Beh a cyklistika - prečo behať a ako začať

thumb_up72thumb_down 50 komentárov

cepooo 14.02.2021   Mthiker Youtube Horska Cyklistika Priprava Beh Cestna Cyklistika Outdoor Outdoor Zima Jesen Trening Jar

Prečo je beh príjemné spestrenie pre cyklistov, aké benefity im prináša a ako sa vystrojiť a začať tak, aby bolo všetko ok.

V zime mám rád pestrosť, vôbec mi nevadí odložiť bicykle na nejaký čas bokom. Rád presedlám na iné športy, v podstate už začiatkom októbra začínam s behaním. Toto praktizujem už asi 5 rokov, aj keď začiatky neboli vôbec ľahké. Najprv ma prekvapila svalovica a celková namáhavosť behania a to som si myslel, že akú mám super kondíciu ako cyklista. A na behanie som skoro zanevrel, keď sa mi dva roky po sebe objavili problémy s kolenami, až som skončil u doktora. Ale tieto ťažšie začiatky som prekonal a teraz na behanie nedám dopustiť a koncom cyklo sezóny sa už vyslovene teším na to, keď opäť vytiahnem zo skrine “maratónky”.

Začiatky

Ak nemáte s behaním žiadne skúsenosti, venujete sa prevažne cyklistike, alebo beh zvažujete ako zaujímavú aktivitu ako nešportovec, tak kľúčové bude to v začiatku nepreháňať. Pre cyklistu bude dôležité, aby trénovaným “motorom” netlačil na beh nezvyknuté nohy a tak si ublížil. Nešportovec nebude poháňaný kondičkou, ale zas nemá na pohyb zvyknuté nohy, šľachy a svaly. V oboch prípadoch je dôležité začínať opatrne, neprehánať to s porciou kilometrov a ani tempom.

Výstroj

“Maratónky” si ešte pamätáte, v tej dobe človek moc nemohol špekulovať, behal v tom, čo bolo. Dnes je ponuka tenisiek bohatá, vybrať si môžete aj podľa typu vášho chodidla. Zradné môže byť len to, ak by ste chceli používať nejakú nekvalitnú obuv, ktorá sa len ako bežecká tvári. Mne sa osvedčil model, ktorý je s mäkšou podrážkou, je určený na dlhšie behy, ako tréningová obuv. Výborné je tiež to, že špičku má “upletenú”, úplne sa prispôsobí prstom, netrpia nechty, nemusím kupovať nejaké väčšie číslo a ani v zime necítim chlad.

Ak sa vieme obliecť na bike, tak na beh to je brnkačka. Stačí toho zásadne menej, použiť môžeme veci na cyklistiku. Jeden takýto komplet som nedávno skúšal, ako sa behalo vo veciach X-BIONIC si prečítate v tomto článku. Čo sa vám môže hodiť tiež, je video o GPS hodinkách, tie som si primárne kupoval práve kvôli behaniu.

Benefity behania

Ako som povedal v úvode, beh ma hlavne baví, nikde inde tak nevypnem hlavu. Už keď sa človek rozbehá, ľahko dosiahne flow pocit, keď dokáže vypnúť mozog a len sa “vznáša”. Na biku je to predsa viacej o pozornosti, na cesťáku v premávke dvojnásobne. Navyše amatérsky cyklista vďaka behaniu precvičí aj také svaly, ktoré počas roka v sedle zanedbával, vie zapracovať aj na dýchaní a má vonkajšiu aktivitu, dýcha čerstvý vzduch. Na jar, keď vyrazí na jarné tréningy, už bude zvyknutejší na pohyb vonku a nezažije taký šok ako ten, čo bol v zime len zavretý vo vnútri na trenažéri alebo v posilke. A veľmi príjemne padnú aj súťažné behy, hlavne okolo Vianoc, človek stretne nových ľudí, aj známych, behá kopec cyklistov, výborní bežci sú triatlonisti.

