Test: Batoh Thule Bike Rail Hydration 12L - nečakaj žiadne kompromisy

Naplnil som, nastavil som a zabudol som, že ho mám na chrbte. Aj tak sa to dá v skratke povedať. S čím som mal dočinenia a ako som sa k tomuto názoru dopracoval? Čítaj ďalej.

Thule je švédska značka, ktorá sa mi vždy spájala s takzvaným „kargo” sortimentom. Na aute nosíme truhlu na lyže tejto značky, uchytenú na konštrukcii rovnakej značky. Na bicykli zas detskú sedačku - prednú aj zadnú, za bicyklom cyklovozík. Fanúšikovia cestovania na bicykloch zas používajú rôzne kapsičky. Pokiaľ s bicyklom radi cestujeme na dovolenky či do bikeparkov, používame nosiče na ťažnom zariadení alebo na piatych dverách. Takto by sa dalo pokračovať ďalej, no batoh v ich ponuke ma prekvapil. Podľa detailov, ktoré som si pozrel na stránke výrobcu, je batoh určený hlavne pre trail a enduro. No prečo to takto hneď škatuľkovať?


Dizajn - exteriér

Keď som batoh vybalil z krabice, zdal sa byť čierny, no až slnečné svetlo ukázalo, že som sa mýlil. Farba Obsidian je zaujímavá, decentná. Prednému panelu dominuje reflexné logo výrobcu. Samotný panel tvorí otvorené vrecko vhodné napríklad na pláštenku, bundu a podobne.


Spodok batohu obsahuje dva popruhy, určené zrejme na uchytenie chráničov. Medzi nimi je pútko na zadné svetlo.


Ďalšie dva popruhy nájdeme navrchu, dá sa na ne uchytiť prilba. Mne osobne ich umiestnenie prekážalo, pretože zips do hlavného vnútorného priestoru vedie popod tieto popruhy, a tak, ak sa chceme dostať dovnútra, musíme ich zakaždým rozopnúť.


Vnútorná strana má svoj ventilačný systém, ktorý citeľne funguje.
„Thuláci” to vyriešili výborne, vodný vak drží svoj tvar až do posledného pol litra.
Teda, nie žeby som sa nepotil, koniec-koncov, je to individuálne, ale prúdenie vzduchu bolo cítiť. Bočné popruhy v dolnej časti sú uchytené na dostatočne veľkých „ušiach” a nachádzajú sa na nich aj vrecká, čo veľmi kvitujem. Okrem toho chránia krížovú časť. Hlavné popruhy sú perforované, pre lepšie odvetrávanie. Na pravom popruhu sa nachádza hádam tá najlepšia vychytávka - magnet na hadicu hydrovaku. Povieme si o tom kúsok nižšie.


Posledný prvkom je hrudný pás, jednoducho nastaviteľný s pútkom na suchý zips, aby nás odstávajúci popruh „nefackal” v zjazdoch.

Dizajn - interiér

Samotný vnútorný priestor má objem 12 litrov + 2,5-litrový hydrovak. Riešenie vnútra je do detailov premyslené. Všetko tam má svoje miesto označené piktogramom - pumpa, náradie atď. Okrem toho je tu praktické väčšie vrecko.


Nikdy som nebol úplne „hydrovak pozitívny”. Nie žeby som si necenil jeho výhody. Skôr som bol lenivý vaky v minulosti čistiť . Tento od Thule ma však ohúril. Náustok je príjemný, má dobrý prietok. Jeho prvých pár cm je obalených v neopréne s magnetom rovnako ako popruh. Magnet je dostatočne silný, aby hadicu hydrovaku vždy po použití pritiahol a aby držala na mieste.


To bola jedna z vecí, ktoré mi vadili na hydrovakoch - hadica sa večne trepotala, vypadáva z pútka, nedržala. „Najradšej” som mal, keď som si dal hrudný pás pre akčnú kameru, „hrotil” si zjazd a následne vo videu pozeral miesto jazdy na traile na tancujúcu hadicu. Ďalšia, za mňa, skvelá vec je, že tento vak má obmedzovač tvaru. Na vysvetlenie, hovorím o vnútornej výstuhe, ktorá bráni tomu, aby sa všetka voda nazbieral naspodku vaku, a vy by ste potom museli vláčiť všetku hmotnosť naspodku. „Thuláci” to vyriešili výborne, vodný vak drží svoj tvar až do posledného pol litra. Vtedy je už deformácia citeľná. Palec hore do Švédska.


Odteraz sa budem o ten hydrovak starať, sľubujem. Asi jediná vec, čo mi trochu robila vrásky, bolo horné uchytenie vodného vaku. To nie je riešené suchým zipsom ale dvojháčikom. Navliecť ho v rukaviciach bol súbojom Dávida a Goliáša. Dúfam, že to chce iba zvyk a chytiť správny „grif”.


