek mal mat preto HT ale skor je to tym ze sa snazis vyberat menej narocny teren aby si sa nerozsekal a to ta vedie k tomu ze ten FULL (resp trail bike) nepotrebujes (u mna to tak skoncilo a dolu kopcom chodim pomaly po ceste). Teraz mam full+cestak no keby ich nemam tak idealne by mi bolo mat len HT len mi pride skoda to predavat.

MikeSV milancaban 10.11.2020 (22:01)

Aj ja to tak mam. S tym ze cestak je vlastne gravel a prezuvam podla potreby. Teraz to mam na gravel gumach ako zimak. Fulla trochu setrim ked je vonku marast. Predtym som mal iba jeden bike HT. Vyhoda je ze na HT alebo cestaku viem opravit alebo vymenit uplne vsetko, na fulla sa este moc nechytam(capy atd).

roleta milancaban 15.11.2020 (13:07)

To s tym servisom nie je uplne pravda. Ver mi, jazdim plus HT povacsinou karpaty a ten servis treba riesit tak ci tak. Ked jazdis pravidelne bez servisu to nejde. je pravda ze u mna je to ruka v ruka s mojou chlapskou hmotnostou, ziadne chrtenenie. Koleso zadne servisovane snad X krat, radenie a brzdy su spotrebak. Tu sa ani neoplati kupovat nejaku GX kazetu, naco...Proste ked jazdis musis aj servisovat. Aj keby si hned teraz presiel na mtb rigid SS (aj to som skusil aby som nemusel riesit servis), aj o to sa treba starat aby to nevrzgalo nech si na inernete pisu co len chcu. A to pohodlie sa neda porovnat, som bol vyklepany ako rezene a kolena au. Ak by si chcel naozaj jazdit relativne pohodlne a zakladny servis si robit doma, tak rigid HT s prevodami nieco od jones/marin. Ale po pravde, aj tak treba vzdy pozeram na tom co jazdi partia abysi nebol moc kotva. Chapem ze pri deckach sa asi na ziadnu partiu nehras, tam mas priority pevne dane a nemusis nad nicim premyslat. Autora ale chvalim ze napisal retrospektivu a ze na tych 50 vyjazdov rocne v okoli domu mu staci fpohode aj HT. Ma pravdu. ked chces dat trip v alpach, bike sa da pozicat aj tam a vide ta to $ primerane. Ja ked vidim tych dedulov za dazda v karpatcho na full ebjakoch za 7K oblecenych ako na huby tak si len vravim, ci sa naozaj musime az takto pretrcat...a ze za chvilu budu plne bazose tochto nacinia.

zomg 11.11.2020 (10:52)

Tento rok som asi po 13 rokoch znovu prvykrat sadol na bike (vtedy som mal XC Kelly"s Blade), kupil som Ghost Lector a po par vyjazdoch / zjazdoch v lese som zistil, ze HT co sa tyka krizov a kolien moc pre mna nie je. K Lectoru som dokupil celopero Cannondale Habit na ktorom sa teda citim o moc pohodlnejsie. Lector vytahujem uz akurat na mix cesta / polne cesty a do lesa len Habit. Nepotrebujem sa pretekat, pre mna je dolezite pohodlie, co najmene otrasov do chrbta, kolien. Celkom ma prekvapilo, ze niekto ide do takejto zmeny z celopera na HT, hlavne s pribudajucim vekom, ked uz klby a vazy nie su to co ked mal clovek 20.

andrew87 10.11.2020 (15:43)

Vdaka za pekne clanok. Nedavno som riesil podobnu dilemu a to ci kupit full alebo HT. Co sa tyka HT tak ten som chcel len s urcitymi prvkami tlmenia (Ghost Lector, Lapierre Prorace, Trek Procaliber), no nakoniec som sa rozhodol pre full. Ked chcem ist po asfalte tak jednoducho zamknem obidve vidlice a idem. Pri narocnom stupanim zamknem vidlice v prvej polohe a idem si. Ako si spomenul v clanku, hlavne nech to cloveka bavi

mlaco 10.11.2020 (16:00)

