Najrýchlejší bicykel v Zwifte – ako sa zabaviť vďaka odmenám

Najrýchlejší bicykel v Zwifte – ako sa zabaviť vďaka odmenám

thumb_up48thumb_down 32 komentárov

miroslav.bielicky 20.02.2021   Zwift Motivacia Trenazer Jazdenie Cestna Cyklistika Trening

Chceš sa vyznať v zbieraní odmien v Zwifte? Hodia sa ti tipy, ako rýchlejšie postupovať? Zaujíma ťa, aký bicykel a kolesá budú najrýchlejšie do kopcov a čo je ideálne na roviny?

 

Myslím, že platformu Zwift ako takú vám veľmi predstavovať nemusím. Väčšina z nás ju pozná zo zimného obdobia medzi sezónami. Ja tento simulátor využívam na zimné kilometre, ale rovnako aj ako zábavku. Baví ma to z viacerých dôvodov. Medzi najpodstatnejšie patrí možnosť jazdiť s inými jazdcami z celého sveta. Čo ma však dostalo tento rok je to, ako je Zwift premyslený do každého detailu. Baví ma hrať sa s možnosťami, s akým bicyklom jazdím v daný deň, aké kolesá použijem do ktorého terénu či pretekov. Rovnako ma baví Zwift aj preto, že je to v podstate arkáda a teda si môžem zvyšovať svoj level, vďaka čomu si viem odomknúť a kúpiť nové bicykle alebo kolesá.

Odmeny


Jednou z možností, ako sa v Zwifte zabaviť, sú tzv. odmeny. Odmeny sú v podobe „nálepiek“, v hre označovaných ako BADGES alebo ACHIEVEMENTS. Tieto je možné dosahovať buď za výkony (určitý výkon vo wattoch, presiahnutie určitých rýchlostí), za to, koľko dní po sebe jazdíte, či rozdávanie a prijatie RIDE ON, niečo ako kudos na Strave. Azda najzaujímavejšou sekciou odmien sú tzv. ROUTE BADGES. Tieto získavate za skúmanie svetov v Zwifte a jednotlivých trás. A potom sú tu ešte špecifické odmeny za splnenie misií. Väčšinou sa jedná o bicykle, ktoré inak v hre získať nemôžete.



Drops, kvapky potu = herná odmena


Odmenou za námahu, ktorú na bicykli vynaložíte, vám budú tzv. kvapky potu alebo DROPS. Ide o hernú menu, za ktorú si následne v DROP SHOPe kupujete nové rámy bicyklov a kolesá. Kvapky získavate podľa toho, ako „ťažko“ jazdíte. A teda či idete „kašu maltu šrot“, kedy kvapky pribúdajú rýchlejšie, alebo len tak zľahka, kedy naopak pribúdajú pomalšie. Rýchlejšie rovnako pribúdajú, keď stúpate na kopce, jazdíte s PACE PARTNEROM či dostávate RIDE ONs. Preto dostanete iný počet kvapiek za 20 km po rovine a iný, vyšší, za 20 km do kopca.

Najrýchlejší spôsob získavania kvapiek je práve jazda s PACE PARTNEROM. Vo Watopii jazdia 4 boti, ktorí udržiavajú konštantné tempo na rôznych trasách s rôznym výkonom. Výhodou je, že s nimi vždy jazdí balík, a teda sa uplatňuje aj jazda v háku. Pri jazde s pace partnerom sa vám znásobuje počet získaných kvapiek každých 5 minút. Začínate na koeficiente 1,0x a postupne každých 5 minút sa zvýši o 0,2 až po koeficient 2,0x. Tu následne jazdíte 5 minút, po ktorých sa násobiteľ opäť vráti na 1,0x a idete opäť hore.

Level, úroveň jazdca


Okrem spomínaných kvapiek v hre získavate aj levely. Tieto opäť dostávate za to, že jazdíte. Každý nový level predstavuje odomknutie si nového príslušenstva v hre. Napríklad prilby, okuliare, rukavice, tretry, dresy, ponožky a v neposlednom rade bicykle a kolesá. Rovnako tak sú na levely viazané aj určité trasy. Napríklad na legendárny Alp du Zwift sa dostanete až po prekročení levelu 12. Tu je dôležité povedať, že level nie je priamo viazaný na počet kilometrov, ktoré jazdíte. Sú totižto spôsoby, ktorými sa viete cez levely prehrýzť rýchlejšie – o tom ale nižšie.

