Ako si užiť bikovanie na trailoch, aj keď si žena, v 3 bodoch

Ako si užiť bikovanie na trailoch, aj keď si žena, v 3 bodoch

Ak si žena a pohybuješ sa v okruhu cyklistov, určite máš kamaráta/frajera/manžela, ktorý chodí jazdiť na tie „zabíjacké traily".

Poprípade si sa už niekedy nejakým nedopatrením na traile ocitla a bezradne si sa pozerala na bikerov, ktorým zjazd išiel ako po masle.

Presne takto nejako som začínala aj ja. To som teda ešte netušila, že o pár rokov neskôr to bude moja najväčšia záľuba. Do 3 bodov som spísala to, čo mne najviac pomohlo, začať si jazdu na trailoch poriadne užívať a nebáť sa.



Bod č. 1 - celoodpružený bicykel je základ


Jasné, pustiť sa dole trailom môžeš aj na hardtaile. No pravdepodobne to pre teba bude dosť veľké trápenie a vôbec si to neužiješ. Preto som sa aj ja trošku „buchla" po vrecku a investovala do celoodpruženého bicykla. Teraz hovorím, že je to moja najlepšia investícia v živote.



Celoodpružený bike ti zároveň dovolí prejsť rôzne kamene či korene, ktoré by si za iných okolností asi pretlačila. Tvoja „vidla" to proste „zhltne". Získaš väčšiu sebaistotu a nebudeš sa tak veľmi báť rôznych prekážok. To, že je to oveľa väčšia zábava, už ani nevravím.



Bod č. 2 - nepodceňuj bezpečnosť


Ak nechceš kvôli strachu jazdiť ako „slimák a len sa na trailoch uhýbať rýchlejším jazdcom, lebo sa bojíš, jednou z pomôcok je určite kvalitná prilba. Tých je dnes na trhu už naozaj veľa, vyber si však prilbu na mtb, ktorá poskytuje lepšiu ochranu hlavy.

Prípadne sa nemusíš hanbiť ani za celotvrárovú prilbu, takzvanú integrálu, ktorá ti ochráni aj zuby. Budeš sa cítiť omnoho bezpečnejšie. Super pomôckou sú aj chrániče. Ja som začala používať na kolená a naozaj sa s nimi cítim istejšie a nebojím sa, že si pri možnom páde kolená poriadne rozbijem.



Bod č. 3 - trénuj, trénuj, trénuj


Rôznych návodov, ako zvládnuť techniku, je na internete mnoho. No podľa mojich skúseností nič nenahradí to, keď ti túto problematiku predvedie človek, ktorý už má niečo odjazdené. Môžeš sa prihlásiť na rôzne skupinové či individuálne tréningy pre úplných začiatočníkov až po pokročilých, ktoré sa konajú priamo na trialoch alebo aj v bikeparkoch.



Za seba môžem potvrdiť, že mi to neskutočne pomohlo a moja technika sa hneď po prvom kurze mnohonásobne zlepšila. Pravdaže, všetko, čo sa naučíš na kurze, musíš aj ďalej trénovať. Čím častejšie, tým rýchlejšie sa zlepšíš. Okrem toho, že sa na kurze naučíš množstvo nových vecí a zabavíš sa, spoznáš nových ľudí, ktorých bikovanie rovnako posadlo, a možno si medzi nimi nájdeš aj nových kamarátov.



Jazdenie po trailoch už dávno nie je výlučne pre mužov. My, ženy, síce máme o niečo väčší strach a rešpekt a nevidno nás po nich jazdiť v takom počte, no aj tento druh športu je medzi nami čoraz populárnejší, keďže je to skvelá zábava. A čo je plus, možno sa ti podarí vylepšiť si aj postavu.

Ak ti moje tipy pomohli, prípadne máš nejaké iné, neváhaj sa s nimi podeliť v komentároch.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up75thumb_down comments 12 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Čím starši, tým viac enduro

Čím starši, tým viac enduro

Až do roku 2016 som sa odhodlával a odolával kúpe poriadnej MTB „mašinky". Dovtedy jazdené všetky povrchy na crossových strojoch, ktorých som od roku 2002 do roku 2016 zjazdil 5 kusov, od Demy až po Cannondale.
Video: Škola jazdy - prejazd cez technické nerovnosti play_arrow

Video: Škola jazdy - prejazd cez technické nerovnosti

Korene alebo skaly sa nachádzajú takmer na každom traile. V tomto videu vám poradíme, ako ich správne a bezpečne prechádzať.
Video: Výber stopy na traile - škola jazdy play_arrow

Video: Výber stopy na traile - škola jazdy

Základom pre rýchlu a bezpečnú jazdu je práve výber vhodnej stopy. Niekoľko tipov ako ju zvoliť, nájdete vo videu.
keyboard_arrow_up