Novinka: XPLR gravel kolekcia - vyťaž z biku viac
Tri renomované značky SRAM, RockShox a Zipp prinášajú na trh tri sety produktov, aby dali každému jazdcovi presne to, čo potrebuje.
Navrhnuté tak, aby ste mohli ísť kamkoľvek, pretože na gravel bicykli neexistuje zlá cesta. Čo to vlastne ten gravel je? Je to nová kategória? Alebo ide o životný štýl? Podľa mňa je gravel presne to, čo chceš, aby bol. Choď kam chceš a nájdi miesta, o ktorých si nevedel. Zaži to, čo si nepoznal. Jednoducho objavuj. Presne o tom je aj nová kolekcia produktov XPLR (od anglického “Explore” - objavuj).RockShox XPLR - aj gravel bike potrebuje nejaký zdvih
RockShox prináša zábavu do gravel segmentu a to hneď v podobe odpruženej vidlice a teleskopickej sedlovky RockShox Reverb.Rudy XPLR
Zbrusu nová vidlica RockShox Rudy XPLR je od základu postavená pre gravel segment. Prináša viac gripu a kontroly na vaše obľúbené rozbité lesné dobrodružstvá. Odpružená vidlica nesie so sebou nesporné výhody v podobe komfortnejšej jazdy a taktiež dovoľuje zobrať váš gravel aj na singletracky, ktoré by ste si možno inak netrúfli.Rudy Ultimate XPLR ponúka 30 mm široké nohy a Charger Race Day tlmiacu patronu, čo je doposiaľ najlepšia tlmiaca jednotka, akú RockShox vyrobil. Tá bola naviac vyladená na gravel potreby a obsahuje totálny lockout pre presuny na spevnených komunikáciách. Vidlica sa bude ponúkať so zdvihom 30 a 40 mm.
Solo air vzduchová pružina bola taktiež upravená pre potreby nižšieho zdvihu, aby zaručila vždy maximálny možný grip a komfort. RockRhox Rudy zvládne plášte až do veľkosti 700x50 a je pripravená aj na montáž vstavaného blatníka. Ponúkať sa bude v úplne novej farbe Kwigsand alebo decentej čiernej. Predpokladaná cena bude 869 €.
Reverb XPLR
S pribúdajúcimi technickými úsekmi príde čas, kedy si gravel jazdec povie, že už by sa zišlo hodiť sedlo nižšie aspoň o pár „centi". A presne takisto rozmýšlali aj v RockShoxu a prinášaju Reverb v gravel verzii.Mohli jednoducho zobrať Reverb AXS a trošku ju upraviť, avšak keď už to malo byť poriadne, tak to zobrali od základu. Úplne nový Reverb AXS XPLR je preto postavený na základe, ktorý využíva Air only vnútornosti. Táto sedlovka je pevná ako „skala", keď je plne vysunutá a žiadne vibrácie alebo točenie sedlovky do strany sa nekoná. Activeride technológia sa postará o pohlcovanie vibrácií, keď si to strihnete domov vaším obľúbeným trailom.
Reverb AXS XPLR sa bude ponúkať so zdvihom 50 mm (350 mm celková dĺžka) alebo 75 mm (400 mm celková dĺžka). Tak ako sme už zvyknutí u iných produktov využívajúcich technológiu AXS, aj tu sa dá všetko komfortne nastaviť cez appku. Sedlovka je najviac pracho a vodotesná (IP69K) a tak sa nemusíte o ňu vôbec báť a zobrať ju naozaj kamkoľvek. Odporúčaná cena bude okolo 600 €.