Ja mám napríklad najazdených 2 520 km a som aktuálne lvl 20. Napríklad Cepo má na Zwifte odjazdených cca 10 000 km a je level 33. Je teda predpoklad, že by som mohol dosiahnuť lvl 33 skôr ako napríklad Tomáš. Celkovo je aktuálne v hre maximálny level 50, no k tomu vedie naozaj dlhá cesta.



Drop shop, nákupy za pot


Ako som spomínal vyššie, za získavanie levelov sa vám odomykajú nové bicykle a kolesá. Tieto si následne viete kúpiť v DROP SHOPE vo svojej garáži. Ako mena poslúžia už spomínané kvapky potu – DROPS. V Zwifte nájdete bicykle od 20 svetových výrobcov, ako aj bicykle pod záštitou značky ZWIFT. Rovnako tak kolesá tu nájdete od renomovaných výrobcov, ako aj kolesá od Zwiftu. Nakupujte rozvážne, lebo kvapky si zarobíte len vlastnou námahou.



Bicykle, kolesá a rozdiely v nich


Bicykle sa tu delia na vrchárske, aero a časovkárske špeciály. Zwift používa na hodnotenie bicyklov kategórie AERO a WEIGHT (hmotnosť). Bicykel môže získať od 1 po 4 hviezdičky. Dovolím si však upozorniť na to, že je to len vstupná úroveň hodnotenia bicyklov. Viacero bicyklov majúcich rovnaké hodnotenie hviezdičkami má rozdielne vlastnosti. Zwift má aj túto oblasť premyslenú do posledného detailu. Vynikajúci vrchársky bike vám vie pomôcť v kopci, kde vie spraviť rozdiel oproti iným bicyklom a rovnako tak majú vplyv aj správne kolesá. Odporúčania na najlepšie vrchárske, aero, univerzálne či časovkárske bicykle si popíšeme samostatne.



Ako najrýchlejšie zbierať odmeny


Na rýchlejší postup hrou, rýchlejšie odomykanie si bicyklov, kolies a ostatného materiálu, či rýchlejšie zbieranie kvapiek je pár tipov, ktoré vám teraz priblížim. Držaním sa týchto krokov sa vám bude úrovňami šplhať oveľa lepšie a rýchlejšie, pričom si Zwift zároveň spravíte viac atraktívny.

Metrické jednotky


Prvou a základnou radou je, aby ste v hre mali nastavené metrické jednotky, a teda aby ste jazdili v kilometroch, nie míľach. Za každý kilometer čí míľu v hre máte síce rovnako 20 xp (skúsenostných bodov), avšak 1 kilometer a jedna míľa nie sú to isté. A teda pri kilometroch získavate skúsenosti rýchlejšie.

Časovkársky bicykel


Druhou radou je jazdenie na časovkárskom bicykli. Každý zwifter dostane rovno do výbavy tzv. ZWIT TT bike a môže teda jazdiť aj časovkársky stroj. Výhodou TT biku je, že pri prechode tzv. banerom (šprint, kopec, okruh) dostanete namiesto power-up-u (ktorý by ste dostali na normálnom bicykli) min. 10 xp, prípadne pri troche šťastia až 250 xp. Ak sa teda budete krútiť napríklad na takom Volcano Circuit napríklad 25x, prejdete banerom kola 25x. Pri normálnom bicykli by ste zakaždým dostali nejaký power-up, zatiaľ čo na TT bicykli dostanete minimálne 250 xp.



Jazdite v balíku


Treťou radou je, jazdite v balíku. Síce nedostanete viac xp za kilometer, ani za to, že vás je v skupine viac, avšak ZWIFT má dokonale spracovaný aj tzv. draft systém, a teda systém jazdy v háku. Väčšia skupina teda pri rovnakej a dokonca menšej námahe jazdí rýchlejšie, teda rýchlejšie zbiera kilometre = skúsenosti. Tu ale upozorňujem, že v tomto prípadne nepoužívajte vyššie spomínaný TT bike, ktorý v hre nevie ísť v háku, a teda má draftovanie vypnuté.



Workouty, štruktúrované tréningy


Štvrtou radou je dokončovanie tzv. workoutov. Za každý splnený workout dostanete skúsenosti navyše.



