Sport Drive - 4. generácia elektropohonu z kuchyne Rock Machine

Srdcom každého ebiku je elektromotor. V Rock Machine sa rozhodli miesto konfekcie ísť cestou vlastného vývoja jednotiek Sport Drive.

Aké výhody z toho plynú a akými funkciami pohonné jednotky Sport Drive disponujú, sa dočítate v nasledujúcom článku.


Tajomstvo úspechu - všetko vo vlastnej réžii

Český Rock Machine sa miesto použitia pohonných jednotiek iných značiek rozhodol zamerať na vývoj vlastných motorov, ktorými osádza svoje cenovo dostupnejšie elektrobicykle. Názov jednotiek nesie označenie Sport Drive a k dispozícii je už 4. generácia tohto systému, ktorý je podľa slov výrobcu navrhnutý tak, „aby pokryl všetky vaše potreby a zároveň otvoril nové príležitosti”. Základným kameňom úspechu, na ktorý systém spolieha, je dokonalé vyladeniene troch základných častí, a to: výkonného motora, batérie a ľahko ovládateľného displeja. V kombinácii s ovládačom novej generácie všetky časti spolupracujú ako švajčiarske hodinky a výsledkom je spoľahlivý a presný chod.


Aké vylepšenia ponúka 4. generácia?

Pohonná jednotka bola kompletne prekonfigurovaná, s cieľom dosiahnuť hladší a tichší chod pri asistencii motora, ktorý zároveň ponúka lepšiu a príjemnejšiu moduláciu výkonu pre jazdca. Medzigeneračne došlo aj k navýšeniu výkonu motorov.

Super Drive ponúka po novom aj variant s integrovanou batériou v ráme, čo sa odzrkadlí nielen na atraktívnejšom a čistejšom dizajne ebiku, ale aj na navýšení tuhosti rámu. Manipulácia s batériou je naďalej veľmi jednoduchá, nakoľko systém umožňuje, aby ste ju pohodlne vybrali z rámu, či už pri zazimovaní, transporte, alebo nabíjaní v pohodlí domova.

Samozrejmosťou je vodeodolnosť – tá sa vďaka integrovanej batérii ešte vylepšila a nehrozí zatečenie vody pri jazde v daždi, ani umývaní bicykla. Redizajnom prešli aj displeje s ovládacími jednotkami, ktoré po novom ponúkajú viac možností zobrazenia. Môžete si vybrať zo štyroch typov displejov, pričom najvyššia verzia ponúka farebný displej so sýtymi farbami a dynamickými animáciami. Okrem iného obsahuje aj integrovaný usb port, ktorý vám umožní nabíjať elektroniku, ako napr. smartfón, blikačky priamo z vášho ebiku. Prostredníctvom displeja je možné nastaviť aj elektronický zámok bicykla a zakódovať ho.

Nový je aj samotný ovládač 4. generácie, ktorý spája všetky časti systému a ponúka efektívne a prepracované funkcie. Výsledkom je efektívnejšia prevádzka systému ako aj ponuka nových funkcií.


Pohonné jednotky

Sport Drive využívá pohonné jednotky, ktoré na rozdiel od iných systémov monitorujú výkon jazdca na e-biku a snažia sa čo nejjemnějším spôsobom pridávať k nemu dopomoc. Všetky motory typu BLDC motor (brushless direct currect) pracujú s napätím batérie 36 V a ponúkajú asistenciu dopomoci do maximálnej rýchlosti 25 km/h +- 10 %. Líšia sa však krútiacim momentom, maximálnym výkonom a počtom stupňov dopomoci.

