Užitočná výbava pre jazdu v blate a náročných podmienkach

Zima, vietor, sneh alebo len voda, blato a spŕška od mokrej cesty. Na jazdu v takýchto podmienkach treba vhodne pripraviť bike aj seba.

Weldtite TF2 Extreme Wet - 5,09 €

Olej Weldtite TF2 Extreme Wet je určený práve do tých najnáročnejších a mokrých podmienok. Vďaka sirupovej konzistencii prispôsobenej použitiu vydrží na reťazi extrémne dlho a je odolný voči vymytiu z článkov vodou pri jazdení i čistení. Špeciálne zloženie, v ktorom dominujú syntetické oleje a špecifické prímesi, má za následok zníženie trenia a rovnako samotnú vodeodpudivosť. Odporúčaná MOC cena je 5,89 € a nájdeš ho na našom MTBIKER shope.

Craft ADV SubZ Lumen - 128 €

Zimné nohavice vyhotovené z funkčnej textílie s česaným vnútrom, ktorá je navyše recyklovaná, takže mysleli aj na ekológiu. Pri jazde oceníte najmä voľnosť pohybu, keďže sa nohavice jednoducho roztiahnu a zároveň výborne izolujú. Problémom nebude ani vlhkosť, či už tá z tela alebo pôsobiaca z prostredia. Hoci sú čierne, na pôde bezpečnosti to dorovnávajú množstvom reflexných prvkov. Odporúčaná MOC cena je 150 € a nájdeš ich na našom MTBIKER shope.

BBB CurvePack - 17,59 €

Praktická podsedlová taštička značky BBB je dostupná v troch veľkostiach, závisí od preferencií cyklistu. Všetky veľkosti však spája kvalitný materiál, z ktorého je taštička vyrobená a praktickosť. Vnútrajšok je vyhotovený z modrej farby, ktorá uľahčuje orientáciu a nachádza sa tu niekoľko priehradiek, kam sa poľahky zmestí všetko potrebné. Poteší aj pútko, kam je možné upnúť blikačku. Odporúčaná MOC cena je 32,99 € a nájdeš ju na našom MTBIKER shope.

Muc-Off Bio Grease - 21,99 €

Poriadne namazaný bicykel je pri jazde v náročných podmienkach priam nutnosťou. Vazelínu Muc-Off Bio Grease je možné použiť na všetky pohyblivé ložiská na bicykli, nakoľko znižuje ich trenie a vylepšuje chod. Vďačí za to najmä svojmu extra klzkému zloženiu, ktoré okrem zníženia trenia zabezpečuje aj odolnosť voči vode a vymytiu. Navyše, je biologicky odbúrateľná, takže si rozumie aj s prírodou. Odporúčaná MOC cena je 21,99 € a nájdeš ju na našom MTBIKER shope.

Oakley Jawbreaker - 199 €

Okuliare Jawbreaker patria k tomu najlepšiemu, čím si chrániť zrak pri jazde v lese. Vyznačujú sa najmä pevnosťou, ktorá zabezpečuje mechanickú ochranu očí. Ochrana zraku pred slnkom je zariadená fotochromatickými sklami, ktoré prepúšťajú svetlo v rozsahu 23 – 100 %. Okrem toho sú vďaka technológii Switchlock™ pohodlne vymeniteľné. Opatrené nastaviteľnými nosníkmi. Odporúčaná MOC cena je 229 € a nájdeš ich na našom MTBIKER shope.

Dirtlej Dirtsuit Core - 319 €

Ak ťa baví jazda v náročných podmienkach, kombinéza Dirtsuit Core je šikovný kúsok výbavy. Vďaka robustnej konštrukcii a trojvrstvovej membráne sa dnu nedostane voda, nečistoty, ani vietor. Osem vetracích otvorov poskytuje bohaté odvetranie. Ak sa oteplí, od kolien dole je možné ju odzipsovať. Aby obstála aj v prípade pádu, je ušitá z robustnejších materiálov, švy sú zosilnené. Odporúčaná MOC cena je 329 € a nájdeš ju na našom MTBIKER shope.

Squirt Chain Wax - 12,79 €

Mazivá na reťaz bývajú rôzne, mnoho bikerov uprednostňuje tie na báze vosku. Medzi ne sa radí aj mazivo Squirt Chain Wax, ktoré vytvára po namazaní tenký film, odpudzuje vodu a zároveň na seba neviaže nečistoty. Radenie sa stáva tichším a plynulejším. Výhodou je schopnosť udržať pohon čistý, na čo stačí väčšinou len handra a trochu času. Veľkým plusom je jeho biologická rozložiteľnosť. Odporúčaná MOC cena je 13,70 € a nájdeš ju na našom MTBIKER shope.

Kellys KLS Impact Hill - 6,19 €

Asi málokto z bikerov by na svoj bike „narazil" obrovské blatníky, no Kellys KLS Impact Hill medzi ne nepatrí. Je kompaktný a zároveň ochráni jazdca, či nohy vidlice alebo tlmič so zadnou stavbou pred špinou a blatom. Jednoduchá je aj montáž, keďže postačí niekoľko sťahovacích pások. Použiť ho je možné ako v zadnej stavbe, tak aj na prednej vidlici, pričom je kompatibilný so zdvihmi od 80 do 200 mm. Odporúčaná MOC cena je 9,90 € a nájdeš ho na našom MTBIKER shope.

Ak by si si rád/rada zaobstaral/a aj ďalšiu výbavu, ktorá spríjemní výjazd v náročných podmienkach, stačí navštíviť nás MTBIKER shop.
Zdroj fotografií: Archív redakcie

Náradie na servis doma aj v teréne PR článok

Náradie na servis doma aj v teréne

Či už plánuješ robiť servis bicykla doma, alebo neplánovane v teréne, polovicou úspechu je výbava. Tá rozhodne, či to bude hotové raz-dva, alebo „trápenka“ na niekoľko desiatok minút.
Výbava do náročných podmienok - bez problémov v snehu aj blate PR článok

Výbava do náročných podmienok - bez problémov v snehu aj blate

Počasie si z nás robí posledné týždne dobrý deň a zažívame bláznivé podmienky – sneh, dážď aj blato. Akú výbavu zvoliť do takéhoto počasia?
Prilba – najpodstatnejší ochranný prvok cyklistu PR článok

Prilba – najpodstatnejší ochranný prvok cyklistu

Bez prilby môžeš stratiť omnoho viac, než si myslíš. Určite nezanedbávaj jej nosenie nech už vieš jazdiť akokoľvek dobre a na akokoľvek bezpečnom mieste.