Cyklistika a marketing – ako spolu súvisia?

Cyklistika a marketing – ako spolu súvisia?

Čo vám prinesie cyklistika, keď ju objavíte v neskoršom veku, prečo je výborný pomocník pri kreatívnej práci a ako s tým súvisí marketing? A pridáme aj výjazd na najvyšší bod Bratislavy...

Dalo by sa povedať, že tento „výstup“ bude pomerne špecifický a hneď vo viacerých rovinách. Ale poďme pekne postupne.

Imro v Bratislave


Za tie roky asi nemusím zdôrazňovať, kde ma jazdenie najviac baví, čo sa samozrejme automaticky prenesie aj do obsahu, ktorý vám potom prinášam. Jednoducho vysoké kopce, alebo inak povedané, chcem pri jazdení oprieť oči o poriadny horizont . Netreba za tým hľadať žiadny „hejt“, nikto ma nenúti robiť niečo nasilu a ja sa potom ťahám na miesta, ktoré sú mi srdcu blízke. Naše hlavné mesto som navštívil v podstate len vtedy, keď sa konala nejaká akcia – Winter Trophy, či Stupavský maratón, ktoré sa konali na podobných miestach v Malých Karpatoch. Prejazdy na zahraničné akcie a tankovanie na poslednej pumpe nepočítam ako návštevu.

Ak žijete v BA, nemusíte sa cítiť nijako dotknutí. Veď aj Smrekovicu, legendárne stúpanie, ktoré mám pod nosom, som si prvýkrát strihol na biku až minulý rok . Preto sa mi veľmi páči, že pestrosť obsahu ma „núti“ postupne spoznávať aj miesta, ktoré mi inak unikajú a podobne je tomu aj v prípade Devínskej Kobyly – inak najvyššieho miesta Bratislavy a okolia s veľkou rozhľadňou, ktorá mi z diaľky pripomína tobogán



Stačí ísť kúsok mimo centrum a ste v podstate hneď v lese, doslova v zelenej džungli. Tiež som netušil, že na Kobyle bola kedysi raketová základňa a že sa dá spustiť naozaj pekným chodníčkom k paleontologickej lokalite Sandberg a k hranici bývalej železnej opony.



A ani neviem, ako som sa ocitol na veľkom moste a o chvíľu pri nádhernom zámku Schloss Hof. Po 3 rokoch zase v Rakúsku . Za chvíľu sa otvára nádherný pohľad na hrad Devín. Doslova na pár kilometroch vidíte zo sedla bicykla všetko možné.



A prečo spomínam pestrosť obsahu? Pretože výjazd bol súčasťou rozhovoru, na menej tradičnú tému, ako býva zvykom. Väčšinou sa v nich bavíme vyslovene o cyklistike, tréningu a podobne, no cieľom návštevy bola téma, ktorá možno na prvý pohľad s jazdením tak nesúvisí.

Na cyklistiku nie je nikdy neskoro


Dalo by sa povedať, že posledné roky boli doslova reklamou na cyklistiku, o čom som už písal v jednej svojej úvahe (Všetko zlé je na niečo dobré). Ako inak, myslím Covid, ktorý priblížil tento úžasný šport širokej skupine ľudí, ktorí objavili jej čaro. Ale už predtým bol badať výrazný nárast záujmu, aj vďaka sociálnym sieťam, Petrovi Saganovi alebo napríklad aj snahe MTBIKERu. Z cyklistiky sa postupne stal populárny šport, pričom množstvo ľudí sa k nej dostalo až v neskoršom veku.

Navyše cyklistika má množstvo foriem, kam sa radí napríklad aj každodenné dochádzanie do práce, do školy, rodinné výlety.
Dokonalým príkladom je aj Martin Woska, spolumajiteľ kreatívnej agentúry Triad. Ešte pred pár rokmi len práca, práca, práca, až zrazu zistil, že má 20 kg navyše a rodinný výlet na Kobylu znamenal svalovicu na pár dní. Zaradil „spiatočku“, začal behať a postupne sa dostal aj k horskej cyklistike. Motiváciou mu boli YouTube kanály, vrátane nášho a dnes má o 20 kg menej a šport sa stal súčasťou jeho života. A nielen to...pri práci mu dokonca pomáha. Zrejme tušíte, že pohyb je výborným protipólom k sedavému zamestnaniu, ale rovnako vie výborne pomôcť pri nápadoch. Vo výsledku je človek efektívnejší a ešte sa udrží v dobrej kondícii a Martin je výborným príkladom.



