Šťastný nový Rock Machine - alebo čo nám prináša kolekcia 2022

Si ten typ, čo „ozajstné" darčeky kupuje až po Novom roku? Tak potom ťa môže zaujať nový modelový rad bicyklov od Rock Machine.

Česká značka v poslednom čase upravila svoje motto, ktoré znie: „Fun first...and then fun again" – teda zábava a potom znovu zábava. Poďme si teda prebehnúť niekoľko modelov a ukázať si, ako to vyzerá v praxi. Začneme hardtail skupinou, prejdeme si niektoré „fully“, nezabudneme ani na dámy a povieme si niečo aj k detskej kategórii.

MANHATTAN 90-29

Model Manhattan 90-29 zaujme najmä nováčikov, prípadne staršie, vyššie deti. Pre obe skupiny ide o dobrý štart do horskej cyklistiky. V každom prípade je Manhattan 90-29 vhodnou prvotinou a myslíme, že si to uvedomuje aj samotný výrobca. Svedčí o tom aj fakt, že samotný model je ponúkaný hneď v troch farebných prevedeniach – elegantná čierna, jednoduchá strieborná a farebná kombinácia pastelovej modrej a energickej žltej. S cenovkou 689 € naozaj dostupný a v striebornej verzii ho nájdeš v ponuke MTBIKER shopu.

BLIZZ 30-29

V kategórii do 1 000 € pre pánov ešte „vypichneme" práve tento model. Elektrizujúca červená mu dodáva súťažný charakter. Už pohľad na bike akoby ťa chcel vytiahnuť medzi náročnejšie traily bez toho, aby mu vadili aj väčšie nerovnosti. Jasne to dáva najavo aj vidlica RST so 120 mm zdvihom. V danej cenovej kategórii ju navyše dostaneš ako vzduchovú, čo nie je veľmi obvyklé. Dvojprevodník je ideálny pre nováčikov, prípadne akčnejšie dámy. Na modeli nižšej cenovej kategórie celkom poteší hmotnosť stroja, veľkosť M hovorí o 14,2 kg, pričom začínajúcim jazdcom príde vhod, že výrobca dodáva bike spolu s pedálmi. Cena 819 € ho radí medzi tie, ktoré budú počas sezóny rozhodne žiadané. Bližšiu špecifikáciu nájdeš na stránke výrobcu.

TORRENT 60-29

S cenovkou tesne nad 1 000 € sa ponúka modelový rad Torrent so spevneným rámom v štýle Fun ride geometry. Jednoprevodník, slušné radenie Shimano Deore, ktoré ponúka 11 rýchlostí a brzdy Shimano MT4100 už lákajú poriadnych jazdcov. Vysoké zdvihy 120 mm poskytne vidlica SR Suntour Epixon. Tá je samozrejme vzduchová. Pre správnosť uvádzame, že na obrázku od výrobcu môžeš vidieť vidlicu RockShox, tá bola však do predaja zamenená (cena by bola zrejme vyššia). Vizuálne ťa stroj láka mixom farieb, ktorý výrobca nazval svietiaca šedá a atómová žltá. Cena 1 229 € je výborným ekvivalentom k ponúkanej kvalite a bike nájdeš aj v našom MTBIKER shope.

BLIZZ TRL 40-29

Pokiaľ si fanúšik náročnejších trailov a širších plášťov, tento model bol vyrobený práve pre teba. Hltač nerovností v podobe 130 mm vidlice a plášťov WTB 2,40 palca ťa vytiahne nielen na uhladené lesné cestičky, ale aj na poriadnejší adrenalín plný koreňov a nejakých tých skál. Geometria vyzerá stabilne, no zároveň v sebe skrýva kus šibalskej agresie vhodnej pre pravých dobrodruhov. No a máme pocit, že kombinácia tmavej khaki so sýtou oranžovou láka nasadnúť a bike niekde poriadne zablatiť! Rock Machine ponúka tento model za cenu 1 169 € a bližšie info sa dozvieš na stránkach výrobcu tu.