"Treba to prestriedat...!"
Ako si pisal - casom ta prestane bavit to co jazdis nacom jazdis, tak spravit obmenu, a bavi ta to znova. A tak dokolecka. Je to fajn.

maug 10.11.2020 (17:41)

Aj ja mám podobný názor. Ja mám tuež hardtajl 26. Má 9,5 kg a jazdím s ním terèn aj asfalt. Ja rozmýšľam ešte ísť k krok späť a vymeniť teleskopku za karbónovú pevnú vidlu

cabastefan 10.11.2020 (20:09)

Práve pre tú možnosť striedania mám XC full so 120mm zdvihom, na ktorom sa dá aj hore kopcom zamakať, keď chcem aj maraton struhnúť, takýto čas obujem čosi agresívnejšie a aj traily pojazdiť, s cyklovozikom aj syna vyvetrat, HT využívam len keď syna v sedačke vozím na kratšie trasy.

drhusak 11.11.2020 (08:39)

Za mňa super článok - taký oddych od čím viacej Gravel, Full a Ebike tak viac bike

romanp 11.11.2020 (08:46)

Ja som tiež podobným spôsobom presedlal, ale z hardtailu na cesťák 😉

pitkinpd 11.11.2020 (17:05)

Adam čaf. Presne takto som to spravil aj ja. Len z ENDURA na HT. A tiez na CHiSELa 2020. Úplna radosť jazdiť hore kopcom. Cyklistika je len jedna a ako môj známy vraví:,,Je jedno kto má aký bicykel, dôležité je, aby sa páčil tebe a aby ťa dokázal vytiahnuť sa povoziť už len tým, že sa na neho pozrieš"

Luthy 10.11.2020 (16:12)

Treba to prestriedat
Tiez sa tesim na jar ako si kupim gravel

tonyro1sk 10.11.2020 (19:37)

presne vymenované dôvody zmeny biku, urobil si to čo bolo vzhľadom na strávený čas a miesta tréningov najlepšie...hlavne že sa hýbeme,či už na fulle alebo na HTčku....

Donkey 10.11.2020 (21:30)

Pridam sa. Dobry clanok.
Som evidentne v podobnom zivotnom rozpolozeni a vidim, ze zdaleka nie sam. U mna ten wau efekt bol umocneny prechodom z 26 full na 29 HT. Povodne to malo byt len rozsirenie vozoveho parku, ale nejak bol full zruseny a s kupou noveho sa ponahlam stale menej

adrianrr32 10.11.2020 (23:02)

Pohodový článok, sám som urobil to isté a pred pár rokmi vymenil full Camber za HT Chisel bol to super bike a presne tieto iste pocity z jazdy boli aj u mna. Ja som članok dočítal a určite sa v tom našlo viac ľudí.👍

stilicha 11.11.2020 (08:41)

Za mna, doposiaľ sezóna vyzera takto... HT cez 4200 km Radon Jealous 9,7 kg, e-Full trailbike YT - 2800. Baví ma oboje ale HT je nejak prirodzene srdcovka! V marci som HT kupoval ako bike “na pivo” a doplnok k e-bajku ked som citil po ťažkej zlomenine nohy, ze uz by to pomaly šlo. Nečakal som, ze takto sa do HT zbláznim uprimne. Spadol som na Graveli, uz nikdy viac nechcem tento typ bajku a súčasne som jazdil Canyon Spectral. Oboje som predal, kupil pohodlný ebajk na artrofovane svaly a krehké kosti po náročnej operacii a pripojil casom HT. Mam to naj z oboch svetov a velmi sa z toho tesim v mnohom davam za pravdu autorovi 👍🏻

jachmel 11.11.2020 (08:51)

Zacal si vdaka tejto zmene viac jazdit? Tak to malo svoj zmysel. Dobra volba.

AdMich jachmel 11.11.2020 (09:08)

Viac a ďalej

Marian76 AdMich 11.11.2020 (09:35)

Autor nie je jediný čo prešiel týmto vývojom. poznam viac takých. Ak má človek ten luxus, tak podľa mňa je najlepšie mať zostavu full, hardtail a cesťák

Vuk AdMich 11.11.2020 (13:19)

160km na traktore nieje moc prijemne, naopak zjazdovat Manin na HT tiez nie
Ak by som sa nechcel vzdat fullu, dokupil by som gravel. HT je univerzal, tazky teren zvlada tazsie, po asfaltke tiez to nieje ono. Gravel toho dokaze moc. Tie otrasy moc vplivaju na klby. Na kratke vzdialenosti ful, na dlhe gravel.

