Reportáž: Roztrhnutá reťaz na Qadrathlone - zmarený boj o víťazstvo

Dňa 07. 08. 2021 sa v Krpáčove uskutočnil už 10. ročník Qadrathlonu, kde sme bojovali o víťazstvo medzi štafetami. Boj o TOP3 zmarila moja roztrhnutá reťaz. Ako sme preteky nakoniec dokončili, si prečítajte v nasledujúcom článku.

Každoročne tu v štafete štartujeme partia z práce pod tímovým názvom Pandúri. Vždy sa v pretekoch štafiet umiestňujeme v TOP3, no tento rok sa mi stala veľká „galiba" v podobe roztrhnutej reťaze.

Aká športová disciplína je Qadrathlon?

Mnohí z vás asi nevedia, o aké preteky sa jedná, preto vám to trošku objasním. Qadrathlon je originálne podujatie, na ktorom sa preteká v disciplínach 350 m plávanie, 13 km horský bicykel, 500 m paddle board a 4 km cezpoľný beh. Spomenuté disciplíny môžete absolvovať individuálne ako jednotlivec alebo aj ako viacčlenná štafeta, kde každý člen absolvuje len jednu disciplínu.

Štafeta Pandúri

Asi pred piatimi rokmi ma oslovil kolega Paťo Bobák, že zháňajú dobrého cyklistu do partie športovcov na tieto originálne preteky.

Pravdaže som súhlasil. Hneď na prvom ročníku, v ktorom som posilnil už tak silnú partiu, sme vyhrali. Ďalej sme vyhrali ďalšie 2. ročníky a raz sme boli tretí. V štafete pretekáme nasledovne: Jano „Kosťo“ Kostelný plávanie, ja bicykel, Mišo „Glejo“ Glejtek paddle board a Paťo Bobák beh.

Zázemie pretekov

Krpáčovo sa nachádza pri meste Brezno a je vstupnou bránou do Nízkych Tatier. Prostredie Krpáčova je krásne. V zázemí nájdete dve horské chaty, kde sa môžete ubytovať. Okúpať sa môžete v miestnom tajchu, poprípade využiť iné, mnohé atrakcie, ktoré táto oblasť ponúka. Ak ste tu ešte neboli, určite vám odporúčam navštíviť túto oblasť.

Obhliadka trasy

O 12.30 h prichádzam na Krpáčovo, beriem bicykel z auta a idem si pozrieť starú známu trasu. Preteká sa na okruhu. Trasa vedie lesnými zvážnicami a lúkami. Nie je technicky náročná, skôr je zameraná na výkon. Má len 13 km s prevýšením 340 metrov. Minulé roky som na tejto trase v pretekoch jazdil časy okolo 32 minút, no dnes už pri rozjazdení v ľahkom tempe dosahujem čas 35 minút. Cítim sa veľmi dobre a vravím si, že skúsim prekonať svoj rekord trate z minulého roka.

Štart pretekov

Pomaly sa blíži 14.00 h a my sme pripravený na štart. Prvý sa na trať vydáva Kosťo, ktorý vychádza z vody na 4. mieste s mankom cca 2 min.

Preteky sú dobre rozbehnuté

Cyklistický úsek je najdlhšia položka pretekov, pričom sa tu dá veľa získať. V podstate sa tu dajú celé preteky rozhodnúť. Cítim sa výborne, beriem štafetu a sadám na bike. 13 km je pre mňa šprint, a tak idem totálne „bomby“. Hneď na prvom kopci predbieham všetkých pretekárov, ktorí boli pred nami, okrem jedného, pretože ten mal väčší náskok. Asi 5 km pred cieľom ho už mám na dohľad, pričom ho výrazne sťahujem.

Zrazu sa mi stala „galiba"

Začínam vyostrovať tempo a po každom spomalení v zákrute šprintujem. Idem úplne naplno. Zrazu počujem hlasné prasknutie a veľmi nepríjemný zvuk. Hneď som vedel, že je zle. Pri pohľade na reťaz zisťujem, že sa roztrhla. „To snáď nie je možné“, si vravím, plus padli aj nejaké vulgarizmy.

Beznádej

Nitovač reťaze som pravdaže so sebou nemal, však kto by ho aj nosil na 13 km šprint... Do cieľa mám ešte 5 km, z toho 2 km dole kopcom a 3 km do ťažkého stúpania.

Čo teraz ďalej

Šiel som totálne „bomby“, za mnou je riadna diera, a tak v pretekoch pokračujem behom a „kolobežka štýlom“.

Predsa nepokazím deň aj ostatným členom štafety a skúsime ešte zabojovať. Hore kopcom sa „kolobežka štýlom“ a behom riadne trápim, no robím, čo môžem. Pomaly ma predbiehajú aj súperi, no nebolo ich veľa. Nakoniec štafetu odovzdávam s cyklistickým časom 44 min.

Ako to nakoniec dopadlo

Ďalej pokračoval Glejo na paddle boarde, keďže Paťo bol zranený, tak v behu ho výborne zastúpil Jano Zvara.

Na moje prekvapenie sme sa neumiestnili zle a aj napriek okolnostiam sme obsadili krásne 10. miesto zo 44 štafiet. Znovu sa potvrdilo, že ak je to možné, tak preteky je potrebné za každých okolností dokončiť. Som rád, že chalani mi to nemali za zlé a zobrali to športovo. Už teraz sa tešíme a trénujeme na ďalší ročník, kde si so sebou určite zoberiem aj nitovač reťaze. Športu zdar!

Zdroj fotografií: quadrathlonkrpacovo.sk

Podeľ sa so svojimi zážitkami

Dostal si tiež chuť napísať článok? Výborne, už teraz sa tešíme na zaujímavý text a pekné fotky. Písať môžeš, o čom chceš, podeliť sa dá s tipom na výlet alebo so zážitkami z pretekov. Užitočné pre ďalších bikerov sú tvoje skúsenosti s produktami z nášho shopu, napíš si svoj test bicykla, oblečenia, trenažéra alebo iného cyklovybavenia. Nech všetko funguje ako dobre namazaná reťaz, tu sú užitočné informácie k písaniu článku.