Odznaky za objavovanie nových trás


Piatou a tou najúčinnejšou radou je objavovanie svetov, trás. Každý zo svetov v Zwifte má aj tzv. routes. Za tieto sú udelované tzv. badge (len pri prvom splnení danej trasy). Okrem toho, že si vyskúšate konkrétnu trasu, za jej prejdenie dostanete dodatočné XP a spomínanú odmenu v podobe nálepky - badge.



Pre ľahšiu orientáciu v trasách prikladám zoznam, ktorý si môžete vytlačiť a následne zaškrtávať už prejdené trasy. Sú pekne rozdelené podľa náročnosti.



Najrýchlejšia výbava na roviny


Ak máte v pláne rovinu či zmiešaný terén, prípadne preteky, je potrebné si dôsledne vyberať. Tu už hrá rolu hlavne lvl, pretože najlepšie bicykle sa odomykajú neskôr. Pokiaľ nebudete mať k dispozícii najrýchlejšie sady kolies v hre, tak najrýchlejším bicyklom na rovinky je TRON BIKE – opäť bicykel, ktorý nie je možné kúpiť, len si ho vystúpať. Vystúpať preto, lebo je to odmena za splnenie misie EVEREST a následné nastúpanie 50 000 výškových metrov. Dôležité pri tejto misii je, že ani výšku Everestu nemusíte nastúpať v jednej jazde, ale v koľkých len chcete. Keď si odmyslíme tento bicykel, poradie je nasledovné:



Bicykle na rovinu a zvlnený terén


1. SPECIALIZED S-WORKS VENGE – dostupný od lvl 33 za 798 800 kvapiek
2. FELT AR – dostupný od lvl 34 za 639 000 kvapiek
3. CERVELO S5 – dostupný od lvl 25 za 603 500 kvapiek
4. TREK MADONE – dostupný od lvl 20 za 887 500 kvapiek
5. CANYON AEROAD 2021 – dostupný od lvl 10 za 568 000 kvapiek

A teda už na lvl 10 sa viete dostať k jednému z najrýchlejších bicyklov v hre. Čo sa týka kolies, ak si odmyslíme časovkárske kolesá s diskom (plným zadným kolesom - ZIPP 858/SUPER 9 alebo ZIPP 808/SUPER 9), ktoré sú najrýchlejšie, ale dostupné až od lvl 45, tak dostupnejší materiál vyzerá takto:

Kolesá na rovinu


1. ZIPP 858 – dostupné od lvl 37 za 312 400 kvapiek
2. ENVE 7.8 – dostupné od lvl 39 za 205 900 kvapiek
3. ZIPP 808 – dostupné od lvl 13 za 177 600 kvapiek

Kolesá na zvlnený terén


1. DT SWISS ARC 1100 DiCut 62 – dostupné od lvl 6 za 184 600 kvapiek
Nakoľko sú to najlepšie kolesá na zmiešaný terén, skoro dostupné a „lacné“, viac už ani písať nebudem.

Najlepšia výbava do kopcov


Pokiaľ máte radi vrchárčinu aj vo virtuálnom svete, určite oceníte možnosť mať to najlepšie, čo hra ponúka. Tu je voľba nasledovná:

Bicykle do stúpaní


1. SPECIALIZED TARMAC PRO - dostupný od lvl 11, za 408 300 kvapiek
2. CANNONDALE EVO - dostupný od lvl 9 za 213 000 kvapiek
3. TREK ÉMONDA - tento nie je možné kúpiť, na jeho dosiahnutie je potrebné splnenie misie EVEREST

Kolesá do stúpaní


1. LIGHTWEIGHT MEILENSTEIN – tieto však nie je možné kúpiť, treba len mať šťastie a pri kolese šťastia na vrchole Alp du Zwift ich dostať. To môže znamenať jeden výšľap hore ale pokojne aj 50.
2. ENVE SES 3.4 - dostupné od lvl 4 za 191 700 kvapiek



Najrýchlejšie TT bicykle


Pre milovníkov časovky je v hre viacero časovkárských kôz. Ich poradie na rovinatom teréne je nasledovné:

1. CERVELO P5X a FELT IA – rovnaké časy. Dostupné od lvl 45 v resp 37 za 1 065 000 kvapiek
2. SPECIALIZED SHIV DISC – dostupný od lvl 18 za 994 000 kvapiek
3. CERVELO P5 – dostupný od lvl 15 za 710 000 kvapiek

Len pre zaujímavosť, pokiaľ by ste chceli na takomto bicykli aj zdolávať kopce, tak najrýchlejšie stúpa SPECIALIZED SHIV S-WORKS dostupný už od lvl 10 za 852 000 kvapiek. Na rovine však tento stroj patrí až na 9. miesto.

