Test: Tufo Speedero - gravel rýchlik z Čiech

Dalo by sa povedať, že touto pneumatikou som uzavrel testovanie celej gravel ponuky od našich susedov. Aký je plášť Speedero a načo sa najviac hodí? Zvládne aj nejaký ťažší terén alebo je určený len na rýchlý spevnený povrch?

Konštrukcia, veľkosti a varianty

Keď pri iných výrobcoch strávím „mladosť" vymenovaním všetkých možných a nemožných kombinácií, tak Tufo to má veľmi jednoduché. Jedna veľkosť a dva farebné varianty. Tak ako pri ostatných dvoch modeloch aj Speedero sa ponúka vo velkosti 700x40C. Mám veľké šťastie, že môj bicykel dokáže zmestiť tento rozmer. Pre tých, čo však potrebujú niečo užšie, tak vedzte, že v Tufo na tom usilovne pracujú a v ponuke budú ďalšie dve veľkosti.


Tufo ide s dobou a ponúka dva farebné varianty a to decentnú čiernu a veľmi populárnú hnedú bočnicu. Mne sa páči viac čierna, ale to je vec preferencií. Čo majú obe spoločné, je konštrukcia s aramidovými pätkami a protidefektovú vložku pod behúňom. U Tufo sme si už zvykli aj na veľmi vysoké TPI (Thread per Inch - počet nití na palec) číslo a konkrétne Speedero má 210 TPI a niektoré časti dokonca až 375 TPI. Číslo odzrkadľuje celkovú kvalitu plášťa a fakt, že sa vyrába ručne. Hmotnosť je tesne pod 430 g, čo je na takto široký plášť veľmi dobré číslo.


Pamätáte ešte na test Thundera? Obe pneumatiky majú skoro zhodný stredový dezén, akurát Speedero pokračuje v jemnom vzore pokrytom malými kockami aj po stranách. Tu sa skrátka všetko točí okolo rýchlosti a čo možno najnižšom valivom odpore.


Krst ohňom

Kde lepšie otestovať pneumatiku ako na poriadnom „bikepacking tripe". Dlho som uvažoval, aké pneumatiky zobrať na štvordňový výlet spod Tatier domov. Trasu sme plánovali čo možno najviac mimo hlavné ťahy a tak skoro polovica trasy je nespevnená. Na druhej strane celý posledný deň bol čisto asfaltový a to ma nakoniec presvedčilo zobrať Speedero.


Hneď prvé metre dávajú jasne najavo, že rýchlosť tu hrá „prvé husle". Guma ide do rýchlosti bez najmenšej námahy a taktiež odpor necítiť skoro žiadny. Cestou na vlak som hneď vyskúšal aj ako držia pneumatiky za mokra a musím povedať, že veľmi dobre. Keď to porovnám napríklad s GravelKing SS, Tufo má jednoznačne navrch. Je síce pravda, že SS boli len vo veľkosti 32 mm, ale aj tak bolo cítiť väčší grip a neskoršie odtrhnutie do šmyku pri Tufo.


Na štrku sa Speedero správa veľmi vyrovnane a nemal som pocit žiadneho hendikepu oproti Thundero. Samozrejme, pneumatiky mám nahodené bez duší a tlak vozím na veľmi rozumnej úrovni okolo 30 Psi vzadu a 27 Psi vpredu. Bohužiaľ, nejak som v tom zhone a balení zabudol, že bicykel už nemá 9 kg ale cez 20 kg a tak asi v polovici tripu dostávam defekt.


No ono to ani nebol taký regulárny defekt, skôr som niečo trafil, čo následne spôsobilo stratu tlaku a už to išlo... uvoľnila sa pätka. Bombičku som si nezobral a tak som musel trip dokončiť s dušou. Po nahodení bezduše doma je zase všetko tak, ako má byť a defekt už som odvtedy nedostal. Najviac som sa obával toho, ako sa plášte zachovajú, keď sa dostaneme do lesa a na poľné cesty.

Čo čert nechcel, celý trip nám krásne pršalo a miesta, kde by sme inak „presvištali" po pekne tvrdej „poľnačke", sa zmenili na bahenné galeje. Pokiaľ sa blato nelepilo, tak sa s tým Speedero pasoval veľmi dobre a aj pri stúpaní sa mi len veľmi zriedka stalo, že koleso prekĺzlo. Oproti chalanom, ktorí si to hnali lesom na cestných gumách, som mal pocit, ako keby som bol na monstertruck gumách. Zjazdy síce neboli v nejakých závratných rýchlostiach ale zase som mal plnú kontrolu nad bicyklom a nešmýkal sa ako na saniach. Nezabúdajme, že spolu s bicyklom som mal cez 100 kg.


Po opustení lesa sa pneumatiky veľmi rýchlo vyčistia a môžeme pokračovať v tichej jazde po asfalte. Mimochodom pneumatiky nevydávajú skoro žiadny zvuk pri jazde na tvrdom povrchu. Aj s výdržou to bude podobné ako u ostatných modeloch Tufo. Odhadujem to na hodnoty presahujúce 5 000 km.


Pre koho teda sú?

Po skúsenostiach, ktoré som nadobudol po absolvovaní tripu, môžem s kľudným svedomím povedať, že zvládnu viac, ako som vôbec dúfal. Veľmi rýchle na ceste a pritom sa nezľakli ani naozaj katastrofálnych podmienok. Pripočítajte ešte ručnú výrobu a tým zabezpečenú naozaj prvotriednu kvalitu. Dostanete plášť, na ktorý sa ťažko hľadajú negatíva - teda v rámci ich určenia.

Celkovo som veľmi milo prekvapený celou Tufo gravel sériou a môžem ich s čistým svedomím odporučiť každému, kto sa spýta, aké plášte na gravel bicykle. Za cenu cca 35 € bude veľmi ťažké nájsť niečo, čo by sa priblížilo kvalite tohto plášťa. Viac info ako aj celkovú ponuku získate na stránke dovozcu.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Henry33 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: BBB Stackpack - praktický, uni a za skvelú cenu

Test: BBB Stackpack - praktický, uni a za skvelú cenu

Počet bikepackingového príslušenstva je tak, ako pri bicykloch, rovný známej rovnici N+1. Každá nová taška má svoje nezameniteľné miesto v mojej kolekcii, špecifické použitie a jedinečné príbehy.
Test: AGU Venture - bikepackingové tašky so štýlom

Test: AGU Venture - bikepackingové tašky so štýlom

Bikepackingová taška je skvelý vynález. Táto pomôcka ti umožní zobrať si na výlet, čo len chceš, a pritom to nemusíš nosiť na chrbte.
Test: Tufo Swampero -  nič ma nemôže prekvapiť

Test: Tufo Swampero - nič ma nemôže prekvapiť

Ak aj vy patríte k zarytým gravel jazdcom, ktorí sa tešia na každé počasie a neodkladajú bicykel ani pri blate alebo mínusových teplotách, tak sa pohodlne usaďte a prečítajte si moje skúsenosti s pneumatikami Tufo Swampero.
keyboard_arrow_up