Hlavný priestor vaku je objemovo ideálny aj pre komplet náhradné oblečenie, jedlo či menšie náhradné diely. Myslím, že zbaliť sa na celodenný výlet s náhradným oblečením a jedlom bude hračka.

Jazda

Prvá jazda je síce tak na tri hodinky v pomerne teplom počasí a tak do vnútra nahádžem aj veci, ktoré síce nepotrebujem, ale jazdiť s prázdnym batohom nemá zmysel. Nakoniec bol z toho slušný balík vecí. Nastavím si popruhy. Všetky sa dajú uchytiť páskami a pútkami tak, aby „netrepotali” kade-tade. A tu si všímam prvú vec. Batoh sedí na chrbte úplne doslova. Vôbec nevnímam, že ho mám, cítim iba miernu hmotnosť navyše kvôli hydrovaku. Tá sa však stráca v momente nasadnutia na bicykel.


Nakoniec, využitie je oveľa širšie ako len trail či enduro.
Dole kopcom cítim prúdenie vzduchu cez ventilačný systém. Po ceste skúšam jazdu v stoji, preskakujem výmoly a batoh drží, akoby bol mojou súčasťou. Rovnako sa správa v teréne a nemám pocit, že by som musel niečo doťahovať, šponovať. Na ďalší voľný „bike” deň sa počasie kazí, na výjazd to nevidím, no absolvujem s batohom turistiku na kopec za domom. Tentokrát bez hydrovaku. Čuduj sa svete, aj chôdza s ním je príjemná. Idem s minimom vecí - v podstate mám iba náhradné oblečenie, pláštenku a poživeň. Vezmem si aj turistické palice, ktoré uchytím do spodných popruhov. Všetko drží celou cestou hore aj dole. Dokonca ma cestou dolu trochu vystrašila prichádzajúca prehánka a tak som si pobehol. Okrem hrkotajúcich vecí vo vnútri je batoh stabilný tak, ako som si ho nasadil. Vôbec neregistrujem, že by sa pohyboval, či šúchal po oblečení.


Záver

Nechcem písať iba superlatívy a každú oprávnenú kritiku rád vyslovím, no tento batoh mi dal na to veľmi malý priestor. Veľa skvelých „vychytávok”, profesionálne spracovanie, neobmedzujúce uchytenie a nosenie. K tomu kapacita, ktorá pojme všetko potrebné, a do posledných detailov vyšperkovaný hydrovak zatieni aj tých pár nedostatkov, ktoré sú aj tak možno len o zvyku.


Veľmi dôležitý faktor je určite cena. Tá je stanovená na MTBIKER shope na 135 €. Nie je to málo. Ak to však so športom myslíte seriózne a potrpíte si na špičkovom vybavení, tak určite Thule Rail Bike 12L do konečného rozhodovania zaraďte. Nakoniec, využitie je oveľa širšie ako len trail či enduro. Prečítať si môžete aj test na cestovnú tašku Thule. Viac produktov nájdete na tomto odkaze alebo stránke dovozcu.

Dostupné sú aj ďalšie zaujímavé alternatívy:
Drahšia - CAMELBAK HAWG Pro 20 za 165,95 €
Lacnejšia - Force Aron Ace Plus za 54,90 €

Otestuj niečo aj ty

Dostal si tiež chuť napísať článok? Výborne, už teraz sa tešíme na zaujímavý text a pekné fotky. Písať môžeš, o čom chceš, podeliť sa dá s tipom na výlet alebo so zážitkami z pretekov. Užitočné pre ďalších bikerov sú tvoje skúsenosti s produktami z nášho shopu, napíš si svoj test bicykla, oblečenia, trenažéra alebo iného cyklovybavenia. Nech všetko funguje ako dobre namazaná reťaz, tu sú užitočné informácie k písaniu článku.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
AdMich 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Thule Paramount – hybridný ruksak zo Švédska

Test: Thule Paramount – hybridný ruksak zo Švédska

Rovnako dobrá na bicykli ako aj mimo neho. Presne takto nejako by sa dala jednou vetou opísať táto taška. Ide totiž o hybridný model, ktorý spája ruksak a tašku na nosič.
Test: VAUDE Moab Pro 16 II – keď sa stretne komfort s kvalitou

Test: VAUDE Moab Pro 16 II – keď sa stretne komfort s kvalitou

Batoh od výrobcu VAUDE mi prišiel ako malé porovnanie s podobným kúskom od inej značky, ktorý mi už pred rokmi doslúžil. Ako sa zmenili technológie a posunuli napred materiály, spracovanie či rôzne vychytávky?
Enduro a trail výbava - odolnosť a bezpečnosť PR článok

Enduro a trail výbava - odolnosť a bezpečnosť

Jazda na trailoch či enduro má isté špecifiká. Drsný terén vyžaduje vyššiu odolnosť komponentov aj výbavy a nemenej podstatná je tiež bezpečnosť. Nechýba ti nič?
keyboard_arrow_up