AdMich Vuk 11.11.2020 (16:12)

Ťažký terén nejazdím, resp. ťažkým ho robí nedostatok skúseností
K HT pribudne možno cesťák.

matejsevcik9 11.11.2020 (12:04)

V dnesnej dobe je hlavne ponuka hardtailov neskutocna, za cenu horsieho fulla sa da kupit solidne moderne HT, schopne jazdit aj narocnejsi teren. Na slovensku to sice nieje az take pestre, takze niekedy je treba zariskovat a kupit nejaku tu raketu zo zahranicia.

palo14 11.11.2020 (13:33)

Pekny clanok nie z mainstream sudka

AdMich palo14 11.11.2020 (16:08)

Ďakujem

felixppeter 11.11.2020 (14:26)

Pred dvoma rokmi som spravil to isté a neľutujem.

Robsas 12.11.2020 (09:06)

Súhlasím s autorom článku, len ja odporúčam 29" HT ale KARBONOVÝ.
Veľa šťastných km všetkým ☺️

tonyro1sk 12.11.2020 (13:06)

a kto chce mať univerzál , tak si kúpi full mtb29 s dvojpílou vpredu 38/26 ,váhou pod 12.5kg a slušnou geometriou...

Vuk tonyro1sk 12.11.2020 (17:22)

a plaste, dozadu nejaky tensi rychlejsi menejagresivny vzor

Daniel6669 12.11.2020 (18:33)

@AdMich
Dobrý článok. Ide z neho pohoda a vyrovnanosť. Vďaka za príjemné čítanie.

sergejdesign 13.11.2020 (17:32)

Tiež som tak dopadol..
XC Spark 940 2012 vymeneny za Scale 910 2019 a asi dlho nepôjdem do full XC.
pozn.. mam aj enduro

Vuk 10.11.2020 (17:32)

full - vyssia cena, vyssia hmotnost, naviac servis.
Ja som na prvej jazde zamkol tlmenie, potom vysiel do terenu, zabudol ze je zamknuty a pekne ma vytriaslo. Bol som nastvaty, ze som kupoval full, ked to aj tak moc netlmi.
Jazdit s trekingarmi dlhe 100km trasy, kde nieje vela technickeho terenu, riesil by som to gravelom, ak by som sa nechcel vzdat drsnych zjazdov.

Mates47 10.11.2020 (18:15)

Tak isto som predal Canyon Spectral ale na 27.5“ pred mesiacom, tiez zacal behavat a tiez rozmyslal ze to chce nieco sportovejsie a rychlejsie do kopca. Neuveris ale tiez som kupil Specialized Chisel 29“ a to dnes Uricte tam pojde teleskopka,lebo ako pises tiez som ju uz vyskusal

KuboD 10.11.2020 (19:23)

super vidím že viac ľudí zdiela tento názor. mám tiež tento bajk od jari a pomali si ho “tuním” kazetu už mám garbaruk aj kolesa DT X17000. vidla pojde časom SID ešte šetrím 😀 A ten bajk nemá chybu zatial som spokojný až na tie stredové ložiská už mám druhé vydržia vždy len dve jazdy v daždi takže tak pojde niečo čo lepšie tesní uvidím čo mi kdo poradí. užívaj!

mrshadow60 KuboD 11.11.2020 (10:52)

Z toho co tu pises akurat vyplynulo, ze ten bajk je srot Nic v zlom, ale model 2019 a uz vymenene kolesa, x krat stred, kazeta a na plane vidlica.. Pripadne si urobil chybu a kupil zly bajk.

KuboD mrshadow60 11.11.2020 (12:09)

menim to postupne preto lebo som nemal naraz 3500€ aby som si kupil 9,5kg bajk. tak odlahcujem postupne. ano stred je naprd ale ten moze byt zly na akomkolvek bajku. rám nemá chybu a staré kolesá mám s cestnými plášťami nachystane na pouzitie kedykolvek

vmikusik KuboD 11.11.2020 (14:19)

Problemom so stredom myslis zivotnost lozisk?