BLIZZ CRB 70-29

Ak to myslíš s jazdením vážnejšie, súťažíš, no zároveň nechceš úplného „chrta" a tlmič nepotrebuješ, je tu výborný tip. Ako už názov CRB naznačuje, jedná sa o karbónový hardtail, ktorý je zaujímavo osadený. V rýchlosti spomenieme vidlicu RockShox Reba Air (zdvih 120 mm), či radenie Shimano SLX s dvanástimi rýchlosťami. Pretekárska výbava, ako sa patrí, je podčiarknutá červeno-čiernou farbou a výbornou hmotnosťou tesne pod 11,5 kg. Samozrejme je výrazne vyššia aj cena, konkrétne 2 449 €. Kompletnú špecifikáciu nájdeš tu.

Rock Machine dlhoročne ponúka kvalitu v podobe celoodpružených bicyklov a inak tomu nie je ani tento rok. Výber je naozaj široký, spomenieme cenovo najdostupnejšiu a „najnamakanejšiu" možnosť.

BLIZZARD XCM 30-29

Červená rozhodne zaujme a inak tomu nie je ani v tomto prípade. Hlavné výhody sú ale inde. Geometriou vhodný ako na traily, tak na maratóny a vybavený už rokmi osvedčeným virtuálnym zavesením zadnej stavby. Zdvihy 130 mm vpredu sú v réžii vzduchovej vidlice RockShox Judy, zadný tlmič RockShox Deluxe Select R ponúka 120 mm. Istota v podobe dobre známych komponentov ako radenie Shimano Deore, či osvedčené plášte WTB, ktorými český výrobca obúva už roky. Na danom biku ide konkrétne o rad Ranger Comp, v šírke 2,25 palca. Hmotnosť 14,9 kg pri veľkosti M je pri najlacnejšom modeli celkom zaujímavý údaj. Výrobca na stránkach uvádza cenu 2 189 € a všetko podstatné nájdeš tu.

BLIZZARD 90-297 RZ

Cenovo najdrahší bike v tohtoročnej ponuke je jasnou esenciou prírodného jazdenia, vhodnou na all mountain, či enduro. Tento strieborno-zelený diablik svojou výbavou prefrčí kamenistým, či koreňovým terénom ako nôž maslom. O to sa postará vidlica DVO Onyx SC D1 so zdvihom 160 mm, no a samozrejme pružina DVO Jade X Coil tiež so 160 mm. Moderný prístup k enduro štýlu je podčiarknutý nahodenými kolesami v štýle mullet – vpredu veľkosť 29 o šírke plášťov 2,50 palca, vzadu veľkosť 27,5 s plášťami šírky 2,60 placa. Cieľom je stabilita v každom teréne. Vzhľadom na nahodené komponenty a pružinu zaujme hmotnosť 15,5 kg. Cena je momentálne nastavená na 4 229 € a kompletná špecifikácia je dostupná na tomto odkaze.

Medzi výletnými jazdcami, ale aj maratónskymi nadšencami pribúda stále viac a viac žien. Tomu rozhodne fandíme a tohtoročná ponuka modelov ukazuje, že u našich susedov už rovnako pochopili potreby nežnejšieho pohlavia, ktoré reprezentuje model Catherine.

CATHERINE 70-27

Model môžeme pomenovať ako štartovací horský bicykel pre športovo založenú ženu. Nesklame pri jazde do práce, no zvládne aj športový výlet, či jednoduchší tréning. Pretekársky bike v ňom asi nehľadajme, no na pohyb s rodinkou alebo zistenie, či ťa jazdenie bude baviť dlhodobo, je ako stvorený. Kolesá veľkosti 27,5 sú pre prvé kroky v pedáloch asi vhodnejšie, poskytujú väčší pocit stability, ale taktiež agilnejšiu manipuláciu. Dvojprevodník vidíme taktiež ako vhodnejší pre začiatočníčky. Vidlica Zoom (100 mm) síce nie je „výkvetom" technológií, pre vyššie spomenuté aktivity je však postačujúca. Ak pôjde o tvoj prvý kúsok, iste ťa poteší, že model ti dorazí aj s pedálmi, vďaka čomu stačí nahodiť a jazdiť. V ponúkanej cene 659 € ho nájdeš aj v MTBIKER shope.

