Prilby a chrániče ako základ bezpečnosti

Prvoradá je bezpečnosť alebo po anglicky populárne - „safety first". Niekoľko tipov na rôzne druhy chráničov a prilieb, pre začiatočníkov i pokročilých si predstavíme v článku.

Dainese Armoform Pro

Chrániče kolien Armoform Pro sú určené od bežného enduro jazdenia až po trate svetového pohára. Značka Dainese ich vyvinula pre maximálnu ochranu pri jazdení a to bez obmedzenia voľnosti pohybu. Založené sú na posúvaní dvoch polyuretánových platní do seba. Proti bočným nárazom chránia vypchávky. Povrchové prieduchy zaisťujú neustále vetranie. Cena chráničov sa pohybuje okolo 100 €. Viac info nájdete u nás v MTBIKER shope alebo na stránke dodávateľa.

CTM Prilba Molab

Trailová prilba Molab od slovenskej značky CTM. Jej hlavnými atribútmi sú ľahkosť a odolnosť. Je vyrobená technológiou in-mold a lepšiu ochranu pri jazdení zaručuje hlbší tvar prilby. O lepší komfort sa stará kvalitná ventilácia so 14 otvormi, pričom 2 z nich sú na čele pre odvetrávanie pri jazde. Farba prilby je v decentnej matnej bielej. Nechýba možnosť výberu z dvoch veľkostí (M a L). Cena prilby sa pohybuje okolo 55 €. Viac info nájdete u nás v MTBIKER shope alebo na stránke dodávateľa.

Amplifi MKX KNEE

3D tvarované, ergonomické a komfortné chrániče na kolená od značky Amplifi, určené pre cross country. Chrániče sú zamerané skôr na pohodlie a komfort, keďže sú navrhnuté tak, aby boli ľahké, priedušné a dobre odvádzali vlhkosť. Flexibilný materiál zaisťuje dobrý fit a protišmykový povrch zas stabilné usadenie. Chrániče získali ocenenie Design & Innovation award 2019. Dostupné sú v štyroch veľkostiach a ich cena sa pohybuje okolo 83 €. Viac info nájdete u nás v MTBIKER shope alebo na stránke dodávateľa.

Orbea M2 18

Značka Orbea a jej prilba M2 určená skôr pre ľahšie výjazdy. Konštrukcia prilby je z dvoch vrstiev. Je ergonomicky tvarovaná pre väčšie pohodlie s možnosťou utiahnutia. Až 21 vetracích otvorov zaručuje prúdenie vzduchu a priedušnosť aj počas horúcich, letných dní. Výhodou sú umývateľné vypchávky a komfortu pomôžu nastaviteľné popruhy upínania. Možnosť vybrať si z dvoch veľkostí (M alebo L). Cena prilby sa pohybuje okolo 70 €. Viac info nájdete u nás v MTBIKER shope alebo na stránke dodávateľa.

GIRO Agilis

Prilba určená pre cestnú cyklistiku s kombináciou klasického pretekárskeho dizajnu, s predĺženou ochranou zátylku. Táto prilba disponuje MIPS technológiou a s integrovaným upínacím systémom Roc Loc 5.5 dokonale sedí na hlave. Pre lepšiu vzdušnosť a „vietor vo vlasoch" má prilba 32 ventilačných otvorov. Výhodou sú tiež Cool Fit výstelky. Dostupná v troch veľkostiach (S, M a L). Cena prilby sa pohybuje okolo 80 €. Viac info nájdete u nás v MTBIKER shope alebo na stránke dodávateľa.

Cratoni C-Maniac 2.0 Trail

Táto prilba je určená už pre pokročilých jazdcov. Čierna farba a čistý dizajn s názvom Cratoni pôsobí veľmi decentne. O odvetranie sa stará 11 otvorov a nechýba ani sieťka proti hmyzu. Možnosť inštalácie osvetlenia pre jazdu v tme alebo kamery pre akčné zábery. Možnosť nastaviť obvod hlavy v 3 rôznych polohách. Dostupné veľkosti sú M/L alebo L/XL. Cena prilby sa pohybuje okolo 110 €. Viac info nájdete u nás v MTBIKER shope alebo na stránke dodávateľa.

ALPINA Rootage EVO

Prilba väčšieho „kalibru" od značky Alpina. Je určená na tvrdšie jazdenie, od endura až po bikepark. Už podľa tvaru a konštrukcie vidno, že poskytuje vyššiu bezpečnosť. Prvá cyklistická prilba s prispôsobením veľkosti a možnosťou nosenia chrániča krku. Prilba disponuje 17 ventilačnými otvormi pre lepšie pohodlie a výhodou je tiež predpríprava na akčnú kameru. Dostupná v dvoch veľkostiach a farbách. Cena prilby je 140 €. Viac info nájdete u nás v MTBIKER shope alebo na stránke dodávateľa.

Kellys OUTRAGE

Cyklistická gravity prilba od slovenskej značky Kellys, ktorá spája komfort a bezpečnosť. Technológia triple-inmold s predĺženou zadnou časťou zaisťuje perfektnú ochranu. Pohodlie zabezpečuje polstrovanie Coolmax s efektívnym vetraním. Prilba disponuje novým systémom 3D fit s magnetickou prackou Fidlock. Možnosť uchytenia okuliarov a je dostupná v troch farbách a dvoch veľkostiach. Cena sa pohybuje okolo 110 €. Viac info nájdete u nás v MTBIKER shope alebo na stránke dodávateľa.

Pre kompletné informácie o produktoch, prosím, navštívte stránky jednotlivých výrobcov/dovozcov.
redakcia

Prilby a chrániče - aby cyklistika nebolela PR článok

Prilby a chrániče - aby cyklistika nebolela

Nešťastné pády nie sú doménou len začiatočníkov. Stačí, že si ako najbližší cieľ dáme zvládnuť náročný rockgarden alebo gap. Možností ochrany je hneď niekoľko a zopár kúskov si dnes ukážeme.
Ochrana hlavy aj tela pre každého cyklistu PR článok

Ochrana hlavy aj tela pre každého cyklistu

Pri rýchlej jazde dole kopcom treba extra dbať na správnu ochranu. Bude to klasická prilba či „integrálka“? Chrániče kolien, alebo radšej celé torzo?
Prilba – najpodstatnejší ochranný prvok cyklistu PR článok

Prilba – najpodstatnejší ochranný prvok cyklistu

Bez prilby môžeš stratiť omnoho viac, než si myslíš. Určite nezanedbávaj jej nosenie nech už vieš jazdiť akokoľvek dobre a na akokoľvek bezpečnom mieste.