Novinka: Giant Anthem 2022 - nová kapitola maratónskej legendy

Hovorí sa, že menej je niekedy viac. Giant sa na rok 2022 pri modeli Anthem rozhodol urobiť radikálny rez a priblížiť ho viac k svojím rivalom.

Tušíte správne, reč nie je o zmenšení zdvihu, ale o zmene systému zadného odpruženia. Rozhodne to však nie je jediná zmena, ktorou najnovšia generácia Anthemu prešla. Tých vylepšení je tu podstatne viac, poďme však pekne poporiadku.


Rám a geometria - dorovnávam a prihadzujem!

Súčasná generácia bikov Anthem disponuje zdvihom 100 mm vpredu a 90 mm vzadu. Nové modely dostali do vienka upgrade v podobe +10 mm zdvihu na oboch nápravách. Rovnako aj geometria dostala progresívnejší a modernejší nádych, vďaka čomu Anthem nebude strácať dych ani na technickejších tratiach. Uhol hlavovky je o jeden a pol stupňa položenejší (zo 69° na 67,5°) a uhol sedlovky je o dva stupne strmší (zo 73,5° na 75,5°). Medzigeneračne narástol o pár milimetrov aj reach (+ 13 mm vo veľkosti M), naopak zadná stavba je o 3 mm kratšia (435 mm). Podobne ako nedávno predstavený gravel model Revolt, aj nový Anthem disponuje masívnejším stredom (tzv. powercore), ktorý navyšuje tuhosť v oblasti stredu až o 20 %.


Koniec virtuálnej reality - zbohom maestro!

Odklon od viacčapovej kinematiky zadnej stavby k jednočapovému riešeniu typu zero-pivot je vo svete cross-country v poslednom období takým malým nepísaným pravidlom. Z veľkých hráčov opustil štvorčap dávnejšie napríklad Specialized na modeli Epic a naposledy sa vzdal virtuálu VPP aj Santa Cruz na modeli Blur. Giant nový systém nazýva FlexPoint Pro a jedná sa o prepákovaný jednočap typu zero-pivot, kde prepružujúce zadné vzpery nahrádzajú jeden čap. Vďaka tomuto riešeniu dokázal Giant odľahčiť nový rám o 250 gramov a zároveň navýšiť torznú tuhosť zadnej stavby o 7 %.

K redukcii hmotnosti dopomohla jednak absencia spodného vahadla, ako aj nahradenie hliníkového horného vahadla kompozitovým. Čo sa týka chodu odpruženia, výrobca tvrdí, že bolo navhrhnuté s ohľadom na maximálnu efektívnosť pri šliapaní, kontrolu riadenia a aktívny pocit. K dokonalosti tento systém doladzuje elektronická regulácia kompresie, ktorú na tlmiči aj vidlici zabezpečuje riadiaca jednotka Fox Live Valve, ktoré nájdete na dvoch najvyšších modeloch, ako aj tlmiče naladené presne pre nový model Anthem.


Detaily, na ktorých záleží

Giant ostáva pri tzv. oversize hlavovej rúre, ktorá ukrýva ako inak oversize ložiská, vďaka ktorým je riadenie presnejšie. Na ráme nájdete aj úchyty s custom vodítkom reťaze od MRP. Lákadlom sú aj karbónové kolesá na všetkých nových modeloch Anthem, ako aj osadenie 2,4-palcovými plášťami Maxxis Rekon Race, samozrejme v bezdušovej verzii s ochranou bočníc EXO. Chýbať nesmú ani teleskopické sedlovky. Detailistov potešia aj prepracované koncovky kabeláže. Štandardom je dodanie bikov s už nahodenými bezdušákmi a použitie vidlíc s 34 mm priemerom vnútorných nôh.


Hlavné zmeny modelov Anthem 2022

  • zmena virtuálu Maestro na jednočap FlexPoint Pro
  • nárast zdvihu z 100/90 mm na 110/100 mm
  • úprava geometrie
  • ľahší a tuhší rám
  • dva modely s Fox Live Valve systémom
  • karbónové ráfiky


Modely a cenové relácie

K dispozícii bude zatiaľ trojica karbónových modelov, ako aj samotný rám. Najvyššie postavený Anthem Advanced Pro 29 0 v prevedení Raw Carbon za 12 299 € ponúkne odpruženie Fox Factory v Kashima úprave so systémom Live Valve, telskopkou Fox Transfer, bezdrôtovým pohonom SRAM XX1 AXS, doplneným o XTR brzdy a karbónové kolesá DT Swiss XCR 1200.

Prostredný Anthem Advanced Pro 29 1 vo farbe Chameleon Saturn v cene 7 349 € ponúkne rovnako odpruženie Fox (Perfrormance) s Live Valve jednotkou, pohon a brzdy Shimano XT a karbónové kolesá Giant XCR1. Najdostupnejší model Anthem Advanced Pro 29 2 vo farbe Black Diamond za 5 199 € v porovnaní s „nulkou” a „jedničkou” nedisponuje jednotkou Fox Live Valve, no karbónové záplety tu stále nájdete, osadený je mixom komponentov Shimano Deore a SLX. Ak by ste si chceli vyskladať nový Anthem podla vlastných predstáv, tak k dostaniu je aj samotný rám s tlmičom v dekore Arctic Light za DMOC 3 849 €.


Kompletné informácie a špecifikácie jednotlivých modelov nájdete na tomto odkaze.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
redakcia 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Liv Pique Advanced – cross-country špeciál pre dámy PR článok

Liv Pique Advanced – cross-country špeciál pre dámy

Cross-country preteky sú čoraz komplexnejšia disciplína, no nielen tie – aj niektoré maratóny sú viac a viac náročnejšie. Prečo je nový Liv Pique Advanced schopný sa s nimi ešte lepšie popasovať?
Novinka: Giant Trance 2022 – všestranný trailbike s kopou vychytávok

Novinka: Giant Trance 2022 – všestranný trailbike s kopou vychytávok

V poslednom období sa s novinkami značky Giant doslova roztrhlo vrece. Kým doteraz sa pozornosť upriamovala skôr na vyznávačov ľahších terénov, nový Trance zamotá hlavu aj technicky orientovaným jazdcom.
Predstavenie: Giant Stormguard E+ - univerzálny „SUV” ebike PR článok

Predstavenie: Giant Stormguard E+ - univerzálny „SUV” ebike

Skratka SUV znamená „sport utility vehicle” a práve univerzálnosť je slovo, ktoré nový model Stormguard E Plus maximálne vystihuje.
keyboard_arrow_up