Čo nerobiť?


Na záver len pár rád, čo nerobiť. Aj keď pomenovanie „čo nerobiť“ je dosť prísne. Skôr, ako sa neobrať o možnosť ľahšieho postupu úrovňami a neprísť o kvapky potu.

Celé kilometre


Prvá rada je, jazdu ukončujte vždy celým dokončeným kilometrom. Ak jazdu ukončíte na 29,8 km, pripravíte sa o 20 xp. Pritom stačí prejsť už len 200 metrov.

Nekončite na kopci


Ak si už dáte námahu a vyjdete hore na Alp du Zwift alebo Ven Top, neukončujte svoju jazdu na vrchole. Spustite jazdca dole kopcom. Využite to ako vyjazdenie sa. Ak sa spustíte z Alp du Zwift, naberiete ďalších 12 km, ak Ven Top, bude to dokonca 19 km.



Century Ride – 100 míľ s pekným balíkom skúseností a odznakom za odmenu


Chcete si prvýkrát skúsiť odjazdiť 100 míľ (cca 163 km) na trenažéri a pritom sa pekne nabaliť skúsenosťami? Ideálna trasa je vo Watopii okruh Volcano Circuit, ktorý má len 4,1 km s prevýšením 17 výškových metrov. Pointou tejto century jazdy je daný okruh odjazdiť 39x. Dokopy s lead-in vzdialenosťou to dá spomínaných cca 163 km s prevýšením 670 m.

Za odjazdenie tejto vzdialenosti dostanete 163x20=3 260 xp, to ale nie je všetko. Za prvé prejdenie okruhu dostanete 80 xp. Ak toto absolvujete na TT biku, pripíšete si ďalších minimálne 390 xp. Čo je však super, na Volcano Circuit sú naviazané aj 3 špeciálne odmeny, pričom za každú dostanete 1 000 xp. Odmeny získate za 5, 10 a 25 okruhov. Dokopy teda získate 6 730 xp – pekná nádielka.



eGerlaching


MTBIKER a Cepo minulý rok prišli so super výzvou v podobe Gerlachingu, ktorá prerástla do akéhosi slovenského „everestingu“. Sám som si ho v lete strihol na domácom kopci. Článok nájdete na tomto odkaze. Čo tak ale dať si to doma, počas zimy? Zwift na to ponúka priam ideálne podmienky. Nedávno si takúto jazdu dal opäť práve Cepo. Využil na to virtuálny svet France a virtuálnu verziu Mont Ventoux – v hre Ven Top. Tento kopec vám stačí zdolať ani nie 2x a máte to. Prípadne 2,5x Alp du Zwift. Tak šup do toho, takýto pokus sa vám zapíše aj do Siene slávy v sekcii Gerlaching vo Výjazdoch.

Na záver len dodám, že Zwift je „živý“ mechanizmus, ktorý sa neustále vyvíja. Ak teda v tomto článku nájdete nejaké neaktuálne alebo nepresné informácie, pokojne komentujte a opravte ma. Ak si sa dočítal až sem, tak verím, že ťa zwiftovanie baví rovnako ako mňa a že som ti možno trošku rozšíril obzor v tejto hre. Dalo by sa písať ešte o veľa veciach, ktoré na túto hru vplývajú, no toto je taký základ, ako si túto hru ozvláštniť, ako sa donútiť jazdiť dlhšie, stúpať viac, jazdiť skupinové jazdy. Ak bude záujem, môžeme sa nabudúce pozrieť na iné aspekty tejto hry. Spoločné jazdy tzv. MeetUp, eventy, preteky, workouty či tréningové plány.

Ďakujem za tvoj čas a RIDE ON.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Cyklotrenažéry ~ Trenažéry)

Komentáre

user_id 20.02.2021 (14:57)

thumb_up12thumb_down


Ta dnesna mladez by v zime len za pocitacom vysedavala .

