CTM a ich nová kolekcia pre rok 2022

Slovenskú značku CTM už musí poznať naozaj každý a ich zastúpenie v cyklo svete nie je zanedbateľné. Vyrábajú bicykle pre všetky vekové či výkonnostné kategórie od tých maličkých až po tie elektrické.

Každým rokom prichádzajú s rôznymi novinkami a inováciami. Čo pre nás vymysleli na MTB sezónu 2022 z kategórie pevných či full bikov, si teraz spoločne pozrieme. Začneme ľahším, univerzálnym modelom s pevným rámom pod názvom Rambler, pokračujeme cez veľmi známy Zephyr až po Rascal. Z fullov sa pozrieme na univerzálneho all mountain Skaut-a a endurový Scroll, takže sa je na čo tešiť. Zapnite si poriadne prilby, ideme na to!

CTM Rambler 3.0 27,5”

Začneme klasikou medzi horskými bicyklami, modelom Rambler 3.0, ktorý je určený skôr pre začiatočníkov alebo jemne pokročilých jazdcov. Bike si vás získa dizajnom s krásnou perleťovou zelenou farbou a kvalitnými komponentami. Je ideálnou voľbou na prejazdy mestom, po hrádzi, ale tiež do horského terénu a ľahšie traily. V podstate je jedno, či idete s kamošmi na pivko, alebo zajadiť si do lesa, tento bike bude vždy dobrý spoločník.

Je dostupný v dvoch verziách s 27,5 alebo 29 palcovými kolesami, tiež v rôznych modelových variantoch výbavy. Bike je doplnený komponentami ako vidlica Suntour XCR32 100 mm alebo pohonom s radením Shimano Deore s použitím starej známej „dvojplacky”. Cena bicykla je príjemných 859 €. Viac informácií nájdete na tomto odkaze.

CTM Zephyr Xpert 29”

Značka CTM pripravila model, ktorý je určený priamo do hôr. Či ste úplný začiatočník alebo skúsený jazdec, tento bicykel si dokonale užijete za každých podmienok. Vďaka nadčasovej geometrii zvládne výšľapy, skoky, traily, korene alebo bikepark úplne hravo a zažijete s ním hlavne množstvo zábavy. Je dostupný s 27,5”, poprípade s väčšími, priechodnejšími 29” kolesami. O pruženie sa stará vidlica Suntour XCR34 Air boost so zdvihom 130 mm doplnená kvalitným pohonom a radením Shimano Deore. Priľnavosť, dobrú kontrolu a rýchle prejazdy zákrutami zabezpečia plášte WTB Trail Boss. Tento Xpert má cenovku 999 €, no môžete si pozrieť jeho ďalšie alternatívy Zephyr a Zephyr Pro. Viac informácií nájdete tu.

CTM Rascal 2.0 29”

Perfektný bike v pomere ceny a výkonu na bežné túlanie po kopcoch v okolí alebo aj na prvý maratón, či XC preteky. Veľmi dobre zvolená červená farba prelínajúca sa do bordovej pri tomto modeli rámu pôsobí agresívne a zaujme. Hlavnými atribútmi tohto bicykla sú rýchle a tuhé 29 palcové kolesá do každého terénu, ľahký hliníkový rám, moderná geometria a schopný set-up. Do tejto výbavy patrí vzduchová vidlica RockShox Judy so 100 mm zdvihom a 12-rýchlostný pohon od Sramu. Hmotnosť bicykla vo veľkosti Medium je 13,3 kilogramu. CTM nastavilo cenovku na 1 199 €. V ponuke bicyklov Rascal je možnosť vybrať si z ďalších piatich farebných a modelových variantov. Viac informácií o biku nájdete na tomto odkaze.

CTM Skaut 2.0

Tento bicykel definujú 29 palcové kolesá, moderná geometria a kvalitné komponenty. Je určený primárne pre all-mountain jazdenie, o čom napovedá i zdvih 140 mm vzduchovej vidlice RockShox Recon a tlmič Monarch RL so zdvihom 130 mm. Môžete ho teda zobrať na výšľap do kopcov ale i strmšie zjazdy, či technické koreňové pasáže. Základ výbavy tvorí SRAM SX Eagle 1 x 12, hydraulické kotúčové brzdy Shimano MT 200 a samozrejme teleskopická sedlovka. Výnimočným na tomto biku je určite dizajn a farebná kombinácia krvavo červenej farby s decentnou čiernou. Cenovka je nastavená na 1 599 €. Skaut je možné mať v ďalších troch modelových variantoch. Viac informácií o biku nájdete tu.

CTM Scroll Pro 29”

Pre každého vášnivého „enduráka” telom i dušou má CTM bike pod názvom Scroll Pro 29”. Je jedno, či chcete jazdiť iba s kamošmi, alebo dosahovať výsledky na pretekoch ako Martin Knapec, tento bike zvláda oboje. Rám má overený systém pruženia FSS 155 mm, no na túto sezónu prešiel evolúciou a výsledkom je dlhší bike, so zachovaním agility a obratnosti v teréne. Môžeme vidieť, že zadná stavba je kompletne nová a výhodou je tiež vnútorné vedenie kabeláže.

Náročnejších poteší predná vidlica RockShox Zeb Ultimate so zdvihom až 170 mm a tlmič Super Deluxe Select+, ktorý vás podrží i v najväčších roletách. O kvalitný brzdný účinok sa starajú „štvorpiesty” Shimano SLX a o lepšiu priechodnosť terénom 29” kolesá Novatec Diablo XL, pripravené aj na bezdušové použitie. Cenovka tohto bicykla je nastavená na 3 499 €, no je si možné vybrať z ďalších štyroch rôznych variantov komponentov a ceny. Viac informácií o biku nájdete na tomto odkaze.

Rok 2022 v skratke

Pandémia troška brzdí cyklistický segment, no tento rok to bude snáď zase o niečo lepšie. Ak si chcete pozrieť kompletnú ponuku bicyklov 2022 od CTM, nájdete ich na domovskej stránke. Špecifikácia produktov sa môže meniť v závislosti od zlepšenia funkčnosti, či dostupnosti, tak ako uvádza výrobca.

Zdroj fotografií: ctm.sk

Šťastný nový Rock Machine - alebo čo nám prináša kolekcia 2022 PR článok

Šťastný nový Rock Machine - alebo čo nám prináša kolekcia 2022

Si ten typ, čo „ozajstné" darčeky kupuje až po Novom roku? Tak potom ťa môže zaujať nový modelový rad bicyklov od Rock Machine.
BULLS 2024 - nemecká kvalita v priaznivej cene PR článok

BULLS 2024 - nemecká kvalita v priaznivej cene

Dnes sa pozrieme na nemeckú značku BULLS, ktorá je menej známa v našich končinách, ale rozhodne má potenciál zaujať.
Test: CTM Skaut 4.0 - neočakávaná jazda

Nebudem chodiť okolo „horúcej kaše“ a rovno napíšem, že tento slovenský celoodpružený bike ma prekvapil. A nie iba raz. Pozitívne? Negatívne? To sa dozviete v teste.