SRAM XPLR
Nový pohon nemôže chýbať a tak SRAM poteší všetkých vyznávačov baranov a rozbitých ciest. Jednoprevodníkové wireless sady budú k dispozícii v troch úrovniach od Rival cez Force až po topku v podobe RED.XPLR ETAP AXS zadné prehadzovačky
Ak sa vám zdá, že sú vaše výjazdy neúplné, pokiaľ sa trošku nezablatíte alebo nepreženiete gravel cez obľúbený trail, tak viete, ako veľmi dôležité je mať komponenty, ktoré zvládajú vaše tempo a životný štýl. Nové zadné prehadzovačky sú špecificky navrhnuté na použitie s jednoprevodníkom a kazetou 10-44T. Jednoprevodník si dobre poradí s rýchlymi presunmi po asfalte a svojou jednoduchosťou a nenáročnosťou nesklame ani v teréne.Bezdrôtová technológia eTap ponúka jednoduché nastavenie a spoľahlivosť. Spojka drží reťaz na uzde a jazda je tak tichá a bezpečná. Reťaz nespadne ani v tom najťažšom teréne. Nové väčšie kladky X-SYNC zvyšujú efektivitu radenia a taktiež trvácnosť celého pohonu. Samozrejmosťou je kompatibilita s existujúcou appkou pre jednoduché nastavenie a ladenie. Odporúčané ceny začínajú na úrovni 265 € pre Rival, 465 € pre Force a 685 € u top modelu RED.
Nové v ponuke budú samozrejme aj kazety, ktoré ponúkajú rozsah 10-44T alebo až 440 %. To bude stačiť aj na tie najstrmšie stúpania alebo naopak na rýchle presuny po spevnenom povrchu. Kazety sú kompatibilné aj s Flattop reťazami a namontujete ich na XDR orech. Ceny sa budú pohybovať od 160 € (XG-1251) do 225 € (XG-1271).
Nové v ponuke budú Direct mount prevodníky pre kľuky Red a Force. Vyššia rada Sram RED ponúkne karbónové kľuky a jednoprevodník od 38 až po 46T. Nový direct upínací systém prevodníka šetrí hmotnosť oproti tradičnému pavúkovi. Sram X-SYNC narrow-wide zuby držia reťaz ako prikovanú na prevodníku.
Druhou možnosťou sú kľuky Rival a Force Wide, ktoré, ako už z názvu vyplýva, sú širšie a tak sú pripravené na bicykle s tými najhrubšími gumami. Ponúkajú obdobný rozsah prevodníka a sú kompatibilné so zadným nábojom širokým od 135 až po Boost štandard. Obe kľuky môžu byť osadené powermetrom. Za kľuky Force si pripravte 250 € a vyššia RED rada vás bude stáť 700 €.
ZIPP XPLR
Aby toho nebolo málo, tak sa môžeme tešiť aj na XPLR novinky od ZIPP. Tešiť sa môžeme na úplne nové kolesá, plášte ale aj gravel špecifické barany.101 XPLR Kolesá
Zipp „vyžehlí" každé vaše gravel dobrodružstvo, teda to aspoň tvrdí výrobca. Pravda je, že 101 XPLR sú prvé kolesá od výrobcu postavené priamo na gravel použitie. Vďaka Moto technológii ponúkajú kolesá viac kontroly ale aj zvýšenú výdrž v rozbitom teréne. Spolu s bezdušovými kolesami môžu jazdcovi ponúknuť nezabudnuteľne komfortnú jazdu. Ponúkať sa budú v rozmeroch 650Bb (1590g) a 700c (1665g) s vnútornou šírkou 27 mm. Samozrejmosťou je kompatibilita s TyreWiz tak, aby ste si tlak vedeli doladiť k úplnej dokonalosti. V ponuke budú v štandardnej ale aj novej Kwigsand farbe za cenu od 870 € s doživotnou zárukou.G40 XPLR pneumatiky
Pneumatiky, ktoré získali nové logo a označenie XPLR (predtým ZIPP Tangente Course G40) sa budú ponúkať v rozmere 700x40C a spolu s ochranou proti defektu a tubeless kompatibilitou ponúkajú jazdcovi vysoký grip a odolnosť voči nástrahám trailu, ako sú ostré kamene. To všetko sa podarilo udržať v solídnej hmotnosti 480 g za cenu 72 €.Nám neostáva nič iné, len sa tešiť, kedy XPLR komponenty uvidíme na ďalších testovacích bicykloch a poriadne ich prevetráme obľúbenými cestami.