Prečo som v zime vymenil enduro za hardtail?

Prečo som v zime vymenil enduro za hardtail?

Zimné obdobie je oproti letnej sezóne pre väčšinu bikerov nočná mora. Jazdenie, ktoré je spojené s hodinami údržby a čistenia bicykla, si určite už vyskúšal takmer každý.

Údržba bicykla v zime


Povedzme si otvorene, treba na to trochu trpezlivosti a tak väčšina jazdcov siahne po trenažéroch a vytiahne svoj bicykel až na jar, do suchých podmienok. Teda aspoň tak to robia ľudia v mojom okolí. Nie je to vôbec zlé, sám jazdím na trenažéri, no som jeden z tých jazdcov, ktorý rád jazdí v lese celý rok. Preto som rozmýšľal, ako by som si ušetril moje enduro od snehu, blata a každodenného umývania.



Riešenie?


Hardtail. To je celkom kontroverzné slovo – teda aspoň čo sa týka trailového jazdenia. Po dlhom rozmýšľaní a argumentovaní s chalanmi som do toho nakoniec išiel. Väčšina ľudí ma odhovárala – že hardtail nevyužijem, keď mám svoje enduro a podobne. Keďže som na hardtaili začínal, tak viem, ako sa jazdec na ňom cíti. Nie je to úplne ono, keď som zvyknutý na celoodpružené enduro, no je to presne ten bicykel, aký som hľadal.

Ako som už napísal, blato, sneh a umývanie bicykla po každej jazde, má za následok to, že bicykel dostáva naozaj zabrať. Ložiská, čapy, hlavové a stredové zloženie, tlmič a vidlica – o to všetko sa treba starať a servisovať, aby bicykel fungoval tak, ako má. Pri celoodpružených bicykloch (samozrejme záleží od modelu, minimálne na tom mojom) sa blato zachytáva aj v tých najmenších medzerách zadnej stavby, v čapoch, prípadne počas jazdy strieka do tlmiča a presne tomuto som sa chcel vyhnúť.

Blato – úhlavný nepriateľ bicyklov


Práve preto hardtail. Pri hardtaili som nemusel vyberať blato zo zadnej stavby, riešiť stav ložísk zadnej stavby a tlmiča. To neznamená, že sa o bicykel netreba starať, avšak určite všetci tí, čo jazdíte na hardtailoch viete, že údržba a umývanie je o dosť jednoduchšie a pohltí výrazne menej času, ako pri celoodpruženom bicykli. Na zimné radovánky po trailoch, kde biker nejazdí s tým pocitom, že musí mať doma náhradnú sadu ložísk zadnej stavby a po príchode domov umývať pol hodinu bicykel, je HT skvelou voľbou.



Aby som však neškatuľkoval všetky celoodpružené bicykle, treba povedať, že moje enduro – Mondraker Superfoxy má naozaj čapy zadnej stavby a tlmič exponované nečistotám. Niektoré bicykle sú náchylné na blato viac, iné menej.



Urobil som teda dobre, že som si kúpil hardtail?


Určite áno. Kupoval som ho primárne, ako bicykel na zimu a na prechodné obdobie, kedy mi bolo ľúto zobrať do bahenných kúpeľov moje enduro. Samozrejme, na hardtaili sa jazdí úplne inak, jazdec musí viac pracovať s bicyklom, a tak mi to prinieslo aj výrazné zlepšenie sa v technike. Výhodou je, že ho viem využiť aj na pumptracku a tak má aj iné využitie, ako len “bicykel na zimu”.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up36thumb_down comments 22 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Video: Nastavenie ebiku - posed, pruženie, tlak, kontrola play_arrow

Video: Nastavenie ebiku - posed, pruženie, tlak, kontrola

Ako si nastaviť ebike na svoju postavu? Ako zistiť správny tlak pruženia a obutia, čo skontrolovať nielen na novom elektrobicykli?
Video: Rock Machine Blizzard INT e50 - nový motor Shimano EP8 play_arrow

Video: Rock Machine Blizzard INT e50 - nový motor Shimano EP8

Zábavný elektrobicykel na traily a singletracky s novým motorom Shimano EP8, ktorý ponúka kombináciu moderných prvkov a osvedčených riešení.
Prečo mám (stále) rád hardtail

Prečo mám (stále) rád hardtail

Nové prepákovania, materiály, zdvihy, tlmiče a možnosti ich zamykania...prečo ma pri tom všetkom stále baví aj jazda na hardtaili?
keyboard_arrow_up