O začiatkoch, výstroji a pozitívach behania hovorím aj vo videu, vybral som sa na náš trail v Hrádku, ktorý začína pri zrúcanine hradu Tematín. Dokonca ma hore čakala pekná ľadová scenéria, tak okrem tých odporúčaní pre beh sa môžete inšpirovať aj s miestom na príjemný výlet. Či turisticky, behom, alebo v lepšom počasí na biku. Ako základný tábor výborne poslúži naša predajňa v Hrádku.

Ak by ste potrebovali GPS trasu z MTBIKER centra na Tematín, pridávam odkaz do našich výjazdov. Ako som spomínal vo videu, keď už budete na Tematíne, označte nás na Instagrame @mtbiker_shop, ak tam pôjdete pojazdiť na biku, tak dajte v storke @mtbiker_sk, univerzálny hashtag je #mtbikersk.

Bade 14.02.2021 (11:28)

thumb_up18thumb_down

ja by som len podotkol, ze mnoho ludi bajkuje prave preto, lebo uz nemaju kolena na behanie. kym behanie je len pre "zdravych".

phercek Bade 14.02.2021 (11:59)

thumb_up-6thumb_down

Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.

victorchepko phercek 14.02.2021 (12:24)

thumb_up6thumb_down

Na bicykli šetríš chrbticu? Na akom? 😂

phercek victorchepko 14.02.2021 (16:15)

thumb_up-1thumb_down

Kazdy picykel je z tohoto pohladu lepsi ako beh pri ktorom dopadas na paty. Tie narazy sa prenasaju az na chrbicu aj ked uz trocha utlmene na klboch nizsie.

A ak je to cestak tak by bolo dobre sa vyhnut hlbokym predklonom, idealne pouzit radsej lehokolo.

ddemo phercek 15.02.2021 (09:33)

thumb_up0thumb_down

phercek..pises: "Ak nemas dobre kolena ani na bicykli to nie je do vie co. Ale chrbtica. Tu na bicykli riade setris oproti behu".
Neda mi nereagovat, lebo mas velmi nespravne info {ale to uz ti naznacili viaceri predo mnou}.
Beh, ak je spravny nenici ani chrbat ani kolena...
Problem je v tom, ze vacsina ludi nevie ani len spravne chodit (dupu ako sloni)... a nieto este behat... Staci sa pozriet na nejaky masovy maraton a snad 90% ludi si zaraba na buduce ortopedicke problemy.
A bicyklovanie... ci sa ti to paci alebo nie, tento sport rozhodne nesetri tvoju chrbticu. Cez sedlo dostavas rany rovno od zeme/kolesa do chrbta lebo sedis...a nie male... ! Rovnako zle su na tom cestny makaci ako aj MTB na fuloch co skacu cez prekazky. To je fakt. Preto su potrebne kompenzacne cvicenia... vid profici.
Aby som opat obsadil rolu propagandistickeho jehovisu (ako ma oznacuju kamarati) , tak sport, ktory ti nenici (naopak lieci) chrbat a klby je sportove kolobezkovanie. Nesedis, odrazas sa spickou a terenne nerovnosti filtrujes pokrcenou stojnou nohou (nohy sa striedaju). V Cechach, co je kolbezkova velmoc existuju cele studie o prospesnom vplyve tohoto sportu na cely pohybovy aparat. Netvrdim ze taky beh na lyziach ci plavanie nema dobry vplyv, len su to sezonne sporty.
Ja uz vylucne kolobezkujem..ci na cestnej alebo horskej v MK, ale v zime si aj ja radsej idem zabehat. Vo velkej zime mi vadi to prefukovnie chladu vo vacsej rychlosti. Pocas behu sa zohrejem a neomrza mi nos, celo a gul.. s prislusenstvom..

JakobSWE ddemo 15.02.2021 (10:14)

thumb_up1thumb_down

Plavanie je sezonny sport?

Rachela JakobSWE 15.02.2021 (10:48)

thumb_up3thumb_down

Samozrejme. Pocas korona-sezony su predsa zavrete plavarne.

JakobSWE Rachela 15.02.2021 (13:38)

Ako kde!

phercek ddemo 15.02.2021 (11:13)

No vidis. To som nevedel, ze na bicykli sa nici chrbtica. Ja som si vzdy myslel, ze bicykel je totalna pohoda na chrbticu. Ale ja jazdim iba celoodpruzene MTB (cross country / trail) alebo celoodpruzene cestne lehokolo. Takze asi nie som bezny cyklista co sa tyka zataze chrbtice.