 
Tomas11 user_id 20.02.2021 (15:43)

thumb_up3thumb_down


Já bych všechny ty trenažéry a Zwifty zakázala!

 
cepooo user_id 24.02.2021 (08:16)

thumb_up0thumb_down


 
Rachela 21.02.2021 (14:53)

thumb_up2thumb_down


Otazka optimalneho zbierania XP za co najkratsi cas straveny na trenazeri, je velmi zaujimava!
Pri volnom jazdeni sa zbieraju XP za kilometre (20 XP / km), pri workoutoch ale podla casu usekov, resp. podla TSS intervalov (zavisi od struktury workoutu). Pri rozjazdeni/vyjazdeni a "free ride" vo workoute je to cca 5 xp za minutu, pri "bloku v zone" je to 10 xp za minutu a pri intervaloch sa to pocita podla TSS.

Preto ked clovek planuje ist volne jazdit na zwifte (napr 2 hodky v z2), je otazne, ci sa viac oplati ist skutocne volnu jazdu, alebo ci by nebolo vhodnejsie spustit workout. Ak by workout bol zlozeny z blokov v zone, tak sa viac oplati pri priemernej rychlosti mensej ako 30 km/h (lebo to znamena prave tych 10 xp za minutu). Preto pri pomalych jazdach do kopca sa oplati spustit workout. Mozno by bolo dobre tu hranicu posunut trochu nizsie (mozno 29kmh), nakolko clovek prichadza o XP za prechod po bannermi.
A pri rychlych tratiach (ako tempus fugit) zase jazdit volnu jazdu a cerpat rychlejsie XP z rychlej priemerky. Tu napr. je lepsie ist na road biku, ked je na zwifte vela ludi, lebo ides rychlejsie vdaka hakovaniu. Ale naopak, ked je zwift prazdny (povedzme o 06:00 nasho casu), oplatilo by sa viac byt na TT biku , ale tam by som volil nejaku kratku trasu zase pre castejsie prechadzanie pod bannerom (za kazdy prejazd su pri TT biku XP, kedze odpada moznost feather/aero/draft power upu).
Sposob, ako ist vyrazne rychlejsie je aj skupinova jazda, kde su priemerky zase vyrazne vyssie, ale byva pri nich narocne drzat sa predpisaneho volneho treningu, nakolko maloktore byvaju disciplinovane, a zas kompromitovat trening pre rychlejsie XP, to nienie

Niekto, komu by uz skutocne prepinalo z honby za XP a nevadilo by mu pri dlhsich lahkych jazdach klikanie navyse, by mohol robit to, ze vzdy smerom hore kopcom spusti workout s kratkymi blokmi v zone 2, a potom vzdy na zjazd ukoncit workout, aby nabral XP za rychle kilometre a potom zas hore kopcom spustit workout a tak dokola Toto chce ale workouty s kratkymi blokmi v zone, nie jeden hodinovy, ale skor viacero minutovych usekov, aby sa dalo kedykolvek workout ukoncit bez straty XP za nedokonceny usek.
To by mohla byt idealna strategia ako prejst kopcovite routes ako The Pretzel, kde sice clovek na konci ziska vela XP, ale priemerka je velmi mala, a preto najazdil malo XP za kilometre. Kazdopadne, tu plati, ze routes ako surrey hills, kde priemerka bude hlboko pod 25kmh, by sa viac oplatilo prejst na dlhom z2 workoute.

A niekto, kto nema zabrany "podvadzat", by si mohol nastavit velmi nizke FTP a ist workout s tazkymi VO2 max intervalmi na prenho relativne nizkych wattoch

Dalsou vecou, ktora vstupuje do hry, je ruleta na vrchole Alpe du Zwift, ktora casom, ked vylosuje odmenu, ktoru uz cloveka ma, udeluje 250 XP, resp. 1000 XP namiesto kolies. Toto v kombinacii s dlhym workoutom je super moznost, lebo XP budu pri workoute rovnake aj napriek pomalej rychlosti, a na vrchole navyse slusny XP bonus + este aj rychle kilometre smerom dole (za predpokladu, ze workout skonci cca na vrchole.

