Test: Mestský cykloživot vo dvojici s Thule Yepp Nexxt Maxi
S myšlienkou zakúpenia cyklosedačky som sa pohrávala pár mesiacov, až jedného dňa prišla ponuka, či by sme s Barbori neotestovali novinku od švédskeho výrobcu, konkrétne model Yepp Nexxt Maxi.
Osobne máme s Thule výrobkami pre deti samé pozitívne skúsenosti, zmienila som sa o nich v predchádzajúcich článkoch ( napr. o Thule Chariot Sport), tak sme dlho neváhali a chytili sa šance testovať. Pre lepšiu predstavu, testovaný model je ultraľahký dizajnový kúsok z radu minimalistických sedačiek, ktorý vám umožní viesť aj naďalej plnohodnotný mestský cykloživot, spolu s vašimi ratolesťami.Pred kúpou sedačky je potrebné si overiť kompatibilitu s vašim bicyklom
Kompatibilita s bicyklom a technické parametre
Na trhu je množstvo výrobcov detských sedačiek, no ešte pred samotnou kúpou je potrebné si uvedomiť, že nie všetky sedačky sú kompatibilné so všetkými bicyklami. Poväčšine sú problémové atypické veľkosti rámov, takže rada číslo jeden, ešte pred tým, ako si vyberiete a zadovážite samotnú sedačku, poriadne si preverte, či je s vašim bicyklom kompatibilná. Celoodpružené bicykle sú samostatná téma, tam sa montáž detských sedačiek neodporúča vôbec.A teraz k nášmu modelu, Thule Yepp Nexxt Maxi je ponúkaný výrobcom v šiestich farebných variáciách a dvoch technických vyhotoveniach montáže na bicykel:
Ako u väčšiny sedačiek namontovaných na zadnom nosiči, cyklosedačku položíte na nosič a zadným gombíkom uťahujete upevňovacie čeľuste sedačky, kým sa poriadne nezachytia na bokoch nosiča a zamknete kľúčom. Pri demontáži stačí odomknúť a otočiť gombík proti smeru hodinových ručičiek, aby ste uvoľnili svorku. Posledným krokom je pripevnenie záložného bezpečnostného popruhu k sedlovke. Celý návod montáže nájdete okrem iného aj na kartónovej krabici, v ktorej je sedačka zabalená.
Čo sa týka hmotnosti, Thule Yepp Nexxt Maxi je najľahšou sedačku od výrobcu Thule, s hmotnosťou len 3 kg, čo z nej robí okrem všetkých iných výhod aj ideálneho kandidáta pre všetky dámy, ktoré ocenia pri jazde každý ušetrený gram.
Alfa omega - komfort a bezpečnosť dieťaťa
Všetky zadné cyklosedačky Thule sú určené pre deti od 9 mesiacov do 22 kg, moja Barbori má cca 14 kg a 2,5 roka, takže perfektný adept na testovanie. Ešte pred posadením dieťaťa do sedačky mu nezabudnite nasadiť prilbu, následne mu nastavíte ramenné popruhy, no tu je to trošku nedomyslené, k dispozícii sú len dve polohy pre nastavenie výšky ramenného popruhu, čo môže byť problémom pri menších alebo útlejších deťoch, popruhy sa im môžu posúvať do strán a ľahko si z nich vedia vybrať ruky.Popruhy sú vybavené protišmykovými penovými podložkami na ramenných popruhoch, pomáhajú udržať popruhy na mieste a tiež zvyšujú pohodlie dieťaťa. No musím povedať, že párkrát sa nám stalo, že Barbori si aj napriek poriadne pevnému utiahnutiu dokázala popruhy zvliecť. Tu by som privítala ešte nejakú sponu, ktorá by tie popruhy držala viac pri sebe.
Na druhej strane, Yepp Nexxt Maxi má super cool vychytávku - magnetickú pracku zapínania, ktorá sa veľmi ľahko zacvakne a pre dieťa je nemožné ju otvoriť. Odomknutie vyžaduje dve ruky – jednu ruku na vysunutie magnetu z miesta a druhú na uvoľnenie spony. Na začiatku to chce trošku cviku, uistite sa, že máte bicykel vo zvislej polohe, alebo opretý o stenu, než to vyskúšate.
