Test: Plášte Schwalbe Wicked Will 2,4” - univerzál nielen na traily

Test: Plášte Schwalbe Wicked Will 2,4” - univerzál nielen na traily

Plášte Wicked Will som mal v hľadáčiku už minulý rok, keď som hľadal nejaké schopné a rýchle plášte na svoj trailbike. Žiaľ, vtedy ako čerstvá novinka sa u nás nedali zohnať.

Cestu si však ku mne predsa len našli a to vo forme redakčného testu. Oplatilo sa na ne počkať, alebo ani nemusím banovať, že neboli vtedy skladom? Odpovede na tieto otázky som hľadal posledné štyri týždne pri brázdení miestnych trailov. Moje dojmy a postrehy som sa snažil zhrnúť v nasledujúcom teste.



Prvý dojem, parametre, hmotnosť a šírka - poctivé balóny s nadváhou


Ešte úplne na začiatok vás radšej upozorním, že budem mať tendencie porovnávať tieto plášte s plášťom Nobby Nicom, ktorý dlhodobo jazdím a na ktorý sa Wicked Will ponáša asi najviac. Samotné Wicked Will-y sa ku mne dostali v rozmere 29 x 2,40” s béžovými bočnicami vo verzii EVO v zmesi ADDIX SpeedGrip, ktorú spoznáte vďaka modrému pásiku po celom obvode behúňa. Béžové bočnice vyzerajú veľmi efektne. Nie je to len hnedá farba, ale vidno tu aj štruktúru tkaniny bočníc.
Plášť zaujme dizajnom a solídnym spracovaním

V porovnaní s Nobby Nicom je dezén hustejší a v stredovej časti je o jednu figúru viac. Stredová dvojica figúr má navyše malé nábehové „rampy”, vďaka čomu by mal byť tento plášť o niečo rýchlejší. Bočnice sú na pocit pomerne tuhé a plášť rozhodne nepôsobí papierovým dojmom. Ako to už býva zvykom naprieč väčšinou výrobcov, udávanú hmotnosť 830 g prekročili oba plášte. Displej váhy ukázal v jednom prípade 880 g a 906 g v prípade druhom. Rozdiel 76 gramov oproti udávanej hmotnosti mi príde až príliš, ale dá sa to brať aj tak, že za rovnaké peniaze dostanete viac plášťa. Verím tomu, že sa nájdu jazdci, ktorých takýto rozptyl rozhodne nepoteší.

Čo sa týka reálnej šírky, tak tá po nahodení na 23 mm ráfik bola 59 mm cez bočnicu, na 25 mm ráfiku 60 mm cez bočnicu a na 30 mm ráfiku 62 mm pri tlaku cca 2,5 ATM. Šírka cez štuple bola vo všetkých prípadoch ešte o milimeter viac. Za toto si Schwalbe zaslúži pochvalu, že šírka plášťov zodpovedá uvádzaným rozmerom. Hĺbka dezénu v stredovej časti figúr v prípade nového plášťa je približne 3,5 mm.



Nahadzovanie - jednoduché ako v reklamnom videu


Nahadzovanie nových plášťov popravde nepatrí medzi moje obľúbené činnosti. Hlavne pri ťažkých plášťoch s plechovou bočnicou sa človek zvykne vytrápiť, než plášť napasuje na ráfik a pätky s rachotom zaskočia do kanálov ráfika. Wicked Will v tomto ohľade príjemne prekvapil a na obe kolesá som plášte nahodil len rukami bez montpáčok, čo rozhodne nebýva bežné. Pätky krásne zaskočili do ráfika aj bez použitia lubrikantu a čuduj sa svete, tlak držali aj bez použitia tesniaceho tmelu. A držali ako „hluchý dvere" aj ďalšie dva dni.

Potom ma to prestalo baviť kontrolovať a plášte som sfúkol, nalial cez ventil mlieko, nafúkal a zistil, že všetko 100 % tesní bez známok akéhokoľvek priesaku na behúni a bočnici. Skutočne ma potešilo, že sa skončila éra pretekania sa za čo najnižšou hmotnosťou, ktorá bola spojená s večne prerezanými papierovými bočnicami a plášťami, ktoré slzili ako „cedník". Nárast hmotnosti v tomto prípade padol na úrodnú pôdu a výrobca uprednostnil pohodlie nahadzovania a odolnosť bočníc pred naháňaním gramov. V tomto ohľade dávam Wilkovi plný počet bodov.



Vyrážame - zoznamovanie sa s materiálom


Plášte som nahodil na záložné kolesá s 25 mm ráfikmi, aby som mohol porovnať aj kombinácie s plášťami Nobby Nic a Maxxis Dissector, na ktorých jazdím bežne. Ako prvé ma potešilo, že plášte idú pekne rovno bez známok hádzania - čo sa o konkurencii so žltým logom povedať nedá. Pri jazde po asfalte sú plášte pomerne tiché aj vo vyšších rýchlostiach a pri vyššom tlaku odvaľujú veľmi dobre. Povedal by som, že o triedu lepšie ako spomínané plášte Nobby Nic. Pri odpustení tlaku na približne 1,5 ATM som nemal pocit, že by sa nejako neprimerane „žuvali” ani pri cielenom vykružovaní oblúkov v náklone pod mojimi 82 kg živej „váhy".



