Test: BBB NANGA II - lacná trailová prilba? Vlastne prečo nie?

Nedá mi začať inak ako otrepanou frázou a ako už bolo stokrát písané - prilba je bezpochyby základom ochrany pri cyklistike. Ale koľko vlastne investovať?

Ku tomu prečo a ako ju správne nosiť, si môžete prečítať z histórie článkov napríklad moju nemilú skúsenosť, prípadne viac o výbere a konštrukcii popísal vo svojom článku Cepo, alebo ti s výberom prilby poradí toto video. Dnes sa ale zameriame na konkrétny kúsok od známej značky BBB a to model určený na technickejšie jazdenie BHE-54 NANGA II.


Pamätám si na časy spred cca 10 a viac rokov, kedy sme objednávali AM/EN prilby zo zahraničných eshopov. Veci a komponenty tejto kategórie na slovenských stránkach chýbali, alebo boli poriadne drahé. Dnes je situácia úplne iná a výber je oveľa bohatší v rôznych cenovkách. V závislosti od značky a technológie sa trailové prilby pohybujú od 40 € po 250 €. Spomínaná prilba radu NANGA sa vyrába od roku 2018 a momentálne jej verzia BHE-54 patrí s cenovkou okolo 52 € práve k tým najlacnejších. Sám som bol preto zvedavý, či sa jej nižšia cena odrazí na spracovaní a vlastnostiach.


Popis prilby

Prilba je navrhnutá na trailové jazdenie, čomu napovedá jej znížená zadná a spánková časť pre vyššiu ochranu. Vrchná škrupina je vyrobená z ABS materiálu, ktorý je vraj pevnejší ako pri bežných prilbách. To výrobcovi umožnilo umiestnenie vstavaného adaptéra na akčnú kameru na hornú časť prilby, takže nemusíte lepiť adaptér od výrobcu kamery. Rovnako sa na koľajničky tohto držiaka dá pripevniť aj osvetlenie, napríklad toto malé a výkonné svetlo BBB BLS-173 STRIKE DUO 2000.

Vnútorná časť prilby je vyrobená z peny EPS a antibakteriálna výstelka je hrubá 1 cm a dá sa prať. Prilba má 15 ventilačných otvorov a väčší šilt má za úlohu jazdca ochrániť pred slnkom či konármi. Ten sa dá v prípade potreby poľahky a rýchlo zložiť. Upínanie je riešené nastaviteľnými popruhmi a vzadu je sťahovanie kolieskom TwinClose 3.0, ktorý sa dá zatiahnuť či uvoľniť jednou rukou. Je dostupná vo veľkostiach M (54-58 cm) a L (58-61 cm) a v troch farebných prevedeniach – matná čierna, matná olivovo zelená a matná šedo – biela.


Od prvého nasadenia po jazdu

Ja som mal na test čierne prevedenie, zboku zadnej časti je pekný mapovo-vrstevnicový dizajn. S mojím obvodom hlavy 58,5 cm som na rozmedzí oboch veľkostí, M-ko mi bolo malé, ale L-kový rozmer mi sedel. Viaceré skúsenosti od užívateľov hovoria, že ak nemáte menšiu hlavu a blížite sa ku L-ku, je lepšie ísť do neho. Prípadne najlepšie vyskúšať pred kúpou, ide aj o tvar hlavy, keďže niektorí sa sťažujú, že im pri 59 cm ani L nesadlo.


Čo adrenalínových jazdcov naozaj poteší, je montáž na akčnú kameru na vrchu prilby alebo možnosť pripnutia svetla od daného výrobcu.
Prilba má menšie polstrovanie, čo mne nerobí veľký problém, keďže nosím v lete pod prilbou šatku a v chladnejších obdobiach termo čiapku. Niekomu sa ale preto môže zdať prilba trochu tvrdá. Po nasadení som mal pocit, že je trochu veľká, ale po stiahnutí kolieskom TwinClose pekne obopne hlavu. Mimochodom, koliesko je dostatočne veľké a pogumované, čo celkovo prispieva k výbornej manipulácii v pohode aj jednou rukou, ako aj uvádza výrobca. Plastový systém celkovo vyzerá dostatočne pevný a tak nemyslím, že hrozí zlomenie pri bežnom používaní. Prilba pocitovo sedí na hlave dobre a rovnomerne, moja predošlá prilba mi sedela nižšie, viac do čela. Každopádne netlačí na okuliare, v prednej časti necháva nejaký priestor, ani na bokoch nijako nožičkám okuliarov nevadí.


Výška rozdvojenia remienka pod uchom sa dá posúvať a je to pevné oko, žiadny klip, čo sa bude neustále otvárať, ako mám skúsenosť pri predošlej prilbe inej značky. Voľné zakončenie remienka sa pekne schová do hrubej gumenej poistky a tak pri jazde neotravuje lietaním hore-dole.

Nameraná hodnota na váhe 406 gramov nepatrí k najľahšej prilbe v kategórii, ale s ohľadom na cenu a vyššiu bezpečnosť v podobe hrubšej škrupiny v pohode prižmúrim oko. Ani po celodennom nosení jej hmotnosť nijak neobmedzuje. Čo adrenalínových jazdcov naozaj poteší, je montáž na akčnú kameru na vrchu prilby alebo možnosť pripnutia svetla od daného výrobcu. Takúto „fičúrku" neponúka hocijaká prilba.


Plusy:

  • ochrana
  • pohodlie a držanie na hlave
  • upínací systém
  • vstavaný adaptér na kameru/svetlo
  • cena

Mínusy:

  • absencia veľkostných čísel S, XL
  • nemusí sedieť každému, dobré vyskúšať
  • trochu väčší šilt (otázka zvyku, po chvíli som to už nevnímal)
  • mohutnejšia konštrukcia

NANGA II si svojich stúpencov určite nájde, je to fajn „budget" voľba, ktorej dizajn sa približuje ku oveľa drahším prilbám. Zároveň však ponúka výborný level ochrany, jej mohutná, ale nie príliš ťažká konštrukcia dáva pocítiť, že ste v dobrých rukách. Komfort nosenia je niekde v strede, výstelky sú síce menšie, ale za to na správnych miestach a po zatiahnutí prilba nemá tendenciu lietať na hlave.


Celkovo za mňa je NANGA II príjemným prekvapením, avšak keďže absentujú veľkosti, je dobré si ju pred kúpou vyskúšať. Cena prilby sa pohybuje okolo 52 € a nájdete ju aj na MTBIKER shope.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
warzone 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Uvex Revolt Mips - ak sa neviete rozhodnúť

Test: Uvex Revolt Mips - ak sa neviete rozhodnúť

Kvalita, nové technológie a jednoduchosť v rámci konvertibilných prilieb. Tieto slová by mohli definovať novinku od Uvexu – model Revolt.
Test: Dainese Linea 01 MIPS - najľahšia DH full face prilba?

Test: Dainese Linea 01 MIPS - najľahšia DH full face prilba?

Celotvárová alebo full face prilba musí bezpochyby spĺňať tie najnáročnejšie bezpečnostné kritériá. Kto by ale čakal vo full face prilbe taký prievan?
Test: Giro Insurgent Spherical - keď ide do tuhého

Test: Giro Insurgent Spherical - keď ide do tuhého

Vedeli ste, že štatisticky sa dá predchádzať až 80 % výjazdom vrtuľníka k zranenému cyklistovi v bikeparkoch? Viac v teste prilby, ktorá s tým veľmi úzko súvisí...
keyboard_arrow_up