KuboD vmikusik 11.11.2020 (14:42)

ano je tam lozisko powerspline a uz dva krat mi z toho vyplavilo vazelinu. prvy krat som myslel ze som to spravil ja pri umyvani ale druhy raz ked som prisiel z vyjazdu kde sim riadne zmokol a boli kazule tak som zistil ze drhne znova a to som si isty ze bolo pred tym dobre mazal som totiz retaz pred tym vyjazdom

AdMich KuboD 11.11.2020 (16:02)

Aj ja som to vymenil. Powerspline bol piece of shit. Dal som tam Shimano HTII a kľuky SLX. Ono, ten bike je skvelý, no SX od Sramu je fail.

KuboD AdMich 11.11.2020 (17:25)

ano tiež to plánujem vymeniť za XT aj brzdy. myslím že sa dá dostať na peknú hmotnosť s týmto rámom.

mrshadow60 KuboD 11.11.2020 (17:49)

Mam stred dub a kluky GX a po 300km mi to zacalo praskat. Celkovo zo sramu ma vytaca dost. SLX alebo lepsie XT je jedine riesenie, co sa tyka pohonu ale aj brzd Z kazety XG mi rovnako padaju vlasy. Pri vyneme ste urobili velmy dobre, ze ste sli do shimana na nie na vyssiu triedu sramu.

zomg mrshadow60 11.11.2020 (18:37)

Mam NX sadu, okrem menica, ten je GX, presiel som na biku asi 3.000km, ziadny problem. Brzdy mam zakladne od Sramu level T, vymenil som akurat platnicky za metalicke, tiez nemam s nimi problem.

tbelows 10.11.2020 (22:31)

Jazdil som 27,5 AM full... kym mi kamarat nepozical 29-noveho Lectora. Viac mi nebolo treba, full vzapati isiel na bazar

Vuk tbelows 10.11.2020 (22:40)

Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.

tbelows Vuk 11.11.2020 (09:09)

Bol to uplne novy pocit z jazdy - tie 29ny maju pocitovo ovela lepsiu priechodnost nerovnostami, ale hlavne tuhost a mrsnost toho biku (bol to Lector 2017) boli navykove od prvej jazdy. Na svoje HT som pridal este teleskopku a zvlada to iste co predtym AM full. A k tomu je lahsi, rychlejsi a hravejsi. Jazdim hlavne les, nemame tu v Nitre bikepark ani budovane traily.

Djexpres 10.11.2020 (22:50)

Nemá spectral nahodou 27.5? Ja som spectrala s 29 ešte nevidel, lebo som taký chcel kúpiť a dostupný s 29 bol len strive. Tiež teraz po 11 rokoch chcem ísť opäť aj do pevňaku, ale čisto len kvôli časom pri tréningoch pripadne na maratóny, no fulla sa určite nikdy nevzdám. 😄Na to neexistuje reálny argument. Servis treba robiť na každom bajku, a to či to bude full alebo ht z taky rozdiel zasa nie je, na prvom fulle mam vidlicu a tlmič stále funkčnú bez zásahu a bike ma cez 50tis km. Menila sa len retaz, kazeta a prevodníky no tie treba meniť na oboch typoch rámov. Teraz jazdím allmountain-enduro full 170/160 a dávam s nim aj brutálne stupaky... Vôbec mi to nerobí problém, tento rok som nastupal už cez 90 tisíc výškových metrov na 7000km. Ale pokiaľ sa nejdem hrať na časy, tak mi vôbec ta strata energie spôsobená takým rámom nevadí.

