Test: Reynolds AR58/62 DB – kolesá do práce aj na sviatočný deň

Ako obstáli v teste cestné karbónové kolesá značky Reynolds v plášťovom prevedení a ako sa správali pri jazde? Sú čisto na pretekanie, alebo aj na denné jazdenie? Komu sa kolesá hodia?

Značka Reynolds mi nie je vôbec neznáma, s jej kolesami som sa prvýkrát stretol už pred rokmi, mal som ich osadené na novom bicykli, išlo o model Strive. Keďže sa mi kvalita týchto prvých kolies pozdávala, tak som si dokúpil ešte pár galuskových Assault, neskôr som našiel vo výpredaji vyšší model Aero a naposledy som kúpil od tejto značky aj disk na časovkársky špeciál. Dalo by sa povedať, že som bol Reynolds pozitív . Preto ma potešilo, že som dostal možnosť jazdiť ich aktuálny model s označením AR, dodávateľ netlačil na čas testu, takže som mal dostatočný priestor všetko poriadne vyskúšať.


Špecifikácia

Model AR je základné prevedenie karbónových kolies značky Reynolds, k dostaniu sú stále aj pre bežné brzdy, ja som testoval diskové prevedenie. Na výber je buď orech Shimano alebo Sram XD, ak jazdíte Campu, budete ho musieť meniť po svojej línii, na stránke značky stál vyše 100 €. Zaujímavosťou tohto páru je to, že od výroby sú kolesá v rôznej výške ráfikov a dokonca aj šírke. Predná koleso je vysoké 58 mm a vnútorný ráfik široký 19 mm, zadné je v prevedení 62/21.


Myšlienka je jednoduchá, zadné koleso je viacej zaťažované, je na neho sústredená vyššia hmotnosť a nie je tak náchylné na bočný vietor. Ešte spomeniem moje kolesá Aero, po tom, ako som pri nehode rozbil svoj predný ráfik, tak som ho jednoducho poslal výrobcovi, oni zhodnotili, že oprava nie je možná a ponúkli mi extra cenu na nákup nového. A pointa? Pôvodne boli kolesá vysoké 72 mm, nové predné koleso som si nechal poslať vo výške 58 mm a tak ich doteraz k svojej spokojnosti jazdím na „koze”. Zadok pekne tuhý a aero, predok ľahší a stabilnejší pri „bočáku”.


Balenie

Aj podľa balenia spoznáte, aký produkt sa vám dostal do rúk. Dobrá značka dbá na detaily, každá pristupuje trochu inak k tomu, čo vám pribalia ku kolesám, prípadne či vám ich doručia aj v pekných obaloch. Ja som dostal na test úplne nový pár kolies, takže som mal možnosť unboxingu, ten pocit rozbaľovania novej veci mám proste rád, aj keď viem, že nie je moja .


V tomto prípade som našiel kolesá zabalené v kartónovej krabici, na ráfikoch boli osadené kvalitné pásky, k dispozícii boli aj bezdušové ventilky. Kotúče a kazeta nebývajú bežne súčasťou nových kolies, rovnako aj plášte a mlieko som riešil extra. Ako som ich obúval do bezdušákov, si môžete pozrieť v tomto videu, inak vyšší model brzdových kotúčov nebol k dispozícii, všetko vypredané, to len ak by vám to rezalo oči .


Čo sú dobré kolesá?

aby som pri nástupe necítil, ako mi ustupujú pri zábere do strany
Čo si všímate na kolesách, podľa čoho posudzujete, či sú dobré? Pre mňa je dôležité, aby boli hlavne tuhé, aby som pri nástupe necítil, ako mi ustupujú pri zábere do strany. Potom si všímam robustnosť, aby sa mi v prvej jamke nerozcentrovali, aby som nemusel mať doma zásobu náhradných špicov, alebo ich každý rok posielať do "opravovne" karbónu. Ďalej ma zaujíma životnosť a údržba, nechce sa mi meniť ložiská každých 3 000 km, alebo zložito dávať dole orech kvôli jeho čisteniu. Až ako ďalšie v poradí riešim aerodynamiku a hmotnosť, veci ktoré majú vplyv na výkon cyklistu a na záver samozrejme chcem, aby sa mi kolesá aj páčili. Môžeme si to rozobrať postupne.


Tuhosť

Vďaka tomu, že mám asi 85 kg a darí sa mi slušne trénovať, mám dobré dispozície na to, aby som dokázal kolesá poriadne zaťažiť, vyskúšať ich na limit. Ak sa bavíme o tuhosti, tak toto si najviac všímam pri šprintoch alebo pri jazde zo sedla do kopca. V prípade modelu AR uznávam, že ani pri tréningu šprintov pred kritériom vo Voderadoch som žiadnu slabosť kolies nepozoroval a vždy som mal pocit, že energia ide z pedálov cez rám a následne cez kolesá priamo na asfalt.


Odolnosť

Na kolesách som jazdil aj mimo dokonalého asfaltu, asi najlepší príklad bolo absolvovanie výzvy Malé Karpaty 3 000. Z tohto výjazdu je aj titulka článku. Niektoré úseky viedli po gravel úsekoch a ak by mali kolesá nejakú slabosť v tomto ohľade, určite by sa za ten čas nejako prejavila. Kolesá som jazdil takmer denne asi mesiac, takže niečo sa môže ukázať za dlhší čas, ale nepríde mi, že by Reynolds nejako klesol na kvalite za ten čas, čo ich poznám a jazdím.