Daj nejake dobre linky na to ako sa na bicykli nici chrbtica ak mas. Ake su priznaky a tak. Ako je to mozne, ze cyklisti dostavju dost narazov do chrbtice, aby to bolo horsie ako beh. Mozno by stacila statistika problemov s chrbticou pri bezcoch a pri cyklistoch na porovnanie. To by ma zaujimalo.

phercek ddemo 15.02.2021 (14:03)

thumb_up0thumb_down

Diky. Sedi vec. Cyklistika je ZLA na chrbat. Mozno horsia ako beh. Mozno nie. To v clankoch nebolo spomenute.

Dovod je predovsetkym oslabene chrbotve svaly. Hlboky predlkon a sedacka prilis vysoko su pritazujuce okolnosti. Nesuvisi to s narazmi ako pri behu. Tyka sa to aj MTB co je pre mna trocha prekvapive lebo na MTB sa moc nepredklanas a kazdu chvilu si von zo sedla. Mozno mysleli iba cross country a nie trail.

Je dost mozne, ze sa tieto problemy netykaju lehokol aj ked na lehokola chrbotve svaly tiez nevycvis ako pri behu. Takze mozno sa to tyka aj lehokol. Ale nie je tam ziaden predklon, chrbat je stale podporovany a panev sa neupe zlava doprava nad vysokou sedackou
No, ono clovek nemusi byt genius, aby mu bolo jasne, ze neustaly hlboky predklon nie je dobry napad.

ddemo phercek 15.02.2021 (14:14)

thumb_up0thumb_down

Pri spravne prevedenom behu, by sa mali vsetky narazy eliminovat pruzenim v klboch. Dopadat na stred chodidla alebo na prednu cast. Ako som uz pisal, najlepsim ucitelom behu su barefoot tenisky. Tie ta rychlo naucia nedupat..
Ale aby som zase neodsudzoval cyklistiku... v rozumnej miere a s kompenzacnymi cviceniami OK. Dokonca ani nie je vo vseobecnosti uvadzana medzi najhorsie sporty co sa tyka poskodenie chrbta. Velmi casto sa tam ale vyskytuje trampolina, golf, tenis, futbal, basketbal, niektore druhy tanca... ci dokonca aj gymnastika...

Drobec37 phercek 14.02.2021 (14:45)

thumb_up6thumb_down

V dnešnej dobe nie je nič nezvyčajné dopadať pri behu na päty alebo inú časť chodidla.
Áno najlepší šprintéri a rýchlostný bežci behajú po prednej časti nohy. záleží to na technike ktorú sa roky učia.
Pri hobby bežcoch ale aj vytrvalostných bežcov a triatlonistov sa ľudia rozdeľujú na tých čo dopadávajú na prednú časť, zadnú časť alebo strednú časť nohy.
Je to úplne normálne a každý behá ako mu jeho morfológia tela dovoľuje.
Je dobré ako povedal aj Cepo na daný štýl behu vybrať správnu obuv aby si sa vyhol bolestiam kĺbov.

phercek Drobec37 14.02.2021 (16:12)

thumb_up-1thumb_down

Bez ohladu na rychlost behu a predovsetkym ak nemas makku obuv je setrnejsie ku klbom a chrbtici bezat iba po spickach. Ak si bezec na dlhe trate tak ta mozno budu prve 2 tyzdne boliet svaly na lytkach. To nie je problem svaly sa vytrenuju a potom to bude super. Viem z vlastnej skusenosti.

