Test: Sedlo Wittkop Selle Esse Vela SC - veľa muziky za málo peňazí

Správny výber sedla je pre cyklistu rovnako dôležitý, ako je pre bežca dôležitá obuv. Miesto, na ktoré je počas cyklistiky dlhodobo vyvíjaný tlak, sú práve naše sedacie partie.

Na výber dnes máme množstvo sediel, rôznych rozmerov a tvarov. Nie každé sedlo musí každému vyhovovať a nie vždy je možnosť si všetky dostupné sedlá vyskúšať. Preto sme tentokrát za vás otestovali výrobok nemeckej značky Wittkop, ktorý svojimi parametrami dokáže zaujať viacerých z vás.


Na úvod treba spomenúť, že značka Wittkop sa výrobe sediel venuje už viac ako 120 rokov a ide tak o najstaršiu nemeckú značku vyrábajúcu cyklistické sedlá. Testovaný model Selle Essa Vela SC je vyrobený v Taliansku a okrem príjemnej hmotnosti 200 g sa môže pochváliť aj karbónom vystuženou škrupinou. Duté lyžiny sedla sú z nerezovej ocele (INOX), vďaka čomu sú tuhé a zároveň ľahké. Pri dôslednom skúmaní sedla zaujme jeho precízne dielenské spracovanie, použité materiály a predovšetkým nápaditý a originálny dizajn, doplnený potlačou s chameleónovým efektom.


Sedlo je vhodné pre všetky typy bicyklov

Podľa výrobcu je sedlo určené pre všetky typy bicyklov. Bez problémov je ho teda možné použiť na cestnom, horskom alebo gravel bicykli. Trochu ma prekvapilo, že výrobca pri tomto modeli neuvádza jeho šírku. Pre mňa osobne je to pri výbere sedla dosť dôležitý údaj, nakoľko viem, aká šírka mi vyhovuje a podľa toho vyberám sedlá.


Testovaný model je v najširšej časti široký cca 133 milimetrov. Osobne preferujem širšie sedlá so šírkou cca 140-143 milimetrov. A preto som bol zvedavý, ako sa budem na Wittkope cítiť. Výber správnej šírky sedla sa riadi vzdialenosťou medzi sedacími kosťami. Preto každému z nás môže vyhovovať iná šírka sedla.


Vzhľadom na zimné obdobie počas testu som sedlo testoval predovšetkým doma na trenažéri. Stihol som však aj jeden vonkajší výjazd, ktorý ale netrval dlhšie ako jednu hodinu. Rovnako tak tomu bolo aj pri jazde na trenažéri, kedy sa domáce tréningy končili ešte pred uplynutím 1 hodiny.


Pri prvom kontakte so sedlom ma zaujala jeho výška. Sedlo je o pár milimetrov vyššie ako moje sedlo, ktoré bežne jazdím. Preto bolo nutné upravovať výšku posedu. Tvarovo je sedlo veľmi dobre navrhnuté. Zadná širšia časť poskytuje výbornú oporu aj pri intenzívnejšej jazde na trenažéri.


Špička sedla je pomerne široká, čo by mohlo nabádať k relatívne pohodlnej jazde v prípade, že na horskom bicykli zdolávate výrazne strmé stúpanie, kedy hmotnosť presúvate na špičku sedla. V prípade testovaného sedla by mohla byť problémom väčšia tvrdosť, preto jazda na jeho špici bude naozaj len na nevyhnutný čas a nie zrovna komfortná.


Celkovo celý povrch sedla je pomerne tuhý až tvrdý. Niektorí cyklisti doslova vyhľadávajú tvrdšie sedlá, no ja osobne som po 1 hodine jazdy už začal mať problém obsedieť. Možno ani nie tak tvrdosť sedla, ako jeho šírka začínala pri jednej hodine jazdy spôsobovať pocit nepohodlia. Predsa len, som zvyknutý na sedlá v šírke cca 143 milimetrov a testovaný model je o niečo užší. Niekedy pomohlo posunúť sa viac dozadu, kedy bol pocit zo sedla lepší.