AdMich Djexpres 11.11.2020 (06:06)

Modelový ročník 2015 bol na 29". Čiže jazdil som ho 4 roky. HT mám od minulého leta.

michalrychtarech 10.11.2020 (23:23)

Za mňa celoodpruženy so zamykanim.Skúsil som oba.Po dlhšom výjazde niekdy už človek nema chuť stáť v pedaloch aby ho nenakopalo 😉

AdMich michalrychtarech 11.11.2020 (16:04)

Chápem, no keďže ja jazdím celoročne, dážď aj sneh, uzamykanie nevyrieši servis ložísk, čapov a s tým spojené výdavky.

richwine 11.11.2020 (08:29)

Príbeh, ktorý poznáme mnohí, boli roky ked som bol na biku 10x, prosto ráno beh a potom čas s rodinou.
Deti podrástli a mám 150trail bike a presne z dôvodov a napríklad od neskorej jesene do skorej jari chcem gravel.

lapaloma 12.11.2020 (10:06)

ako ja vám nerozumiem, väčšinu článkov tu neprečítam dokonca ... ale v živote by mi nenapadlo pod článok napísať, že je to o hovne a zbytočné, proste to zavriem

RichardA 12.11.2020 (20:33)

Co jazdite to berte. HT je super, jazdim na HTcku traily. Bavia ma vacsie stepdowny a skakanie, atd. vylety na ceste chodim minimum. zijem v BA a mam k dispozicii 8 zjazdov, a aj ked lietanie na TBK 3(cierna) je sranda na HT, budem presedlavat na fulla. jazdim jednoducho skoro cisto zjazdy, a ked sa pozriem na lokalnu komunitu, vypada to tak ze ma tie zjazdy este dlho neprestanu bavit

Vuk 12.11.2020 (22:03)

Na fulle sa nenaucim hladat stopu, ale ked to uz viem, je jednoduchsie preletiet cez kamene, alebo zoskocit z murika na fulle. Full je o pohodli,
Minuly rok som zjazdoval 10km dlhy rockgarden na htcku a nikdy viac. Je to utrpenie a stale brzdit. kamarati mi na fulloch usli. Kamene ako by som siel po zeleznicnom nasype a niektore z nich ako tehly velke. poprsalo, voda ich vymlela a uskakovali spod kolies.
Kedysi sa ma pytali dvaja cykisti na HTckach ci sa tadial da ist a ja som povedal ze ano. Asi neboli potom spokojni. Ked som siel s jednym cyklistom, na hladkom povrchu mi usiel a potom som ho na kamenoch dobehol.

vlado45 13.11.2020 (17:00)

Ja mám aj HT, aj fúla ale jazdím hlavne fúla a už by som nemenil. A to jazdím všetky terény.a pomerne veľa. Je to individuálne. Som rád, že zas jazdíš! Mimochodom, zdravím Ťa Adam!

Vuk 13.11.2020 (18:07)

Bicyklujte, je to krasny sport.
AdMich sam musi vediet, ktory bicykel mu vyhovuje viac a tak to vidi, ze HT je lepsie prenho. Ludia nahnevani ze kupili sprostost, sa vyjadruju inak, aj ti co chcu druhych presedlat na HT.
To co pise AdMich nesmiete brat ako samozrejmost, ze vam bude 100% vyhovovat, ani v pripade, ze budete mat presne rovnake podmienky ako on.

druhy uhol pohladu napisal angel1
"Raz mi znamy pozical svoj shitovy bike, lebo som roztrhol plast a siel som do najblizsej predajne nieco kupit......tahalo sa na tom 5x tazsie ako na mojom, valivy odpor kolies bol enormny, kluky sli tazko...no proste des! Potom som mu hovoril, ze na mojom spotrebujem 4x menej energie ako na jeho.....on na to: "A naco chodis bicyklovat? Aby si oddychoval? Ja nie, ja chodim na to, aby som si udrzoval kondiciu a cim vacsia drina, tym vacsia kondicia!! ....no a bol som bez slov"

Ja davam prednost pohodliu pred trapenim v terene. Na HT mam nieco odjazdene tiez, a u mna to nieje macka ani pes. Na dlhe trasy mam cestak.

georgo256 11.11.2020 (09:35)

AdMich georgo256 11.11.2020 (12:15)

2015 - 2019 full...jazdil som aj dosť trailov, to by si sa dočítal. Jazdil som aj mimo SK, aj na enduro pretekoch. Nepochopil si pointu...ale súdiť je ľahké.

Per 10.11.2020 (15:56)

-56

Tatinoooo Per 10.11.2020 (18:01)

Neskúsiš niečo hodnotné napísať ty?