Test: Milkit bezdušová sada - ľahšie to už nebude

Vždy, keď si poviem, že už som videl všetko, tak príde niečo, čo ma donúti na chvíľu sa zastaviť a zamyslieť. Presne takto nejako som ostal pozerať na krabicu s nápisom Milkit.

Načo ďalšia sada? Obyčajná a predražená striekačka? Podobne to vyzeralo v mojej hlave a či to nakoniec bola pravda, alebo som sa mýlil, to zistíte, ak sa začítate ďalej.


Všetko, čo budeš potrebovať

V balení sa nachádza všetko potrebné na konverziu tvojich kolies na bezduše. Nájdeš tu 250 ml mlieka, ktoré bohato vystačí aj na 29 palcové kolesá, ale aj striekačku so všetkými hadičkami a nadstavcami. Ďalej samozrejme nesmú chýbať 45 mm dlhé ventilky a 10 m pásky v šírke, podľa balenia od 21 mm až po 32 mm. Naviac je tu pribalená aj náhradná ihla na vstrekovanie tmelu a nástroj na demontáž jadra ventilku.


Montáž a použitie

Tak ako iné sady na tubeless, aj Milkit vyžaduje prvotnú aplikáciu pásky a ventilov.


Po nahodení pneumatiky a prvotnej skúšky tesnosti nasleduje aplikácia mlieka. Zatiaľ nič prevratné a v podstate zhodné so všetkým, čo poznáme.


Prvý rozdiel je v samotnom ventile. Tento obsahuje tesnenie naviac, ktoré aj bez použitia jadra ventilku drží tlak v pneumatike. Na to, aby sme mohli pneumatiky nafúkať, je na jadro, ktoré je mimochodom štandardné, nastrčený plastový adaptér. Ten prepichne tesnenie a umožní tak hustenie pneumatiky.


Na čo je to dobré, pýtate sa? Jednak ventil drží tlak aj bez jadra, čo sa hodí napríklad pri meraní hladiny tmelu, ale aj zabraňuje tmelu vniknúť do jadra a upchať ho.


Druhý rozdiel je v striekačke a konkrétne v ihle, ktorá sa zasúva do ventilu a nie naň. To znamená, že mlieko sa tlačí priamo do pneumatiky a ventil ostáva čistý a aj všetko naokolo. Tmel sa nedostáva vôbec do ventilu, a tak sa po čase nič nelepí ani neupchá. Nikde nič netečie ani nestrieka a práca s Milkit je zatiaľ najčistejšia a najprecíznejšia, čo som skúsil.


Vďaka použitiu dodatočného tesnenia na spodnej strane ventilku sa dá pneumatika fúkať aj bez jadra a drží tlak. Samozrejme pre plnohodnotné jazdenie je potrebné jadro ventilku nainštalovať, nakoľko časom by sa tlak určite stratil.


Milkit tmel je bez amoniaku a nespôsobuje koróziu na žiadnom materiáli. Taktiež by mal byť tekutý počas celej sezóny a nevytvárať “zrazeniny”. Tým by mal efektívne pôsobiť proti defektom dlhšiu dobu. Podľa výrobcu dokáže zalepiť dieru až do veľkosti 6 mm.


Ako zistíš, koľko máš mlieka po sezóne?

Ak máte viac bicyklov a každý z nich je tubeless, tak mi určite dáte za pravdu, že udržiavať všetko v tip-top kondícii, môže niekedy zabrať celkom dosť času. Pred sezónou väčšinou kontrolujem hladinu mlieka v kolesách a to znamená odtrhnúť pätku, pozrieť dovnútra, doliať mlieko a všetko opäť nastreliť a dofúkať. Pri tom vznikne nejaký ten neporiadok a teraz si to vynásobme počtom kolies a už máme o deň a bordel postarané.

Tu je použitie Milkit systému úplne geniálne. Meranie hladiny tmelu prebieha nasledovne. Spustíme tlak pneumatiky na 22 psi (1.5 bar). Vyšraubujem jadro ventilu.


Na striekačku nainštalujem hadičku s ventilom a ihlu, ktorú následne zasuniem do ventilu kolesa.


Pomaly otvorím ventil na striekačke a pozorujem, ako tlak vháňa tmel do striekačky. Keď začne tmel v striekačke bublinkovať, tak ventil uzavriem.


