Test: Mestský cykloživot vo dvojici s Thule Yepp Nexxt Maxi

Test: Mestský cykloživot vo dvojici s Thule Yepp Nexxt Maxi

S myšlienkou zakúpenia cyklosedačky som sa pohrávala pár mesiacov, až jedného dňa prišla ponuka, či by sme s Barbori neotestovali novinku od švédskeho výrobcu, konkrétne model Yepp Nexxt Maxi.

Osobne máme s Thule výrobkami pre deti samé pozitívne skúsenosti, zmienila som sa o nich v predchádzajúcich článkoch ( napr. o Thule Chariot Sport), tak sme dlho neváhali a chytili sa šance testovať. Pre lepšiu predstavu, testovaný model je ultraľahký dizajnový kúsok z radu minimalistických sedačiek, ktorý vám umožní viesť aj naďalej plnohodnotný mestský cykloživot, spolu s vašimi ratolesťami.


Pred kúpou sedačky je potrebné si overiť kompatibilitu s vašim bicyklom

Kompatibilita s bicyklom a technické parametre


Na trhu je množstvo výrobcov detských sedačiek, no ešte pred samotnou kúpou je potrebné si uvedomiť, že nie všetky sedačky sú kompatibilné so všetkými bicyklami. Poväčšine sú problémové atypické veľkosti rámov, takže rada číslo jeden, ešte pred tým, ako si vyberiete a zadovážite samotnú sedačku, poriadne si preverte, či je s vašim bicyklom kompatibilná. Celoodpružené bicykle sú samostatná téma, tam sa montáž detských sedačiek neodporúča vôbec.



A teraz k nášmu modelu, Thule Yepp Nexxt Maxi je ponúkaný výrobcom v šiestich farebných variáciách a dvoch technických vyhotoveniach montáže na bicykel:

  • 1. Montáž na rám bicykla - s takzvanými chrómovými lyžinami, ktoré sa upevnenia na rám prostredníctvom rýchloupínacej konzoly, ktorá je súčasťou balenia. Výhodou pri tomto prevedení je rýchlejšia montáž a demontáž sedačky v horizonte pár sekúnd. Druhou výhodou je čiastočné tlmenie nárazov, keďže sedačka na lyžinách trošku peruje.
  • 2. Montáž na zadný nosič bicykla - tu je potrebná investícia do zadného nosiča na bicykel, v prípade, že ním bicykel nie je vybavený (poväčšine v základnej výbave len u mestských bicyklov).

  • Náš model používame v kombinácii s mestským bicyklom na zadnom nosiči. Samotná montáž v tomto prípade zaberie len asi minútu.



    Ako u väčšiny sedačiek namontovaných na zadnom nosiči, cyklosedačku položíte na nosič a zadným gombíkom uťahujete upevňovacie čeľuste sedačky, kým sa poriadne nezachytia na bokoch nosiča a zamknete kľúčom. Pri demontáži stačí odomknúť a otočiť gombík proti smeru hodinových ručičiek, aby ste uvoľnili svorku. Posledným krokom je pripevnenie záložného bezpečnostného popruhu k sedlovke. Celý návod montáže nájdete okrem iného aj na kartónovej krabici, v ktorej je sedačka zabalená.



    Čo sa týka hmotnosti, Thule Yepp Nexxt Maxi je najľahšou sedačku od výrobcu Thule, s hmotnosťou len 3 kg, čo z nej robí okrem všetkých iných výhod aj ideálneho kandidáta pre všetky dámy, ktoré ocenia pri jazde každý ušetrený gram.

    Alfa omega - komfort a bezpečnosť dieťaťa


    Všetky zadné cyklosedačky Thule sú určené pre deti od 9 mesiacov do 22 kg, moja Barbori má cca 14 kg a 2,5 roka, takže perfektný adept na testovanie. Ešte pred posadením dieťaťa do sedačky mu nezabudnite nasadiť prilbu, následne mu nastavíte ramenné popruhy, no tu je to trošku nedomyslené, k dispozícii sú len dve polohy pre nastavenie výšky ramenného popruhu, čo môže byť problémom pri menších alebo útlejších deťoch, popruhy sa im môžu posúvať do strán a ľahko si z nich vedia vybrať ruky.



