Test: Alpina 5W1NG CM+  alebo farebné okuliare, ktoré rozžiaria deň

Test: Alpina 5W1NG CM+ alebo farebné okuliare, ktoré rozžiaria deň

Značka Alpina s okuliarmi, ktoré spracovaním, ale aj cenou, radí k tomu lepšiemu, čo nájdete v ponuke obchodov. Aká bola skutočnosť, kde sú tie miesta, ktoré odlišujú tieto okuliare od bežných modelov?

Keď mi prišla ponuka, vyskúšať si tieto okuliare, ako prvú som si na fotke všimla ich krikľavú farebnú kombináciu. Magenta a žltá nie je zrovna časté spojenie, a tak som sa spočiatku obávala, že v nich spolu s mojimi farebnými dresmi budem vyzerať ako papagáj. Páčil sa mi však ich celkový dizajn aj sľúbené vlastnosti a bola som zvedavá, či sú naozaj také, ako ich predajca sľubuje.



Prvé dojmy


Okuliare mi prišli v kvalitnom puzdre, ktoré ich chránilo. Keď som ho otvorila a konečne sa mi dostali do rúk, tak sa mi zrazu tá farebná kombinácia vôbec nezdala až taká čudná. Farby sa pekne dopĺňali a okuliare doslova žiarili. Okrem tohto modelu sú však v ponuke aj iné farebné prevedenia, či už v miernejších farbách alebo rovnako pestré.


Okuliare som si samozrejme hneď vyskúšala a musím povedať, že som sa trochu bála, že mi budú veľké. Mám pomerne malú hlavu a v okuliaroch často vyzerám ako mucha. Aj tieto mi boli trošku široké, no aj napriek tomu mi na hlave sedeli dobre a nehýbali sa. Tomu určite napomohol ľahko formovateľný nosník, ktorý aj po niekoľkých výjazdoch zostal presne tak, ako som si ho nastavila. Veľmi jednoducho nastaviteľné sú aj postranice, a tak tieto okuliare sadnú asi na každú hlavu.


Pocity z jazdy


To, že mi okuliare na tvári naozaj sedia, som si overila hneď na prvom výjazde. Niečo, čo ma dokáže neskutočne vytočiť je, keď mi neustále skĺzajú z nosa a nedržia na mieste. Napravovať si ich je otravné a často na to počas pretekov nie je čas. Tieto okuliare mi však na nose sedeli počas tréningov veľmi komfortne. Nemusela som si ich posúvať ani naprávať, nepohli sa ani na hrboľatých cestách. Prvou skúškou teda za mňa rozhodne prešli.


Niečo, na čo som si však musela trochu zvyknúť, bola tvrdosť a hmotnosť rámu. Rám okuliarov je dosť pevný, a tak sa mi spočiatku zdali trošku ťažšie. Na prvom tréningu sa mi to úplne nepozdávalo, no na druhom výjazde som si to už ani nevšimla. Zvykla som si na to v podstate hneď. Okuliare vážia zhruba 40 gramov, čož je celkom štandardná hmotnosť. Ak ste ten typ, čo ráta každý gram, možno to treba zobrať do úvahy, no osobne si myslím, že to nie je žiadny deal-breaker.


Asi mojou najobľúbenejšou vlastnosťou tohto modelu je šikovne spravený rám, ktorý zabraňuje akémukoľvek prefukovaniu vetra. Vietor sa tak nedostane ani spodom, no ani bočnými stranami, keďže postranice tvoria, oproti mnohým iným okuliarom, pomerne veľký štít. Toto poskytuje výbornú ochranu očí, do ktorých sa tak nedostane hmyz ani silný vietor.


Čo sa týka optiky, bola som prekvapená tým, aké veľké som mala v týchto okuliaroch zorné pole. Okuliare majú kompaktné sklo, čiže nemajú žiadnu stredovú priečku. Tá umožňuje maximálnu viditeľnosť. Na takéto okuliare si občas treba zvyknúť, mne však vyhovujú viac, ako tie s priečkou. Vďaka decentrovanému zorníku okuliare tiež nemajú skoro žiadne skreslenie. Skreslenie ma vie na okuliaroch často rozhodiť, preto som túto vlastnosť dosť ocenila.


Detaily


Okuliare majú keramické sklo, ktoré je viac odolné voči rozbitiu. Nehrozí tak, že sa pri pádoch do očí dostanú črepiny z roztriešteného zorníka. Okrem toho je na vonkajšej strane zorníkov vodoodolný povlak, vďaka ktorému sa na sklo nelepí blato a iné nečistoty a z vnútornej strany hmlevzdorný povlak a odvetrávacie otvorčeky, ktoré zabraňujú zahmlievaniu skiel.

Zrkadlové sklá tiež ponúkajú 100 % ochranu pred UV žiarením. A práve to, že sklá sú zrkadlové, ponúka očiam veľký komfort aj pri veľmi jasnom slnku. Ja som si to overila v mimoriadne slnečný deň a musím si okuliare pochváliť. Sklá však nie sú polarizované a viditeľnosť tak nie je ideálna pri zhoršených poveternostných podmienkach. V ponuke je však tento model aj s polarizačnými sklami Q+CM alebo top model s kombináciou polarizačných a fotochromatických skiel Q+VM.


Plusy:


  • kvalita skiel aj rámu (ochrana proti UV žiareniu, vodoodolný a hmlevzdorný povlak, skreslenie, pevnosť)
  • komfort
  • dizajn
  • nastaviteľnosť nosníka aj postranníc

Mínusy:


  • nevhodné do lesa, tmavšieho počasia
  • cena

Odporučila by som ich najmä cestným cyklistom, ktorí hľadajú okuliare vhodné do jasného počasia, ktoré však obstoja aj hmlu, blato a komfortné budú aj v silnom vetre. Kvalita okuliarov je vysoká, čo sa síce odzrkadľuje aj na cene, no vyzerajú byť veľmi odolné a len tak ľahko sa nerozbijú. Pohybujú sa na cene 120 €, nie je to málo, no oči si treba chrániť.

Viac informácií o tomto modeli, ako aj o iných farebných prevedeniach, nájdete na tomto odkaze.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up40thumb_down comments 25 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Alpina RAM HM+ alebo okuliare ako stvorené na slnečné dni

Test: Alpina RAM HM+ alebo okuliare ako stvorené na slnečné dni

Začínajúci cyklisti si často kladú otázku, či má zmysel zainvestovať do dobrých a kvalitných okuliarov? Aké benefity reálne prinesú?
Test: Shimano EQUINOX4 Ridescape - na cestu aj do terénu

Test: Shimano EQUINOX4 Ridescape - na cestu aj do terénu

Do testu sa mi prvýkrát dostali aj okuliare a to priamo od známeho výrobcu komponentov Shimano. Ako si poradil pri tak dôležitom doplnku?
Test: Alpina Lyron – fotochromatické okuliare na bike aj do voza

Test: Alpina Lyron – fotochromatické okuliare na bike aj do voza

Neviem ako vy, ale ja už som si nejedenkrát pomyslel, že v cyklistických okuliaroch bez prilby a dresu vyzerám ako „robocop”. Nájsť však okuliare, ktoré by spĺňali všetky potreby cyklistu a zároveň vyzerali dostatočne civilne, je hotové umenie.
keyboard_arrow_up