Kamzík, Bratislava

Údržba

Náboje si vyrába Reynolds sám, ale princíp je ako pri systéme Ratchet. Len rukou bez použitia kľúčov otvoríte orech, krásne ho umyjete a namažete. Rovnako matné prevedenie ráfikov sa ľahko udržiava čisté, nálepky ani po X umytiach nejavili známky toho, že by sa nejako časom mali odliepať alebo oškaredieť.

Životnosť

Pri údržbe som hore spomínal aj životnosť, tak uvediem aj zaujímavý postreh jedného cestovateľa na bicykli, ktorý na sebe zistil, že lacné kolesá, ktoré bývajú často na bicykli pri kúpe, mu vydržali asi 3 000 km, ďalšie už lepšie prežili 10x toľko, kým ich musel nejako riešiť. Rovnakú skúsenosť mám aj s Reynolds, tiež až po 3 rokoch som musel meniť ložiská na zadnom kolese, inak nič, špice nepraskali, všetko fungovalo.

Odbočka na TBK2, Bratislava

Výkon kolies

Kolesá sú to miesto na bicykli, kde dokážete ušetriť najviac hmotnosti s tým, že sa tá úspora aj citeľne prejavuje na jazde. Model AR v diskovom prevedení nepatrí k najľahším, je to taký zdravý stred, kde máte slušnú hmotnosť a zároveň tie kolesá aj niečo vydržia. Údaj uvádzaný výrobcom som nameral aj ja. Ak ste zameraný na lovenie gramov, tak kažých 100 g úspory vás vyjde u značky Reynolds asi na 300 €. Cyklistika nie je lacný šport .

K aero vlastnostiam kolies, s prevedením, kedy je predný ráfik nižší, som bol spokojný aj v tomto prípade. Pri bočnom vetre som necítil žiadne zásadné nápory, kolesá vzduch pekne rezali. Dôležitá vec pri bočnej stabilite vo vetre je aj to, aký bicykel máte, hlavne aký tvar má predná vidlica, takže to nie je len o kolesách.


Detaily

Spomeniem aj vec, ktorá nemusí napadnúť každému v súvislosti s kolesami a to je ich zvuk. Jednak zvuk orecha, na ktorý má veľký vplyv aj to, ako ho udržiavate a čím ho mažete, ale aj potom zvuk samotných ráfikov. Pri tomto páre som si uvedomil, že Reynolds má špecifický zvuk ráfikov, najlepšie ho počujete, keď sa vám vietor oprie do chrbta, alebo si zašpurtujete. Na koze sa pri mojich kolesách toto až tak neprejavuje, ale pri modeli AR to bolo zreteľné. Krásny, solídny, plný zvuk, cítite, že pod sebou máte kvalitný výrobok.

K detailom môžem pridať aj dizajn, pre moje oči je čierne prevedenie to naj, ideál ako to je aj v tomto prípade, lesklo-matné. Ale k bielym polepom môjho cesťáku mi viacej pasujú biele polepy kolies, ale to už sú vyslovene subjektívne veci, môžete mi napísať, čo sa páči viacej vám.


Cieľovka kolies Reynolds AR

Tieto kolesá sú z podobnej cenovej hladiny, akú na bicykli jazdím najčastejšie. Podľa mňa to je taký zdravý kompromis medzi vlastnosťami kolesa a možnosťou mať takýto pár aj na každodenné používanie. Obetujem trochu hmotnosti za to, že kolesá aj niečo vydržia a nie sú s nimi starosti. Na druhej strane je to už kvalita, ktorá nebráni tomu, aby ste vyhrávali amatérske preteky. Som rád, že sa za tie roky značka nepokazila a stále sú to tie „staré” dobré Reynolds kolesá.

Kolesá v akcii si môžete pozrieť aj vo videu, kde hovorím o cenových hladinách karbónových kolies, cenu a ostatné detaily nájdete na stránkach dodávateľa.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
cepooo 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Konečne som skúsil aero bicykel - sezóna s Giant Propel

Konečne som skúsil aero bicykel - sezóna s Giant Propel

Dlhé roky tvrdím, že aero model je pre mňa zbytočný, a na prvom mieste mám iné parametre než rýchlosť na rovine. Lenže doba sa zmenila a prišiel čas prehodnotiť názor.
Test: BMC Teammachine SLR01 Disc Two - jeden stroj na všetko

Test: BMC Teammachine SLR01 Disc Two - jeden stroj na všetko

Top model švajčiarskej značky zažil so mnou celú sezónu a tak si trúfnem povedať, aký skutočne je.
Superior X-ROAD Team Issue – poctivý kus cestárčiny z rodiska Tatry

Superior X-ROAD Team Issue – poctivý kus cestárčiny z rodiska Tatry

Každý, kto začne s cyklistikou, sa po pár rokoch začne obzerať po serióznejšom stroji. Prečo si práve X-ROAD získal moje srdce?
keyboard_arrow_up