Pozvánka: Scott Enduro Race a Garmin Slopestyle FMB 2022 - adrenalínová Kálnica

V Kálnici okrem maratóncov myslia aj na vyznávačov adrenalínu v krvi, rýchlej jazdy a plachtenia vzduchom. Na svoje si prídu už v sobotu 4. júna.

Kálnický Birell BikeFest je akcia na celý víkend, na ktorú sa oplatí prísť. Pumptrack, testy bicyklov, detská zóna, to je len zlomok toho, čo všetko na návštevníkov čaká. Veľkým lákadlom bude práve sobotný program, kde nás okrem iného čakajú dve veľmi zaujímavé disciplíny – najstaršie enduro preteky na Slovensku a preteky Svetového pohára v štýle slopestyle.

Scott Enduro Race

Sériu rýchlostných skúšok odpália organizátori ráno o 9:30. Tieto preteky sú otvorené ako pre profíkov, tak aj pre hobby jazdcov – líšia sa iba počtom rýchlostných skúšok, profesionáli (kategória Race) ich absolvujú šesť, „hobbíci“ (kategória Hobby) iba päť, pričom celý okruh meria zhruba 30 kilometrov. Obe tieto kategórie sú ešte rozdelené podľa veku, či pohlavia a zúčastniť sa vo vlastnej kategórii môžu aj e-bikeri a e-bikerky. Samotná trať bude vyznačená a pretekári budú mať možnosť si ju vyskúšať prejsť v piatok pred pretekmi.

Registrácia je už spustená a čo sa dátumov týka, je to takmer identické s tou maratónskou – pri registrácii online do 25. mája získaš štartovné číslo aj so svojím menom, online do 1. júna štartovné číslo bez mena a na mieste pretekov sa môžeš registrovať do 9:00 hod. V prípade Hobby kategórií ťa štartovné vyjde na 20 € pri online registrácii, resp. 30 € na mieste, pri Race kategórii sú ceny 30 € online a 40 € na mieste. Následne sa platí vratná záloha 30 € za čip na meranie času.

V rámci štartovného obdržíš štartovací balíček v hodnote 10 € a zabojovať môžeš vo svojej kategórii o zaujímavé ceny – ocenení budú prví traja pretekári a obdržia medailu a vecné ceny. V prípade kategórií Race Muži Elite, Race Muži U21 a Race ženy je v hre aj finančná odmena pre prvých troch pretekárov v hodnote 100 €, 70 € a 40 €. Okrem toho, úplne najrýchlejší pretekár získa Korunu kráľa lesa.

Garmin Slopestyle FMB World Tour SILVER Event

O tom, že sú tieto preteky skutočne lukratívne, svedčí okrem zahraničnej účasti aj ich strieborný status – ročne sa preteky tejto kategórie konajú len na troch miestach. Úplne novú trať, navrhnutú českými slopestyle jazdcami Jakubom Venclom a Teodorom Kováčom, prevetrajú tí najlepší zo Slovenska, Česka, ostatku Európy, ale i z USA, Kanady, či Austrálie. A veru je sa na čo tešiť. Koniec koncov, táto súťaž je na Slovensku jediná svojho druhu.

Na náročnej trati s ôsmimi prekážkami sa toho roku premiérovo predstavia aj ženy. O prize money v hodnote 5 000 € zabojujú vybraní pretekári z FMB rebríčka a my, bežní smrteľníci, už iba chystáme „kukadlá“ a tešíme sa na parádnu show. Ak by si však mal/a pocit, že aj ty patríš medzi tých najlepších, môžeš kontaktovať organizátora mailom a možno sa na teba usmeje šťastie a dostaneš divokú kartu.

Z konkrétnych pretekárov môžeme vypichnúť napríklad Caroline Buchanan, dvojnásobnú olympioničku a osemnásobnú majsterku sveta v tejto disciplíne, ktorá ako prvá žena v histórii skočila frontflip, u mužov zas Dawida Godzieka, ktorý je považovaný za jedného z najlepších BMX jazdcov a do kolotoča FMB naskočil v roku 2018 zvládnutím prvého quad whipu v histórii, čo vtedy spôsobilo poriadny ošiaľ.

Sumárne informácie o enduro pretekoch aj o slopestyle nájdeš na stránke organizátora. V Kálnici má BikeFest dlhoročnú tradíciu a usporiadatelia zjavne vedia, na čo ľudí nalákať. Už len podľa fotografií z minulého ročníka je jasné, že atmosféra musela byť neopísateľná. Preto neváhaj a príď, okrem množstva trikov si môžeš užiť aj test svojho vysnívaného bicykla a v neposlednom rade si zapretekať.