Drobec37 phercek 14.02.2021 (16:28)

thumb_up1thumb_down

Mne sa len nepáči že píšeš že musíš behať po špičkách. Nemusíš, a nemusí to mať vplyv ani na tvoju chrbticu. Každý jeden človek je individuálny a keď mu je prirodzené dopadávať na paty tak mu nevnucuj behanie po špičkách. Hneď prvý článok čo som našiel píše o tom skús si niečo najskôr prečítať. https://beh.sk/poradna/specifika-naslapu-pri-behani/

phercek Drobec37 14.02.2021 (17:08)

Ja som napisal "Ak chces byt setrny na svoje kllby". Ak ti na tvojich klboch a chrbtici nezalezi kludne dopadaj na patu. Usetris tym trocha energie na ukor vyssieho stresu na klby. Niektori ludia maju lepsi genom a lepsiu postavu a nebude to pre nich predstavovat problem ani dlhodobo do konca zivota. Ini sa s tak dobrym genomom nenarodili.

Aj tvoja linka hovori, ze ked sa bezi s tvrodou obuvou alebo bez nej tak sa dopada iba na spicky! To ma svoj dovod. Tym, ze si das makku obuv znizis potrebu dopadat na spicky. Stale bude pre tvoje klby trocha lepsie ked budes dopadat iba na spicky bez ohladu na dlzku behu a obuv. Pravdepodobne tym minies trocha viac energie. Ja si myslim, ze je to dobry kompromis lebo malokto ma istotu o kvalite svojho genomu a malokto beha maratony na sutaze takze trocha viac minutej energie pri dopadoch na spicku nebude vazny problem.

Niektore zvierata vyuzivaju pruznost svoich sliach a svalov a setria energiu tym, ze "dopadaju na spicku". Ich slachy a svaly sluzia ako pruzina, kora ulozi energiu narazu a vrati ju do pohybu pri odraze. V pripade ludskeho lytka to asi platit nebude pretoze inak by to vyuzivali aj maratonci (bola by to pre nich konkurencna vyhoda a teda by to vyuzivali). Ale tento princip mozes vidiet v pripade niektorych specialnych protez pre bezcov bez noh pod kolenami. Dokazu bezat efektivnejsie ako zdravi ludia. Taketo protezy existuju aj pre zdravych a ich pouzitie je zakazane pri bezeckych sutaziach. Zo zrejmych dovodov. Predstavuju neferovu vyhodu podobne ako by lehokolo poskytovalo neferovu vyhodu na cestnych cyklistickych sutaziach. Takze je tiez zakazane.

richwine phercek 14.02.2021 (22:29)

thumb_up2thumb_down

Som sa prerobil z päty na špičku pred 10 rokmi a inak by som už nebehal, všetko terén. Ročne je to do 700km a k tomu bike.

Nie je to veľa, ale zvyčajne 45-60min, bez problémov aj viac. Začiatky netreba prepáliť lebo šľachy si musia zvyknúť.

Je to však vec subjektívneho stavu zdravia a možností. Ak mením tenisky za iný typ a značku tak mám prvé dva výbehy svalovicu lebo inak dopadám na nohu,

Hack3r phercek 14.02.2021 (17:11)

thumb_up3thumb_down

dopadat na spicky pri vytrvalostnom behu...to mas dost zvlastnu poucku. sprinter dopada nohou na zem spickou, pri vytrvalostnom behu sa odporuca na stred chodidla, ale nie je ziadna vada hlavne pri hobby bezcoch dopadnut na cele chodidlo. idealne je dopadnu na hranu kde je malicek a postupe na stred a tak dokola.
Kazdopadne pisat sem ze nieco musis je viac ako nevhodne, ak by si pouzival slovo odporuca sa tak tvoj prispevok niekoho zaujme isto viac ako ked nieco prikazujes
naj je si pozriet videa s technikou behu na Youtube, je ich tam kvantum v SK, CZ ale najviac samozrejme v EN jazyku a skusat co to robi ked to prenesie clovek na seba. dolezite je tiez mierny naklon dopredu a pevne drzanie stredu tela atd. atd.
tiez behavam len pomimo biku a vzhladoom na moje dobabrane krize a platnicky len tak okolo 5km si davam v pohodovom tempe, urcite je to ako doplnok velmi vhodne ak to cloveku nesposobuje tazkosti.