Navyše začal jazdiť v podstate tesne pred 40-kou, čo samozrejme neznamená, že je človek starý, ale rozhodne sa ťažšie učia nové veci. Pri MTB potrebujete techniku a mnohí majú možno strach, že s ňou bude problém. Ale z Kobyly sme si dali pekný trail, kde bolo vidieť, že keď má človek chuť, aj za 2 roky sa vie pekne posunúť. Samozrejme treba sa do jazdenia viac „položiť“, no nemusí vám z toho úplne „preskočiť", ak viete, čo mám na mysli . Stále sa dá držať pekný balans v rámci tradičnej rovnice – práca, rodina, šport.



MTBIKER a Triad


Už som spomenul, že Martin je spolumajiteľom veľmi úspešnej kreatívnej agentúry Triad. Získali množstvo ocenení v rámci marketingu a spolupracovali so značkami ako Martinus, VÚB, Rajo, Birell atď.

Cieľom značky MTBIKER je dostať cyklistiku do povedomia širokej skupine ľudí a radi by sme mali aj pomoc niekoho „zvonku“. Predsa len sme cyklisti a tento šport už vnímame trochu inak. Len taký malý príklad – pre nás je 50 km výlet v podstate samozrejmosť, pre väčšinu „bežných“ ľudí niečo mimo ich svet. Ťažko sa podáva presné vysvetlenie, no zrejme viete, čo mám na mysli. Navyše cyklistika má množstvo foriem, kam sa radí napríklad aj každodenné dochádzanie do práce, do školy, rodinné výlety. Veď koľko ľudí sa aj na krátke vzdialenosti stále vyváža autom a pritom by im bolo oveľa lepšie na bicykli, len o tom ešte nevedia .

Marketing je dnes naozaj široký pojem, ktorý pod sebou skrýva viac než len otravné reklamy. Je spôsobom, ako šíriť povedomie a dá sa robiť rôznymi spôsobmi, čomu veľmi pomáha aj súčasná doba – YouTube, rôzne sociálne siete atď. V rámci rozhovoru sa preto pozrieme aj na jeho súčasné trendy, či budúcnosť. To všetko už nájdete v obsiahlejšom videu nižšie.



Kto by si chcel vypočuť len čisto rozhovor bez výjazdu na Devínsku Kobylu, nájde ho spracovaný aj ako podcast.



Na záver už len jeden dôležitý fakt. Snažíme sa tvoriť prínosný obsah, motivovať k jazdeniu, podporovať akcie, tvorbu značenia a množstvo ďalších vecí, ktoré si vyžadujú prostriedky - no nič z toho by nebolo možné vďaka MTBIKER shopu a jeho zákazníkov. A snažíme sa vyvíjať a posúvať značku MTBIKER stále ďalej.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Imroman (Martin Imrich)
Páči sa ti tento článok? thumb_up54thumb_down comments 6 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Smrekovica – najťažšie asfaltové stúpanie na Slovensku

Smrekovica – najťažšie asfaltové stúpanie na Slovensku

10 % priemer na 8 km robia z tohto kopca legendu, ktorú by ste si mali vyskúšať na vlastnej koži. A zima nemusí byť prekážkou, aby ste boli o niečo bližšie ku hviezdam.
Video: Ako na skoky po 40-ke - rozhovor s Milanom play_arrow

Video: Ako na skoky po 40-ke - rozhovor s Milanom

Láka vás adrenalínová jazda a skoky na horskom bicykli, no máte pocit, že ste na to už pristarý? Nikdy nie je neskoro začať.
Video: Čo ste nevedeli o Kellys Theos F - rozhovor o kompozitovom ebiku play_arrow

Video: Čo ste nevedeli o Kellys Theos F - rozhovor o kompozitovom ebiku

Praktické detaily o kompozitovom ebiku Theos F, spôsob a odhadované lehoty pri objednávaní prezradil riaditeľ spoločnosti Kellys.
keyboard_arrow_up