Novinka: Prichádza Grizl -  nový gravel od Canyonu

Trh s gravelmi dnes už vyzerá stabilnejšie a pri výrobcoch to už nie je len o tom, či tieto modely vôbec vyrábať a predávať.

Niektoré značky už majú z gravelu osobitnú kategóriu, kde rozširujú portfólio a snažia sa bicykle viac špecifikovať na určitý typ použitia. Medzi ne patrí aj Canyon, ktorý po svojom modeli Grail z roku 2018, ktorým vstúpil na trh s gravel bicyklami, rozširuje portfólio a predstavuje model Grizl. Grail je modelom, ktorý je určený na jednoduchšie terény, teda spevnené cesty alebo na asfalt.


Grizl má byť pre náročnejších jazdcov. Tých, ktorí sa radi v lese stratia a odbočia aj na náročnejšie traily. Grizl je tak viac určený na drsnejší terén a je vhodný pre ľudí, ktorí obľubujú bikepacking a dlhé výjazdy.


Väčšia šírka = väčší komfort = drsnejší terén

Grizl bude dodávaný v siedmych veľkostiach, pričom pri dvoch najmenších, 2XS a XS, bude k dispozícii s kolesami vo veľkosti 650B. Ostatné väčšie veľkosti budú v ponuke s kolesami 700C. Dôvod je jednoduchý, čím väčšie, tým rýchlejšie.


Všetky veľkosti sú dodávané s bezdušovou verziou kolies, avšak s plášťami a dušami, a teda je potrebná konverzia. Grizl disponuje šírkou plášťov 45 mm pre lepšiu trakciu v ťažších terénoch. Pre porovnanie, Grail je obutý do plášťov so šírkou 40 mm. Výrobca odporúča používať maximálne 50 mm široké plášte. Aj keď rám dokáže pojať aj väčší rozmer, tak výrobca upozorňuje, že takéto plášte môžu v teréne poškodiť rám či jeho farbu.

Bikepackeri si ho obľúbia

Canyon myslel najmä na bikepackerov a doplnil rôzne držiaky aj na miesta, kde ich štandardne nenájdete. Pridal držiak na spodnú rámovú rúrku zo spodnej časti pod stredovým zložením (dve skrutky), na vrchnú rámovú rúrku z vrchnej strany pri hlavovom zložení (dve skrutky) a na vonkajšiu stranu vidlice z pravej strany (tri skrutky).


Model SLX sa bude dodávať bez možnosti uchytenia na spodnej rámovej rúrke pod stredovým zložením. Samotná vidlica má na tomto mieste nosnosť 3 kilogramy, čo tam Canyon mimochodom aj píše, aby ste na to nezabudli.


Samozrejmosťou je integrovaná sedlovka VCLS od Canyonu s priemerom 27,2 mm. Pri Grizl je aj možnosť montáže teleskopickej sedlovky.

Geometria - niečo medzi Ultimate a Endurace

Grizl je určený na drsnejší terén a je vhodný pre ľudí, ktorí obľubujú bikepacking a dlhé výjazdy.
Canyon na týchto modeloch nespravil agresívnu geometriu, reach a stack sú niečo medzi cestnými modelmi Endurace a Ultimate. Napriek tomu, podobne ako model Grail, má kolesá od seba o 40 mm vzdialenejšie (rázvor kolies), než na modeloch z radu Endurace. Z toho dôvodu sa bude novinka dodávať s kratším predstavcom (80 mm) a riadítkami, ktoré sú široké 440 mm (pri veľkosti M).

Canyon Grizl CF SLX Di2
Bicykel sa dodáva s kotúčmi s priemerom 160 mm, avšak na modeli Grizl je možné v prípade ťažších jazdcov namontovať aj 180 mm kotúče. Okrem toho na bicykel môžete použiť kľuky s jedným či dvoma prevodníkmi. Elektronické radenie je možné namontovať len na najvyššiu verziu Grizl CF SLX. Najvyšší model rámu s názvom CF SLX má mimochodom hmotnosť len 950 gramov, čím atakuje drahšie cestné rámy a pri kompletnej výbave dosahuje hmotnosť 8,5 kilogramu.

Grizl bude zatiaľ dostupný v karbónovom prevedení a neskôr v druhej polovici roka by mala byť dostupná aj hliníková verzia rámu. Ako sme spomínali vyššie, tak Grizl si budete môcť vybrať v siedmych prevedeniach s rôznou výbavou a cena modelov sa pohybuje od 1 999 € do 4 599 €. Vo fotogalérii sa na ne môžete pozrieť bližšie. Viac informácií sa dozviete na stránke predajcu.

Onedlho sa môžete tešiť aj na test tohto bicykla, ktorý máme príležitosť testovať ako jediné médium na Slovensku.
report_problem Našiel si v texte chybu?
redakcia 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Video: Pinarello Grevil F - slovenské gravel pretekanie môže začať

Video: Pinarello Grevil F - slovenské gravel pretekanie môže začať

Aký je gravel od značky Pinarello, čo sú jeho silné a slabé stránky? Bude WaaGravel Sereď podujatie, aké u nás ešte nebolo?
Test: VAUDE Kuro Tech – pre intenzívnu jazdu

Test: VAUDE Kuro Tech – pre intenzívnu jazdu

Dobrý pomer vlastností zo sveta cestnej aj horskej cyklistiky, spojených s pohodlím a výkonom. To vôbec neznie zle. Ako sa jazdí v tretrách Kuro Tech a kde majú limity?
Rozhovor: MUDr. Milan Kulkovský – o cyklistike a zdraví v kocke

Rozhovor: MUDr. Milan Kulkovský – o cyklistike a zdraví v kocke

Ako jazdiť s čo najväčším profitom? Je strečing zbytočnosť? Platí, že dokážem chorobu „vybicyklovať“?
keyboard_arrow_up