ŠKODA BIKE OPEN TOUR 2022 – sezóna ako má byť

Každý maratón v sérii je iný, každý rok prináša nové výzvy. Poďte sa s nami pozrieť, čo všetko môžete zažiť, či už ako pretekár alebo fanúšik, na trati najpopulárnejšej série horských maratónov.

Značka ŠKODA je už dlhé roky neodmysliteľne spojená s cyklistikou. Či už je to svetová Tour de France, alebo podpora domácich akcií ako sú Okolo Slovenska, L’Etape Slovakia alebo tradičná Detská tour Petra Sagana. Najpopulárnejšou domácou akciou pod touto značkou však ostáva séria maratónov ŠKODA BIKE OPEN TOUR.

Rajecké Teplice už nie sú blatisté

Tento rok sa konal už deviaty ročník, a to svedčí o tom, že cyklisti majú o túto akciu skutočný záujem. V roku 2022 sa v rámci série konalo až päť podujatí. Začínalo sa v Rajeckých Tepliciach - na mieste, kde minuloročná séria končila. Tento rok počasie Rajeckej doline prialo a prívlastok „blatisté“ sa zdá byť už minulosťou. O tom, ako si tu náš Imro spravil nečakaný výlet a mal deň „blbec”, sa dočítate v jeho reportáži.

Levočské vrchy s novým štartom

...aby sme my, cyklisti, ukázali, že k odpadu a k prírode ako takej, sa treba správať naozaj zodpovedne...

Levočské vrchy si takisto pripravili pekné počasie, ale cyklistov čakalo pár zmien. Jednou z nich bolo aj miesto štartu, keďže sa štartovalo priamo z námestia a tak atmosféru doplnili nadšení diváci. Účasť bola tiež perfektná, pričom sa zúčastnilo 450 pretekárov. Na ŠBOT akciách sa vždy myslí aj na ekológiu. Treba začať aj takými drobnosťami, ako je vymeniť na štartovacích číslach plastové sťahovacie pásky za obyčajné špagátiky. Podrobný článok o svojom pohľade na preteky pripravil Glevo.

Slovenský raj aj na koňoch

Účasť na maratóne v Slovenskom raji je každý rok jedinečnou príležitosťou zajazdiť si na bicykli v tejto krásnej lokalite. O tom svedčila aj účasť takmer 600 pretekárov. Počasie bolo dobré napriek nočnému dažďu, ale nie je sa na čo sťažovať – aspoň sa cez deň neprášilo. Prekvapivým oživením akcie bola aj polícia na koňoch, ktorá sa starala o bezpečnosť. Viac o atmosfére pretekov nájdete na tomto odkaze.

Topoľčianky nie sú len o víne

Vinársky kraj v Topoľčiankach pripravil takisto zaujímavé podmienky pre maratón. Bolo to predposledné kolo, a tak sa už naplno bojovalo o umiestnenia a body. Nechýbal ani výšľap ku hradu Hrušov a udeľovanie titulov kráľa a kráľovnej hradu. V chillout zóne bol bohatý sprievodný program, ako je už tradične zvykom na každej časti série ŠBOT. O záverečnom boji v cieli, aj o víťazoch jednotlivých kategórií, si môžete prečítať v pútavej reportáži.

Horal ako tradičné finále

Záver sezóny patril Svitu a legendárnemu maratónu Horal. Už tradične skvelá atmosféra pretekov pod dohľadom Kráľovej hole a Vysokých Tatier má svoje nezabudnuteľné miesto v kalendári mnohých maratóncov. Napriek neprajúcej predpovedi počasia pretekárov žiadny dážď nezastihol a účastníci si deň užili pri príjemnej teplote a hlavne v suchu. Na trať sa v tento deň postavilo spolu 540 bikerov v rámci piatich rôznych dĺžok tratí. O svoj pohľad na maratón, traťové „zákernosti”, aj o tom, aká vie byť cyklistika náročná, sa s nami podelila DeniDu vo svojom článku.

Zábava pre všetkých

To, že podujatia pod hlavičkou ŠBOT nie sú len o cyklistike, už všetci dobre vieme. Rodiny s deťmi si môžu užiť skutočne pestrý sprievodný program. Pohľad na spokojné deti, ktoré sa vyskáču s kamarátmi, alebo si dokonca zapretekajú v rovnakom športe, je pre cyklistov po dojazde do cieľa čerešničkou na torte.

Chráňme si to, čo máme

Dôraz na ochranu životného prostredia našťastie vidíme okolo seba čoraz častejšie. Séria ŠBOT sa snaží ísť príkladom aj ďalším podujatiam, aby sme my, cyklisti, ukázali, že k odpadu a k prírode ako takej, sa treba správať naozaj zodpovedne a nie je nám to jedno. Na Slovensku máme veľké šťastie, že na tak malom území je toľko krásnych lokalít, ktoré môžeme spoznávať v sedle bicykla.

Budúci rok sa pridajte aj vy

Počas celej série si na svoje prišli zanietení pretekári, hobby bikeri a rovnako aj deti. Obľúbené boli aj kategórie ŠKODA Family, či e-bike. ŠKODA BIKE OPEN TOUR každoročne ponúka trate rôznych náročností, a tak neváhajte, a v roku 2023 sa pridajte aj vy. Zažijete dobrodružstvo, zmeriate si sily a spoznáte nových ľudí a nové miesta na Slovensku. A keď už si budete dávať predsavzatia na Nový rok, tak premierová účasť na maratóne môže byť jedným z nich.