Gravel - do novej sezóny na novom bicykli

Cestami aj necestami, vyvetrať sa, aj si zapretekať, či zažiť dobrodružstvo. Ak zvažujete kúpu nového gravelu, inšpirujte sa našou ponukou.

Nie je to tak dávno, čo prišiel tento typ bicyklov do ponuky a „rozvíril vody“ večného doťahovania sa medzi cestnými a horskými cyklistami. Dnes už má svoj svetový šampionát a dokonca sme si mohli zasúťažiť aj na 1. majstrovstvách Slovenskej republiky v tejto disciplíne. To sú dôkazy o stúpajúcej popularite gravel cyklistiky a my vám prinášame výber zaujímavých bicyklov z tejto kategórie do novej sezóny.

Rock Machine Graveride 200 - 829 €

Naši západní susedia v ponuke „štrkoletov“ nezaostávajú a v ponuke ich majú niekoľko a to rozdelených podľa výbavy. Tou najdostupnejšou verziou je model Gravelride 200. Ideálna voľba pre začínajúcich cyklistov. Rám s vnútorným vedením bowdenov je vybavený jednoprevodníkom a ôsmimi prevodovými stupňami. O korigovanie rýchlosti sa postarajú kotúčové mechanické brzdy, o priľnavosť na rôznych typoch terénu zas imidžové plášte WTB Riddler. MOC cena je 919 € a nájdete ho v ponuke nášho MTBIKER eshopu.

gravel Rock Machine Graveride 200

Marin Nicasio+ - 939 €

Kalifornia a oceľové rámy už akosi historicky patria k sebe. Marin sa na trhu s gravel bicyklami etabloval veľmi dobre a jeho ponuka je naozaj pestrá. Zaujímavý a imidžový model Nicasio+ je postavený na kvalitnom oceľovom ráme a 27,5 ” kolesách so šírkou až 47 mm. Dizajn a funkčnosť dotvára populárny jednoprevodník s deviatimi rýchlosťami v podaní microShiftu. Bezpečné brzdenie na vašich výpravách zaručia mechanické kotúčové brzdy Tektro Road. Nicasio+ má MOC cenu 1 049 € a nájdete ho v MTBIKER eshope.

gravel Marin Nicasio+

Giant Revolt 2 - 1 369 €

Tento gravel od „obra“ cyklistického priemyslu zaujme technológiou „flip chip“. Ide o preklápací čip zadnej stavby, vďaka ktorému môžete meniť rázvor kolies, a tým pádom zvoliť rôzne rozmery plášťov. Okrem toho disponuje vidlicou z kompozitných materiálov, ktorá lepšie absorbuje otrasy a vibrácie. Vybavený je prevodovým systémom Shimano Sora 2x9 a mechanickými kotúčovými brzdami Tektro so 160 mm kotúčmi. MOC cena tohto modelu je 1 369 € a nájdete ho v našom MTBIKER eshope.

gravel Giant revolt2

GT Grade Elite - 1 139 €

Ďalší kalifornský gravel tentoraz od výrobcu GT. Hlavnou zaujímavosťou je jeho konštrukcia s plávajúcimi vzperami zadnej stavby, čo dodáva zvýšený komfort jazdy. V spojení s vidlicou vyrobenou z uhlíkových vlákien tak dostanete bicykel vhodný aj na tie rozbitejšie poľné a lesné cesty. Vybavený je 37 mm plášťami, no pojme až 42 mm široké plášte. Výbavu dopĺňa pohon Shimano Claris 2x8 a mechanické kotúčové brzdy Tektro. GT Grade Elite má stanovenú MOC na 1 269 €. Nájdete ho v MTBIKER eshope.

gravel GT grade

Bianchi Impulso Allroad Disc GRX 600 - 2 399 €

Gravel od legendárneho a najstaršieho výrobcu bicyklov na svete je vybavený technológiou BAT - špeciálnym tvarom zadného trojuholníka, ktorý pomáha pohlcovať menšie nárazy a zvyšuje tak pohodlie jazdca. Hliníkový rám s vnútorným vedením bowdenov a karbónovou vidlicou pojme plášte so šírkou 40 mm. Je vybavený hydraulickými brzdami Shimano RX-400 a pohonom s 11-rýchlostnou kazetou, ktorú dopĺňa dvojprevodník vpredu zo sady GRX-600. MOC Bianchi Impulso je 2 399 € a nájdete ho na MTBIKER eshope.

