Test: CTM Areon Xpert - neprekonateľný pomer ceny a výkonu

Nájsť v dnešnej dobe ebike, ktorý je slušne vybavený, ponúka dobrú výdrž a nestojí ročný plat, je celkom fuška. Preto ma potešilo, keď som videl cenovku CTM Areon.

Nebudem nikoho napínať a hneď na úvod poviem, že bicykel sa ponúka za cenu 2 999 €. Nerobme však hneď unáhlené závery a poďme sa pozrieť, čo za svoje peniaze vlastne dostaneme. Elektrobike za dobrú cenu, rozumej pod 3 tisíc a niekedy aj hlboko pod túto hranicu, nie je v dnešnej dobe vôbec ťažké zohnať. Má to však jeden háčik. Niekde sa tá skvelá cena musí predsa len ukázať, že?


Motor ponúka v štandardnom výkone nadštandardnú silu

Motor - srdce ebiku

Skúsenejším ebikerom netreba značku Bafang nejako zvlášť predstavovať. Portfólio má široké a medzi ich motormi môžete nájsť od mestských bicyklov až po takéto kúsky, ako je Areon. Motor M500 ponúka štandardných 250 W výkonu, ale nadštandardných 95 Nm sily. Toto všetko boli Číňania schopní zmestiť do hmotnosti 3,3 kg.


Batéria je plne integrovaná v masívnej spodnej rámovej rúrke a má kapacitu 630 Wh (17,5 Ah). Bicyklu prepožičiava naozaj luxusný dojazd a aj pri plnom využívaní potenciálu bicykla sa dojazd pohybuje na úrovni okolo 50 km. Naopak, pri využívaní eco režimov sa bez problémov dostanete na dojazd okolo 120 km. Batéria sa dá jednoducho vybrať, či už pri umývaní alebo zvýšení dojazdu.


Môžete si vybrať celkovo z 5 jazdných režimov a sú celkom dobre odstupňované. V každom teréne a podmienkach sa dá nájsť tá optimálna pomoc. Motor zaberá svižne, no „nekope" a tak vám bicykel nevyskočí spod zadku. Samozrejme, tak ako všetky ebiky na trhu, ani tento neťahá sám a len znásobuje vašu snahu a silu, ktorú vkladáte do pedálov. Pomoc motora sa automaticky vypne nad 25 km/h.


Všetky potrebné informácie sa zobrazujú na displeji, ktorý je trošku horšie čitateľný na priamom slnku, ale dá sa s tým žiť. Taktiež plastové krycie sklíčko by som si prekryl nejakou fóliou, aby sa hneď nepoškriabalo. Ponúka až 15 rôznych údajov od dojazdu cez denné kilometre až po aktuálne watty, ktorými vám motor pomáha, navyše je podsvietený. Vybavený je aj Bluetooth a v spojení s mobilnou aplikáciou viete čítať údaje alebo upravovať režimy. Bohužiaľ, mne sa to nejak nepodarilo rozchodiť. Je pravda, že som mal bicykel len na určitý čas, preto som radšej jazdil, ako sa hral s Bluetooth.


Poriadny trailový bike

Jazda na Areone je pôžitok a každý kopec sa zrazu zdá ako nič. Pre toto mám ebiky rád a nebránim sa im. Za ten istý čas viem otočiť svoj obľúbený trail o dva-trikrát viac. Navyše dole kopcom je to tiež celkom slušné a bicykel je ako taký malý „tank". Skrátka, na čo ho nasmerujete, to prejde.


Bez debaty cítiť hmotnosť a bicykel nie je taký hravý ako napríklad moje endurko a ani sa mu veľmi nechce do vzduchu. No ako píšem, čo nepreskočí, tak to jednoducho zvalcuje a v konečnom dôsledku je „fun factor" na tej istej vysokej úrovni. CTM Areon je trailový bicykel postavený na hliníkovom ráme, ktorý ponúka zdvih zadnej stavby 135 mm. Vzadu to má pod taktovkou tlmič RockShox Monarch RL. Ten má síce iba nastavenie odskoku a lockout, ale nič viac som ani nepotreboval a zadná stavba funguje na jednotku, tlmič som nezamkol ani raz počas testu.


Vpredu to má na starosti vidlica RockShox Recon SIlver RL zo zdvihom 140 mm v boostovej verzii. Pri prvej myšlienke na 32 mm nohy a masívny 24 kg ťažký ebike som nečakal nič dobré, no vyzerá to tak, že Recon prešiel dlhú cestu, odkedy som mal túto vidlicu na svojom prvom bicykli. Žiadna tragédia sa nekonala. Vidlica išla ako po masle, pekne žrala všetky nerovnosti a to som teda s bicyklom jazdil traily, ako by to malo byť nejaké endurko. Opäť neponúka žiadne „blbostičky a nastavovátka" a tak si nastavíte jedine odskok a môžete trochu utlmiť kompresiu. Ako som vidlicu nastavil, tak som sa jej už viac nemal potrebu chytať. Pri ebiku mi je jemné pohupovanie do kopca úplne jedno, veď mi pomáha motor a aspoň nezabudnem zase dolu kopcom vypnúť zámku. Skrátka, menej je niekedy viac a tu to platí dvojnásobne.