Niezeby som z toho, cosi robil, ehm, ale je to zaujimava tema. Cosi na sposob "ako optimalne umiestnovat villagerov pri zbierani surovin v age of empires".

btw.: Ja osobne by som si vsetky badges a routes nechaval ako motivacny faktor na neskor, ked uz jeden level trva velmi dlho.
Zo zaciatku idu tie levely hore ako nic a motivacia nechyba. Ale ked uz jeden level chce 20 000 XP, tak tych 2000+ XP za najdlhsie trasy su pekna skratka

 
miroslav.bielicky Rachela 21.02.2021 (15:00)

thumb_up1thumb_down


Tak ako píšeš Michal, tých zákutí Zwiftu je naozaj veľa, písať by sa dalo na každú tému možno aj samostatný článok. Pre mňa je Zwift od 10/2020 vykúpením kvôli nedostatku času chodiť von. Najskôr som ho jazdil len tak, neriešil som podstatu arkádovosti Zwiftu. Ale to ma časom prestalo baviť, práve preto som sa na to pozrel "hlbšie" a zas našiel novú motiváciu.
Vďaka za hlbší náhľad toho ako to funguje s workoutami, tam som sa ja až tak na to nezameral.

 
Richie18 Rachela 24.02.2021 (11:09)

thumb_up0thumb_down


Zaujímavá úvaha, máš to teda riadne premakané, že až takto veci dávaš do súvisu, mne to nikdy nenapadlo

Ono, kto nemá zábrany podvádzať, tak sa to dá obísť aj iným spôsobom ako len váhou - osobnú skúsenosť nemám, ale viem minimálne o jednom človeku, ktorý sa tým aj pochválil ako to obišiel.

 
semiro 23.02.2021 (08:44)

thumb_up2thumb_down


Kks Zwift jazdim celu zimu ale este ma nenapadlo ist takto do hlbky. Pre mna je podstatne stravit cas krutenim noh a nie nahananim levelov. Proste si vyberie bud nejaky workout podla casu a narocnosti alebo nejaku free jazdu/okruh zasa podla dlzky a vyskovych metrov. Je to ale aj tak riadne psycho, po 1.5h sa uz na trenazeri osivam a viac ako 2h hodiny som neni schopny dat. Preto klobuk dolu pod borcami typu Cepo, kt takto krutia 4h a viac.
Kazdopadne trenazer mi splna ucel na 100%, takze na jar ked presedlam do realneho sveta nebudem zasa zacinat skoro od 0.

 
miroslav.bielicky semiro 23.02.2021 (08:51)

thumb_up0thumb_down


Pôvodne som to tak mal aj ja. Len tak som si jazdil podľa nálady. Ale keďže už som strácal chuť jazdiť trenažér, tak som si to takto oživil. Ono je super, že každý to vie jazdiť ako sám chce. Tento článok je len pohľad hlbšie do hry. Inak, na tie dlhšie jazdy ja volím film, prípadne ak je aktuálne nejaký pretek, tak ten si pozriem a Zwift riešim len cez Companion app. Rýchlejsie mi to tak ujde.

 
cepooo semiro 24.02.2021 (08:17)

thumb_up0thumb_down


Dik, tento rok ma prekvapili tie spolocne meet ups, to krasne utecie cas.

 
Mattiaa 20.02.2021 (15:50)

thumb_up0thumb_down


Trenažér nemám, takže to bolo zaujímavé nahliadnutie do zwiftového sveta. Ak som to správne pochopil, vyšší level jazdec dosiahne získaním určitého počtu xp, preto by ma zaujímalo, ako sú jednotlivé levely odstupňované? Aspoň zopár levelov pre predstavu. Verím, že záujem o ďalší článok bude a dozvieme sa zas niečo nové a rovnako zaujímavé.

 
miroslav.bielicky Mattiaa 20.02.2021 (15:56)

thumb_up0thumb_down


Ahoj, je to rôzne. Prvých 5 lvl je po 1000xp. Následne to rastie na 3.000xp. Na vyšších lvl sa to dostane aj na 20.000xp na 1 lvl. Ale nie je to úplne presne chronicky. Občas sa to na preskačku mení.

 
rastoaschmann 20.02.2021 (16:47)

thumb_up0thumb_down


level 42

 
miroslav.bielicky rastoaschmann 20.02.2021 (16:52)

thumb_up0thumb_down


👏👏👏

 
rastoaschmann miroslav.bielicky 20.02.2021 (17:04)

thumb_up0thumb_down


Díky.