kondvi Hack3r 14.02.2021 (20:33)

thumb_up1thumb_down

Dobre ti hovorí. Netreba sa riadiť reklamnými ťahmi korporácií čo vyrábajú bežecké topánky s hrubou podrážkou ktorá "zmierňuje" tvoje dopady na päty a následne otrasy prenášané na kolená a chrbticu. Vyskúšaj si jednu vec. Na jar si kúp barefoot topánky. Pravidelne v nich chodievaj celú jar, leto, jeseň aby si zistil aj osvojil si správnu techniku chodenia a teda nie dupanie na päty a následne skús v nich začať behať budúcu zimu. Zistíš že pri správnej obuvi a technike behania zaberajú úplne iné svaly, inak sa odrazas a inak doskakujes a samozrejme setris svoje kĺby. Ja sa už teda neviem dočkať kedy odložím zimné topánky a znovu si obujem barefoot topánky a cez leto budem chodiť aj 5 km prechádzky bosí.

Hack3r kondvi 14.02.2021 (21:04)

thumb_up0thumb_down

A to akoze mne pises? Ja beham cez paty a obhajujem hrube podrazky? Si sa asi sekol v odpovedi

kondvi Hack3r 14.02.2021 (21:15)

Prepáč sekol som sa.

ddemo Drobec37 15.02.2021 (09:42)

thumb_up3thumb_down

Drobec37..." V dnešnej dobe nie je nič nezvyčajné dopadať pri behu na päty..." dopadat na paty = zla technika behu. Ze je to bezne, co bohuzial je, neznamena ze je to tak spravne... Riesenim su tie spominane bare foot-ky ... ja v nich aj v lete behavam... tie ta naucia spravnu techniku takmer same...

Potoven phercek 19.02.2021 (11:08)

thumb_up0thumb_down

Jojooooj 😃 na špičky dopadat hej ? 🤦‍♂️ ked už tak si nieco o tom nastuduj.... jasne ze nie dopad na päty ale ani nie na spicky

Mike888 Bade 14.02.2021 (23:42)

thumb_up1thumb_down

Ja mám kolená dosť zlé, jeden čas som nedokázal pešo zísť zo Sitna k Počúvadlu, doktori mi zakázali športy, kde sa robia prudké zmeny pohybu (futbal). Behanie mi pomohlo, lebo mi zosilneli malé svaly okolo kolena. Keď mám pauzu v behaní napr. mesiac, tak zase začínam opatrne, lebo prvé to cítia kolená. Treba pekne začínať s mierou. O polovicu pomalšie, ako by to šlo, a o polovicu menej kilometrov

Bade Mike888 15.02.2021 (11:57)

thumb_up0thumb_down

ked mas znicenu chrupavku v kolene, ziadny beh ti nepomoze. uz to bude proste len horsie a horsie a vyriesi to len operacia.

milancaban Mike888 16.02.2021 (16:29)

thumb_up1thumb_down

Najhorsie je ze ako zacat pomaly ked mas kondicku na viac.. tam sa asi robi casto chyba lebo clovek co jazdi povedzme pravidelnejsie na bikeu asi nema problem prebehnut 10-20km na rovnej asfaltke ale ak ma problem s kolenami tak ich hned rozbije (moja skusenost). Asi jedine bezat do kopca a pomaly zist dole. Taky 3-5km kopec v tempe a cloveku staci.

scarinko 14.02.2021 (11:07)

thumb_up5thumb_down

"Na jar, keď vyrazí na jarné tréningy, už bude zvyknutejší na pohyb vonku a nezažije taký šok ako ten, čo bol v zime len zavretý vo vnútri na trenažéri alebo v posilke. " - netreba sa doma zatvarat a hrat sa na trenazeroch ale treba ist von na bike a potom nebudu ziadne soky a netreba ani behat

Kr1v1 scarinko 14.02.2021 (15:57)

Vymrzol som vcera na biku, dnes som radsej siel behat...ten severak ma presvedcil, ze lepsie bude ist behat a tak aj bolo

scarinko Kr1v1 14.02.2021 (21:46)

radsej 100km na bajku ako 10 behom

cult 14.02.2021 (13:24)

thumb_up5thumb_down

Ja som nikdy nebehával, ale na jeseň som sa do toho pustil a zatilal ma to drží. Ako väčšina čo s tým začína mal som zlu techniku behu a obuv tiež nič moc. Boleli na kolená aj triesla ale pozrel som si pár videí o technike behu a vyberu správnej obuvi. Keď som urobil v tom smere zmeny bolesti zmizli a po pol roku behu 2x týždenne teraz bez problémov zabehnem 10km. Môj vek 47....