Bianchi Impulso Allroad Disc

Orbea TERRA H30 - 2 299 €

Horúca španielska krv prúdi v tomto hliníkovom ráme gravel bicykla TERRA H30 od baskického výrobcu Orbea. Dopĺňa ho celokarbónová vidlica a aj sedlovka, vďaka čomu lepšie absorbuje drobné vibrácie a otrasy. Zvyšok výbavy tvorí spoľahlivá kombinácia sád japonského Shimana, konkrétne GRX a 105. Prevodový systém 2x 11 vás dopraví aj na tie najvyššie sedlá v Alpách. Zjazd z nich si užijete vďaka spoľahlivým hydraulickým brzdám GRX400. MOC modelu TERRA H30 je 2 299 € a nájdete ho v MTBIKER eshope.

gravel Orbea TERRA H30 28

Ghost Road Rage Essential - 1 659 €

Tento bicykel bude skvelým parťákom, či už sa rozhodnete zaobstarať si ho ako zimný doplnkový bicykel s hrubším dezénom alebo ako bikepackingový bicykel pre vašej letné niekoľkodňové dobrodružstvá. Nech už bude vaša voľba akákoľvek, pri modeli Essential sa môžete spoľahnúť na hydraulické brzdy, prevodový systém 2x 10 zo sady GRX. Bicykel poskytuje mnohé možnosti uchytenia batožiny. Stačí si zaobstarať správne príslušenstvo a vyraziť. Doporučená MOC bicykla je 1 729 €. Nájdete ho na MTBIKER eshope.

Ghost Road Rage Essential

Cannondale Topstone Carbon 2 Left G2 GTD - 4 749 €

Ak to s gravelom myslíte seriózne, žiadne výzvy vás nevystrašia, naopak ich vyhľadávate, zbystrite pozornosť. Ľahkosť a rýchlosť zosobňuje karbónový rám a pohon Shimano GRX 800 s jedenástimi prevodmi. Nástrahy lesných ciest vám pomôže ľahšie zniesť odpružená vidlica Lefty s 30 mm zdvihu a zadný systém „odpruženia" formou pohyblivého čapu označeného ako Kingpin. Z kopca to budete môcť pustiť ešte rýchlejšie vďaka teleskopickej sedlovke a o zastavenie za cieľovou páskou sa postarajú hydraulické brzdy, rovnako GRX 800. Doporučená MOC je 5 299 €. Nájdete ho na MTBIKER eshope.

Cannondale Topstone Carbon 2 Left G2 GDT
Ak si si svoj vysnívaný gravel nenašiel v našom výbere, pozri našu ponuku na našom MTBIKER shope.
Zdroj fotografií: Archív redakcie

Cestné a gravel modely do 5 000 € – kvalita v prvom rade PR článok

Cestné a gravel modely do 5 000 € – kvalita v prvom rade

Vonku ešte ani poriadna zima nezačala, no s príchodom nového roku sa blíži aj nová sezóna. Čo tak doplniť horský bicykel cestným alebo sa s novým bicyklom posunúť na ďalšiu úroveň?
Vyber si svoj cestný alebo gravel bicykel PR článok

Vyber si svoj cestný alebo gravel bicykel

V našom eshope nájdeš viac ako 250 bicyklov zameraných na jazdu po asfaltových, spevnených, či poľných a štrkových cestách. Pozri si menší redakčný výber z našej ponuky.
Cestné bicykle do 3 000 € - prvé kilometre s radosťou PR článok

Cestné bicykle do 3 000 € - prvé kilometre s radosťou

Tritisíc eur je suma, za ktorú si už dokážeš zaobstarať naozaj slušný cestný bicykel. Aké modely stoja za zváženie?