 
Marian76 20.02.2021 (21:57)

thumb_up0thumb_down


Chvalabohu v Rouvy takéto veci niesú

 
miroslav.bielicky Marian76 20.02.2021 (22:04)

thumb_up4thumb_down


Rouvy je inak postavené, avšak nerozumiem prečo chvalabohu? Každopádne, je super, že platforiem na takýto tréning je viac. Každý si nájde to, čo mu najviac sedí

 
Andrej- 21.02.2021 (11:58)

thumb_up0thumb_down


V clanku mi chyba odkaz na zwift insider stranku odkial vacsina info pochadza.

 
miroslav.bielicky Andrej- 21.02.2021 (12:20)

thumb_up1thumb_down


Áno, máš pravdu, väčšina mojich vedomostí pochádza z zwift insidera a rôznych youtube videi. Nejde však o žiadne citácie či doslovné preklady, takže nevidím dôvod tu dávať priamo odkaz.

 
misfit 21.02.2021 (15:12)

thumb_up0thumb_down


Vedúci, naozaj bez ventilátora?

 
miroslav.bielicky misfit 21.02.2021 (15:14)

thumb_up1thumb_down


To by nešlo ventilátor je len mimo záberu. Mám taký menší, ktorý sa dá diaľkovo ovládať do strán, výšky aj intenzity fúkania. Ten si dávam aby fúkal z "predoboku" . Bez neho by som asi vytopil pivnice.

 
borisu.britva 21.02.2021 (15:24)

thumb_up0thumb_down


Nejaka rada co robit, ked zacnu miznut ostatni zwiftaci na trati? Da sa taka jazda este zachranit? Stava sa mi to tak 2x za tyzden (prvy krat dokonca na Alpe) a dost ma to irituje uz...

 
miroslav.bielicky borisu.britva 21.02.2021 (15:27)

thumb_up0thumb_down


Ahoj, mne sa toto sem tam stane, väčšinou len počas eventu. Ale stane sa mi to len na pár sekúnd a potom je všetko ok. Zwift ako taký, tkto pripisuje skôr chybe na strane výbavy jazdca (PC, tablet, rýchlosť internetu a pod.)

 
LukasBelicka miroslav.bielicky 21.02.2021 (21:24)

thumb_up0thumb_down


moze to byt kvoli tomu ak jazdis na telefone a prepnes inu aplikaciu napr chces niekomu odpisat na whatsapp atd, tak vtedy zmiznes moja partnerka mi to potvrdila, ked sme spolu zwiftovali ze moj avatar mizol

 
misfit borisu.britva 21.02.2021 (23:04)

thumb_up1thumb_down


 
scarinko 24.02.2021 (01:07)

thumb_up0thumb_down


A nie je lepsie ist von ako hrat detske arkady na bicykli? 🙄

 
Rachela scarinko 24.02.2021 (06:58)

thumb_up4thumb_down


Tazko povedat, lebo dobre a zle v com? To predsa nie su objektivne atributy sami o seme.
Ako sposob nadychat sa cerstveho vzduchu je to urcite horsie. Na nabratie vitaminu D takisto. Na Zwifte sa tiez nikdy nenaucis zjazdovat na bicykli, nenaucis sa jazdit v haku, v skupine. Nenaucis sa celit externym vplyvom ako protivietor, dazd a pod. A kto chce na bicykli napr. pretekat vonku, musi aj jazdit vonku, to je predsa jasne. Ale nemusi to tak byt 100 % casu.
Na trenazeri si dokazes kvalitnejsie odtrenovat, bez externych vplyvov, ktore ti ovplyvnia trening ako pocasie, fyzicke prekazky, krizovatky, premavka. Bez zbytocneho rizika, ze ta zrazi auto, ze dostanes defekt.
A cele je to aj casovo efektivnejsie. Ak mas napr. doma male dieta, tehotnu zenu, a potrebujes byt poruke (pripadne kvoli praci alebo inym povinnostiam), tak na Zwifte nie si nikdy 50 kilometrov daleko, keby si bol potrebny.
Rovnako ak mas cas na trening len o 04:00 rano predtym ako sa rodina zacne zobudzat a pridu ine povinnosti, pride mi trenazer ako vhodnejsia volba, ak ju clovek dokaze mentalne zniest, lebo povedzme si rovno: vela ludi to tu prezentuje tak, ze trenazer je pre pussies, ktori nevydrzia jazdit v zime vonku. Ale v skutocnosti to prinasa kopec vlastnych vyziev, ktore treba prekonat, a su castokrat aj narocnejsie na hlavu.