Čo sa týka rýchlosti jazdy so sedačkou, výrobca udáva maximálnu povolenú rýchlosť na 25 km/hod, pre opatrnejšiu jazdu po mestských chodníkoch zdieľaných s chodcami, kolobežkami a ostatnými cyklistami, množstvom prekážok, semaforov a prechodov je to až až. Sedačka je s dvoma veľkými otvormi v zadnej časti sedadla ako stvorená na horúce letné dni, sedačku s lepším vetraním som zatiaľ nenašla. Čo do materiálu je vyrobená z drsnejšieho plastu, ktorý sa podobá na tvrdený polystyrén, no spodná časť sedadla je mäkká, textúrovaná, hustá pena, ktorá poskytuje odpruženie a trošku tlmí nárazy.
Rovnako ako väčšina opierok nôh, aj tieto sa ľahko posúvajú nahor a nadol, aby sa prispôsobili dĺžke nôh vášho dieťaťa. Popruhy na nohy sú perfektné, dajú sa ľahko utiahnuť a ostávajú na svojom mieste, nemusíte mať obavu, že by došlo k samovoľnému uvoľňovaniu.
Tento model sedačky neponúka polohovanie sedenia, ako napríklad model Thule Ride Along, čo je aj celkom logické, keďže nie je dizajnovaná na dlhé cyklovýlety, skôr na kratšie mestské presuny počas ktorých si dieťa pravdepodobne nebude vyžadovať dlhší spánok.
Naše dojmy z jazdy
Jazdenie so sedačkou má svoje špecifiká, ale netreba sa vôbec báť alebo nebodaj nechať odradiť, sedačka je dostatočne stabilná, na zadnom nosiči sa po pripnutí nepohne ani o milimeter, ťažisko má položené relatívne nízko a to z nej robí ideálneho spoločníka aj pre veľmi opatrných cyklistov a cyklistov začiatočníkov, ktorí nemajú zrovna najlepší zmysel pre rovnováhu. Po pár minútach jazdy si zvyknete na nový pocit a rozdiel ani nespoznáte.Ochranný plastový kryt, na ktorom je samotná sedačka namontovaná, je bezpečnostný prvok, ktorý chráni dieťa. Zabraňuje tomu, aby sa nohy a chodidlá vášho dieťaťa dostali do kontaktu s vaším zadným kolesom, ak by sa im náhodou podarilo uvoľniť nohy z popruhov.
Pri prvej testovacej jazde moje lýtka pravidelne narážali do tohto ochranného krytu, no po úprave posedu a posunutia sedačky na nosiči o pár cm dozadu sme tento malý problém veľmi rýchlo a efektívne odstránili. Na čo si treba dať pozor, je nasadanie na bicykel, so zdvihnutou nohou smerom dozadu to asi nebude najlepšie riešenie, keďže vaše dieťa by ešte pred jazdou mohlo schytať kopanec do tváre.
Odpruženie sedačky je skvelá vec a je určite fajn ho mať, no tento model sedačky to neponúka, a vzhľadom na spôsob, akým ju využívame (mestská cyklistika po chodníkoch) ju ani nevyhnutne nepotrebujeme.
Mestský bicykel využívam na dennej báze už niekoľko rokov, a som veľmi rada, že aj vďaka cyklosedačke môžeme v tomto našom eko-trende pokračovať. Barbori sedačku počas jazdy mestom miluje, baví ju fakt, že sedí vysoko, vidí všetko, čo sa deje okolo, spieva si, hovorí mi, čo práve vidí, pravidelne si pokecá na prechodoch alebo semaforoch počas čakania s chodcami, máva autobusom a električkám a užíva si vietor vo vlasoch. Využívame ju takmer denne na cestu do obchodu, na trh, do škôlky, na vzdialenejšie detské ihriská a detské atrakcie alebo len tak na kávu a obed do centra.
Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre