Pozvánka: MTBIKER Častovský cyklookruh - pohodová cykloturistika

V sobotu 7. augusta sa bude konať príjemné podujatie, kde je viac než isté, že fanúšikovia cyklistiky strávia skvelý deň.

Jazdí sa na nenáročnom teréne lesných cestičiek, ale sú tam aj úseky asfaltu. Dlhšia trať má 44 km, kratšia 22 km a lákavý je aj detský okruh, ktorý má 5 km a malých pretekárov na nej sprevádzajú organizátori. Častovský cyklookruh je taká trochu iná cykloakcia. Je to maratón, na ktorom sa nepreteká na čas, ale jeho prioritou je stretnutie fanúšikov cyklistiky a bicyklovanie v krásnej prírode. Malé Karpaty sú pre cyklistov atraktívne najmä vďaka svojej relatívne malej nadmorskej výške, ale majú aj bohatú sieť dobre značených a udržiavaných turistických chodníkov. V neposlednom rade tam nájdete veľa zaujímavých hradov.

Na našom YouTube kanáli MTBIKER si možete pozrieť prehliadku trate z minulého ročníka.

Zúčastniť sa môžu všetky vekové kategórie od malých detí až po dôchodcov, skrátka celé rodiny. Na minulých ročníkoch nebol problém vidieť aj jazdcov na kolobežkách či deti v cyklovozíku. Fanúšikovia elektrobicyklov sú taktiež vítaní. Popri celej trati nájdete informačné tabule so zaujímavosťami z regiónu, ktoré stojí za to si prečítať. Dozviete sa o oblasti, ktorá bola v minulosti drevársko-banícka a ak vám niektorý z kopcov dal zabrať, aspoň máte možnosť sa vydýchať a nabrať nové sily. Jazdí sa aj po chodníkoch v druhej najväčšej zvernici Biela Skala, kde si len tak počas roka zajazdiť nemôžete.

Po skončení akcie sú zabezpečené wapky na umytie zablatených bicyklov či jazdcov. V prípade, že potrebujete pomôcť s opravou bicykla, bude k dispozícii aj náš profesionálny servisák. Občerstvenie je zabezpečené počas celej akcie, prípadne si môžete cestou nabrať do fľaše ľadovú vodu z prameňa.

Minulý rok sme úspešne odštartovali našu spoluprácu s chalanmi z BTC Častá a pripravili pre vás akciu plnú pohody. Okrem toho, že ste sa počas jazdy mohli kochať pekným prostredím, bola k dispozícii aj občerstvovacia stanica, kde ste mali možnosť doplniť sily napríklad aj ionťákom od firmy SiS. Šťastlivci v tombole od nás vyhrali dva bicykle Rock Machine, tak dúfam, že vás tam tento rok na nich uvidíme.

Pandémia mnohých z vás motivovala kúpiť bicykel aj pre svoju drahú polovičku, deti či rodičov a tým ste nám vykúpili väčšinu zásob. Nemusíte sa však báť. Aj napriek tomu tento rok budete môcť od nás v tombole vyhrať vecné ceny. V štartovacom balíčku si ako pozornosť nájdete peknú spomienkovú čelenku a ďalšie zaujímavé veci. Ako sme spomínali, práve vďaka vašej podpore a nakupovaniu na našom e-shope môžeme podporiť aj túto akciu, za čo vám veľmi pekne ďakujeme.

O účasť nikdy nebola núdza a ak sa chcete navnadiť, pozrite si video z minuloročnej akcie.

Nie sú to klasické preteky, ale svojím spôsobom cykloturistika, kde si môžete vychutnať prírodu, dozvedieť sa zaujímavosti z okolia a hlavne stretnúť sa s inými cyklistami. Môžete sa zastaviť aj na hrade Červený kameň a spraviť si pekný celodenný výlet.

MTBIKER podporuje ďalšie akcie

Ak ste fanúšikmi skôr pretekárskeho tempa a holdujete maratónom, je práve pre vás naša ďalšia pripravovaná akcia. Najstarší maratón na Slovensku MTBIKER Novodubnický maratón sa bude konať 21. 8. 2021. Minulý ročník nám pandémia prekazila, no pevne veríme, že tento rok sa uskutoční.

V prípade, že ste zjazdári a naháňanie sekúnd hore kopcom vám príliš nevonia, nezúfajte. Aj pre vás máme preteky v podobe MTBIKER Hornonitrianskej Enduro Série. Tá však už beží, prvé kolo sa konalo v Drozdove a druhé v Partizánskom.

Buďme ohľaduplní

Každopádne, či sa zúčastňuješ pretekov alebo jazdíš len tak pre radosť, nezabúdaj, že spolu v lese a na cestách s nami spolunažívajú aj iní ľudia. K turistom sa správaj milo, pozdrav, pribrzdi. Na asfalte dávaj pozor, auto radšej pusti, jazdi bezpečne. Stačí obyčajná #ohladuplnost a mnohým konfliktom a zrážkam sa dá predísť.

Preto ťa vyzývame, aby si išiel ostatným cyklistom, vodičom a turistom príkladom, ako sa to má robiť a veríme, že ľudia okolo teba sa pridajú.

MTBIKER Častovský cyklookruh

calendar_today 07.08.2021
place Červený Kameň (Slovensko)