CATHERINE CRB 20-29

Ak sú hobby súťaže pre teba celoročnou rutinou a hľadáš vhodnú investíciu do svojho koníčka, Catherine CRB má čím zaujať. Geometria vhodná ako pre športové jazdenie, tak aj nejaký ten trail a ku tomu karbónový rám. Veď nájsť bicykel s podobným osadením v karbóne pod 2 000 € nie je jednoduché. Poteší radenie Shimano Deore (2x10) a vidlica so 120 mm zdvihom. Výrobca na oficiálnych stránkach uvádza dva varianty vidlice – SR Suntour Raidon32 a RockShox Judy Silver TK, v oboch prípadoch ide o vidlice vzduchové. Hmotnosť nám zatiaľ ostáva neznáma. V prípade istoty osadenia modelu vidlicou RockShox môžeš staviť aj na vyšší model CRB 30-29, je sa však potrebné pripraviť na vyššiu cenu. Catherine CRB 20-29 spomíname práve vďaka cenovej zaujímavosti. Tá je stanovená na 1 629 €. Plnú špecifikáciu nájdeš tu.

V neposlednom rade tu máme kategóriu detských bicyklov. V sezóne 2022 máte možnosť svoje ratolesti vybaviť trinástimi modelmi, z toho tri sú priamo cielené pre dievčatá. Ale nejde veľmi o modely, ktoré by sa úplne hodili na súťaže, cieľom je najmä zábava.

Aj keď „véčkové“ brzdy samozrejme nie sú stopkou pre jazdenie detí, ako rodičia možno oceníte aj kotúče. Samozrejme je smiešne ponúkať len modely s kotúčovými brzdami, tie sú štvor - päťročným deťom zbytočné. Školáci však už ocenia každé jedno priblíženie sa k „dospelákom“. Ak ste športovo založená rodina a používate kotúčové brzdy u seba, vášho potomka nimi určite potešíte. Rock Machine ich ponúka vo výbave s odpruženými vidlicami pri modeloch strieborno-červeného Storm 27 MD (489 €) a žlto-zeleného Storm 24 MD (459 €), ktorých ukážku nájdete nižšie.

Jasným lídrom medzi detskými bikami je najvyššie cenovo ohodnotený Thunder 27 HD LTD. Sympatická trailová geometria, ktorá sa zrejme nestratí ani na detských pretekoch, jednoprevodník, deväť rýchlostí a 27,5 palcové kolesá. To všetko umocnené farebnou kombináciou strieborno-modrého mixu, ktorý určite poteší. Limitom môže byť absencia odpruženej viclice, na druhej strane je bicykel bez nej ľahší. Cenovka je stanovená na 799 €.

Rock Machine 2022

Samozrejme, dostupnosť modelov je stále ovplyvnená pandémiou, no veríme, že situácia sa bude postupne zlepšovať. Aktuálnu ponuku v rámci MTBIKER shopu nájdeš pekne pohromade na tomto odkaze. Kompletnú ponuku výrobcu na rok 2022 zase môžeš preskúmať na domovskej stránke rockmachine.sk. Výrobca si vyhradzuje právo na zmenu špecifikácie komponentov bez upozornenia tak, ako to uvádza aj na svojej stránke.

Zdroj fotografií: rockmachine.sk

CTM a ich nová kolekcia pre rok 2022 PR článok

CTM a ich nová kolekcia pre rok 2022

Slovenskú značku CTM už musí poznať naozaj každý a ich zastúpenie v cyklo svete nie je zanedbateľné. Vyrábajú bicykle pre všetky vekové či výkonnostné kategórie od tých maličkých až po tie elektrické.
BULLS 2024 - nemecká kvalita v priaznivej cene PR článok

BULLS 2024 - nemecká kvalita v priaznivej cene

Dnes sa pozrieme na nemeckú značku BULLS, ktorá je menej známa v našich končinách, ale rozhodne má potenciál zaujať.
Športové FS aj HT modely, ktoré sa neboja trailov PR článok

Športové FS aj HT modely, ktoré sa neboja trailov

Pretekárske ambície alebo víkendové jazdenie s kamošmi po trailoch. Poďme sa spoločne pozrieť na kategóriu hardtailov, aj celoodpružených strojv.