Polročnica s najľahším Insertom - stojí to za to?

Dlhšiu dobu som premýšľal, ako posunúť úroveň jazdného komfortu na svojom hardtaile o level vyššie. Nakoniec som sa rozhodol pre neviditeľného pomocníka.

Bez duší jazdím už dlhšiu dobu, ako konvertovať, si môžete prečítať tu. Insert považujem za akúsi nadstavbu k danému riešeniu, ktorá má pomôcť zvýšiť komfort. Samozrejme, má svoje špecifiká a nič nie je zadarmo. Tým nemyslím len cenovku v obchode ale samozrejme aj pridruženú starostlivosť.

Pri prejazde nerovnosťami má koleso lepšiu priľnavosť
Práve preto som sa dlho danému riešeniu vyhýbal a dodnes ho na fulle nevozím, nahodil som ho iba do zadného kolesa na hardtaile, kde mi pridaná hodnota v pomere voči zvýšenej starostlivosti vyšla pozitívne. Po dôslednom prieskume trhu som sa rozhodol pre tento kúsok. Moje výberové kritériá neboli jednoduché, ale mal som v tom jasno – ľahká inštalácia, možnosť použitia klasických bezdušových ventilov, nízka hmotnosť a v neposlednom rade cena daného riešenia.


Prevedenie

Insert od Tubolight má rozdelenú penu na vnútornej strane, tento priestor vytvára vzduchovú komoru, ktorá umožňuje použitie klasických bezdušových ventilov a zároveň zjednodušuje proces inštalácie, dve muchy jednou ranou. Dané riešenie ma za následok aj lepšie tlmiace vlastnosti, tie ale neviem kvantifikovať. No a hmotnosť? Približne 60 gramov, tento údaj mi spôsobil mierne obavy. Celková hmotnosť mojej sústavy je niečo málo pod 100 kg a nevedel som, či to materiál vydrží.


Kontrola stavu

Po polroku jazdenia prišiel čas výmeny plášťa a aj kontroly Insertu. Našiel som jednu prasklinu, na funkčnosť nemá negatívny vplyv, ale evidentne som chytil niečo veľké. Pevnosť materiálu je stále rovnaká a pri prezúvaní som sa mierne zapotil. Pozitívne hodnotím hmotnosť, ktorá ostala nezmenená a Insert nenasakuje tmel. Spoj ostal rovnako pevný a všetko drží kruhový tvar bez vyťahania.


Ako sa s ním pracuje?

Jedným z mojich kritérií bola ľahká inštalácia, pozrime si inštalačný proces, aby ste videli, že sa netreba ničoho obávať.

  • Osadíme jednu stranu plášťa,

  • vložíme jednu stranu insertu, práve tu oceníte rozdelenie na dve polovice, postup teda rovnaký ako pri prvom bode len s Insertom,

  • postupne zatláčame druhú stranu Insertu, aby bol kompletne v ráfiku, nebojte sa použiť silu ale zároveň opatrne, aby sa vám nepoškodil o stenu ráfika,

  • začneme zatvárať plášť, nezatvorte ho úplne,

  • cez otvor dolejeme tmel a plášť uzavrieme.
  • Hotovo. Tmel je potrebné dolievať cez otvor, nakoľko cez ventil by ste ho doliali len do prvej komory a nedostal by sa k plášťu. Plášť sa následne nahodí klasicky ako bezdušák. Tento bod osobne považujem za negatívum. Ak si budete pomáhať montpákami, tak pozor, aby ste nepoškodili Insert.


    Ako sa s ním jazdí?

    A sme vo finále, má to zmysel? Pri spomínanej hmotností sústavy jazdím tlak na úrovni 1,4 bar, pri nižšom už mám pocit, že koleso pláva a náraz na prekážky je tvrdý. Pri prejazde nerovnosťami má koleso lepšiu priľnavosť. Zároveň sa nemusím obávať poškodenia ráfika, či prerazenia plášťa. Za mňa tieto benefity prevažujú negatíva, ktoré sú v podstate len vyššia hmotnosť a nutnosť dolievať tmel cez bočnicu. Jedným dychom ale dodám, že tlmič vám to nenahradí.

    Pre úplnosť doplním údaje, ktoré považujem za dôležité. Bez Insertu som jazdil tlak 1,6 bar. Vnútornú šírku ráfika mám 25 mm a plášť má šírku 2,35 palca. Ak sa rozhodnete skúsiť Insert, tak nezabudnite pri výbere zohľadniť aj tieto parametre. Aké mate s Insertami skúsenosti vy? Stojí vám tá zvýšená starostlivosť za benefity, ktoré Insert ponúka? Ponuku Insertov Tubolight nájdete aj v MTBIKER shope.
    report_problem Našiel si v texte chybu?
    zwARO 
    clear
    Prečo sa ti článok nepáči?
    Odoslať spätnú väzbu
    Formulár sa odosiela

    Komentáre

    Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
    Formulár sa odosiela
    Pridaj komentár
    Formulár sa odosiela

    Podobné články

    Oprava bezdušového plášťa – keď už ani knôt nepomôže

    Oprava bezdušového plášťa – keď už ani knôt nepomôže

    O prednostiach MTB bezdušových plášťov sa už napísalo veľa a mnoho jazdcov na bezduše nedá dopustiť. Čo však urobiť s plášťom, keď dôjde k masívnejšiemu defektu?
    Lepím, lepíš, lepíme alebo aj nie

    Lepím, lepíš, lepíme alebo aj nie

    Poznáte to, mlieko strieka, nervy tečú a hlavou lietajú myšlienky, má to vôbec význam? Reč je o konverzii na bezdušový systém.
    Video: 13 tipov pre bezdušové plášte

    Video: 13 tipov pre bezdušové plášte

    Vychytávky pri prerábaní kolies na bezdušové, tipy a triky pri používaní a údržbe.
    keyboard_arrow_up