Cele to podlieha aj tej najzakladnejsej otazke, preco sa clovek vobec bicykluje. Ak je dovodom to, ze si chce ist prevetrat hlavu do prirody, tak samozrejme, ze jazdenie na trenazeri nie je prenho volba, a je to uplne v poriadku.
Ale ak ma clovek dostatok pohybu vonku, a nemusi nutne dobiehat deficit kyslika na bicykli, kludne nech si jazdi iba vnutri, nie je na tom nic zle, ma to predsa kopec vyhod.

 
scarinko Rachela 24.02.2021 (10:05)

thumb_up-1thumb_down


Ja ti neviem, uprednostnit trenazer ked mozem ist realne von svedci o tych pussies. Odhliadnuc od okolnych vplyvov tehotna zena, male dieta atd. Navyse ak si chces dat nejaky seriozny trening tak tieto vplyvy aj tak doma mat nemozes lebo to budes stale odbiehat a trening bude na nic. o stvrtej rano neviem kto normalny bicykluje a este na trenazeri.
Ja to mam teraz na par dni a vrcholne ma to nebavi. Vcera som skusal Rouvy a vacsiu nudu som este nevidel. Zwift je ako PC hra len teda nezazivna. Ked si dame meeting s ostatnymi cez Discord tak to este ako tak ubehne ale sam neskutocne trpim. Mozem mat aj ventilator a otvorene okno a leje zo mna pri wattoch pri ktorych som vonku uplne v pohode. Takze za mna ak uz sa inak neda von tak ok trenazer ale ze by som koli nemu chcel zbierat XP a kvapky a ine somariny tak to ne. Odmakam si nejaky cas aby bolo a koniec.
Ale mozno to niekto vidi inak ako ja

 
miroslav.bielicky scarinko 24.02.2021 (11:01)

thumb_up0thumb_down


Presne o tom to je, každo to vidí inak a je to každého osobná voľba. Nazývať preto niekoho "pussies". No už nech si každý urobí mienku. Aktuálne sú už vo virtuálnej cyklistike oficiálne majstrovstvá, nie len krajín ale aj sveta. Vysielane Eurosportom, takže tých "pussies" je asi veľa 🤣. Ja tiež radšej jazdím von, ale v zime mi je pohodlnejšie jazdiť doma (nie kvôli teplote, nebaví ma zakaždým čistiť bike). Viem si užit gravel niekde na Martinky či Maguru na snehu. No tento rok bolo viac vody a bahna ako snehu. Takže ani jedno ani druhé tuto zimu nevyšlo. A trenažer mi to bohate vynahradil.

 
scarinko miroslav.bielicky 24.02.2021 (11:06)

thumb_up0thumb_down


su aj oficialne MS v ebikoch. To ale neznamena ze to nie je zvratene Nie vsetko co je oficialne je aj dobre.

 
miroslav.bielicky 24.02.2021 (11:12)

thumb_up0thumb_down


Zvratené lebo si to myslíš Ty? Šach je šport - aj to je zvrátené? Breakdance je dokonca olympijsky šport - zvrátené? Pre mňa je box a podobné mimo môj záujem a nevidím v nich význam, ale nebudem to riešiť a tvrdiť že je to zvrátené. Ale je to Tvoj názor, ja Ti ho nebriem a ani nie sa pre mňa pussy lebo jazdíš von. Peace

 
scarinko miroslav.bielicky 24.02.2021 (11:16)

thumb_up-1thumb_down


ano moj nazor, nemozem pisat za inych len sam za seba. v sachu ti niekto stoji za chrbtom a pomaha ti? asi nie.

 
miroslav.bielicky scarinko 24.02.2021 (11:32)

thumb_up1thumb_down


Chápem na čo narážaš, len moja pointa bola tá, že to so športom podľa mňa nič nemá, je to skôr o intelekte. Pozri, ja tiež spomínaný ebike nemusím, ale ako som písal vyššie, nikoho za to nijako neoznačím, neosočím 😉. Cyklistika zažíva boom a ako cyklisti máme držať pokope, nie sa riešiť a hádať. Užívajme si, kým sme schopný jazdiť, akokoľvek.

 
Pridaj komentár
keyboard_arrow_up