Stredové jednotky MD250S ponúkajú neskutočne tichý chod, vysokú účinnosť a najlepšie rozloženie hmotnosti, keďže sú pekne uprostred bicykla. Ich relatívne nízka poloha pridáva na stabilite bicykla v zákrutách, zložitejšom teréne a zároveň sa s bicyklom aj jednoduchšie manipuluje. Maximálny výkon jednotky je 500 W, čo je postačujúce aj na poriadne strmé stúpania. Motor je plne integrovaný do rámu, čo motor navyše chráni aj zo spodnej strany. Ostatní výrobcovia motory upevňujú do rámu tak, že spodná strana je voľná a chránená iba plastovými krytmi. Motor Sport Drive chráni pred kontaktom s terénom vrstva kovu. Pochopiteľne sa vďaka tomuto riešeniu navyšuje aj tuhosť rámu a šliapacieho stredu.

Špecifikácia stredového motora

  • Maximálny krútiaci moment: 85 Nm
  • Maximálny výkon: 250 W/500 W
  • Stupne dopomoci: 1, 2, 3, 4 + asistencia chôdze


Batérie - dostatok šťavy na každé dobrodružstvo

Obdobne ako aj pri motoroch, aj v prípade batérií má systém Sport Drive na výber z troch variantov Li-ion batérií. Najpokročilejším riešením je integrovaná batéria v ráme, no Rock Machine ponúka aj klasiky umiestnené v zadnom nosiči alebo uchytené v prednom rámovom trojuholníku. Všetky batérie majú štvor-diódový indikátor stavu nabitia. Integrovaná batéria phylion ponúka kapacitu 504 Wh (14 Ah), resp. 400 Wh (11,6 Ah).

Vďaka prémiovému spracovaniu navyšuje integrovaná batéria aj tuhosť rámu a rovnako vyzerá elegantne. Jej umiestnenie umožňuje vytiahnutie a prípadný servis jednoduchým vytiahnutím z rámovej rúry. Samozrejmosťou je vodeodolný štandard, takže sa nemusíte obávať ani jazdy v letnom lejaku. Dojazd s 504 Wh batériou v ideálnych podmienkach prekonáva hranicu 100 km, ale zvládnete s ňou aj viac ako 35 km v ultra ťažkom teréne.

Semi-integrovaná batéria je rokmi overené riešenie, ktoré je jednoduché a praktické a umožňuje predĺžiť dojazd tým, že si zakúpite druhú batériu, ktorú si na výjazd zoberiete so sebou. Kapacita batérie je 500 Wh (14 Ah), resp.; 400 Wh (11,6 Ah). Batéria v nosiči ponúka výber z kapacity 500 Wh (14Ah)/400 Wh (11,6 Ah)/300 Wh (8,7Ah) a okrem iného je vybavená aj praktickým svetlom v zadnej časti.


Pohonné jednotky Sport Drive tak poskytujú zaujímavý pomer výkonu a kvality, pričom sa dôraz kladie jednak na odolnosť, ako aj užívateľsky prívetivé prostredie a pestrý výber funkcií a variantov. Na záver ešte doplníme informáciu, že systémom pohonu sú vybavené modelové rady STORM, CROSSRIDE, CATHRINE a CITYRIDE. Kompletnú ponuku ako aj špecifikácie nájdete na oficiálnej stránke výrobcu Rock Machine na tomto odkaze.
flash_on
Viac o elektrobicykloch, ich výbere a používaní nájdeš v sekcii Elektrobicykle v skratke.
report_problem Našiel si v texte chybu?

Podobné články

E-novinky Canyon - evolúcia v plnom prúde PR článok

E-novinky Canyon - evolúcia v plnom prúde

Canyon na tento rok kompletne inovoval svoju ponuku horských elektrobicyklov. O ktoré modely ide? V čom sa líšia oproti predchodcom? Ako sú vybavené?
Eurobike 2023 - čo nového v cyklosvete (3. časť)

Eurobike 2023 - čo nového v cyklosvete (3. časť)

Finálna časť série o Eurobiku sa povenuje najmä dvojkolesovým tátošom – či už na vlastný alebo elektrický pohon.
Gravel, bikepacking a elektro - hlavné témy Eurobiku 2023

Gravel, bikepacking a elektro - hlavné témy Eurobiku 2023

Ak by som mal tromi slovami opísať tohtoročný Eurobike, tak samotný nadpis článku všetko pekne vystihol.
keyboard_arrow_up