Reportáž: Poriadne horúca Detská Tour Petra Sagana

Pred dvoma týždňami na Detskej Tour v Šamoríne poriadne fúkalo, teraz v Topoľčiankach sa ani steblo trávy nepohlo. Slnečný, ale horúci deň čakal na malých bikerov na štvrtom kole Detskej Tour Petra Sagana.

Na viac ako 500 cyklistov čakala technická trať s pumtrackom, technickým lesíkom a poriadne prašným oválom pred cieľom. Ale poďme pekne poporiadku.

Najmenší Baby cyklisti súťažili priamo na tráve futbalového ihriska a medaila Petra Sagana každého potešila. V tejto kategórii sa postavilo na štart viac ako 40 cyklistov na odrážadlách.

V mikro dievčatá všetkým „vypálila rybník“ naša premiérová víťazka Natália Úreková. Medzi chlapcami má túto sezónu „rýchle nohy“ Jakub Roštár, ktorý s prehľadom zvíťazil aj v Topoľčiankach. Na našej Detskej Tour sa zapáčilo aj maďarským bikerom, ktorí pravidelne súťažia v tomto seriáli. A nie sú len do počtu, čo potvrdila aj Réka Storcz–Nagy z klubu Újbúda Superior MTB, ktorá druhej pretekárke „nadelila“ necelú minútu.

Rodina Galovičová súťaži vo viacerých kategóriách a „zlato“ domov doniesol Nikolaj, ktorý sa dobre ponaháňal z ďalším maďarským cyklistom Péter Patrikom Andrásim. Sofia Matiesková z Velosvet Prievidza je „stará známa“ a technická trať jej vôbec nerobila problémy a zvíťazila opäť aj v Topoľčiankach. Matej Galovič z Cys Akadémia Petra Sagana napodobnil svojho brata a ovládol kategóriu Mini chlapci.

Medzi mladšími žiačkami sa rozhodovalo medzi dvojičkami Bortelovými a šťastnejšou v cieli bola Romana, ktorá reprezentuje spolu so svojou sestrou klub Cyklistická Tour. U chlapcov to bola exhibícia domáceho klubu ŠK Topoľčianky, keď obsadili prvé tri miesta. Na najvyššom stupienku stál premiérovo Dušan Dário Lukáč. U starších žiačok až záverečný futbalový ovál rozhodol o víťazstve Miriam Šichtovej z Cyklistickej tour, ktorá domácu pretekárku Petru Minarovú predbehla o necelé koleso. U chlapcov sme mali prekvapivého víťaza, keď z trojčlennej vedúcej skupiny mal najlepší šprint Tobias Hajkovský z CK MŠK Kežmarok, ktorý zdolal aj lídra celkového poradia, Martina Surmana, či aktuálne najlepšieho horského cyklistu na Slovensku v starších žiakoch, Michala Šichtu.

V rodičovskej kategórii po prvýkrát súťažila a aj zvíťazila naša olympionička Janka Keseg Števková z Outsiterz. Výborne jej však sekundovala až do cieľa aj Martina Šichtová. U mužov bol najrýchlejší Peter Bahorec z CK Dynamax Nitra.

Tešíme sa na cyklistov na ďalšom kole Detskej Tour Petra Sagana, ktorá sa uskutoční vo Vysokých Tatrách a to 18. júla v Malom Slavkove.