Hurá na traily! - previerka druhého stupňa


Jedna vec je správanie plášťa na rovnej ceste „za komínom”, no druhá zase reálne a dlhodobejšie skúsenosti pri jazdení na trailoch v rôznych podmienkach. Wicked Will-y som testoval zhruba mesiac na lokálnych trailoch, ktoré mám zjazdené viac než veľa. Napriek prvotnému mierne skeptickému pohľadu na použitie „WW” na prednom kolese som zostal celkom milo prekvapený. Tieto plášte toho zožerú pomerne dosť a po úvodnom oťukávaní som to do druhého kola púšťal už naplno. V suchých podmienkach tieto plášte slušne podržia v zjazdoch a v porovnaní s plášťami ako Rocket Ron, Racing Ray, Barzo, Rekon, Ikon a pod. majú jednoznačne navrch. Oproti Nobby Nicu alebo Dissectoru je grip logicky o čosi menší.



Vo výšľapoch to pritom vôbec nie sú nejaké ťažkopádne kotvy a pri vyššom tlaku sú s nimi pohodlné aj asfaltové transfery. Samozrejme, nemôžete očakávať, že poletia ako 600 gramové „šlupky", no na 900 g plášť ide Wicked Will naozaj slušne. Vyššie bočné figúry vedia podržať aj v náklonoch a nezažíval som situácie, že by mi plášť nejako nepredvídateľne „ustrelil" a vyčaroval vrásky na čele. Trochu ma mrzí, že vzhľadom na suché počasie som nemal veľmi šancu vyskúšať tieto plášte v blatistých podmienkach, no nemal som s nimi problém ani v mäkšom teréne po daždi alebo na osliznutých kameňoch. Rovnako sa mi nepodarilo za celý čas plášť prerezať alebo prepichnúť a to dostali nažrať teda kvalitne, či už na koreňoch alebo šutroch. Paradoxne sa mi podarilo uchmatnúť pár zjazdových KOM-ov, kde je treba aj šliapať. Po stránke opotrebenia zatiaľ nevidno žiadne viditeľné defekty, ako sú natrhnuté figúry alebo neprimerané opotrebovanie behúňa. Môže za to pravdepodobne zmes ADDIX SpeedGrip, ktorá je výborným kompromisom medzi odolnosťou a jazdnými vlastnosťami.



Plusy:

  • rýchle
  • vzhľadom na dezén slušne držia
  • poctivá šírka a objem
  • predvídateľné
  • odolné
  • jednoduché nahadzovanie


  • Mínusy:

  • vyššia hmotnosť ako uvádza výrobca




  • Komu budú tieto plášte sedieť?


    Myslím si, že tieto plášte sú priam predurčené na Down-Country jazdenie, kde sa kladie dôraz na mix rýchlosti, odolnosti a gripu. Nespravíte s nimi chybu, ani pokiaľ jazdíte menej náročné traily. Na ťažších tratiach im už trochu začína dochádzať dych a predpokladám, že aj samočistiaca schopnosť na blate nebude ukážková. No stále si viem predstaviť Wicked Will napríklad ako obstojný rýchly zadný plášť do suchých podmienok aj na bikoch s vyšším zdvihom. Wicked Will je skrátka všestranný univerzál, ktorý sa nezľakne žiadneho terénu. Nie je to síce najrýchlejší, najľahší, najodolnejší ani „najkúsavejší" plášť, no dovolím si tvrdiť, že pokryje potreby väčšiny bežných jazdcov, ktorí nepotrebujú jazdiť hranu a ocenia skôr odolnosť na úkor hmotnosti.



    Na záver ešte uvediem, že výbrať si môžete z trojice modelov radu EVO a dvojice modelov radu PERFORMANCE. Doporučená MOC testovaného plášťa je stanovená výrobcom na 62,90 € a kompletné špecifikácie sa dozviete na stránke dodávateľa. Pre viac informácií si pozrite aj ponuku od Schwalbe v našom MTBIKER shope.

    Otestuj niečo aj ty


    Dostal si tiež chuť napísať článok? Výborne, už teraz sa tešíme na zaujímavý text a pekné fotky. Písať môžeš, o čom chceš, podeliť sa dá s tipom na výlet alebo so zážitkami z pretekov. Užitočné pre ďalších bikerov sú tvoje skúsenosti s produktami z nášho shopu, napíš si svoj test bicykla, oblečenia, trenažéra alebo iného cyklovybavenia. Nech všetko funguje ako dobre namazaná reťaz, tu sú užitočné informácie k písaniu článku.
    info
    Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
    report_problem Našiel si v texte chybu?
    bimjeam (Marián Ľahký)
    Páči sa ti tento článok? thumb_up23thumb_down comments 10 komentárov report_problem
    clear
    Prečo sa ti článok nepáči?
    Odoslať spätnú väzbu
    Formulár sa odosiela

    comment Komentáre

    Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
    Formulár sa odosiela
    Pridaj komentár
    Formulár sa odosiela

    Podobné články

    Test: GIRO Latch - ľahké topánky s dostatočnou ochranou

    Test: GIRO Latch - ľahké topánky s dostatočnou ochranou

    Výrobca Giro je známy najmä prepracovanými prilbami. Budú však topánky od tejto značky rovnako kvalitné ako spomínané prilby?
    Test: Abus Moventor 2.0 - skvelo odvetraná trailová prilba

    Test: Abus Moventor 2.0 - skvelo odvetraná trailová prilba

    Skĺbiť nízku hmotnosť a bezpečnosť je náročné. Ak sa to aj podarí, stále je v hre odvetranie, pohodlie a nebudeme si klamať, aj dizajn. Podarilo sa to v tomto prípade?
    Test: Challenge Strada TLR PRO - keď rýchlosť je cieľ

    Test: Challenge Strada TLR PRO - keď rýchlosť je cieľ

    Hľadáte plášť s unikátnymi vlastnosťami a výbornými parametrami? Tento od značky Challenge sa ručne vyrába v Taliansku a je aj s možnosťou bezdušového použitia.
    keyboard_arrow_up