Reportáž: MTBIKER Hornonitrianska Enduro Séria - 2. kolo preverilo aj skúsených

Kamarátska atmosféra, dobrá lokalita, nové zážitky a hlavne pekné traily ma priviedli na druhé kolo HES, ktoré sa konalo tento rok v bikeparku Drozdovo. A už aj podľa nadpisu môžete tušiť, čo tam na pretekárov čakalo.

Dokonca aj organizátori upozorňovali na technicky najťažšie kolo zo série a to som predsa nemohol vynechať. Ako každé podujatie HES sa aj toto začalo sobotným tréningom, ale ja som ho už štandardne vynechal a užil si tieto radovánky pekne „na oči” až v nedeľu. Samozrejme mi kolegovia „našepkali", ako to v sobotu prebiehalo, tak posuniem aj ja túto informaciu ku vám.

Tréning začal ráno o 10:00 a pre tých, ktorým sa veľmi nechcelo v tom teple dupať do pedálov, pomohla poma za 10 € na deň. Túto možnosť využila vraj väčšina jazdcov. V bikeparku sa v nedeľu šepkalo, že najväčší záujem pútala prvá RS a jej úvod. Každý sa to snažil najazdiť najlepšie, ako sa dalo, aj keď niektorým sa už tu skončil víkend a dosť ľudí sa tu rozhodlo, že chicken line bude fajn.

Nedeľa = Race day

Nedeľná registrácia trvala do 9:00. O 9:45 riders meeting a o 10:00 to konečne začalo a prví netrpezliví bikeri išli na trať. Skupiny púšťali po 5 minútach, tak to celkom dobre odsýpalo. Transfery boli v podstate identické na všetky RS, menili sa len kozmeticky záverom. Slušne na slnku pieklo, teplota bola okolo 30 stupňov, tak som neskutočne rád, že sa stúpanie odohrávalo v tieni lesa.

Kopec ľudí? To už bude asi jednotka!

Taká priemerná skúška, čo príliš nevyškolí, ale ani neurazí.
Znova sa potvrdilo pravidlo, ktoré platí pri gravity disciplínach a to je, že keď vidíš veľa ludí na jednom mieste, tak tam bude nejaké peklo. V tomto prípade bolo to peklo veľká skala, ktorú som už spomínal pri tréningu. Najrýchlejšia trasa bola priamo cez, druhá najrýchlejšia bola obísť ju sprava, potom už len obchádzka (chicken line). Bol som si to pozrieť a trošku som zneistel. Ale pretekanie je o výzvach a preto to tam treba pustiť, aj keď netreba sa zabiť a tak som zvolil strednú cestu. Ale aj tak som si tam trošku „poležal” . Za touto časťou už bola RS taká klasická bikeparková s množstvom prekvapení v podobe otvorených zatáčiek.

2. RS

Tak tu sa trošku poľavilo a trať mala slušný flow. Občas nejaký rockgarden, zopár užších miest medzi stromy, jedna lavica ako pekné spestrenie pred záverom RS a na konci malá zákernosť v podobe výšľapu do kopca na záverečný rockgarden. Mňa ten záver dosť zaskočil, keď som tam ostal stáť pri organizátoroch a ty mňa začali hučať „davaj, davaj, šlap!” Celkový pocit z dvojky som mal dobrý. Taká priemerná skúška, čo príliš nevyškolí, ale ani neurazí.

Najkrajšia časť dňa

Keď som stál na štarte trojky, vravel som si, že to bude len „paľba” dolu pomedzi stromy. Vyzeralo to ako čistý flow trail. Chalan ma odpočítal 3, 2, 1 a tak som šliapol do pedálov a hneď si aj nadával. Prevod ako by som sa išiel púšťať z tobogánu. Nacvakal som tam niečo ľahšie a znova sekundy v ….! Keď sme sa s Foxym dohodli, na ktorom prevode to pôjdeme, boli dve, tri točky za nami a potom to prišlo. Krásne skaly, ktoré boli bez tréningu úžasne zábavné a nájsť stopu, kde budem dostatočne rýchly a nezabijem sa, bola riadna výzva a to je ono. Táto RS mi vyšla krásne, bol som spokojný. Teda pokiaľ som nevidel svoj čas na Strave. Tam sa ukázalo, že som sa tam viac bavil, ako pretekal.

Vrátenie sa v čase

Možno sa teraz viacerí zamýšľate, prečo „vrátenie v čase”.
Krásne výhľady a príjemní ľudia sú zárukou pekného víkendu.
Táto RS mi pripomenula obdobie asi spred roka, keď boli všetky krčmy zatvorené. Presne takto by som to nazval: Covid Trail. Rovno, prudko doľava, rovno, doprava, rovno vľavo atď…. Každá zatáčka zatvorená. Ale potom, približne v strede ceduľka skok! Škoda, že som si to uvedomil až na nájazde naň. Poviem vám, že som sa tak nebál ani v 10-tich pri filmoch, čo som vlastne ani vidieť nemal. Po tomto zážitku som si povedal, že nebudem pokúšať už osud a bicykel budem držať do konca pevne na zemi. Záver bol na lúke, kde sa išlo cik-cak medzi pásky do cieľa a tam som mohol tlačidlo RACE už vypnúť.

Výsledky

• 1. Patrik Krátky - Bikegarage - 00:08:26.8
  • 2. Ondrej Bene - Bikegarage - 00:08:37.2
  • 3. Tomáš Blaško - DH Positive - 00:09:08.7

MTBIKER shop podporuje aj túto akciu

Celá séria HES je zastrešená podporou MTBIKER shopu. Na každom kole si tak môžete vyskúšať výživu od SiS, zastaviť sa na servis v našom MTBIKER stánku a určite poteší aj tombola, kde sme venovali vecné ceny. Snažíme sa tak prispieť k tomu, aby ste si preteky ešte viac užili.

Moje očakávania tieto preteky prekonali. Trate boli dostatočne náročné a som rád, že miestni chalani sa snažia stále o niečo nové a nejak to pretekárom okoreniť. Nestojí to malé úsilie a preto majú môj obdiv. A celú atmosféru skvelo dotvára prostredie v Drozdove. Krásne výhľady a príjemní ľudia sú zárukou pekného víkendu. Vidíme si vo Veľkej Lehôtke (bicykle).