Tu sa išlo na istotu

Model Xpert je postavený na 11-rýchlostnej Deore sade (rada M5100) a všetko fungovalo na jednotku. Kazeta s rozsahom 11-51 stačí viac než dosť, v spojení so silou motora neexistuje kopec, ktorý by ste nevyšli. Zadný prehadzovač, samozrejme, obsahuje spojku a tak reťaz nikde „nemláti". Radenie je jemné a bleskové aj pod plnou parou. Vpredu je potom „jednoplacka" s 38 zubami.


Za zmienku určite stoja aj brzdy, ktoré sú tu zastúpené celkom nízkym modelom MT200. Ide o jednoduché dvojpiestikové brzdy, ktoré nemajú žiadne „štelovatkové" páčky ani žiadne zbytočnosti. Mal som obavu, či sú takéto základné brzdy dobrou voľbou, ale po celom testovaní sa mi ani raz nestalo, že by ma nejak sklamali alebo zvädli. Preto musím pred nimi iba zložiť klobúk. Samozrejme, prípadný upgrade nebude nijako nákladný a tak do budúcna každý uvidí, čo potrebuje.


Na test som mal veľkosť L, čo je podľa výrobcu vhodné pre postavu od 175-185 cm. Keďže mám 185 cm, tak som akurát na rozmedzí dvoch veľkostí. Aj keď tabuľky hovoria niečo iné, ja som sa cítil na L-ku dobre a asi by som uprednostnil túto veľkosť pred XL.


Ide to ešte aj lacnejšie?

Ak ste si doteraz hovorili, že toto je naozaj výborná cena v pomere k výbave, tak vedzte, že CTM ponúka ešte Areon aj o dve stovky lacnejšie s tým istým motorom a batériou, akurát pruženie bude od SR Suntour a Deorečko bude mať o koliesko menej (sada M4100). Je to veľmi slušné a nebál by som sa ani tejto verzie.

Nech len stále nechválim

Chápem, že kvôli batérii musel výrobca zvoliť kompromis pre spodnú rámovú rúrku, ale je naozaj masívna a mne sa nepáči. Taktiež ma sklamalo, že kabeláž vedená vnútrom je v samostatnom tuneli, ktorý nie je prístupný po vybratí batérie. O čo jednoduchšie by bolo vymeniť bowden. Inak je veľmi ťažké nájsť niečo ďalšie, čo by som tomuto bicyklu mohol vytknúť.


Za málo peňazí veľa muziky

Ak by som hľadal elektrobike, tak určite by sa Areon ocitol na prvých priečkach v mojom rozhodovaní. Ide o veľmi dobre a hlavne rozumne vybavený ebike. Má sily na rozdávanie, spoľahlivé prevody a vyladené pruženie. Za cenu pod 3 tisíc naozaj nie je na čo čakať. Viac informácií nájdete na stránke CTM.

Otestuj niečo aj ty

Dostal si tiež chuť napísať článok? Výborne, už teraz sa tešíme na zaujímavý text a pekné fotky. Písať môžeš, o čom chceš, podeliť sa dá s tipom na výlet alebo so zážitkami z pretekov. Užitočné pre ďalších bikerov sú tvoje skúsenosti s produktami z nášho shopu, napíš si svoj test bicykla, oblečenia, trenažéra alebo iného cyklovybavenia. Nech všetko funguje ako dobre namazaná reťaz, tu sú užitočné informácie k písaniu článku.
flash_on
Viac o elektrobicykloch, ich výbere a používaní nájdeš v sekcii Elektrobicykle v skratke.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Henry33 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Bulls E-Stream Evo AM 4 – nerieš zovňajšok, dbaj na charakter

Test: Bulls E-Stream Evo AM 4 – nerieš zovňajšok, dbaj na charakter

Keď ide o elektrobicykel, ktorý má výborné jazdné vlastnosti, neriešite toľko detaily. S batériou o kapacite takmer 1000 Wh totiž najmä celé dni jazdíte.
Test: Marin Alpine Trail E2 - ako sa menia názory

Test: Marin Alpine Trail E2 - ako sa menia názory

Vždy som si myslel, že e-bike je pre lenivých ľudí alebo pre tých skôr narodených, čo už toľko nevládzu. Tak prečo som si jeden kúpil?
Test: Kellys Theos F90 - The Game Changer

Test: Kellys Theos F90 - The Game Changer

O tomto bicykli už ste určite mnohí veľa čítali, videli fotografie, či videá alebo diskutovali. Ja osobne som ho začal evidovať už v Kanade a tešil som sa, kedy ho vyskúšam.
keyboard_arrow_up