    Popruhy sú vybavené protišmykovými penovými podložkami na ramenných popruhoch, pomáhajú udržať popruhy na mieste a tiež zvyšujú pohodlie dieťaťa. No musím povedať, že párkrát sa nám stalo, že Barbori si aj napriek poriadne pevnému utiahnutiu dokázala popruhy zvliecť. Tu by som privítala ešte nejakú sponu, ktorá by tie popruhy držala viac pri sebe.

    Na druhej strane, Yepp Nexxt Maxi má super cool vychytávku - magnetickú pracku zapínania, ktorá sa veľmi ľahko zacvakne a pre dieťa je nemožné ju otvoriť. Odomknutie vyžaduje dve ruky – jednu ruku na vysunutie magnetu z miesta a druhú na uvoľnenie spony. Na začiatku to chce trošku cviku, uistite sa, že máte bicykel vo zvislej polohe, alebo opretý o stenu, než to vyskúšate.



    Čo sa týka rýchlosti jazdy so sedačkou, výrobca udáva maximálnu povolenú rýchlosť na 25 km/hod, pre opatrnejšiu jazdu po mestských chodníkoch zdieľaných s chodcami, kolobežkami a ostatnými cyklistami, množstvom prekážok, semaforov a prechodov je to až až. Sedačka je s dvoma veľkými otvormi v zadnej časti sedadla ako stvorená na horúce letné dni, sedačku s lepším vetraním som zatiaľ nenašla. Čo do materiálu je vyrobená z drsnejšieho plastu, ktorý sa podobá na tvrdený polystyrén, no spodná časť sedadla je mäkká, textúrovaná, hustá pena, ktorá poskytuje odpruženie a trošku tlmí nárazy.



    Rovnako ako väčšina opierok nôh, aj tieto sa ľahko posúvajú nahor a nadol, aby sa prispôsobili dĺžke nôh vášho dieťaťa. Popruhy na nohy sú perfektné, dajú sa ľahko utiahnuť a ostávajú na svojom mieste, nemusíte mať obavu, že by došlo k samovoľnému uvoľňovaniu.



    Tento model sedačky neponúka polohovanie sedenia, ako napríklad model Thule Ride Along, čo je aj celkom logické, keďže nie je dizajnovaná na dlhé cyklovýlety, skôr na kratšie mestské presuny počas ktorých si dieťa pravdepodobne nebude vyžadovať dlhší spánok.

    Naše dojmy z jazdy


    Jazdenie so sedačkou má svoje špecifiká, ale netreba sa vôbec báť alebo nebodaj nechať odradiť, sedačka je dostatočne stabilná, na zadnom nosiči sa po pripnutí nepohne ani o milimeter, ťažisko má položené relatívne nízko a to z nej robí ideálneho spoločníka aj pre veľmi opatrných cyklistov a cyklistov začiatočníkov, ktorí nemajú zrovna najlepší zmysel pre rovnováhu. Po pár minútach jazdy si zvyknete na nový pocit a rozdiel ani nespoznáte.



    Ochranný plastový kryt, na ktorom je samotná sedačka namontovaná, je bezpečnostný prvok, ktorý chráni dieťa. Zabraňuje tomu, aby sa nohy a chodidlá vášho dieťaťa dostali do kontaktu s vaším zadným kolesom, ak by sa im náhodou podarilo uvoľniť nohy z popruhov.

    Pri prvej testovacej jazde moje lýtka pravidelne narážali do tohto ochranného krytu, no po úprave posedu a posunutia sedačky na nosiči o pár cm dozadu sme tento malý problém veľmi rýchlo a efektívne odstránili. Na čo si treba dať pozor, je nasadanie na bicykel, so zdvihnutou nohou smerom dozadu to asi nebude najlepšie riešenie, keďže vaše dieťa by ešte pred jazdou mohlo schytať kopanec do tváre.

    Odpruženie sedačky je skvelá vec a je určite fajn ho mať, no tento model sedačky to neponúka, a vzhľadom na spôsob, akým ju využívame (mestská cyklistika po chodníkoch) ju ani nevyhnutne nepotrebujeme.



