Pozvánka: Okolo Slovenska 2021 plné lákadiel - Sagan, Froome, Eurosport

Okolo Slovenska 2021 bude vo viacerých ohľadoch naj. Nabitá je štartová listina, favoritom je P. Sagan, do sveta ukážeme Slovensko vďaka prenosom Eurosport.

Okolo Slovenska sa bude konať od 15. do 19. septembra pred majstrovstvami sveta. Spolu bude na programe 5 etáp, resp. prológ a ďalšie štyri etapy. Celkovo 21 tímov bude bojovať na trase Košice, Spišské Podhradie, Dolný Kubín, Považská Bystrica, Trenčianske Teplice a Trnava.

Pretekov sa zúčastní spomedzi World Tour tímov Deceuninck - Quick-Step, BORA - Hansgrohe, Israel Start-Up Nation a nemecký tím Team DSM (predtým Sunweb). Prvýkrát na slovenských cestách budú cyklisti austrálskeho Team BikeExchange, jazdci juhoafrickej Qhubeky Assos a kazašskej Astany Premier Tech. Najväčie mená, ktoré robia tento ročník výnimočným, sú Peter Sagan, Ch. Froome, M. Morkom alebo J. Pedersen, kompletná štartová listina je na stránke podujatia.

Zo slovenských tímov sa môžeme tešiť na jazdcov z Dukla Banská Bystrica a Cycling Academy Trenčín a na štarte bude tradične aj naša reprezantácia. Tam sú aj pretekári, ktorí nemajú cyklistiku ako profesiu, ale sú to nadšenci, ktorí majú štart na takomto podujatí ako odmenu za aktuálnu formu a tiež niekoľkoročnú tvrdú prácu, častokrát na úkor zamestnania alebo rodiny.

125 UCI bodov pre žltý dres

V 65. ročníku Okolo Slovenska sa predstaví 7 tímov z najvyššej ligy, teda z World Tour.
V celkovom poradí pretekov boduje prvých 25 miest. Prvý muž v celkovom poradí si pripíše 125 UCI bodov. Okrem toho sa pridávajú aj body za umiestnenia v etape (14, 5, 3) plus 3 body za udržanie žltého dresu v etape. Bojuje sa aj o bodovací dres, kde body v cieli získava prvých 10 jazdcov a na rýchlostných prémiách prvých 5 jazdcov. Preteká sa aj o bodkovaný vrchársky dres na vrchárskych prémiách a o dres pre pretekára do 23, ktorý bude v celkovom poradí najvyššie. Ocenené bude aj najrýchlejšie družstvo a rovnako aj najlepší slovenský cyklista či najaktívnejší pretekár každej etapy.

Z východu na západ

Keďže sa Okolo Slovenska koná tesne pred majstrovstvami sveta, tak organizátori sa snažili profil čo najviac priblížiť majstráku, aby jazdci mohli vyladiť formu.

Začínať sa bude krátkym prológom (rozumej časovkou) v Košiciach. Prvá etapa bude okruhom v okolí Košíc a povedie cez 4 horské prémie (2x Bukovec, Štós, Klenov) a 3 rýchlostné prémie (Medzev, Margecany, Gelnica).

Druhá etapa povedie zo Spišského Podhradia cez Levoču, Spišskú Novú Ves, Vysoké Tatry až do Dolného Kubína a bude merať 190 kilometrov. V zásade sa profilom jedná o kráľovskú etapu Okolo Slovenska. Na pláne sú dve rýchlostné prémie v Spišskej Novej Vsi a v Liptovskom Hrádku a dve vrchárske prémie v Starom Smokovci a Štrbskom Plese.

Tretia etapa povedie z Dolného Kubína do Považskej Bystrice a bude merať celkovo 194 kilometrov. V tejto etape sú zakomponované štyri vrchárske prémie, a to Lutiše, Semeteš, Manínska tiesňava a Čelkova Lehota – sedlo a štyri rýchlostné prémie v Čadci, Bytči a dvakrát v Považskej Bystrici.

Posledná etapa, ktorá je rovinatejšia, začne v Trenčianskych Tepliciach a povedie cez Motešice, Zlatníky, Topoľčany, Hlohovec, Šúrovce až do Trnavy. Celkovo bude mať etapa 159 kilometrov a na trase budú dve horské prémie (Machnáč a Hlohovec) a dve rýchlostné prémie (Topoľčany, Trnava a Borová).

Cyklistiku sme na takejto úrovni na Slovensku ešte nemali, preto si to nenechajte utiecť, takáto príležitosť nemusí byť každý rok. Rovnako aj prenos do celého sveta vďaka Eurosportu je veľká vec, ukážme cyklistickým nadšencom zo všetkých krajín, že vieme na Slovensku poriadne fandiť.

Viac sa o pretekoch dozviete na stránke organizátora.