Pozvánka: Máj sa blíži - jarné preteky v plnom prúde

Po dvoch rokoch tu máme jar bez obmedzení a viacerí z vás si už isto „brúsia zuby" - svoje ale aj tie na bicykli na niektoré z pretekov. Nájde sa niečo pre každého?

Preteky väčšina ľudí berie ako niečo iba pre „trénovaných”, no realita často ukáže, že organizátori myslia aj na „doprovod”. Takmer vždy sa dajú spojiť aj s príjemným výletom pre celú rodinu, či dokonca spoločnými rodinnými pretekmi. Poďme sa pozrieť, čo nám prinesie mesiac máj.

01. 05. 2022 - Bystrička - QUICK SPORT Jarný šprint

Kto v zime nezaháľal a trénoval, môže svoju formu predviesť na 11. ročníku pretekov v šprinte do vrchu v Bystričke pri Martine. Trasa na úpätí Lúčanskej Malej Fatry pod Martinskými hoľami je dlhá 9,3 km s prevýšením 320 m. V prípade nepriaznivého počasia má organizátor pripravený aj B variant. Počet pretekárov mal stúpajúcu tendenciu a tento rok konečne, po dvoch zrušených ročníkoch, môžete pomôcť ich počet prekonať aj vy. Všetky potrebné informácie nájdete v našom kalendári.

01. 05.2022 - Krupina - Slovenský pohár v cestnej cyklistike

Na Svätotrojičnom námestí pred mestským úradom bude štartovať a finišovať 27. ročník pretekov pre jednotlivcov Slovenského pohára v cestnej cyklistike. Trať bude pre hlavné kategórie merať - ženy/juniorky: 65 km s prevýšením 850 v. m, muži/juniori: 130 km a prevýšenie 1 650 v. m. Slovenský zväz cyklistiky vás srdečne pozýva. Propozície nájdete na tomto odkaze.

07. 05 a 14. 05 2022 - Martin a Demänová - 2. a 3. kolo Detskej tour Petra Sagana

Malí a mladí pretekári si môžu zasúťažiť hneď dva víkendy po sebe na obľúbenom podujatí, ktoré nesie meno nášho najúspešnejšieho cyklistu, Petra Sagana. Obe kolá ponúknu zaujímavé prostredie - letisko, či oddychový rezort. Všetko potrebné k účasti na týchto pretekoch pre deti a mládež nájdete na stránke podujatia.

07. 05. 2022 - Týn nad Bečvou - AUTHOR ŠELA MARATHON

Po troch rokoch konečne v jarnom termíne prichádza legendárna akcia aj u našich susedov - AUTHOR ŠELA MARATHON. Trate v zaujímavom prostredí parku a hradu Helfštýn ponúknu rýchle pasáže, technické úseky, plné zákrut a odklonených úsekov. Čaká na nás Trasa A so 79 kilometrami, B-čko s 51 km, pre kadetov 37 km dlhá trasa C. Pre staršie deti 13-14 rokov je tu variant D 23 km. Rovnaká trať, ale nesúťažne, je pripravená aj pre rodiny, či malé deti. Po rokoch je tu opäť formát aj pre dvojice a tak môžete doviesť aj svojho parťáka a ísť spoločne. Všetky potrebné informácie sa nachádzajú na tomto odkaze.

08. 05. 2022 - Humenné - GOSH Cez Iľovnícky hrebeň

Spoznávať východné Slovensko na dvoch kolesách, zajazdiť si na Sninských trailoch - to znie ako ideálny plán. Preteky organizované Cykloklubom Humenné, mestom Humenné a ďalšími pripravili pre nás tri trate rôznej náročnosti a nebudú chýbať ani detské preteky. Pozor: počet pretekárov pre hlavné kategórie je limitovaný na 300 jazdcov. Preto s registráciou neváhajte. Všetko dôležité nájdete na tomto odkaze.

14. a 15. 05. 2022 - Partizánske - 1. kolo MTBIKER Hornonitrianska Enduro Séria

Pohodová až rodinná atmosféra, zábava a skvelý pojazd na Baťových trailoch. V polovici mája štartuje aj obľúbená slovenská enduro séria na Hornej Nitre. Tréningy začnú oficiálne v sobotu a hlavné preteky v nedeľu. Ako býva zvykom na HES, bude postarané aj o večerný program. Viac informácií bude priebežne pribúdať na FB stránke série.

15. 05. 2022 - Košútka - 1. kolo Slovenského pohára v zjazdovej cyklistike (SPDH)

Podpoliansky bikepark Košútka bude hostiť prvé kolo downhillových pretekov. Piatky a soboty sú určené tréningom, nedeľa už „ostrej" jazde. Môžete tu vidieť slovenskú spičku v zjazde, ale aj zahraničných pretekárov. Pre viac informácií sledujte túto stránku.

21. 05. 2022 - Rajecké Teplice - ŠKODA MTB maratón

V máji štartuje aj obľúbená séria maratónov ŠKODA BIKE OPEN TOUR pod záštitou ŠKODA Auto. Po posledných dvoch rokoch, kedy sa maratón konal až v jesennom termíne, si budeme tentokrát vychutnávať náročnosť trate v jarných podmienkach. Štart a cieľ bude na kúpalisku Laura. Okrem pretekov tu bude veľa sprievodných akcií pre celú rodinu, či atraktívna tombola. Všetky potrebné informácie nájdete na tomto odkaze.

22. 05. 2022 - Sereď - DHL Sereďmaratón

Cestné preteky s históriou siahajúcou do roku 2006 a organizované partiou okolo cyklonadšenca Dušana Holbíka... Dnes sú preteky zaradené do kalendára UCI. Na 129 km dlhej trati môžete stretnúť pretekárov nielen z okolitých štátov ale aj Nemecka, Slovinska, či Rumunska. Jazdcov čakajú tri rýchlostné a dve horské prémie. Preteky sú atraktívne aj pre divákov, pre deti sú pripravené detské preteky Sereďmaratónik. Všetko, čo potrebujete vedieť, sa dozviete v propozíciach.

28. 05. 2022 - Levočské Vrchy - ŠKODA MTB maratón

Už po týždni od prvého kola sa séria ŠKODA BIKE OPEN TOUR presunie na východ, do Levoče, resp. do krásnych Levočských vrchov. Pripravené budú trate pre náročných ale aj pre rodiny s deťmi. Okrem pretekov sa môžete zúčastniť hodnotnej tomboly. Organizátor si dáva záležať aj na ekologickom prístupe. Príďte si pozrieť Levoču, spoznať miestne trate a zažiť skvelú atmosféru série. Viac info tu.

28. 05 - 29. 05.2022 - Drozdovo - XCO UCI C1

Cieľom členov Športového Klubu Topoľčianky, ktorý je hlavným organizátorom pretekov, je neustále zvyšovať kvalitu podujatia. Po Turci nás čaká ďalšia XC destinácia, tentokrát v Ski and bikepark Drozdovo. V sobotu sa bude bojovať o body do slovenského pohára XCO, v nedeľu si zas na dno svojich síl siahnu cyklisti s licenciou UCI C1. V minulých ročníkoch ste tu mohli vidieť národných majstrov zo Srbska, Maďarska, Slovenska a mnoho ďalších zahraničných pretekárov. Propozície už čoskoro na webe podujatia.

V máji sa môžete okrem vyššie spomínaných pretekov tešiť aj niekoľko ďalších zaujímavých podujatí. Ak sa neviete rozhodnúť alebo vás neoslovil náš výber, môžete si pozrieť aj náš kalendár.