Test: Lazer Jackal MIPS - prilba do ťažkých podmienok pre náročných
Výber prilby vie potrápiť nejedného cyklistu a preto vám prinášame test prilby Lazer Jackal MIPS, ktorá ponúka mnoho inovatívnych a hlavne praktických riešení.
Výrobca Lazer je na trhu s prilbami overená značka a preto možnosť testovať ich model určite poteší cyklistu obľubujúceho trail/enduro jazdenie. Konkrétne sa jedná o verziu Jackal MIPS, čo znamená, že prilba bude odolná a hlavne bezpečná vďaka použitým technológiám. Na testovanie prilby som mal približne dva týždne a musím povedať, že je naozaj pohodlná. Samozrejme, nie každému sadne každý typ prilby, ale ja som s Jackalom nemal žiadne problémy a to je dôvod, prečo aj čítate tento test. Po drobných nastaveniach ani neviem, že ju mám nasadenú na hlave.Technológie, ktoré uľahčujú, ale aj chránia
Ako som už spomínal, prilba je vybavená systémom MIPS, o ktorom sme už toho napísali veľa, ale ak sa to k vám nedostalo, tak ide o ochranu pred rotačným nárazom. Lazer má aj na krabici malú animáciu, ako napomáha MIPS pri páde a aký je rozdiel oproti prilbám bez neho. Práve MIPS veľa cyklistov "hejtuje" kvôli tomu, že prilba sa aj po utiahnutí stále trošku pohybuje a to hlavne pri zjazde. Ja som tento neduh nepostrehol, keďže pri zjazde mám na riešenie úplne iné problémy. Kto to tvrdí, tak jazdí asi pomaly .Polstrovanie prilby sa pripína pomocou suchého zipsu a tak s údržbou nebude problém. Remienky sa pod bradou zapínajú pomocou fidlock systému. Je to slušná vychytávka, hlavne keď jazdíte v rukaviciach a potrebujete z nejakého dôvodu dať prilbu dolu alebo nasadiť na hlavu. Pri remienkoch som si všimol jeden malý nedostatok, a to je ten, že sú z tenkého materiálu a ľahko sa pretáčajú, čo trošku komplikuje zapínanie.
Prvé pocity na výjazde
S 20-timi prieduchmi bude Jackal určite dobre dýchať. Ja som síce nemal možnosť otestovať prilbu v teple, ale počet a veľkosť vetracích otvorov naznačuje dobré odvetranie. Zadné koliesko má príjemný chod a vyzerá naozaj odolne a naviac celý systém zadného sťahovania prilby je výškovo nastaviteľný a kvalitne spracovaný. Lazer tento systém nazval ATS (Advanced Turnfit System). No a práve tu vzadu ešte treba spomenúť jednu skvelú vychytávku, a to je silikónová aplikácia na zátylku prilby, ktorá slúži k fixácii remienka zjazdových okuliarov. Tie mimochodom pekne pasujú do výrezu prilby, teda aspoň tie moje . Pri hmotnosti prilby 400 g je vhodná aj na celodenné nosenie, aj keď to nie je asi najľahšia enduro/trail prilba na trhu.Dilema s kamerou vyriešená
Vpredu dal Lazer mohutný šilt, ktorý má tri polohy. Každá poloha pekne zaskočí, čo znova uľahčuje odkladanie okuliarov pod šilt. Mechanizmus alebo skrutky, čo držia šilt, sú pod plastovou krytkou. Naozaj elegantné riešenie. K prilbe je aj držiak na svetlo alebo kameru. GoPro kamera tam sedí dokonale a práve tento typ úchytu používajú aj niektorí výrobcovia svetiel, čo robí túto prilbu ešte viac univerzálnejšou.Farba pekná, ale...
Ja som dostal prilbu v čiernej matnej a tu sa trošku prejavuje neduh matnej farby. Stále je oťapkaná a čistenie nie je úplne ideálne. Prilba je vyrobená In-Mold technológiou a vnútorná vrstva je zo všetkých strán dobre krytá, a tak je prilba dobre chránená voči poškodeniu pri prevoze alebo používaní.Ja som bol s prilbou celkovo spokojný. Pri výjazde ma nijako neobmedzovala, skôr naopak a veľmi oceňujem, že prilba s určením na trail/enduro jazdenie je uspôsobená na ovládanie v dlhoprstých rukaviciach.
Plusy:
- Fidlock na remienkoch
- Kvalitné spracovanie prilby
- Viacpolohový šilt
- MIPS
- Dobré ovládanie v rukaviciach
Mínusy:
- Pretáčajúce sa remienky
Pri prilbe sa naviac dá uplatniť takzvaný Crash replacement – zľava na kúpu novej prilby v prípade poškodenia pri páde. To je tiež veľká výhoda a ďalší z benefitov, ktoré výrobca Lazer ponúka.
Cena prilby je 179 € a viac sa dozviete na tomto odkaze.