Pozvánka: MTBIKER Hornonitrianska Enduro Séria - kolesá roztočíme v Partizánskom

Konečne je tu jar a spolu so stále lepším a teplejším počasím sa plní aj kalendár podujatí. Pre tých, ktorí vyznávajú náročnejší terén, sa už o pár dní začína prvé kolo enduro pretekov.

Akcií tohto druhu je na Slovensku stále ako šafranu a tak by som vás rád pozval na jednu z najznámejších a najobľúbenejších akcií tohto druhu: MTBIKER Hornonitriansku Enduro Sériu (HES).

HES je tu s nami už nejaký ten čas, konkrétne nás čaká štvrtý ročník a rok čo rok táto akcia naberá na kvalite, čo sa trailov aj samotného zázemia a organizácie týka. A nebude to inak ani na prvom kole, ktoré sa pre zmenu odohrá v Partizánskom. Tu som si minulý rok užil druhé kolo série na svojom hardtaili.

Zázemie

Už tradične sa stretneme v areáli Penziónu Salaš v Partizánskom. Ten je východiskovým bodom a tu je zabezpečené prakticky všetko, vrátane parkovania a kempu. Informácie o kempovaní dostanete priamo na mieste. Takisto sa tu môžete občerstviť počas celého víkendu.

Na Salaši to všetko vypukne už v sobotu 14. 05. 2022, kedy sa spustí aj registrácia na nedeľné preteky, ktorá bude prebiehať od desiatej do šestnástej hodiny. Nezabudnite na štartovné, ktoré je okrúhlych 20 €.

Baťove traily

...nasaďte „okuláre na pol tváre” a vidíme sa na prvom kole HES v Partizánskom
Praví enduro jazdci jazdia takzvane „na oči”, no pre tých, ktorí si chcú byť istí, do čoho idú, začne voľný tréning už v sobotu doobeda, rovnako o 10:00. Tu sa môžete zoznámiť s tromi „starými známymi” trailami, začínajúcimi najdlhším „Buddy trailom”. Trate majú rýchly charakter so zväčša hladkým povrchom, tu a tam obohatené koreňmi, kameňmi so zopár menšími či väčšími skokmi. Tie sa dajú ale aj obísť, prípadne prejsť v menšej rýchlosti pre menej zdatných, no súťaženiachtivých jazdcov.

Pozor, tréning nie je zabezpečený RZP a tak nepreceňujte svoje sily. Voľné jazdenie je k dispozícii do 16:00, kedy sa na spomínanom Buddy traile odštartuje Step Up Contest o vecné ceny. Akciu zastrešuje najväčší sponzor MTBIKER s niekoľkými ďalšími, tak sa tešte na štedré dary.

Novinkou pre tento rok je kultúrny program, kde sa môžete ešte dosýta výblazniť na punkových koncertoch domácich kapiel, ako Začiatok konca, Dr. Pako, Voltage a Ironic Modern. Bike ´N´ Roll odpáli svoj program o 18:00 v zázemí Salaša so vstupným symbolických 5 €.

Čo nás čaká v nedeľu?

Tých, ktorí sa z akýchkoľvek dôvodov nechcú alebo skôr nemôžu dostaviť už v sobotu, privíta nedeľa 15. 05. 2022 registráciou od 8:00 a následne úvodným riders meetingom o 9:30. Chalani z Baťových trailov dbajú na bezpečnosť a tu sa dozviete, čo vás čaká a neminie, kde si dať pozor a zbystriť pozornosť. Taktiež, ak si mladší ako 18 rokov, je samozrejmosťou mať vyplnené tlačivo so súhlasom zákonného zástupcu.

Následne po poučení je naplánovaný ostrý štart o 10:00. Aby bol zabezpečený odstup a nedochádzalo k zbytočnej „tlačenici”, na tratiach sa bude štartovať opäť po desiatich ľuďoch v jednej línii s niekoľkominútovým odstupom.

Počet kategórií zostáva nezmený a to:

1. Muži
  2. Ženy
  3. Juniori do 18 rokov
  4. E-bikeri

Priestor štartu je priamo pred vstupom do Salaša a začína asi polhodinovým výstupom na prvú RS - Buddy trail. Po zídení z neho sa dostanete opäť do priestoru štartu a výstupová cesta na ďalšiu RS je zhodná s tou prvou, len približne v jej polovici odbočíte doprava, kde už bude pripravená aj štedrá občerstvovačka. Posledná tretia RS má samostatný „príjazdový” chodníček, vlniaci sa lesom, ktorý vám zaberie asi 20 minút priemerným tempom. Vyhlásenie výsledkov je naplánované približne jednu hodinu po dojazde posledného pretekára do cieľa.

MTBIKER a HES

Aj tento rok sme radi, že môžeme túto sériu zaradiť medzi nami podporované akcie. Okrem finančnej podpory organizátorom sa môžete tešiť na vyskúšanie produktov od SiS, tombolu, v ktorej máte v každom kole šancu vyhrať hodnotné ceny. V neposlednom rade máte možnosť opraviť si základné mechanické poruchy v servise, kde sme poskytli vybavenie.

Všetci ste srdečne vítaní a tak 14. - 15. mája 2022 nasaďte „okuláre na pol tváre” a vidíme sa na prvom kole HES v Partizánskom!