Teraz môžem odčítať na stupnici striekačky, koľko mám tmelu. Následne ventil otvorím a tmel vtlačím späť. Ak treba, doplním nový, ak nie, tak vrátim jadro ventilu a natlakujem na požadovaný tlak. Et voila, mám hotovo, ani kvapka bordelu a všetko skontrolované za pár minút bez potreby nastrelenia kolesa a podobne.


Milkit to vymyslel geniálne a musím sa priznať, že sa mi tento systém veľmi páči. Keď už sme pri tých priznaniach, tak prvýkrát som "na pána" nečítal návod a šiel merať hladinu kvôli foteniu pri plnom "gravel" tlaku, čiže cca 3 bary. Hneď, ako som otvoril ventil, tlak mi vyrazil striekačku aj s tmelom cez pol dvora. Nuž, výrobca nedáva návod len na parádu. Keď som koleso očistil, prečítal návod a znovu pripravil na fotenie, všetko klaplo, ako malo. Navyše výrobca od tohto roka vylepšil túto striekačku o kovový prstenec, ktorý bráni vyrazeniu piesta. Striekačka je už dostupná ako samostatný diel a neskôr bude i v týchto sadách.
Jednoduchosť použitia, ako aj veľmi čistá práca, sú hlavné argumenty, ktoré ma presvedčili a naklonili na stranu Milkit.


S vložkami si nerozumie

Milkit systém sa nedá použiť so všetkými tubeless vložkami, ktoré slúžia na ochranu kolesa pri nízkom tlaku, a tak si pred kúpou treba premyslieť, čo nájde väčšie využitie. Ja používam Milkit na gravel bicykli, kde nájde maximálne uplatnenie, hlavne keď za sezónu mením viackrát pneumatiky. Tmel si pekne vysajem a po nahodení novej gumy opäť vstreknem späť.


Šikovný pomocník

Jednoduchosť použitia, ako aj veľmi čistá práca, sú hlavné argumenty, ktoré ma presvedčili a naklonili na stranu Milkit systému. Vždy som odkladal kontrolovanie a doplnenie mlieka v kolesách a desil sa, keď mali prísť na test nové plášte, lebo som vedel, že bude všade bordel. Odkedy však používam Milkit, tak nikde ani kvapka naviac, až na tú prvotnú nehodu.

Systém bol navrhnutý vo Švajčiarsku a vyrába sa v Nemecku a keďže za kvalitu a nápad sa musí trošku priplatiť, tak aj tu je cena vyššia, čo je aj jediným negatívom. Za 60 € však dostanete tubeless sadu so všetkým, čo budete potrebovať a naviac vám ušetrí aj nervy pri kontrolovaní tmelu v kolesách. Za mňa určite odporúčam. Viac informácií nájdete na stránke dovozcu.

Otestuj niečo aj ty

Dostal si tiež chuť napísať článok? Výborne, už teraz sa tešíme na zaujímavý text a pekné fotky. Písať môžeš, o čom chceš, podeliť sa dá s tipom na výlet alebo so zážitkami z pretekov. Užitočné pre ďalších bikerov sú tvoje skúsenosti s produktami z nášho shopu, napíš si svoj test bicykla, oblečenia, trenažéra alebo iného cyklovybavenia. Nech všetko funguje ako dobre namazaná reťaz, tu sú užitočné informácie k písaniu článku.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Henry33 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Video: Akú dieru znesie cestný bezdušový plášť?

Video: Akú dieru znesie cestný bezdušový plášť?

Ako zistiť, aký veľký defekt zvládne zalepiť cestný bezdušový plášť s tmelom? Oproti MTB treba počítať s vyšším tlakom, takže sme veľké oči nemali.
Test: Castelli Fly – vesta, ktorá sa hneď zaradila k mojim naj

Test: Castelli Fly – vesta, ktorá sa hneď zaradila k mojim naj

Máte radi ľahké a spratné veci? Vyrážate na švih skoro ráno, prípadne podvečer alebo zdolávate veľké prevýšenie v kopcoch? Tak zbystrite pozornosť...
Od základu: Plášte pre MTB – základný výber a tipy

Od základu: Plášte pre MTB – základný výber a tipy

Plášte sú najdôležitejšou časťou na bicykli. Ako si vybrať plášte a na čo si dávať pozor? V tomto článku vás prevedieme základnými tipmi.
keyboard_arrow_up