cepooo cult 15.02.2021 (06:28)

Super

JohnnyZLiptova 14.02.2021 (14:42)

thumb_up4thumb_down

U mňa vyhráva horský beh/trailový beh. Je to podobné ako mtb ticho, čistý vzduch, meniaca sa príroda striedaním ročných období. Každý beh je niečim iný takže to nevnímam ako stereotyp.

JakobSWE 14.02.2021 (14:59)

thumb_up3thumb_down

Som rad za tento článok, beh je skutočne dobre spestrenie tréningu. Ja osobne som určite lepší bežec než cyklista, hoci s radosťou by som si to vymenil hoci posledné týždne sa mi v dvojciferných mrazoch ťažko hľadala motivácia k behu.

In_ka 14.02.2021 (18:04)

Ja behávam len po tráve práve kvôli šetreniu kĺbov. Ako bežeckú obuv používam barefooty, keďže vtedy viac zapájam svaly na nohách a teda aj efektívnejšie trénujem. Behám najmä šprinty, lebo vtedy viem najlepšie potrénovať celé telo za krátky čas. No na barefooty si treba najskôr zvyknúť. Ja som urobila chybu a začala v nich šprintovať a potom ma začala z toho bolieť šľacha pri členku. Takže s barefootami najskôr pomalšie behy, kým si svaly a šľachy zvyknú. Potom to už nie je problém.

infocomp 14.02.2021 (22:53)

thumb_up3thumb_down

50 na 50. Bike a beh..... A behám cez špičky.... A jazdím celý rok.. Zajtra ráno - 10"C....treba len vstať a ísť....😉🏃‍♂️🚴‍♂️

rajcziovamaria 14.02.2021 (12:52)

thumb_up2thumb_down

Treba začať opatrne, ja som po rokoch skúsil beh a zle som dopadol.. Kondicka bola tak som sa hneď pustil do behu, nohy neboli zvyknuté a hneď odišli triesla na dva týždne..tak som minulý rok dobehal.. Tak tento rok v novembri pôjdem na to opatrnejšie.

Gerson 14.02.2021 (20:12)

thumb_up1thumb_down

Pekne spracované video. Len tak ďalej.

Adrum 15.02.2021 (07:10)

tiez som s behom zacal len tento rok, resp. minuly v oktobri a neviem si to vynachvalit..paradne ozivenie tejto uhorkovej sezony ked sa sice na da ist na bajk no k idealu to ma daleko kazdopadne uz nech je jar,leto a da sa jazdit neobmedzene

oliš 15.02.2021 (07:21)

thumb_up1thumb_down

Beh je špica,každu stredu a v nedelu aspoň 10 km,ked sú bežecké preteky v sobotu tak streda a sobota beh ostatné dni bike.Na bežecké preteky chodím na biku .Ked je sneh tak bežky cez leto inline.

milancaban 16.02.2021 (14:20)

S behom je to naozaj tazko.. rad som behal rekreacne a jedneho dna kolena povedali ze sa neda. Uff bike to vyriesil.. v zime bezky. Chrbat dopadol podobne zase moja chyba praca na zahrade a problemy na cely zivot...FullSusp Bike to vyriesil (samozrejme to niesu riesenia len obchadzanie problemov). Odislo mi rameno (squash pocas zapalu ho dorazil) a bezkovanie klasikou odvtedy je tabu... nastastie som zistil ze na skateoch mi to ide a vyuzivam nohy z biku a palice na stabilitu pripadne som upravil trochu pohyb sa rameno nekyvalo. Berem ze spravne by bolo pouzit spravne cvicenia a samozrejme sa im venovat pravidelne aby sa stav aj zlepsil ale komu sa chce ze. Aspon ze mame bicykle a navyse maju vyssi dojazd oproti behu akurat v zime by bol beh naozaj vyhodou oproti jazde po snehu a lade a niceniu bicykla v takych podmienkach.