    Mestský bicykel využívam na dennej báze už niekoľko rokov, a som veľmi rada, že aj vďaka cyklosedačke môžeme v tomto našom eko-trende pokračovať. Barbori sedačku počas jazdy mestom miluje, baví ju fakt, že sedí vysoko, vidí všetko, čo sa deje okolo, spieva si, hovorí mi, čo práve vidí, pravidelne si pokecá na prechodoch alebo semaforoch počas čakania s chodcami, máva autobusom a električkám a užíva si vietor vo vlasoch. Využívame ju takmer denne na cestu do obchodu, na trh, do škôlky, na vzdialenejšie detské ihriská a detské atrakcie alebo len tak na kávu a obed do centra.



    Plusy:

  • Ultraľahká sedačka s nízko položeným ťažiskom pre lepšiu stabilitu
  • Vysokokvalitné materiály a minimalistický dizajn
  • Moderné magnetické zapínanie pre najvyššiu bezpečnosť
  • Mäkké polstrovanie na ramenných popruhoch
  • Vetranie
  • Jednoduchá montáž a demontáž
  • 5 bodové bezpečnostné pásy
  • Polstrované sedadlo pre tlmenie nárazov


  • Mínusy:

  • Ramenné popruhy majú iba 2-výškové nastavenia, čo nie je ideálne pre útlejšie a menšie deti

  • Spomínaný spôsob dopravy je nielen ekologický, ale relatívne rýchly a efektívny, dokonca nepotrebujete ani žiadnu extra kondíciu a výbavu na to, aby ste to zvládli. Úplne vám postačí aj bicykel bez alebo len s troma základnými prevodmi, podľa toho, v akej lokalite ju budete využívať. Vrelo ju odporúčam všetkým rodičom, ktorí sú nadšenci mestskej cyklistiky a ktorí využívajú alebo ešte len uvažujú nad využívaním bicykla ako dopravného prostriedku v každodennom živote. Testovaný model sedačky Thule Yepp Nexxt Maxi nájdete aj v MTBIKER shope a jej cena je cca 169 €.

    Otestuj niečo aj ty


    Dostal si tiež chuť napísať článok? Výborne, už teraz sa tešíme na zaujímavý text a pekné fotky. Písať môžeš, o čom chceš, podeliť sa dá s tipom na výlet alebo so zážitkami z pretekov. Užitočné pre ďalších bikerov sú tvoje skúsenosti s produktami z nášho shopu, napíš si svoj test bicykla, oblečenia, trenažéra alebo iného cyklovybavenia. Nech všetko funguje ako dobre namazaná reťaz, tu sú užitočné informácie k písaniu článku.
    info
    Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
    report_problem Našiel si v texte chybu?
    katkaadventures 
    Páči sa ti tento článok? thumb_up19thumb_down report_problem
    clear
    Prečo sa ti článok nepáči?
    Odoslať spätnú väzbu
    Formulár sa odosiela

    comment Komentáre

    Momentálne sa tu nenachádza žiaden komentár. Môžeš však zanechať Tvoj komentár.

    Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
    Formulár sa odosiela
    Pridaj komentár
    Formulár sa odosiela

    Podobné články

    Test: Dámsky dres Castelli Unlimited a nohavice Prima - viac kilometrov v pohodlí

    Test: Dámsky dres Castelli Unlimited a nohavice Prima - viac kilometrov v pohodlí

    Stojí za to priplatiť si za dres a nohavice od vyhlásených značiek? A je cena adekvátna kvalite oblečenia?
    Test: Prilba Lumos Ultra Jet – hneď je všetko jasnejšie

    Test: Prilba Lumos Ultra Jet – hneď je všetko jasnejšie

    Smart prilba, ktorá zviditeľňuje a chráni nielen pred pádom, ale je ešte aj elegantná, funkčná a nápadná. Ľudia sa za ňou otáčajú.
    Test: Shotgun Pro - zábava na trailoch môže pokračovať

    Test: Shotgun Pro - zábava na trailoch môže pokračovať

    Vedieť zobrať vaše dieťa na váš obľúbený trail a pritom si to užiť? S modernými trailovými sedačkami sa to naozaj dá. Poďme sa pozrieť na najnovší kúsok od Shotgun.
    keyboard_arrow_up