Paradoxne, štíhlosť sedla a celkovo jeho tvarovanie sa mi páči hlavne v oblasti stehien, kedy neprichádza k žiadnemu nechcenému odieraniu. Vďaka celkovému tvaru je sedlo naozaj vhodné aj pre MTB, kedy v technických úsekoch je potreba meniť polohu ťažiska a širšie sedlá by mohli byť prekážkou pre stehná.


Ďalším veľkým plusom je stredový otvor v sedle. Tu naozaj o tlaku na citlivé partie nemôže byť ani reč. Otvor nie je len dizajnovou záležitosťou pre zákazníkove oči, ale skutočne ide o funkčný prvok, ktorý väčšina mužov iste ocení. Z tohto popisu je zrejmé, že sedlo je určené predovšetkým pre mužov a podľa toho je aj tvarované. Sedlo je potiahnuté materiálom, ktorý sa nijako nešmýka a preto posed v sedle je pomerne fixný.


Výber testovaného sedla by mali zvážiť všetci tí, ktorým vyhovuje jeho šírka. Ak bude tento parameter splnený, tak sedlo sa vám odmení tuhou oporou pri šliapaní, pohodlím v oblasti citlivých partií a skvelou možnosťou manévrovania aj v technických úsekoch.


Plusy:
  • nízka hmotnosť
  • kvalitné spracovanie a dizajn
  • prijateľná cena
  • príjemný povrch, ktorý sa nešmýka
  • stredový otvor
  • pevná opora pri silnejšom šliapaní

  • Mínusy:
  • niekomu sa môže zdať tvrdšie
  • nie je uvedená šírka sedla

  • Ak si nie ste istý, akú šírku sedla vybrať, pozrite si video na našom YT kanáli:


    Odporúčaná MOC testovaného sedla je necelých 50 € a nájdete ho aj v shope na tomto odkaze.

    Otestuj niečo aj ty

    Dostal si tiež chuť napísať článok? Výborne, už teraz sa tešíme na zaujímavý text a pekné fotky. Písať môžeš, o čom chceš, podeliť sa dá s tipom na výlet alebo so zážitkami z pretekov. Užitočné pre ďalších bikerov sú tvoje skúsenosti s produktami z nášho shopu, napíš si svoj test bicykla, oblečenia, trenažéra alebo iného cyklovybavenia. Nech všetko funguje ako dobre namazaná reťaz, tu sú užitočné informácie k písaniu článku.
    info
    Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
    report_problem Našiel si v texte chybu?
    kimlo 
    clear
    Prečo sa ti článok nepáči?
    Odoslať spätnú väzbu
    Formulár sa odosiela

    Komentáre

    Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
    Formulár sa odosiela
    Pridaj komentár
    Formulár sa odosiela

    Podobné články

    Test: Sedlo, ktoré vás posadí na zadok- Selle San Marco Ground short Carbon FX

    Test: Sedlo, ktoré vás posadí na zadok- Selle San Marco Ground short Carbon FX

    Kvalita, komfort a karbón. Tieto slová reprezentujú toto sedlo, ktoré sa hodí na cestu, ale nezľakne sa ani poriadnej dávky blata v teréne.
    Test: Zimné doplnky Isadore - návleky, rukavice, čiapky a ponožky pod drobnohľadom

    Test: Zimné doplnky Isadore - návleky, rukavice, čiapky a ponožky pod drobnohľadom

    Budú zimné doplnky Isadore maličkosti, ktoré vedia byť veľkou pomocou cyklistu? Ako si vybrať správny model a veľkosť?
    Tuning bicykla - keď všetko ostatné už máme PR článok

    Tuning bicykla - keď všetko ostatné už máme

    Bicykel nie je iba dopravný prostriedok. Je to vášeň, relax, sloboda či únik z reality a zaslúži si „hýčkanie a opateru“. Napríklad v podobe prémiových komponentov.
    keyboard_arrow_up