phercek milancaban 16.02.2021 (15:18)

thumb_up-1thumb_down

Lehokolo (pripadne s tlmicmi) je pravdepdobne este lepsie ako FullSusp. Ale s lehokolom iba po ceste.

milancaban phercek 16.02.2021 (16:24)

thumb_up0thumb_down

zijem medzi kopcami a tym ze sa snazim predist narazom tak idealna moznost je jazdit lesom smerom hore pretoze nizka rychlost nesposobi take otrasy a povedzme asfaltkou smerom dole co na fulle je pohodicka. je to mozno trochu opacne ako sa jazdia traily/enduro kde sa hore ide skor lahsou cestou a uziva sa cesta na dol ale z pohladu zdravia mi to viac vyhovuje (aj z pohladu osobneho pocitu bezpecnosti)... Trailovy beh mi tiez pride uzasny pokial ma clovek moznosti a dokonca beh do kopca ma ani nelimituje ohladom kolien (mozno aj tym ze sa ide automaticky viac cez prsty) no potom sa treba nejak dostat dole ale na to mozu posluzit palice . Lehokolo to asi nie je pre kazde prostredie a v dnesnej dobe je fakt lepsie sa vyhnut cestam (jazdim po cestach ale skor kde nie je premavka... slepe segmenty ktore niesu pre tranzitnu dopravu).

phercek milancaban 16.02.2021 (16:42)

OK, lehokolo je iba na asvalt alebo *mozno* mierne cross country ked je celo-odpruzene. Ja ho jazdim po avaltovej hradzi okolo vahu. Dlhodobo po ceste sa bojim aut

Iba v tejto diskusii som sa dozvedel ze cyklistika (najme cestna na UCI bicykloch) je nebezpecna na chrbticu. Mne behanie robilo vazny problem na chrbitu pri dopade na patu a skoro nevadi pri dopade iba na spicku. Ale stale je pre mna MTB (XC / trail) lepsie ako beh co sa tyka chrbitce. Ale ako som o tom cital linky v tejto diskusii tak som zabludil aj na bolesti chrba z behania a vraj sa najcastejsie prejavuju pri behu do kopca lebo ze poloha chrba a panve je trocha ina. Zaujimave, ze pre teba je do kopca lepsie. Ak behavas iba po spickach malo by byt po rovine lepsie podla toho clanku.

Skus behat iba po spickach ak tak uz nerobis. Velmi to pomoze. Nezaruci to, ze budes bez problemov, ale isto to moc pomoze.

Touro 14.02.2021 (20:49)

... kde mas ciapku !?

cepooo Touro 15.02.2021 (06:27)

Vo vrecku predsa. Na zjazd pripravenu

rastostolicny 15.02.2021 (19:43)

thumb_up0thumb_down

Škoda, že si skôr nevytiahol toto video. Možno by som to tak v začiatkoch neprepálil. Už tretí týždeň som off s prasknutym meniskom. Fakt treba začínať opatrne a pomaly.
Ale videjko je super.

cepooo rastostolicny 16.02.2021 (08:05)

thumb_up0thumb_down

Dikes, zas svoje chyby sa lepsie pamataju Na rok budes mudrejsi.

Davac 15.02.2021 (09:56)

thumb_up-1thumb_down

Asi 3-4 roky dozadu som sa stavil s kamaratom, ze ci dam maraton. Bez treningu, bez rozcvicky, v halovkach. Poviem vam, nohy ma boleli este tri dni, uz by som do toho bez minimalne poriadnych topanok nesiel. Hold, blby sa uci na svojich chybach...

cepooo Davac 15.02.2021 (17:17)

thumb_up1thumb_down

Fuuu ma to boli aj za teba. A cas?

milancaban Davac 16.02.2021 (14:23)

Toto su skolacke chyby s ktorych sa mlady nechcu poucit. Ako dieta (sice aj teraz) som na otca vzdy pozeral co mi to tara ved co ma nezabije to ma posilni ale houby ked uz bolo zle tak nic nepomoze. A to si dobre dopadol ze to za par dni preslo.